Ik gebruik sinds kort een hybride Siemens Gigaset (telefoonlijn + SIP) in
combinatie met een Belgacom BBOX2. Ik bel VOIP met VoipBuster. Vorige week
werkte dit perfect.
Sinds deze week echter niet meer ... Ik kan wel een nummer bellen en bij de
bestemmeling gaat de telefoon over, maar als ze opnemen horen we elkaar
niet.
Met de telefoon zelf kan er niets mis zijn want gewoon bellen via de
telefoonlijn gaat prima.
Is er iets veranderd?
Lenny
Ik had net hetzelfde probleem. Na lang zoeken vond ik de oplossing.
Wanneer je programma's opstart als skype of pando, dan worden er
(virtuele) LAN-servers aangemaakt op je modem. Die verhinderen
blijkbaar dat je elkaar nog hoort.
Je moet deze servers verwijderen. Dat doe je via de inlogpagina van je
bbox: http://192.168.1.1/
Daar klik je op advanced settings > LAN servers. Daar verwijder je de
LAN-servers en zo kan je weer bellen.
Het rare is dat dit inherent is aan b-box2, dit had ik niet met B-box
1.
Vervelend ook dat je dit geregeld opnieuw moet doen. Heeft iemand een
oplossing om dit te voorkomen?
Succes ermee!
Geert