Ĉu virtuala renkontiĝo?

Rubeno

to Bibliotekoj
Saluton al ĉiuj,
Ŝajnas ke en Torino ne okazis bibliotekista renkontiĝo. Tamen en fino de Novembro UEA okazigos denove la Virtualan Kongreson.
Mi ĵus estis informita, ke UEA akceptas proponojn por programeroj (baldaŭ lanĉos alvokon).
Estus saĝe kapti la ŝancon kaj organizi virtualan kunsidon de interesatoj pri bibliotekoj kaj arĥivoj, mi opinias.
Ĉi tiu listo ekestis antaŭ 12 jaroj por starigo de komuna katalogo sed ni ne pli proksimas al tiu celo ol tiam. Indus ekzameni la kialojn, diskuti la renkontitajn barojn, trovi pliajn komunajn interesojn aŭ eĉ fiksi pli realismajn celojn.
Ĉar ni ne estas jure formalizita asocio, laŭ mia kompreno kiu ajn povas iniciati la proponon. Mi mem povas fari tion, anonci ĉi tie kaj esperi ke la propono logos partoprenontojn...
Kion la aliaj opinias?

Rubeno

Tonkin, Humphrey

to bibli...@googlegroups.com

Bona ideo

**Caution: This email was sent from outside the university. Please exercise caution when clicking links, opening attachments, or replying. When in doubt, contact the helpdesk.**

[...]

4-a Virtuala Kongreso de Esperanto

23 - 26 novembro 2023 (Reta) | Enmigrado - kunfluo de homaj valoroj

--
Je hebt dit bericht ontvangen omdat je bent geabonneerd op de groep 'Bibliotekoj' van Google Groepen.
Als je je wilt afmelden bij deze groep en geen e-mails van de groep meer wilt ontvangen, stuur je een e-mail naar bibliotekoj...@googlegroups.com.

image004.emz

Roland Rotsaert

to bibli...@googlegroups.com
Op 12/09/2023 om 17:23 schreef 'Rubeno' via Bibliotekoj:

Estus saĝe kapti la ŝancon kaj organizi virtualan kunsidon de interesatoj pri bibliotekoj kaj arĥivoj, mi opinias.
Mi bonvenigas la iniciaton.

Utilus havi ĝis tiam aktualan superrigardon de la eo-bibliotekoj. La lastan superrigardon mi faris antaŭ preskaŭ 10 jaroj (mi ne plu retrovas ĝin - certe ĝi estas en miaj sekureckopioj. Tiam mi faris ĝin duonaŭtomate, sed  la kvanto da informoj iĝis tro granda por daŭrigi tiel. Estas bezonata iu datumbaza sistemo, kies strukturo estas kreita de iu persono kaj kies enhavo estu aldonita de la bibliotekoj.

Iom esplorante, mi trovis ke Google Sheets (simila al Excel, https://blog.coupler.io/how-to-use-google-sheets-as-database/) povus esti solvo, sed necesas programista laboro por igi ĝin bone uzebla.

Roland

Marc Vanden Bempt

to bibli...@googlegroups.com

Kara Ruben kaj gekolegoj,

La ideo de virtuala renkontiĝo tre plaĉas. Tie eblos diskuti pri
diversaj eblecoj kaj eble eviti la plej grandan problemon kiu (laŭ mia
modesta opinio) ĝis nun malhelpis la realigadon de komuna katalogo:
strebado al perfekteco.

Jen kelkaj kontribuaj ideoj:

1. Ideala komuna katalogo estus kvazaŭplena listo en iu datumbazo (ekz.
Koha), al kiu ĉiu unuopa kolekto aldonas siajn ekzemplerojn.
La ĝisnunaj diskutoj pri la temo informas al mi ke tiu solvo estas ne
realeca, ne vere realigebla en Esperantujo.
Kial ne realeco? Eble ĉar ni estas movado de plejparte volontuloj? Ĉar
ni volonte laboras en la propra angulo? Sed malpli emas adapti nain
labormanieron al tiu de ĉiuj kolegoj? Demandoj...

