Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Q doet niks aan te dure Telecom in Vlaanderen, eist enkel een "eenvoudige" factuur

1 view
Skip to first unread message

lucdec

unread,
Nov 11, 2009, 11:42:13 AM11/11/09
to
Van Quickenborne: "Telecomfactuur moet eenvoudiger"
ister van Telecom Vincent Van Quickenborne (Open Vld) verplicht de
telecomoperatoren om hun facturen eenvoudiger en transparanter te
maken. Zo worden ze vanaf midden 2010 verplicht om de einddatum van
het lopende contract te vermelden. "Dat zal de consument toelaten om
zijn contract op te zeggen zonder verborgen opzegkosten", verklaart
Van Quickenborne.

Duidelijke factuur
De huidige versie van de basisfactuur die de operatoren verplicht
moeten opsturen naar hun klanten, is verouderd en onaangepast. "Zo
zijn er problemen om de bundels, die vandaag veel verkocht worden door
de operatoren, duidelijk op de factuur te vermelden", aldus minister
Van Quickenborne.

Het nieuw ministerieel besluit maakt het mogelijk om op een duidelijke
en eenvoudige manier een bundel en alle bijhorende diensten onder één
rubriek weer te geven, in plaats van verschillende deelrubrieken zoals
nu het geval. "Dat zal voor de klant een veel duidelijker overzicht
geven", stelt Van Quickenborne.

Beveiligde website
Een andere vernieuwing is de verplichting voor de operatoren om een
beveiligde website te creëren waar elke klant zijn volledige
detailgegevens kan raadplegen. Op deze website kunnen consumenten
makkelijk terugvinden hoe vaak, naar wie, hoe lang en op welke
tijdstippen ze gebeld en gesurft hebben.

Elektronische factuur
Ook moeten operatoren minstens éénmaal per jaar het meest interessante
tarief meedelen via de basisfactuur aan hun klanten en dit gebaseerd
op het gebruiksprofiel van de klant. Een laatste wijziging is de
mogelijkheid voor de operatoren om de basisfactuur in elektronische
vorm te verzenden. De vorige regeling voorzag enkel een papieren
versie. (belga/adb)

user

unread,
Nov 17, 2009, 2:55:18 PM11/17/09
to
lucdec wrote:

> be.telecom


> Van Quickenborne: "Telecomfactuur moet eenvoudiger"


al joen ellentriekfactuur bekeken??

uit vrolijkheid, en puur uit genot, ga ik daar steeds weer uitleg over
vragen... Wanneer zit Q-ke-lu-Q?

--
--
What's on Shortwave guide: choose an hour, go!
http://shortwave.tk
700+ Radio Stations on SW http://swstations.tk
300+ languages on SW http://radiolanguages.tk

0 new messages