CIM (nog eens)

*koengodderis.be*

"bob" <b...@het.be> schreef in bericht news:aoes6i$2obo$1...@nl-news.euro.net...
> In navolging van alle discussies rond dit onderwerp... heeft iemand de
> moeite gedaan om een kopie van de CIM presenatie aan te vragen?
>
> Er gaat nml "een wereld voor je open" :-). Zelfs voor diegenen die denken
> toch al alles te weten (hee Koen)

Ik 'weet' niet alles.

Ja, en? leg eens uit wat er zoal tevoorschijn komt als die wereld opengaat?

> bob
>
> maak radio, hou ervan en zorg dat de luisteraar dat eerst doet!

Zo te zien, gaat daar bij jullie Q nog veel aan gesleuteld moeten worden ...

Laat ons zeggen dat het rampenplan fase 3 werd afgekondigd met 3,5%
marktaandeel en dat ze over een jaar aan de medialaan rampenplan fase 1 gaan
afkondigen.

Heb trouwens vanvond weer uitstekende tv gezien op VT4 met David Steegen,
Alain grootaers en bernard van depopuliere. Die mannen zijn daar goed bezig,
't was echt aangename tv!

Trouwens bernard is nog een beken onwennig, maar hij komt nog wel los, alain
wist hem heel de tijd op te vangen en 't viel niet eens op.

By the way, bernard heeft ook in 't college in Roeselare gezeten en een paar
leraars gehad die ik ook kende! Bij VT4 zijn ze daar de helft van het
succesvolle team van de P-magazine aan het oprakelen. Mij niet gelaten, want
het zijn toffe peren zowel aangaande hun schrijfstijl als dat ze op tv
komen!

Enfin soit.

Moet ik je eens de clou van heel dat tv-spelleken bij VT4 zeggen???????

Da's dus net het omgekeerde van de radio hé!

Iedereen zit bij de radio te vissen in de vijver 18-44, terwijl op tv-vlak
VTM in de vijver 0 jaar- 100+ jaar zit en de VRT een ook wat ouder publiek
aanspreekt dat eerder uit de hogere sociale klasse komt.

Maar tv maken in de commerciëel interessantste doelgroep???? Nee, dat dus
niet. Men is dat hier blijkbaar in Vlaanderen 'vergeten'. Men maakt al jaren
Porsches en Renault Clio'kes, maar men is hier in Vlaanderen vergeten
Golfkes te maken en Opel Vectra's. De meest interessante commerciële doelgro
ep dus waar de markt nog niet van oververzadigd is, ah nee ... ze is zelfs
niets verzadigd, er zit gewoon nog niemand in deze doelgroep!

Awel, Dhr Tillieux, waar mijn respect met de dag nog voor groeit, heeft dat
slim aan boord gelegd. Die gaat hem daar dus pal gaan vestigen in de meest
interessante doelgroep en je zult wel zien. Eenmaal ze een marktaandeel
halen van 10à 12% (wat er aankomt zoals ze nu bezig zijn!) gaan ze breder
gaan.

Niks dan lof voor de intelligente koers die VT4 vaart! Ik prijs me gelukkig
te zien dat niet overal 'incompetentie' heerst, ik zie bij de top van de VUM
ook heel wat intelligente mensen rondlopen waar ik bewondering voor heb.

Jaja, de komende jaren zal de kwaliteit in ons medialandschap wel
bovendrijven ... het duurt soms een beetje maar vroeg of laat zal gebeuren
wat gebeuren moet!

Bij deze deel ik dan ook plechtig mee dat wanneer SBS de geldkraan niet
dichtdraait mbt hun dochter VT4 zij over weinig tijd hun marktaandeel kunnen
verdubbelen van 6% naar 12%, deze opgang is trouwens reeds ingezet! Als ik
me niet vergis zit men nu aan een 7% marktaandeel.

SBS zal gezien z'n winstcijfers (naar ik meen) de kraan niet dichtdraaien,
want het station is in goeie handen. Dat ze die Patrick Tillieux ipv 1 jaar
(want zo werken internationale bedrijven), maar een 3-tal jaar geven om
echte resultaten te boeken. Ik heb in die man het volste vertrouwen.

Vandaar dat moest Q-music een dochter geweest zijn van een internationaal
mediaconcern de hele afdeling al op straat zou gezet geweest zijn. Dat kan
nu wel cru klinken maar voor die mediagroepen is maar 1 ding van belang en
dat is winst en aanwezig zijn. Ten eerste is Q niet aanwezig met 3,5%
marktaandeel en ten tweede is er bakken verlies in plaats van winst. Het
verdict zou heel simpel zijn waarmbij ik dit de mensen van Q niet toewens.
Francesca Van Thielen heeft trouwens al de hand in eigen boezem gestoken en
is er met veel plezier vertrokken. Of dacht je dat ze opeens zo veel liever
acteerde dan presenteerde. Laat ons zeggen dat ze haar daar niet 'jeunde'.

Ze mogen zich gelukkig prijzen dat de aandeelhouders op radiovlak vrij
incompetent zijn en de fabeltjeskrant er aan de medialaan door diverse
topmensen in stand gehouden nog steeds op volle toeren draait.

Koen

teen en tander

> [...]
> verdict zou heel simpel zijn waarmbij ik dit de mensen van Q niet toewens.