2. Jam sufiĉus kiel "komuna katalogo" simpla kopio de ĉiuj unuopaj
katalogoj al iu centra ejo (ĉu Worldcat funkcias tiel ankaŭ?).
Por tio necesas havi iun komunan "unikan numeron" por ĉiu revuo kaj
(eldono de) libro iam eldonita.
Regule ĉiu kolekto aparte povus forigi la antaŭan version kaj meti
tutnovan aktualigitan.
Tia "komuna katalogo" estos la ilo por esploristoj, kiuj en unu loko
trovas ĉion haveblan en ĉiuj partoprenantaj kolektoj.
Cetere, en ĉiu momento nova kolekto povas aliĝi al la iniciato, sendante
sian kopion al ĝi. Tio ne ĝenas la aliajn, nur malfermas aldonan kolekton.

3. Por revuoj jam ekzistas la unika numero, nome la libro "Bibliografio
de periodaĵoj en aŭ pri Esperanto" de i.a. Ana Molera!
Ĝi ja enhavas unikan numeron por (preskaŭ) ĉiu revuotitolo, kun la
promeso farita ke neniam ŝanĝiĝos numero de jam inventarigita ero.
Ĉiu unuopa kolekto povas en iu kampo referenci al tiu numero, tiel ĝi
povos roli kiel ŝlosilo por iam kunigi samajn eroj el diversaj apartaj
katalogoj.

4. Unika numero estas facile kreebla ankaŭ por libroj: Miroslav ja jam
prezentis sian bazan laboron: la "superkatalogo". Se ni simple aldonu
(sensignifan) numeron al ĉiu ties eron, ĝi funkcios sammaniere kiel tiu
numero en la revua bibliografio (*).
Ĉiu unuopa kolekto povas en sia propra katalogo meti tiun numeron en
nova kampo. Tiu numero estu la ŝlosilo por kunligi identajn librojn el
diversaj kolektoj.

Jen nur kelkaj ideoj... mi scivolas pri ĉies reagoj :-)
Kaj mi volonte partoprenos en la proponita virtuala kunsido. Mi ĉi-supre
tute ne intencis anstataŭigi ĝin, nur doni eblan bazon por la diskuto.

Amike,

Marc Vanden Bempt
Internacia Esperanto-Arkivo

P.S.: (*) Miroslav kaj mi jam iom priparolis tiun aldonadon. Mi volonte
farus tion, se sufiĉaj opinias tion utila.

P.S.2: temo de la VK = "Enmigrado - kunfluo de homaj valoroj". Do temo
de la kunsido estu "Enmigrado al centra katalogo - kunfluo de skribaj
valoroj" :?)

> [...]
> https://groups.google.com/d/msgid/bibliotekoj/1662609328.387334.1694532186224%40mail.yahoo.com <https://groups.google.com/d/msgid/bibliotekoj/1662609328.387334.1694532186224%40mail.yahoo.com?utm_medium=email&utm_source=footer> om deze discussie op internet te bekijken.

Rubeno

to bibli...@googlegroups.com
Karaj,

Ĉar montriĝas intereso mi daŭrigos kontakton kun la organizantoj de VK, proponos seminarion, kaj informos ĉi tie pri la demarŝoj.

Tamen, por ke la diskuto estu vere utila, antaŭ ol salti antaŭen kun novaj proponoj, indus retrorigardi.

Mi okupiĝas pri bibliotekoj kaj arĥivoj nur de 2017 kaj ne ĉeestis la komencon de ĉi tiu listo nek konas ĉiujn partoprenintojn. Ekzemple, mi ne konas la proponon de Miroslav kaj multajn aliajn aludojn mi ne komprenas. Eble mi ne estas la sola novulo kiu havas malfacilaĵon aliĝi al la konversacio en la mezo.

Tial mi pensas ke estus bone komenci la seminarion per historia resumo de la ĝis nun faritaj proponoj (almenaŭ dum la lasta jardeko). Tiel novuloj pli komprenos, sed ĉiuj ankaŭ vidos pli facile kial la tuta afero stagnas.

Alia avantaĝo de tiu metodo, estos kontroli la komunan vortprovizon kaj ĉu vere ni ĉiuj komprenas la samon per la samaj vortoj. Ekzemple, mi ne scias ĉu per la vortoj 'komuna katalogo' oni fakte celas bibliografion, kio estas sufiĉe malsama afero.

Estus bone ankaŭ klarigi, kiel ĉiu vidas la ĉefajn bezonojn kaj celojn de esperantaj kolektaĵoj. Tiuj estos nepre tre malsamaj por esperantologiaj esploristoj, privataj kolektantoj kaj mastrumantoj de klubaj bibliotekoj, inter aliaj, kaj eble neniel akordigeblaj.

