Test πŸ‡ΈπŸ‡¨

NP3

Jun 19, 2022, 3:38:13β€―PM6/19/22
πŸ‡ΈπŸ‡¨ πŸ‡ΈπŸ‡¨ πŸ‡ΈπŸ‡¨

Welk Unicode-teken is dit?

NP3

Jun 19, 2022, 3:58:05β€―PM6/19/22
NP3 wrote:
> πŸ‡ΈπŸ‡¨ πŸ‡ΈπŸ‡¨ πŸ‡ΈπŸ‡¨
>
> Welk Unicode-teken is dit?

Al gevonden, het is de vlag van de Seychellen. De codering is echter
nogal speciaal:

https://en.wikipedia.org/wiki/Regional_indicator_symbol

NP3

Jun 19, 2022, 4:07:19β€―PM6/19/22
Even een testje. Als ik het goed begrepen heb zou de Belgische vlag dus
te maken moeten zijn met de combinatie U+1F1E7 en U+1F1EA. Even testen:

πŸ‡§πŸ‡ͺ

Nondedju, het werkt! :-)

Maar gewoon kopiΓ«ren en plakken is toch simpeler, pffff.

NP3

Jun 19, 2022, 4:18:19β€―PM6/19/22
NP3 wrote:
> [...]

Op een andere site lees ik:

"Emoji flags are supported on all major platforms except Windows, which
displays two-letter country codes instead of emoji flag images."

Dus als je hierboven alleen maar letters ziet in plaats van vlagjes,
blame Microsoft... Onder Linux werkt het perfect. En Mac?

NP3

Jun 20, 2022, 3:16:38β€―PM6/20/22
s|b wrote:

> Als het vraagtekens moeten zijn, dan werkt het idd. (-:

Nee, het moet er zo uitzien:

https://postimg.cc/gallery/JkfsxdK

Zoals je ziet werkt het perfect onder Linux, maar Microsoft laat alleen
de letters van de landcode zien, want die willen de vlaggen niet
implementeren in Windows, ze vrezen een "potential PR nightmare":

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/flag-emoji/85b163bc-786a-4918-9042-763ccf4b6c05

Als je echter vraagtekens ziet is er toch iets mis met je instellingen.
Staat je karakter-encodering wel op UTF-8?

NP3

Jun 20, 2022, 3:28:24β€―PM6/20/22
s|b wrote:

> Als het vraagtekens moeten zijn, dan werkt het idd. (-:

Op deze pagina zou je alle vlaggen moeten kunnen zien:

https://emojipedia.org/flags/