VT4 haalt na 7 jaar 7% marktaandeel (als je je niet vergist) maar SBS mag de
geldkraan niet dichtdraaien.
Q-Music haalt na een half jaar 3,5% marktaaandeel maar de VMMa moet de
geldkraan dichtdraaien.

Waarom ? Omdat jij vindt dat de ene goed bezig is en de andere niet ? Daar
zullen zowel SBS als VMMa zeker rekening houden !

*koengodderis.be*

"teen en tander" <teenen...@pandoraa.be> schreef in bericht

Je haalt de dingen uit z'n context!

De VT4 van nu had evengoed van naam kunnen veranderen toen ze Gepts en
kornuiten op straat zetten!

Van de VT4 van vroeger en nu blijft alleen nog de naam over. Ook de vele
flutprogramma's zijn groetendeels verdwenen.

Laat ons zeggen dat Tillieux meer nadeel dan voordeel heeft gekend dat VT4
al zoveel jaren 'slecht' bezig was.

Van een slecht imago een goed maken gaat veel moeilijker dan met een nieuw
station zoals Q te beginnen.

Dus zeg ik: Tillieux geef je 3 jaar en doe dan een evaluatie. Geef Q 1 jaar
en maak dan een evalutie.

De evaluatie na 1 jaar Tillieux is: van een zender die op sterven na dood
was met een slecht imago heeft hij VT4 opnieuw in positieve stijgende lijn
kunnen zetten en het opnieuw een fris en dynamisch imago bezorgd.

De evalutie na 1 jaar Bossaert-Geenen-Deckers is: na 1 jaar van volledige
zenderbezetting, volldige steun van beide persgroepen Persgorep/roularta en
bakken geïnvesteerd geld maakt men enkel zwaar verlies en heeft men Q zelfs
niet eens met hun 3,5% op de kaart weten te zetten. Wat mij betreft: streep
erdoor, nieuw project en vooruit met de geit. Hoe langer nog deze situatie,
hoe langer de ellende duurt.

Ik ken op dat vlak 'geen sentiment', alleen 'resultaat' telt voor mij. Die
zijn er bij Q niet. Dus: opgeruimd staat netjes. In de commerciële sektor
krijg je 1 kans, geen 2!

Koen

teen en tander

"*koengodderis.be*" <koen(no--spam)@koengodderis.be> schreef in bericht

Dat is dikke zever.
Ofwel geef je iedereen 3 jaar voor je ze evalueert ofwel is het 1 jaar.
Als een nieuwe baas vindt dat de zender beter af is met een nieuwe naam,
moet hij maar een nieuwe naam kiezen. (Dat had Tillieux makkelijk kunnen
doen maar hij wou de naam houden).
Met even veel slechte wil als jij zou ik kunnen zeggen: VT4 had een
volledige omkadering en Q-Music niet. Geef VT4 dus 1 jaar en Q-Music 3.
Maar ik heb geen slechte wil en daarom zeg ik: iedereen dezelfde kans.

> [...]
streep
> erdoor, nieuw project en vooruit met de geit. Hoe langer nog deze

Je maakt om te beginnen de fout om "1 jaar" te zeggen tegen cijfers na een
half jaar Q-Music. (Luistercijfers komen nu eenmaal met maanden vertraging
in tegenstelling tot kijkcijfers of wist je dat niet ?).
Dat er "bakken geïnversteerd" is, is redelijk normaal voor een nieuwe
zender. (VT4 had studio's en dergelijke die al 7 jaar afgeschreven werden,
maar ik ging niet van slechte wil zijn).

Het enige wat jij zegt is: Q-Music is slecht bezig is en VT4 goed. Je
probeert daar argumenten voor aan te voeren, maar ze zijn allemaal makkelijk
te doorprikken.

> [...]
> zijn er bij Q niet. Dus: opgeruimd staat netjes. In de commerciële sektor

Die zijn er bij VT4 wel ? (14% minder inkomsten in het eerste kwartaal van
dit jaar, dus tegenover "de VT4 van de flutprogramma's".)

*koengodderis.be*

> "*koengodderis.be*" <koen(no--spam)@koengodderis.be> schreef in bericht

> jaar
> >

> Dat is dikke zever.
> Ofwel geef je iedereen 3 jaar voor je ze evalueert ofwel is het 1 jaar.

Niks van!

Ik vertrek vanuit de positie dat Tillieux met een nieuw station begon en
waarvan de naam zelfs besmet was!

De groei inzake "klanten" bij een tv-station is trager dan dat dat met radio
het geval is.

Dus zeg ik: Q krijgt 1 jaar zoals dat internationaal overal geldt en VT4
krijgt er 3.

Voilà, en ik wijk daar niet van af, punt uit.

Koen

teen en tander

> Voilą, en ik wijk daar niet van af, punt uit.
>
> Koen

Ik had in mijn vorige posting nochtans argumenten gegeven (die je hierboven
hebt weggeknipt). Ik zou ze nog eens kunnen herhalen maar dat heeft geen zin
want je probeert ze niet eens te weerleggen.

*koengodderis.be*

> [...]

zin
> want je probeert ze niet eens te weerleggen.

Zeg,

teen en tander,

als ik niet reply op je stellingen dan is dat omdat ik ermee akkoord ga of
d'er niks aan toe te voegen heb.

Comprendo?

Koen

Nico Gouda