Ekzemple, fari enketon kiel proponis Roland staras pli malalte en mia listo de prioritatoj. Pli ol enketi amason da homoj kiuj eble preferas resti izolitaj el la mondo kaj nenion kontribui, indus fari reton de kunlaboremuloj; tio fareblas proponante solvojn pli facile ol per demandoj. Kaj ĉiukaze necesus garantii, ke tiel vasta enketo poste ne restu forgesita en tirkesto kontentiginte la scivolemon de nur unu individuo. Tiel finiĝis la antaŭaj provoj krom la esploro de Marinko Gjivoje.

Ĉar mi ĉiam subskribas la Linuksan filozofion (ĉiu ilo solvu nur po unu bezono, sed plej efike), mi instinkte hezitas al ambiciaj projektoj. Eble se mi vidos liston de bezonoj kontentigotaj de komuna katalogo mi konvinkiĝos pli facile. Tio ne signifas ke mi principe skeptikas, nur ke volas esti singarda, kaj rememorigi ke povas ekzisti aliaj komunaj celoj.

Via,
Rubeno

Je hebt dit bericht ontvangen, omdat je je hebt aangemeld bij de groep 'Bibliotekoj' van Google Groepen.

Als je je wilt afmelden bij deze groep en geen e-mails van de groep meer wilt ontvangen, stuur je een e-mail naar bibliotekoj...@googlegroups.com.
Ga naar
https://groups.google.com/d/msgid/bibliotekoj/a8d4dbe2-eb7c-0d08-10ca-f5f9de9bc2ff%40telenet.be om deze discussie op het internet te bekijken.

Edmund Grimley Evans

to bibli...@googlegroups.com
Marc Vanden Bempt:

> [...]
> kampo. Tiu numero estu la ŝlosilo por kunligi identajn librojn el diversaj

Laŭ mi, tia numero tute ne estus «facile» kreebla.

Oni ne povas scii certe, ĉu la libro, kiun oni kiel bibliotekisto
havas en la mano, estas la «sama» kiel libro priskribita en iu
bibliografio aŭ katalogo de alia biblioteko; eĉ la ĝusta difino de
«sama» ne estas tute klara. Cetere, nek la fremda bibliografio aŭ
katalogo nek la loka katalogo estas konstanto: ambaŭ devas allasi
ŝanĝojn, kiam oni rimarkas kaj korektas eraron aŭ aldonas detalon. Do
ankaŭ la konstato, ke ero X123 en unu katalogo ŝajnas priskribi la
«saman» libron kiel ero Y456 en alia katalogo, devas esti reviziebla.

Universala bibliografio de Esperantaj libroj teorie eblus, sed ĝi
estus grandega laboro bazita sur katalogoj, ne bazo por katalogado.

Jen almenaŭ mia reago al tiu ideo.

Edmundo

Marc Vanden Bempt

to bibli...@googlegroups.com

Saluton Rubeno,

> Tamen, por ke la diskuto estu vere utila, antaŭ ol salti antaŭen kun
> novaj proponoj, indus retrorigardi.

Mi konsentas kaj atendos vian iniciaton.
Provizore do konsideru mian antaŭan reagon neekzistanta.

> mi instinkte hezitas al ambiciaj projektoj.

Ankaŭ pri tio mi plene konsentas.
Espereble "komuna katalogo" ne estos per si mem tro ambicia!

Amike,

Marc

St John Karp

to bibli...@googlegroups.com
Kara Roland (kaj aliaj estimataj homoj),

> [...]
>https://blog.coupler.io/how-to-use-google-sheets-as-database/) povus
>esti solvo, sed necesas programista laboro por igi ĝin bone uzebla.

Dum Excel aŭ Google Sheets estas bonaj iloj, vi pravas, ke la kvanto de
datumoj igas la taskon malfacila por netaŭga ilo. Tial mi sugestas, ke
oni ne "elpensu la radon denove" kaj kreu propran sistemon por priskribi
bibliografiajn datumojn. Ankoraŭ troviĝas multaj industriaj normoj por
priskribi librojn, aŭdvidaĵojn, ktp. Bibliotekoj uzas la normojn FRBR,
RDA, kaj MARC por priskribi la ecojn de verkoj, eldonoj, kaj havaĵoj.
FRBR estas aparte interesa koncepta modelo, kiu (laŭ mi) rilatas al
ideoj menciitaj de aliuloj en tiuj ĉi mesaĝoj.

