quadcopter ... welke model kiezen ???

Kristoff Bonne

Hallo,

Ik heb al een tijdje een interesse voor een quadcopter, o.a. om eens
iets andere te doen dan achter de computer te zitten en me eens meer met
electronica bezig te houden.
(ben daarom vorige ook terug met de radio-hobby begonnen. :-) )

Bon, op dit moment is de "Parrot AR drone" te koop in een aantal grote
winkels (fnac, mediamarkt, ...) voor niet zoveel geld (200 tot 250
euro), maar ik heb zo een beetje mijn twijfels bij dat ding. Is dat ding
ook echt bruikbaar, of is dit enkel een stukje "speelgoed"?

Heeft iemand enig ervaring met de Parrot of met andere quadcopters? In
hoever is er mogelijkheid om (bv.) de Parrot te gebruiken met eigen
software of hardware? Is het mogelijk om het ding uit-te-breiden?
Hoeveel gram/kilo kan dat ding eigenlijk dragen?

Of zijn er daar beter (maar toch nog betaalbare) quadcopters voor te
gebruiken?

Iemand enige praktische ervaring hiermee?

Zijn er hardware groepen / hackerspaces / ... in Belgie die zich daarmee
bezig houden?

Cheerio! Kr. Bonne.