Açık Kaynak Grubu

3 views
Skip to first unread message

Ç. Güzay

unread,
Feb 7, 2009, 3:15:42 PM2/7/09
to bilgisayar-kulubu-2009
Web, robotik gruplarının yanına açık-kaynak grubu filan kurulsa nasıl
olur acaba?

İbrahim Onuralp Yiğit

unread,
Feb 7, 2009, 3:48:31 PM2/7/09
to bilgisayar-...@googlegroups.com
Olabilir çok iyi bir fikir ama neler yapabiliriz sence


Ç. Güzay

unread,
Feb 7, 2009, 4:11:28 PM2/7/09
to bilgisayar-kulubu-2009
Öncelikle, bir altyapı kurmak için çalışabiliriz. Yani genel bilgiler,
açık-kaynak nedir, ne değildir, ne gibi yararları var. Daha sonrasında
mesela bazı açık-kaynak uygulamaları için Türkçe dil desteği için
çeviriler yaparız veya Türkçe kullanım kılavuzu üzerinde
çalışabiliriz. Ayrıca uygulama geliştirme ve yeni uygulamalar yazma
konusunda da çalışabiliriz.

On 7 Şubat, 22:48, İbrahim Onuralp Yiğit <onuralpyi...@gmail.com>
wrote:

Samet

unread,
Feb 7, 2009, 4:14:43 PM2/7/09
to bilgisayar-...@googlegroups.com
Acik kaynak grubu kurmak faydali olabilir, ama sanki acik kaynagi sadece bu grup seviyor/destekliyor seklinde gorunebilir. Bunun yerine, acik kaynaga tum kulup olarak destek vermek, kaynagi ve lisansi acik kaynak felsefesine uygun uygulamalar kullanmak daha faydali olabilir diye dusunuyorum.

Bu uygulamarin basinda isletim sistemi geliyor, sansliyiz ki acik kaynakli bir isletim kullanma imkanimiz var. Okul bittigi gun, bilgisayarlarimiza Itu sunucularindan cekip kurdugumuz Windows'larin lisans suresinin dolacagini unutmayin.

Acik kaynaga en kolay ve en verimli destek olma yolu su sekilde olabilir, acik kaynak fikrine uygun ve bu fikri destekleyen programlama dillerini ogrenmeyi tercih edersiniz ve meslek hayatiniz boyunca cok dogal yoldan destek olmus olursunuz. Ornegin C# yerine muadili olan Java ogrenirseniz, lisansi ucretli olan Visual Studio yerine acik kaynakli olan Eclipse kullanmis olursunuz. Veritabani olarak Mysql ya da PostgreSql secerseniz, MSSql ya da Oracle'a lisans ucreti odememis olursunuz. Bu araclari kullanarak buyuk bir proje yaparsiniz bir gun, o zaman gercekten destek olmus olursunuz.

Bence acik kaynak fikrini toplulugun bazi bireylerine izole etmektense, toplulugun tumunun benimsemesini saglamak cok daha faydali olabilir.

Samet

2009/2/7 İbrahim Onuralp Yiğit <onural...@gmail.com>
Message has been deleted

Ç. Güzay

unread,
Feb 7, 2009, 4:33:26 PM2/7/09
to bilgisayar-kulubu-2009
Yazdıklarının tamamını destekliyorum. Fakat demek istedğim şeyde ifade
eksikliğinin olduğun düşündüm. Benim söylemek istediğim açık-kaynak
konusunda çalışmalar yapan bir grup kurma fikriydi, yoksa herkes
kullanmalı tabii ki. Bu nimetleri çeviren, geliştiren, üreten bir
grubun olması hiç de fena olmaz bence. Ayrıca tüm kulüp olarak
desteklenmeli, hatta sonuna kadar da kullanılmalıdır. - Başlangıç
olarak odadaki tüm bilgisayarlara bir operasyon düzenelenebilir :P -
> 2009/2/7 İbrahim Onuralp Yiğit <onuralpyi...@gmail.com>

İbrahim Onuralp Yiğit

unread,
Feb 7, 2009, 4:51:07 PM2/7/09
to bilgisayar-...@googlegroups.com
Çağrı ben bu işle ilgilenirim diyorsan sen önderliğinde bir açık kaynak grubu kuralım ne dersin?

Tezgün Biçer

unread,
Feb 7, 2009, 4:55:12 PM2/7/09
to bilgisayar-...@googlegroups.com

Bence de kurulsun fakat herkeste yardımcı olsun veya bilgilensin o grup sayesinde. Klübümüzün bilgisayarın ücretsiz nimetlerinden yararlanması hatta herkese de anlatması ve herkesin faydalanmasını sağlaması çok iyi bir reklam olabilir aynı zamanda.

Windows Live™ Photos ile fotoğraflarınızı kolayca paylaşımı. Sürükle bırak

Samet

unread,
Feb 7, 2009, 4:57:05 PM2/7/09
to bilgisayar-...@googlegroups.com
Tezgun'un mailinin altinda aynen soyle yaziyor:

"Windows Live™ Photos ile fotoğraflarınızı kolayca paylaşımı"

Ironik.

Samet


2009/2/7 Tezgün Biçer <tezgun...@hotmail.com>

Tezgün Biçer

unread,
Feb 7, 2009, 4:58:16 PM2/7/09
to bilgisayar-...@googlegroups.com
 
kusura bakmayın :( win livenin reklamı zaten çıkmayı düşünüyom hotmailden çok reklam kaynıyo . Tekrardan özür !!!


Diğer Windows Live™ özelliklerine göz atın. Sadece e-posta iletilerinden daha fazlası

Samet

unread,
Feb 7, 2009, 5:02:50 PM2/7/09
to bilgisayar-...@googlegroups.com
Reklam sorun degil de acik kaynak tartismasinin altinda Windows Live™ yazmasi komik geldi.

Yoksa sorun yok.

Samet

2009/2/7 Tezgün Biçer <tezgun...@hotmail.com>
 

İbrahim Onuralp Yiğit

unread,
Feb 7, 2009, 5:19:14 PM2/7/09
to bilgisayar-...@googlegroups.com

Tezgün ben sana her zaman diyorum şu msn den kurtul diye yapacak daha önemli işlerimiz var

Tezgün Biçer

unread,
Feb 7, 2009, 5:31:23 PM2/7/09
to bilgisayar-...@googlegroups.com

Keyfimden değil. google mailin şifreyi unuttum şimdide hatırlatma sorusunun cevabını bulamıyom. yeni hesap alırım heralde artık.

Windows Live™ ile e-posta kutunuzdaki işlevlerin çok ötesine geçin. Diğer Windows Live™ özelliklerine göz atın.
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages