SQLite - hyperion sunucusu

5 views
Skip to first unread message

Samet

unread,
Feb 11, 2009, 4:28:00 AM2/11/09
to bilgisayar-...@googlegroups.com
Selam,

Hyperion sunucunda (students.itu.edu.tr de) SQLite kullanan bir kod calistirip, sunucunun SQLite destekleyip desteklemedigi bilgisini paylasabilir misiniz? 

Sonuca gore yolumuza devam edelim.

Samet

Ç. Güzay

unread,
Feb 11, 2009, 12:51:21 PM2/11/09
to bilgisayar-kulubu-2009
Onun yerine sorsak ? :D :D

İbrahim Onuralp Yiğit

unread,
Feb 11, 2009, 12:33:46 PM2/11/09
to bilgisayar-...@googlegroups.com
Bilgisayarımda SSH yüklü değil perşembe okuldaki bilgisayar lab. gidemesemde cuma günü mutlaka denerim seni haberdar ederim

İbrahim Onuralp Yiğit

unread,
Feb 13, 2009, 10:42:09 AM2/13/09
to bilgisayar-kulubu-2009
Denedim bilgi işlemden bir arkadaşla sqlite destekliyor mu diye ama
sonuc negatif.

Ç. Güzay

unread,
Feb 13, 2009, 3:06:12 PM2/13/09
to bilgisayar-kulubu-2009
Peki ne olacak ?

On 13 Şubat, 17:42, İbrahim Onuralp Yiğit <onuralpyi...@gmail.com>
wrote:

Samet

unread,
Feb 13, 2009, 7:32:33 PM2/13/09
to bilgisayar-...@googlegroups.com
Simdilik on gorebildigim kadariyla, uygun bir format belirleyip veritabani olarak dosya kullanacagiz.

Samet

2009/2/13 Ç. Güzay <einst...@gmail.com>

Peki ne olacak

On 13 Şubat,42, yİbrahim Onuralp Yiğit <onuralpyi...@grebimail.com>

İbrahim Onuralp Yiğit

unread,
Feb 14, 2009, 2:30:57 AM2/14/09
to bilgisayar-...@googlegroups.com
Bir şey önerdi bilgi işlemde çalışan arkadaşım :

Bilindiğin üzere www.students.itu.edu.tr sayfaları Mysql i desteklemiyor ama dışarıdan bir veri tabanı ile bağlantı yapabiliyormusuz.

Bir server a veri tabanı kurulup bilgileri oradan çağıramaz mıyız?

Samet

unread,
Feb 14, 2009, 2:51:33 PM2/14/09
to bilgisayar-...@googlegroups.com
Tabi yapilabilir bu.

Ancak bu durumda bazi handikaplar cikiyor karsimiza: 
--Bir yerlerden server kiralayip, sayisi belli olmayan bir kullanici kitlesi icin hizmet vermek ve hizmetin devamliligini saglamak gerek. 

--Verilerini baska birinin yonetimindeki sunucularda tutmak istemeyen kullanicilar olacaktir.

--Kendi blogu uzerinden uygunsuz yayin yapan kullanicilari barindirmak, barindiran taraf icin de suctur. Sahsen yasaya aykiri icerigi ya da kisilere hakaret iceren yazilarini barindiran sunucunun sorumlu kisisi olmayi ben kabul etmek istemem. 

Bu sebeplerden herkesin kendi hesabini yonetecegi sekilde yapilandirmak daha uygun olur.

Sevgiler. 

Samet

Bunun yerine salt okulun sagladigi imkanlarla her ogrencinin

2009/2/14 İbrahim Onuralp Yiğit <onural...@gmail.com>

Ç. Güzay

unread,
Feb 16, 2009, 10:16:18 AM2/16/09
to bilgisayar-kulubu-2009
Madem SQLite veya MySql kullanamıyoruz, verilerin yazı dosyası tabanlı
olarak kaydedilmesi üzerine 'xml' yapısını kullanabiliriz fikri
geliyor aklıma ?

Samet

unread,
Feb 16, 2009, 4:14:48 PM2/16/09
to bilgisayar-...@googlegroups.com
Peki, soyle ilerleyelim bu veritabani konusunda.

Proje ile ilgilenen arkadaslar, bir araya gelip internette bir miktar xml'i veri tabani olarak kullanmak konusunda arastirma yapabilirler. Ardindan Php ile bu isin nasil yapilacagina dair bir ornek hazirlayabilirler. Bunun icin, salt HTML formlarindan olusan bir admin ekrani yapilabilir. Ozelliklerini sayayim su sekilde:

-Bir adresten admin ekranina girilir, ornegin
students.itu.edu.tr/~kullaniciadi/admin.php

-Bu ekranda bir kullanici adi ve sifre soran login ekrani var. Kullanici adi ve sifreyi simdilik kodun icinde tutabiliriz. Sonradan bunlar da veritabanindan sorgulanacak sekilde yazilir.

-Kullanici adi ve sifre yanlis girildiyse kullaniciya bir hata gosterilir.

