Yenişehir bir adım önde... (Of'li bir adım öndedir ! - İsmail Türüt)

1 view

Eyüp Sabri KARTAL

Aug 24, 2009, 2:12:05 AM8/24/09

Yenişehir Kaymakamlığının badminton sporu eğitim ve imamalararası badminton şampiyonası yapıdı.

Aşağıda videosu mevcuttur.

Ve bizim etkinlikten sonraki gelişmeler ve etkileri:

Spor Haber' de ki haber aşağıdadır.

Eee. örnek alınmak güzeldir.

Ama unutmasınlar ilk etkinlik Mersin - Yenişehir'den..

Bizi takip edin arkamızdan çok gelenler olacak.  :-)

selamlar

CAMİLERDE BADMİNTON SPORU EĞİTİMİ...

Haber: Camilerde Badminton Sporu Eğitimi...
Resmi büyütmek için tıklayın

Bu Yıl Diyanet İşleri Başkanlığı ile Türkiye Badminton Federasyonu Başkanlığı Arasında Gerçekleştirilen Protokol Çerçevesinde İsteyenler İçin Kur'an Kurslarında Badminton Dersleri Veriliyor.

Bu yıl Diyanet İşleri Başkanlığı ile Türkiye Badminton Federasyonu Başkanlığı arasında gerçekleştirilen protokol çerçevesinde isteyenler için Kur'an Kurslarında Badminton dersleri veriliyor. Uygulamanın kursa katılan öğrencilerden büyük ilgi gördüğü öğrenilirken, Aksaray İmamı Azam Camii'nde toplam 38 kayıtlı öğrenci bulunurken uygulamadan sonra bu sayının ikiye katlandığı bildirildi.

Aksaray'da yaz kuran kursuna kayıt olan çocuklar din eğitiminin yanında Badminton sporunu da öğreniyorlar. Çocukların din eğitimine daha iyi konsantre olmalarını ve severek kurslara katılmalarını sağlamak için düzenlenen programın Aksaray'da başarıyla uygulandığı belirtildi. Kurslara ilginin uygulama ile arttığı öğrenilirken çocukların kurs aralarında ve haftanın bazı günlerinde badminton oynamalarına izin veriliyor.

Aksaray İmamı Azam Camii ve Fatımatüzzehra Kuran Kursu'nda çocukların dini bilgi öğrenmelerinin yanı sıra Badminton sporunu da öğrenmeleri öğrencileri çok mutlu etti. Öğrencilerin hem kuran hem de badminton hocalığını yapan din görevlileri uygulamanın çok yararlı olduğunu ifade ettiler.

Çocukların sıkılmadan severek din eğitimi almasının çok önemli olduğunu ifade eden Din Görevlisi Mehmet Akif Gören, "Diyanet İşleri Başkanlığı Din Eğitimi Daire Başkanlığı ile Türkiye Badminton Federasyonu Başkanlığı tarafından ortaklaşa yapılan çalışma yürütmüşler. Bu çalışmayla camide çocukların dini daha iyi öğrenmesi, severek öğrenmesi için sportif faaliyet amaçlanıyor. Bu sebeple Türkiye'de 87 Kuran Kursuna Badminton federasyonu tarafından spor malzemeleri verilmiş. Çocukların hem sosyal aktivitelere hem de cami derslerine katılması ve iki aktiviteyle çocukların daha iyi kuran öğrenmesi amaçlanıyor. Bu çalışma gerçekten çok etkili çocuklar ilgiyle severek her iki aktiviteyi de yapıyorlar." dedi.

İmamı Azam Camii'nin 23 yıllık imamı olan din görevlisi İsmail Acar, "İlk defa böyle bir sporla badmintonla karşılaşıyoruz. Akif hocamızın önderliğinde bu yıl Kırıkkale'de bir müsabakaya katıldık. Ben zoru başardığımıza inanıyorum. Çocuklar bu spora çok meraklı, kelime anlamıyla da yaramaz çocuk oyunuymuş bu spor. Alıştığımız bildiğimiz bir spor dalı değil. Bilmediğimiz bir spor ama çocukları camiye hem ısındırmak hem de ahlaki dini eğitimlerini alabilmeleri için önemli bir spor. Çocukları camiye ısındırmak, severek din eğitimini almalarını sağlamanın önemli olduğunu düşünüyorum." dedi.

Sporla birlikte kuran öğrenmenin zevkli olduğunu ifade eden çocuklar, "Sporla birlikte kuran öğrenmek gerçekten çok zevkli. Dışardan kursa gelmeyen bir çok kişide bizim badminton öğrendiğimizi duyunca buraya geldiler. Akif hocamız bizi spor salonlarına götürüyor. Çalıştık. Turnuvaya katıldık. Eskiden de kuran kursu güzeldi ama şimdi herkes geliyor. Badmintonun kelime anlamını nasıl bir oyun olduğunu bilmeyen arkadaşlarımız vardı. Bizde çok alışık değildik. Hiç deneyimimiz yoktu. Sonra antrenmanlar yaparak öğrenmeye başladık." dediler.

Kurs esnasında öğrencilerin sıkıldığını ve dikkatlerinin dağıldığını fark eden din görevlileri hemen öğrencilere kısa bir mola vererek badminton oynamalarını sağlıyorlar. Oyunun ardından ise din dersi kaldığı yerden devam ediyor. Cami içinde de öğrencilerin kısa süreli oynamasına izin veren din görevlileri çocuklarında büyük bir sevgisini kazandılar.

(CİHAN)  (Cihan Haber Ajansı) 06.08.2009 17:38 [1732256]

--
Eyüp Sabri KARTAL
Yenişehir Kaymakamı -MERSİN