Tamen mi ne sugestas, ke ĉiuj kreu MARC rikordojn. Profesiaj normoj ofte
estas malsimplaj kaj oni bezonas trejnadon por uzi ilin ĝuste. Sed
samtempe, kiun ajn solvon oni elektus, tiu solvo uzu ne propan sistemon
kiu ne interrilatus kun aliaj sistemoj aŭ platformoj. Mi volas, ke la
datumoj estu uzeblaj kaj porteblaj en la estonteco, kaj priskribu la
havaĵojn per la ĝusta koncepta modelo.

Amike,
Sinĵeno

Sten Svenonius

to bibli...@googlegroups.com
Saluton listanoj,
Mi estas nova en ĉi tiu listo kaj havas du demandoj. Eble ili ni konvenas al la rubriko tamen tuŝas viajn opiniinterŝanĝojn sube.
1/ kiuj bibliotekoj estas ligitaj al ĉi tiu listo? Al kiuj mi nun skribas? Ĉu eblas ricevi liston pri ili?
2/ la du svedaj bibliotekoj uzas Excel (Libre Office). Kiujn programojn vi uzas?
Iu proponis Handy Library. Ĉu iu konas ĝin? Ĉu ĝi estus utila se oni jam registris 4000 titolojn per Excel?
Fine mi opinias ke rendevuo en virtuala renkontiĝo estus bona.
Sten Svenonius Malmo Svedio

> [...]
> --
> Je hebt dit bericht ontvangen, omdat je je hebt aangemeld bij de groep 'Bibliotekoj' van Google Groepen.

Roland Rotsaert

to bibli...@googlegroups.com
Op 15/09/2023 om 10:40 schreef Sten Svenonius:

Karaj,

Mi ne havas respondon al la demandoj de Sten.

Kvankam ĝi tute ne plu estas aktuala, mi aldonas la rezulton de la
enketo el 2013, kompletigitan en 2014. Intertempe venis multaj novaj
membroj kiuj per ĝi ekhavos almenaŭ proksimuman ideon pri la afero.

Roland
bib-listo_20131216_v4.docx

Maria Nie

to bibli...@googlegroups.com
Mi rememorigas vin pri Esperanto Libraro Filio de Podlaĥia libraro en Bjalistoko

Maria Niemyjska

[...]

St John Karp

to bibli...@googlegroups.com
Saluton Sten,

>2/ la du svedaj bibliotekoj uzas Excel (Libre Office). Kiujn programojn
>vi uzas? Iu proponis Handy Library. Ĉu iu konas ĝin? Ĉu ĝi estus utila
>se oni jam registris 4000 titolojn per Excel?

Mi ne antaŭe uzis Handy Library --- ĉu vi celas la apo por Android? Tiu
ja permesas al oni enporti rikordojn el kalkultabelo. Troviĝas alia
platformo nomita Handy Library Manager:
https://www.primasoft.com/librarymanager/handylibraryfeatures.htm

Tamen unu ĉefa funkcio de ambaŭ estas, ke oni povas skani strikodojn por
aldoni librojn al la apo. Mi avertas vin, ke oni ne fidu je publikaj
librecaj datumoj. Mi uzis LibraryThing por skani la strikodojn de miaj
libroj pensante, ke mi enportos tiujn datumojn sekve en pli profesian
datumbazon. Sed post mi skanis 1,500 librojn, mi eltrovis, ke la kvalito
de la datumoj estis neregula kaj la informaĵoj simple malĝustaj.

Ekzemple, mi havas aron de la serio "Tales of the City" de Armistead
Maupin. Ĉiu libro estis originale eldonita aparte, sed tiu ĉi aro estis
eldonita samtempe. Jen la libroj laŭ LibraryThing:

Sure of You 1 Maupin, Armistead Author HarperPerennial (1990), Edition: First Edition, 272 pages
Significant Others (Tales of the City, Book 5) 1 Maupin, Armistead Author Harper Perennial (2007), Edition: Reissue, 336 pages
Babycakes 1 Maupin, Armistead Author HarperCollins Publishers (1989), Edition: 1st Edition/ Vol. 4, 316 pages
Further Tales of the City 1 Maupin, Armistead Author Harper (1989), 368 pages
More Tales of the City: Volume Two in the Tales of the City Series 1 Maupin, Armistead Author Harpercollins Publisher (1989), 345 pages
Tales of the City, Vol. 1 1 Maupin, Armistead Author Harper-perennial (1994), 373 pages