-Dogru girildiyse, kullanici admin ekranina girmis olur. Bu ekranda bir tablo icinde onceden yazdigi yazilar var. Bir de yazi ekle butonu. Yazi ekle butonuna tiklayinca yeni bir sayfada yazi ekleme ekrani gelir. Altta Ekle butonuna tiklayinca gerekli bos mu kontrolleri yapilir ve hata varsa gosterilir, yoksa yazi veritabanina eklenir ve kullanici admin ekranina geri doner.

-Admin ekraninda bir logout linkine tiklayarak logout olunur.

Simdi yapilmasi gereken iki is var. Bu ekranlara ait html'lerin hazirlanmasi, ki hic bir gorsellige simdilik onem vermeyecegimiz icin hazirlanmasi cok uzun surmez.

Sonrasinda Php ile XML nasil kullaniliyoru halletmek ve verileri tutacak bir XML yapisi hazirlamak. Sadece yazilari tutacagimiz icin bu da zor degil.

Yazilara ait tutmamiz gereken bilgiler sunlar
*Yazi ID
*Baslik
*Metin
*Yazilma Tarihi
*Yazari
*Kategorisi

Bunlari ne zamana kadar yapabilecegimiz konusunda beni bilgilendirebilir misiniz? Benim aklimdan gecen, yaklasik 3 saatte falan bunlari 2-3 kisinin hazirlayabilecegi yonunde. Vize filan olmadigini varsayarak, ve 3 kisiden fazla insan oldugunu dusunerek, Cuma gunune kadar yapabileceginizi dusunuyorum.

Eksik ya da yanlis kalan kisimlar varsa lutfen duzeltir misiniz?

Tesekkur eder, iyi calismalar dilerim.

Samet

2009/2/16 Ç. Güzay <einst...@gmail.com>

İbrahim Onuralp Yiğit

unread,
Feb 16, 2009, 4:24:58 PM2/16/09
to bilgisayar-...@googlegroups.com
Bu projeye kimler katılacak bilmiyorum onları bir belirlesek çok iyi olur. Eğer çarşambaya kadar belirlenirse ben çarşamba başlıyalım cumaya olmadı haftasonuna bitiririz.

İbrahim Onuralp Yiğit

unread,
Feb 16, 2009, 4:30:44 PM2/16/09
to bilgisayar-...@googlegroups.com
Çağrı ne dersin yapalım mı bu işi?

Ç. Güzay

unread,
Feb 16, 2009, 5:54:12 PM2/16/09
to bilgisayar-kulubu-2009
Ben varım. Bu akşamımı bu xml-php olayını araştırmaya ayırdım. Pek bir
şey bulduğum söylenemez. Elimde tam anlamıyla çalışsan xml-asp vardı,
belki ondan kopya çekip bir şeyler çıkarabiliriz, tabii bu en kötü
ihtimal. İyi ihtimal ise aramaların sonucunda istediğimizi elde etmiş
olmamız. Herkese kolay gelsin, bir değişiklik olunca haber ederim.

On 16 Şubat, 23:30, İbrahim Onuralp Yiğit <onuralpyi...@gmail.com>
wrote:

Ç. Güzay

unread,
Feb 16, 2009, 6:42:36 PM2/16/09
to bilgisayar-kulubu-2009
xml verilerini istediğim gibi okutmayı becerdim, fakat o verileri bir
formda düzenlemek ve tekrardan kaydetmek , yeni girdiler oluşturmak
konuları üzerinde yoğunlaşalım ?

İbrahim Onuralp Yiğit

unread,
Feb 17, 2009, 10:25:39 AM2/17/09
to bilgisayar-...@googlegroups.com

Bu arada ben giriş sayfası ile ilgili olayı yaptım gibi bir gün oturalım konuşalım ne dersiniz?

İbrahim Onuralp Yiğit

unread,
Feb 17, 2009, 10:05:07 AM2/17/09
to bilgisayar-...@googlegroups.com
w3schools.com da php-xml bağlantısı var. Ordan basitçe mantığını kavrarız.

Ç. Güzay

unread,
Feb 17, 2009, 4:38:46 PM2/17/09
to bilgisayar-kulubu-2009
Yarın akşamüstü , ders çıkışı ne dersiniz ? Bu xml-php olayına girmek
isteyen hepimiz toplaşıp, başlayalım ?

On 17 Şubat, 17:05, İbrahim Onuralp Yiğit <onuralpyi...@gmail.com>
wrote:

İbrahim Onuralp Yiğit

unread,
Feb 17, 2009, 5:18:02 PM2/17/09
to bilgisayar-...@googlegroups.com
Ben boşum da önce öğle arası bir yarım saat toplanım ne yapacağız tam olarak onu konuşalım.

g k

unread,
Feb 18, 2009, 12:18:33 PM2/18/09
to bilgisayar-...@googlegroups.com
ogle arası katılırım aksama katılamam aksama semınere gıdelım

GÖKHAN KARACA
ITU COMPUTER ENGINEERING STUDENT



 

Date: Wed, 18 Feb 2009 00:18:02 +0200
Subject: [Bilgisayar Kulubu] Re: SQLite - hyperion sunucusu
From: onural...@gmail.com
To: bilgisayar-...@googlegroups.com

İbrahim Onuralp Yiğit

unread,
Feb 18, 2009, 1:10:43 PM2/18/09
to bilgisayar-...@googlegroups.com
Evet yarın seminer var saat 16:30 da bence mutlaka gidelim. 
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages