schakelaar met ruststandterugkeer

Marco Polo

Hallo groep,

Hoe weet ik, dus eigenlijk hoe geeft men aan dat een schakelaar al dan niet
vanzelf naar zijn ruststand gaat?

Ik zoek namelijk een dubbelpolige omschakelaar maar eentje die dus zoals
gezegd in rust komt als je hem loslaat, en in die ruststand geen enkel
contact maakt.
Op deze url http://www.aurora-kontakt.nl/snoer_2_mini_schakelaars.html kan
je er ��ntje vinden, namelijk
dubbelpolig
aan / uit / aan
wisselschakelaar
646608

Maar of deze zoals gevraagd dus in rust geen contact maakt kan IK nergens
uit opmaken.

Groeten,

MP

Rob

Marco Polo <Geen...@hier.be> wrote:
> Hallo groep,
>

> Hoe weet ik, dus eigenlijk hoe geeft men aan dat een schakelaar al dan niet
> vanzelf naar zijn ruststand gaat?

Vraag 1

> [...]

> 646608
>
> Maar of deze zoals gevraagd dus in rust geen contact maakt kan IK nergens

Vraag 2

Je stelt hier twee verschillende vragen.
Was dat ook de bedoeling?

Marco Polo

"Rob" <nom...@example.com> schreef in bericht

> Vraag 1

> Vraag 2
>
> Je stelt hier twee verschillende vragen.
> Was dat ook de bedoeling?

Hoy,
Ik stel eigenlijk maar 1 vraag, maar laat dat even in het midden.
Ik wil weten of ik door het zien van bepaalde gegevens die bv bij
schakelaars gegeven worden kan zien of die bij loslaten ( niet drukken op de
schakelaar bv ) vanzelf in ruststand komt, en dus geen electrische
verbinding meer geeft.

stel, ik wil als ik de schakelaar naar 1 richting druk lamp A laten branden
tot ik de schakelaar loslaat.
Druk ik hem naar de andere richting moet bv lamp B branden, ook tot ik de
schakelaar los laat.

Het beste te vergelijken met de schakelaars die vroeger in auto's werden
gebruikt om electrisch bediende vensters van stroom te voorzien.
Toen er bv nog geen sprake was van die electronisch te sturen, noch van
eindstopswitches.
Toen was het drukken tot waar je de venster hebben wou en dan loslaten die
schakelaar.

Groetjes,

MP (Thuis)

Rob

Marco Polo <Geen...@hier.be> wrote:

> "Rob" <nom...@example.com> schreef in bericht

> Hoy,
> Ik stel eigenlijk maar 1 vraag, maar laat dat even in het midden.

Ik niet.
Je stelt twee vragen:
1. of de schakelaar vanzelf terugveert
2. wat voor contacten die dan maakt

Dat zijn twee vragen.

> [...]
> schakelaars gegeven worden kan zien of die bij loslaten ( niet drukken op de
> schakelaar bv ) vanzelf in ruststand komt, en dus geen electrische

Nou zeg je het zelf ook.

Ik denk dat het antwoord op vraag 1 NEE is en op vraag 2 JA.
Maar dat is alleen uit ervaring met dit soort schakelaars,
en niet aan de hand van kennis van deze specifieke schakelaar.

guy

"Marco Polo" <Geen...@hier.be> schreef in bericht

Rob, ge zijt een azijnpisser, een ambetant irritant ventje, de vraag was
duidelijk.

Marco,

Als de hendel uit een stand moet terugveren dan staat dat normaal vermeld
tussen haakjes. De stand waarin hij blijft staan staat niet tussen haakjes.
Ik verduidelijk.
AAN - UIT - AAN : betekent dat de hendel in alle standen blijft staan.
(AAN) - UIT - (AAN) : betekent dat de hendel altijd in de stand UIT staat
als je hem loslaat. Je kan de hendel in de beide standen (AAN) plaatsen maar
hij komt terug naar UIT als je hem loslaat.
De schakelaars op de site hebben dus geen terugveerstand, ze blijven staan
in de stand waarin je hem zet.

Guy

Rob

guy <jansse...@telenet.be> wrote:
> Rob, ge zijt een azijnpisser, een ambetant irritant ventje, de vraag was
> duidelijk.

Bemoei je er niet mee, botterik!

guy

"Rob" <nom...@example.com> schreef in bericht

Ik bemoei me er juist wel mee.
Met mijn antwoord weet Marco wat hij moet weten, met jouw antwoord is hij
geen stap verder. Hou je klep dicht over zaken waar je geen verstand van
hebt.

Rob

Marco vraagt twee dingen en dat heb jij niet eens in de gaten.

guy

"Rob" <nom...@example.com> schreef in bericht

Mijn antwoord is klaar en duidelijk op zijn beide vragen. Of wat versta jij
onder UIT ? Zou er dan ergens contact gemaakt worden ? Lastige materie,
kernfysica is er niets tegen. Jij ligt te kankeren over het feit dat hij
niet 1 maar 2 vragen stelt, maar een deftig antwoord komt er niet uit. Ik
blijf dus bij mijn stelling dat je je klep dient te houden als je er geen
verstand van hebt.

Chuòhào

Op 9-5-2010 9:04, Marco Polo schreef:

http://www.klusspullen.nl/default.asp?sc=catalog&id=498&tx=Beldrukkers
--
Tsjauw

Marco Polo

"guy" <jansse...@telenet.be> schreef in bericht

Bedankt Guy,

Hier heb ik heel wat aan.
Ik ga het proberen te onthouden.

H.van.der.Vegt

Als het geen mini uitvoering hoeft te zijn zou ik zeggen ga naar een
electroinstallateur die maakt voor jou de schakelaar die je zoekt om hem
even samen te stellen met materiaal van telemecaniq inbouw elementen