La titoloj estas neregulaj. La jaroj estas malĝustaj ("Sure of You"
estas eldonita post "Significant Others", ne je 17 jaroj antaŭe; la du
kiujn mi havas estis eldonitaj kune). Neniu el ĉiuj estas unua eldono
sed du estas priskribitaj kiel "first edition". La numeroj de paĝoj
estas malĝustaj.

Tial oni ne fidu je publikaj bibliografiaj datumoj. Kiel bibilotekisto
mi eĉ devas korekti datumojn el aliaj bibilotekoj kiel la Library of
Congress, kiu havas rikordojn kreititaj dum la lastaj cent jaroj.
Katalogado estas malfacila profesio.

Se oni jam havas la datumojn en kalkultabelo, oni restigu ilin en la
kalkultabelo. Handy Library ne helpos vin.

Via,
Sinĵeno

biblioteko esperanto

to bibli...@googlegroups.com
Karaj,

Nu, mi vere skeptikas pri la projekto. Kaj verdire, mi elreviĝis pri agadoj, kiuj postulas grandan kunordigadon de multaj homoj el disaj lokoj kaj kun diversaj interesoj kaj kapabloj.

En Lisbono mi prezentis alternativan ideon al komuna katalogo: "virtuala" esperanto-katalogo, aŭ komuna serĉilo, kiun fakte mi lanĉis antaŭe en ĉi forumo (la novaj povas esplori la interŝanĝitajn mesaĝojn en la retejo de la forumo). Trovu aldone la resuman priskribon de mia propono.

Laŭ mi estas nur du ebloj: aŭ komuna serĉilo aŭ tenejo de malsimilaj metadatenoj, kiun apenaŭ eblus nomi "katalogo". Ĉar, kvankam povus ŝajni la malo, la plej malfacila flanko ne estas informadika, sed kataloga. Sed ĉiel ajn, ni bezonus la helpon de kunlaborantoj kun informadikaj scioj aplikitaj al la kataloga tekniko.

[...]
PROJEKTO VEK_resumo.docx

Sten Svenonius

to bibli...@googlegroups.com

Saluton

Pri teknikaj solvoj de nia kunlaboro mi ne havas opinion. Sed cxar mi estas nek bibliotekisto, nek komputilisto mi havas peton.

Cxu eblus fari etan vortliston kun klarigoj por la plej gravas terminoj? Ekzemple ”metadatenoj”, ”katalogo”. ”informadika”. Estus bone havi difinon pri tiaj vortoj en ilia rilato al niaj bibliotekaj aferoj. Alie almenaux mi riskas havi malklaran komprenon pri proponoj.

Amike

Sten Svenonius, Svedio

Skickades från E-post för Windows

Sten Svenonius

to bibli...@googlegroups.com

Saluton Sinjxeno

Mi tre dankas vin pro via detala respondo. Bone, mi restos cxe nia kalkultabelo.

Estus tre interese scii kion uzas aliaj bibliotekoj. Cxu cxefe kalkultabelon?

[...]

Ga naar https://groups.google.com/d/msgid/bibliotekoj/ZQRAxt4SQlgZI978%40fenikso.mulligrubs.me om deze discussie op het internet te bekijken.

Philippe Cousson

to bibli...@googlegroups.com

Saluton

Jen ekzistanta libro : https://www.worldcat.org/fr/search?q=biblioteka+terminaro

Kore

----
Philippe Cousson
Χαρις שלום

cyr...@telenet.be

to bibli...@googlegroups.com

Sten Svenonius

to bibli...@googlegroups.com
Jes, tiu lasta ŝajnas al mi utila. Mi provos ĝin
Dankon!
Sten Svenonius

Rubeno

to bibli...@googlegroups.com

Estimata Sten kaj pliaj listanoj,

Rilate vian unuan demandon, mi havas impreson (nur impreson) ke ne ĉiuj listanoj (eble eĉ la plimulto) estras bibliotekon, ĉu publikan ĉu asocian, almenaŭ en la senco de pruntanta biblioteko.

