Arkadaşlar "tabebet uzmanlık tüzüğünde" belirtilen dallarda doktora
yapanlarla ilgili bazı problemler yaşıyorum. benzer problemleri
olanlar ile iletişime geçip konuyu tartışıp gerekli girişimlerde
bulunmak niyetindeyim. konu kısaca şu;
TUS eğitimi ile asistanlık eğitimi veren yerlerde doktora yapanların
maaşı 2006/10344 sayılı bakanlar kurulu kararındaki cetvele göre uzman
maaşına çıkıyor (nöbet parası da uzmanların ki gibi). Ancak döner
sermaye ödemesinde bu değişiklik malesef geçerli olmuyor. Nedenide
1960 yılında çıkarılmış olan 209 sayılı kanunun 5. maddesinde sadece
"uzman tabip" diye belirtilmesi. Aslında 1960 yılında bırakın
doktorayı doğru düzgün üniversite bile olmadığı göz önüne alınınca
bazı gişimlerde bulunmak gerekliliği ortaya çıkıyor.
Konuyu çok fazla uzatmadan bu durumda olan (doktorasını yapmış veya
hali hazırda yapıyor olanlar) arkadaşlarla bu konuda neler yapılabilir
diye tartışmak ve gerekiyorsa bakanlık/mahkeme vs gibi yasal yollardan
hakkımızı aramak istiyorum. İrtibata geçmek isteyen arkadaşlar
unal...@gmail.com adresinden bana ulaşabilirler.