RE: Watervogeltellingen op de Molse plassen op za 14 en zo 15/11/2020

1 view

Jef Sas

to birdin...@googlegroups.com, stefan staes, caroline swolfs, pthe...@gmail.com, Philippe Van Audenhove, martin....@skynet.be, jaak.wi...@telenet.be, jandesc...@skynet.be, Lex Peeters, Nico Venema, Rik Theuws, herman poorters, herman.lie...@telenet.be, fons....@gmail.com, eric. ooms, leo.pe...@telenet.be, an.b...@telenet.be, Paul Bertels, ronny...@telenet.be, roger.v...@telenet.be, herman....@telenet.be, Alois Mertens, Dirk Mewissen, katelijne bohy, gert Van Hoof, Ingrid Janssens, gee...@lelenet.be, ignace schuermans, charr...@gmail.com, Katia Ruts, luc.danie...@gmail.com, Eric Petermans, Koen Devos, miam...@telenet.be

Beste birders, watervogeltellers,

Volgend weekend op za 14/11 en zo 15/11/20  gaan we weer op pad om de watervogels in de regio te tellen.

Voor de telling van de Molse plassen vertrekken we op zondagmorgen 15/11 om 8.30u op de parking van de dokterspraktijk (Warande) beneden aan de brug van Mol-Donk.

Eindigen doen we tegen 12u na de telling op reservaat De Maat.

Door de verscherpte coronamaatregelen kunnen we maar in beperkte groepjes (met max. 4 pers.) op pad en moeten we ook bij de tellingen de social distance respecteren om coronaproof te werken. Carpooling vermijden we dus ook best, tenzij met mondmasker en akkoord van de chauffeur.

Voor een  goeie coördinatie van de  taakverdeling  wil ik vragen dat alle  tellers die dit weekend actief mee willen werken, mij alvast een seintje geven .

Willen de tellers die een eigen gebied voor hun rekening nemen, mij verwittigen indien belet dit weekend. Alvast bedankt iedereen .

Ook de Aalscholvers (en Grote Zilverreigers) moeten dit weekend weer geteld worden op hun slaapplaatsen. Ik neem zoals gewoonlijk Put Stroobants voor mijn rekening.

In de bijlagen de resultaten van de vorige telling in okt. 2020 en de telling van november 2019 met al wel Grote zaagbekken , maar geen Brilduikers...

Met natuur.vriendelijke groeten,

Jef

WVT Mol - okt.2020.xls
WVT Mol -nov.2019.xls