تريلر موعد عرض الموسم التاني من Squid Game بيشير لختام المسلسل في 2025؛ المعجبين بيشيدوا به كـ'أفضل هدية عيد ميلاد متأخرة'

1 view

gharip....@gmail.com

Aug 28, 2024, 10:11:40 AMAug 28
to bio-trai...@googlegroups.com

مدينة هايderabad: الموسم التاني من مسلسل Squid Game هيبدأ عرضه على نتفليكس يوم 26 ديسمبر 2024, وهيطلع الموسم التالت في 2025. المسلسل اللى عمل ضجة كبيرة في 2020 على الـ OTT رجع بعد 3 سنين. الإعلان الرسمي انتشر على النت وردود الفعل كانت متحمسة جداً.

المخرج والكاتب والمنتج المسلسل، هوانغ دونغ-هيك، بعت رسالة مؤثرة للجمهور في كل أنحاء العالم يعلن فيها عن الخبر ده. خبر الموسم التاني اتشارك بفيديو فيه سباق، لكن ده كان سباق للبقاء مش عشان ميدالية. بعد ما شاركوا التحديث، كتبوا: 'اللعبة الحقيقية تبدأ. Squid Game الموسم التاني جاي يوم 26 ديسمبر، بس على نتفليكس. الموسم الأخير هيجي في 2025'.

ردًا على ده، واحد من مستخدمي السوشيال ميديا كتب: 'وكمان هيبدأ اليوم اللي بعد عيد الميلاد. ده أفضل هدية عيد ميلاد متأخرة. يلا بينا!'.

واحد تاني علق: 'المرح دلوقتي بدأ.'.

واحد تاني علق: 'يلا بينا.'.

واحد كمان كتب: 'نتفليكس ممكن يكون عندهم إخفاقات، لكن نجاحاتهم دايمًا بتكون ممتازة.'.

المسلسل عنده قاعدة جماهيرية كبيرة حول العالم والتعليقات دي دليل على كده.

مرة تانية، هوانغ دونغ-هيك هيتولى دور المخرج والكاتب والمنتج للمسلسل. وسجل تاريخ في حفل توزيع جوائز الإيمي الـ74 بكونه أول آسيوي يفوز بجائزة الإخراج المميز لمسلسل درامي عن Squid Game.

ومع مجموعة مميزة من الشخصيات الجديدة زي ييم سي-وان، كانغ ها-نول، بارك كيو-يونغ، لي جين-أوك، بارك سونغ-هون، يانغ دونغ-غون، كانغ إيه-سيم، لي دافيد، تشوي سيونغ-هيون، رو جاي-ون، جو يو-ري، وون جي-أن، الأبطال الأصليين لي جونغ-جي، لي بيونغ-هون، وي هاجون، وكونغ يو هيرجعوا لأدوارهم من الموسم الأول.

أنوبام تريباثي كان يُعد أحد الممثلين الهنود الوحيدين في النجاح العالمي الكوري "Squid Game" على نتفليكس. العرض التشويقي هيعود للموسم الثاني في 26 ديسمبر. وأوضح أنوبام في حديثه لزاوم إنه متحمس لرؤية المزيد من النجوم الجدد يصبحون مشهورين في الموسم الجاي.

بعد عرضها الأول في 17 سبتمبر 2021، أصبحت "Squid Game" إلى أكبر عرض أجنبي في تاريخ نتفليكس بـ265 مليون مشاهدة. الموسم الثاني، الذي يتم الانتظار له بشغف، سيعود في ديسمبر المقبل، و"أنوبام تريباتي" من IC 814: The Kandahar Attack هيتابع الموسم الجديد كمعجب. الممثل نال إشادة على أدائه كـ"علي عبد الله" في الموسم الأول، لكنه مش هيكون موجود في الموسم ده. في مقابلة مع Zoom، تمنى للنجوم الجدد اللي هيشاركوا في الموسم الثاني التوفيق.

أنوبام تريباتي عن الموسم الثاني من Squid Game رغم إن "علي عبد الله" مش هيرجع، إلا إن لي جونج-جاي الذي يعرف بـ"اللاعب 456" سيعود ليتعرض لمخاطر جديدة. في حديثه مع Zoom، أشار أنوبام تريباتي إلى أن "لا شيء يمكن توقعه" في عالم Squid Game. الممثل، الذي يلعب دور "رام تشاندرا ياداف" في الدراما الجديدة على نتفليكس، IC 814: The Kandahar Attack، قال: "زي ما أنا، أي ممثل أو مخرج أو كاتب كان بيدور على فرصته، بتمنى لهم كل خير. اللي هييجي زيي ويتألق، هيكون ممتاز. قد يخلقون شيئًا رائعًا أيضًا."

أنوبام كان واحد من العديد من الممثلين اللي حققوا اختراق من خلال Squid Game. هو وفريق العرض الرئيسي كانوا مرشحين لجائزة نقابة الممثلين عن الأداء المتميز في مسلسل درامي. ومع إنه بيواصل أداء أدوار في كوريا الجنوبية، إلا إن الممثل كان حريص إنه ياخد فرص أكتر في الهند. كما قال، إنه صابر ومستني فرصته الجاية: "القصة هي الأساس، والممثل هو الواجهة، والمخرج هو الوسيط. كنت أفكر في كيف كان الناس يتساءلون إذا كنت أستطيع التحدث بالهندية أم لا. خلوني أوضح ده وبعدين نشوف لأنني عايز أكون ممثل شغال مع أي حد. أتمنى أن أكون جزءًا من هذه القصص بشكل مستمر."

عن الموسم الثاني من Squid Game الملخص الرسمي للموسم الثاني بيقول: "بعد ثلاث سنوات من فوزه في Squid Game، يتخلى اللاعب 456 عن فكرة الانتقال إلى أمريكا ويعود بمشروع جديد في ذهنه. جي-هون يدخل مرة تانية في اللعبة الغامضة، ويبدأ لعبة حياة أو موت جديدة مع مشاركين جدد تجمعوا للفوز بجائزة 456 مليار وون." المخرج الفائز بجائزة إيمي، "هوانج دونغ-هيوك"، سيعود كمخرج وكاتب ومنتج.

بجانب لي جونج جاي، لي بيونغ-هون، وي ها-جون، وكونغ يو هيرجعوا لأدوارهم من الموسم الأول. قائمة الممثلين الجدد (والمنافسين المحتملين) طويلة، حيث ينضم الممثلون: إيم سي-وان، كانغ ها-نول، بارك كيو-يونغ، لي جين-وك، بارك سونغ-هون، يانغ دونغ-غون، كانغ إيه-سيم، لي ديفيد، تشوي سونغ-هيون، رو جاي-وان، جو يو-ري، وون جي-آن إلى فريق Squid Game.

برومو مسلسل Squid Game