Think-Tank toplantısı

10 views
Skip to first unread message

tezman

unread,
Feb 3, 2009, 2:26:51 PM2/3/09
to bilgisayar-kulubu-2009
Beyin fırtınası (Brainstorming) tekniğinin bir çeşidi olan think-tank
Avrupa ülkelerinde başta olmak üzere bir çok ülkede yaygın bir şekilde
kullanılmakta fakat ülkemizde yerleşmemiş bir uygulamadır. Birden
fazla kişinin bir araya gelerek bir konuyla ilgili fikirlerini
tartışmaksızın açıklayarak, birbirleriyle fikir alışverişinde
bulundukları, bireyin yaratıcı düşünme gücünü geliştiren bir öğretim
tekniğidir.Sorunlara yeni çözüm yolları bulmak için kullanılır.ABD de
3500 kadar think tank müessesi bulunmaktadır. Ülkemizde ise yok
denecek kadar azdır ve bunların en büyüğü olan Türkiye Ekonomik ve
Sosyal Etüler Vakfı'nın çalışan sayısı 9-10 civarındadır. Buna
karşılık Lübnan'dakinde 30-40 kişi çalışmaktadır. Mısır'daki en büyük
Think-Tank kuruluşunun yıllık bütçesi yaklaşık 1 milyon dolardır.Bu
kadar önemli bir uygulamanın ülkemizde gelişmemesinin nedeni eğitim
sisteminin kalıplara ve ezbere dayalı olmasıdır.Think-Tank ı
düşüncenin AR-GE'leri olarak da düşünebiliriz. Hedef çok düşünmek ve
mümkün olduğunca çok düşünce üretmektir.

Uygulanma yöntemi şöyledir:
1- Önce fikir üretilecek bir konu verilir.
2-Herkese bu konuyla ilgili fikirleri sorulur.
3-Düşünceler yüksek sesle söylenir, katılımcının görüşüne yorum
yapılmadantahtaya yazılır.
4-Fikirler listelendikten sonra tek tek değerlendirilmelidir.30-40 dk
lık seanstan sonra en iyi fikir çözüm olarak seçilir.
5-Değerlendirme sırasında benzer fikirler birleştirilir.Açık olmayan
fikirler sahibine açıklattırılır.

İlkeleri şunlardır:
- Önce düşün,sonra tartış.
- Farklı fikirler iyidir.
- Nicelik önemlidir.
- Fikirleri birleştir ve geliştir.

Burada alışılmışın dışında, gerçekçi görünmeyen fikirlere de değer
verilir. Bu saçma fikirlerin geliştirildiğinde en iyisi olabileceğini
unutmamalıyız. Albert Einstein bu konuda : "Ortaya atılan yeni
fikirlerde bir ilginçlik,saçmalık yoksa bu fikirlerde umut yok
demektir." demiştir.

Ben de haftada bir gün veya 2 haftada 1 gün bu çalışmayı istekli
arkadaşlarla yapmayı öneriyorum. Böylece yapmayı düşündüğümüz
projelerde daha başarılı olabilir ve çözümle birlikte mükemmelliğe o
ölçüde kolay ulaşırız.

Düşüncelerinizi ve cevaplarınızı bekliyorum.
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages