werkt usenet nog?

JanC

Precies wel! ☺

--
JanC

"Be strict when sending and tolerant when receiving."
RFC 1958 - Architectural Principles of the Internet - section 3.9

]\[ocif

JanC heeft uiteengezet op 21/01/2023 :
> Precies wel! ☺

Yep

JanC

On Sat, 21 Jan 2023 16:08:15 +0100, s|b wrote:

Aha, de zieke jongen is hier ook nog! :)

> Geef er eens een klop op, dan werk het misschien beter.

Afgelopen week toevallig erg vaak zin gehad om op m'n modem te kloppen
inderdaad. DSL modem die elke 5-30 min sync verloor en dan 5-15 min nodig
had om sync terug te vinden...

wimpunk

JanC <janc+...@janc.be.invalid> wrote:
> Precies wel! ???

Best wel handig.

wimpunk

> [...]
>
> Afgelopen week toevallig erg vaak zin gehad om op m'n modem te kloppen
> inderdaad. DSL modem die elke 5-30 min sync verloor en dan 5-15 min nodig

Met fiber gaat dat een pak beter.

JanC

Fiber ligt hier nog maar net in de straat, maar heb idd. al zitten kijken
daarvoor...

PauL

Op Wed, 25 Jan 2023 02:24:50 -0000 (UTC) schreef JanC:

> Fiber ligt hier nog maar net in de straat, maar heb idd. al zitten kijken
> daarvoor...

Ik heb al sinds mei '21 een fiberaansluiting en ben er heel tevreden van.
Maandelijks doe ik wel preventief een reboot van de B-Box 3V+
omdat na een maand uptime mijn telefoon soms problemen gaf.
Het fibermodem zelf heb ik nog nooit moeten herstarten.
Zeer stabiel.

Philip Paeps

JanC <janc+...@janc.be.invalid> wrote:
> Precies wel! ☺

Inderdaad. Goed getest!

--
Philip Paeps
Senior Reality Engineer

JanC

On Wed, 25 Jan 2023 18:00:21 +0100, s|b wrote:

> Zeg van Telenet wat je wil, maar ik heb daar bitter weinig problemen me
> (behalve nu met hun nieuwe lay-out van Mijn Telenet).

Het probleem zit hier vooral bij de "kwaliteit" van de oude koperbundels
in de straat. Jaren geleden (>10j ondertussen) hebben ze me al eens op
een ander koperpaar moeten overschakelen, maar daarvoor moeten ze het
voetpad openbreken, die aanpassing uitvoeren, gevaren-signalisatie rond de
opgebroken tegels plaatsen & dan de stadsdiensten vragen dat weer te
herstellen—verre van ideaal, en erg kostelijk kan ik me inbeelden...

Ik veronderstel dat met fiber dit in de toekomst opgelost zal zijn. En
sowieso liggen die fibers op de muren ipv ondergronds, dus dat zal
herstellingen ook makkelijker maken.

PS: mijn ISP is geen eigenaar van de infrastructuur, maar verder wel zowat
de meest no-nonsens aanbieder, en dat heeft ook zo z'n voordelen soms...

JanC

On Wed, 25 Jan 2023 04:36:05 +0100, PauL wrote:

> [...]
> omdat na een maand uptime mijn telefoon soms problemen gaf.
> Het fibermodem zelf heb ik nog nooit moeten herstarten.

Waarom gebruik je geen andere modem dan die B-Box? Er is geen enkele goede
reden (behalve misschien TV? maar zelfs dat zou moeten kunnen...) waarom
je met fiber een router van je ISP zou moeten gebruiken, aangezien de
modem afzonderlijk is (niet ingebouwd zoals bij DSL modem/routers).

wimpunk

> [...]
> de meest no-nonsens aanbieder, en dat heeft ook zo z'n voordelen soms...

Sounds like edpnet...

wimpunk

Philip Paeps <phi...@trouble.is> wrote:

> Inderdaad. Goed getest!

Oei, toch niet. Ik zie net dat een lachend gezicht op mijn scherm staat.
Vroeger moesten we ons toch beperken tot een :-). Had ook zo zijn
voordelen.

Philip Paeps

Ik dacht dat WTF-8 inmiddels overal was doorgedrongen.

🤷

wimpunk

Philip Paeps <phi...@trouble.is> wrote:

> Ik dacht dat WTF-8 inmiddels overal was doorgedrongen.
>
> ????

Officieel wel maar mijn hoofd heeft maar een beperkt aantal karakters...

Jommeke

Op 21/01/2023 om 04:22 schreef JanC:
> Precies wel! ☺

Ook nog eens testen :-)