Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Steeds meer Belgen diep in schulden door gsm en tv

2 views
Skip to first unread message

lucdec

unread,
Oct 25, 2009, 5:41:37 AM10/25/09
to
Steeds meer mensen raken in de schulden door de factuur voor hun gsm-
gebruik, hun gewone telefoon, internet of digitale tv. Dat zegt het
Vlaams Centrum Schuldbemiddeling.

Het centrum zag het aantal dossiers rond telecommunicatie in één jaar
met bijna twee derde stijgen: van 21 pct in 2008 tot al 34 pct dit
jaar.

Misleidende reclame
Volgens het Centrum zijn de grote telecomoperatoren hieraan
medeschuldig. "Zij hanteren vaak misleidende reclame", zegt Dirk De
Clerck van het Centrum. "Bij bepaalde gsm-abonnementen worden je
bijvoorbeeld zeer veel gratis minuten en sms'jes beloofd, maar dat er
ook nog abonnementskosten zijn, wordt niet duidelijk gezegd. Vooral de
zwakkeren in de maatschappij trappen in deze val."

Verder wil het Centrum dat er schriftelijke contracten opgesteld
worden, zodat er wat bedenktijd is.

Het Centrum vraagt minister Van Quickenborne om duidelijkere regels,
maar die zijn volgens z'n kabinet niet nodig. "Sowieso houden wij de
telecomsector sterk in de gaten", luidt het.

0 new messages