Granda parto ŝajne nur havas sian privatan kolekton. Por ĉi tiuj la ĉefa intereso estas komuna katalogo por plirapidigi sian katalogadon.

Plie aliaj estas ĉefe esperantologoj aŭ universitatanoj, kaj laŭ mia kompreno deziras tian katalogon por pli rapide trovi ekzempleron de serĉata libro (kvankam ebleco konsulti ĝin aŭ ricevi kopion kutime ne estas garantiata).

Mi ne vidas klare kiel la interesoj de la tri grupoj estas akordigeblaj, aparte la unua grupo.

Krome inter la lastaj estas homoj kiuj kredas ke ĉiu esperanta kolektanto devus labori je la nivelo de granda esplora universitata biblioteko kaj obei ĉiujn eblajn bibliotekistajn normojn, kaj malrespektas la nepre amatoran laboron de plej multaj movadanoj.

Rilate vian duan demandon, unu fojon mi eĉ ricevis privatan mesaĝon de listano mokantan la 'amatoran' uzadon de kalkultabelo de alia tria listano por sia katalogo. Mi priploras tian elitismon.

Mi mem lernis la uzadon de la programo Koha por asocia kaj privata katalogoj sed ne konsilas ĝin al esperantaj aktivuloj kiuj kutime devas fari amasojn da aliaj taskoj krom bibliotekaj. Ju pli esperantistoj malkoloniigos sian menson disde la prestiĝo de gaĝa 'profesieco', des pli bone. Laboro en esperantaj asocioj neniam estos profesia (ĉar neniam pandona) kaj sekve necesas liberiĝi el la miraĝo de profesieco.

Plej gravas kiu estas via celo. Se ĝi estas pruntedoni librojn kaj legigi la klubanojn por ke esperantistoj pli bone konu sian kulturon, kalkultabelo povas esti akceptebla komenco. Ĝi estas pli bona ol nenio kaj estas distribuebla sur retejo aŭ per retpoŝto. Se la katalogo kreskos kaj vi havos pliajn bezonojn, vi povos konsideri alian solvon, sed nur se estos homfortoj kaj tempo por tio. Certe, estus bone obei bibliotekistajn normojn de la komenco, sed la avantaĝoj gajneblaj per ili por tiu celo estas ofte minimumaj kompare al la investata peno. Pli gravas tio, ke la biblioteko utilu al sia tuje ĉirkaŭanta komunumo, ol rigora interŝanĝebleco de datenoj tra la reto. Bedaŭrinde ĝis nun oni multe pli zorgis pri ĉi lasta ol pri instruado de bibliotekaj scioj al interesatoj.

Nu, ĉi mesaĝo sonas polemikema, ikonrompa kaj kontraŭkultura, sed en mia opinio jam estas tempo reveni al la bazoj kaj la principoj. Ili pli gravas ol la iloj.

Rubeno

El 15/9/23 a les 10:40, Sten Svenonius ha escrit:

Zsofia Korody

to bibli...@googlegroups.com
Kara Sten,
jen mallongaj respondoj al viaj demandoj:
1. mi estas en tiu ĉi listo nome de Esperanto-Centro Herzberg. Nek mi havas kompletan liston, kiuj ĉeestas ĉi-tie.
2. ni same uzas Excel por la listigo de niaj havaĵoj kaj tio taŭgis, sufiĉis por niaj ĝisnunaj celoj. Tio estas bona bazo por pluaj ambiciaj planoj, projektoj.
Antaŭ ĉ. 15 jaroj ni mem iniciatis kunvenojn, bibliotekistajn seminariojn por kunlaboro de fakuloj, komparo de niaj katalogoj, ktp. Post ekkono de la diverseco kaj antaŭvidante malfacilan unuecigon de la sistemoj ni decidis uzi Excel por niaj celoj konsciante pri importebloj. Ni listigis ĉ. 13000 librojn, plurajn milojn da gazetoj, turismaj prospektoj, sonmaterialoj, ktp.

Ni antaŭĝojas pri diskutforumo dum VK.
Amike,
Zsófia

Esperanto-instruado, biblioteko, muzeo je via servo:
Germana Esperanto-Centro/Interkultura Centro Herzberg
37412 Herzberg am Harz, la Esperanto-urbo
Grubenhagenstr. 6. Tel:+49/(0)5521-5983
http://www.herzberg.de
http://esperanto-urbo.de
(kun  fotoalbumo)

Gesendet: Sonntag, 17. September 2023 um 21:01 Uhr
Von: "'Rubeno' via Bibliotekoj" <bibli...@googlegroups.com>
An: bibli...@googlegroups.com
Betreff: [bibliotekoj] Reveno al principoj [Estis: "Ĉu virtuala renkontiĝo?"]
[...]

Rubeno

to bibli...@googlegroups.com

Resaluton,

La kazo de la Esperanto-Centro Herzberg estas bona ekzemplo, kiel distingi celojn de katalogado.

Kiam mi vizitis la pasintan vintron, mi memoras la frustriĝon de Zsófia, ke la laborantoj en la urba biblioteko ne enigas la donacitan kolekton en la publikan katalogon, ĉar la kalkultabelo ne inkluzivis la ISBN-numeron.

Post mia vizito mi esploris kaj konstatis ke efektive multaj programoj, ekzemple Zotero, ebligas deŝuti bibliografian priskribon el retaj datenbankoj per tiu numero. Tio signifas, ke kataloga projekto celanta estontan kreskadon, disvolvadon kaj kunlaboradon prefere inkluzivu ĝin, almenaŭ por libroj havantaj tiun datenon.

La samo aplikeblas al multaj aliaj aspektoj de katalogado. Indas lerni, kiel kolekti kaj strukturi la priskribon de verkoj por ke la rezulto estu importebla kaj uzebla de aliaj en aliaj sistemoj. Tamen iu devas eksplicite instrui tion, sed ĝis nun la debato ĉefe temis, ĉu uzi tiun aŭ alian programon, kun ĉiuj ties devigoj kaj limigoj. Malmulte oni atentis edukadon de katalogantoj.

Aliflanke, tiel grava kiel kunlaborado kun gaĝaj* institucioj (se ne pli) estas utileco por lokaj esperantistoj. Por tiu celo klasifikado laŭ temoj kaj ĝenroj, ekzemple, estas multe pli grava ol kataloga precizeco. Tamen tiun aspekton malatentas plej multaj retaj esperantaj katalogoj, eĉ tiu de IEMW.

Kaj plej grave, necesas konscii ke la ĉefa celo de esperantaj bibliotekzorgantoj ne estas kontentigi normojn aŭ gaĝojn. Ĉiu restu je la nivelo plenumebla por si mem. Normoj kaj komputilaj programoj estas nur iloj por specifaj celoj. Se tiuj celoj estas principe neatingeblaj pro homforta manko, ni ne lasu nin sklavigi de ili.

Via

Rubeno

*gaĝo: neesperantisto

El 18/9/23 a les 1:36, Zsofia Korody ha escrit:

Sten Svenonius

to bibli...@googlegroups.com

Koran dankon Rubeno kaj Zsofia pro viaj klarigoj. Mi nun komprenas la situacion en kiu ni trovigxas kaj kial estas malfacile antauxeniri. La du svedaj  bibliotekoj certe dauxrigos uzi Excel gxis iam estonte eble alia programo estos klare pli utila. Mi ne volas enmiksigxi en la diskutojn sed mia principa starpunkto estas sercxi praktikajn kaj facilajn solvojn. Ni devas memori ke ni esperantistoj ofte estas amatoroj, pensiuloj, laborantoj sen salajro, fine devas sercxi homon pretan transpreni la taskon kaj kiu kapablas plenumi la taskon. Laux mi ju pli facila laboro des pli granda sxanco ke gxi havos longtempan perspektivon. Jen mia opinio pri tio.

Sed mi havas alian proponon. Ni devus fari liston pri cxiuj bibliotekoj kiuj estas iel reprezentataj en la listo. Ekzemple kun jenaj informoj:

Urbo kie trovigxas la biblioteko, posedanto, respondeculo, nombro da libroj, uzata programo. Do, en mia kazo:

Malmo / Sveda Esperanto-Federacio/ Sten Svenonius, fid...@outlook.com/ 4.000 / Excel.

Per tia listo ni ricevus bildon pri tio kion ni havas.

Amike

Sten

Skickades från E-post för Windows

Philippe Cousson

to bibli...@googlegroups.com

Saluton

Jen la elementoj katalogitaj en la biblioteko de Kvinpetalo.
Mi uzas la programon J-Isis (Unesko).

kore

----
Philippe Cousson