Radio Nostalgie.

Jan

Vandaag vond ik de tijd om eens een klein uurtje naar Radio Nostalgie te
luisteren.
Het viel me tegen dat het non-stop was, op toch een vrij druk radio-uur.
(tussen 17 en 18 uur)
Ik weet wel dat die uren binnenkort opgevuld zullen worden met presentatie,
maar ben van oordeel dat men dan beter de start kon uitgesteld hebben.
Starten doe je ofwel goed, ofwel niet, want de eerste indruk is de
allerbelangrijkste.
Tot zover de negatieve dingen.
Het positieve was, dat ik me verwachtte aan het soort radio dat iedereen
maakt : veel te voorzichtige radio met constant pré-historie toestanden en
een veel te beperkt platenbestand, maar dat ik aangenaam verrast was dat men
gekozen heeft om de lat hoger te leggen en ook de platen te draaien die de
anderen vertikken om te draaien.
Zo hoorde ik tussen de superbekende, maar o zo afgezaagde oldies, vergeten
pareltjes als Pop music van Robin Scott (M), Weeks & Co met Rock your world
en blinded by the light van Manfred Man's Earth Band.
Dat zijn drie platen die ik al enkele jaren niet meer 'mocht' beluisteren op
de radio, omdat de pipo's die aan het roer staan, denken dat ze het warm
water uitgevonden hebben, met alle nefaste gevolgen vandien.
Bij Nostalgie staat dus iemand aan het roer die mijn ideeën deelt.
Ik heb dan ook de preset toets van mijn autoradio ingedrukt en vooraleer ik
dat doe, moet het al wreed goed zijn.
De eerstvolgende tijd word ik dus Nostalgie-luisteraar, tot er zich iets
beters aandient, al heb ik daar niet veel hoop meer op.

ikke

Jan wrote:

daarvoor moet je een super kwakkel zijn, Mi Amigo drooit die dingen
dagelijks, gie ziet een fermen ezel

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Posted from http://www.iRadio.be
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

Jerommeke

ikke  wrote:
> Mi Amigo drooit die dingen dagelijks, gie ziet een fermen ezel

En sinds wanneer is Mi Amigo in gans Vlaanderen te ontvangen op mijn
autoradio? Hun zendbereik is toch maar een zakdoek groot! Wie is hier dan
een 'fermen ezel'?

Jan

"ikke " <ik...@ikke.be> schreef in bericht

Had ik het over Mi Amigo ?
Neen, ik had het over Nostalgie.
Mi Amigo zal nooit een preset krijgen op mijn autoradio, want ik kom vrijwel
nooit in West Vlaanderen, omdat mijn autordio niet ondertiteld wordt.
Laat ons aub bij het onderwerp blijven, want het is hier al zielig genoeg.
Als je het zonodig over Mi Amigo wil hebben, begin dan een nieuwe thread.
Als je gewoon wat wil schelden, scheld dan op je moeder, zij heeft je
tenslotte op de wereld gezet.

marco

Op Tue, 1 Apr 2008 00:25:19 +0200 schreef "Jan"
<dja...@pandora.be(xxx)>:

Ik kon het niet beter verwoorden. In de eerste dagen vond ik alles wat
tegenvallen, maar ondertussen heeft Nostalgie duidelijk een gat in de
markt opgevuld.

Koen Godderis

"marco" <ni...@rien.com> schreef in bericht

Het enige gat die al die prutsers opvullen is hun eigen gat!

marco

Op Tue, 1 Apr 2008 09:19:19 +0200 schreef "Koen Godderis" <-@-.->:

>Het enige gat die al die prutsers opvullen is hun eigen gat!

Het enige gat dat JIJ al opgevuld hebt, is een boeregat, en dan nog...
Voor dat andere gat moet je wss betalen.

Vincent

Jan wrote:

Ik heb eens naar Nostalgie Wallonië geluisterd, ze draaien toch meer
platen uit de jaren 60 en 70 en franstallige hits met natuurlijk ook
hitsen uit de jaren 80 en 90.

Maar moest nostalgie vlaanderen ook meer hitsen uit de jaren 60 en 70
draaien met nederlandstalig muziek draaien, zou dat niet beter zijn, want
momenteel is gelijk 4 fm.

Media Watcher

Op hun website staat:

-
Nostalgie - What a feeling!
De échte classics uit de jaren '70, '80 en '90, nonstop na mekaar. Je
voelt je gegarandeerd goed!
-

Ons goed voelen? Non stop! Hoeveel radiostations zenden er al non stop de
muziek van de jaren 70, 80 en 90 uit?

Dit radiostation van Corelio bezet enkele frequenties zonder ook maar
enige meerwaarde toe te voegen aan het radiolandschap.

Samen met Contact, dat ook mag meedoen als 'beloning' om gedurende jaren
alle wetten aan hun laars gelapt te hebben, geven de politici weer
frequenties weg aan hun grote vriendjes.

Kortom alle grote vriendjes (VRT, VMMa en Corelio) zijn bediend en al de
anderen krijgen enkele kruimeltjes dat vooral als schaamlapje moet dienen
om aan Europa wijs te kunnen maken dat Vlaanderen zogezegd ook over een
waarachtig concurrentieel en pluralistisch radiolandschap zou beschikken.

Dirk

Ik ben ook verrast dat ze meer durven draaien en ik heb
ze nu ook in mijn preselectie staan.
Voor de offi. start hoorde ik enkel afgezaagde platen
maar ik hoorde daarna bv. het schitterende love like blood van killing joke,
dit durft niemand draaien omdat ze bang zijn dat het nummer te hard is en
alleen al van zware gitaarsolo's in men bang.
Ook een paar franse platen gehoord die ik in jaren niet meer hoorde.

Alleen op stu brussel kan je ook nog eens verrast worden met een goede oud
plaat die al die nationale radio's niet durven draaien.
In feite is nu enkel radio1, stu brussel en nostalgie nog doenbaar al de
rest is afgezaagde en ook veel plastieken
muziek.

Dirk

"Vincent " <vincent...@hotmail.com> schreef in bericht

Bert

"Koen Godderis" <-@-.-> schreef in bericht

> Het enige gat die al die prutsers opvullen is hun eigen gat!

En jij bent natuurlijk stikjaloers dat ze jouw gat niet opvullen.
Je hebt prutsers en je hebt er die zelfs niet eens aan prutsen toe komen.
Jij hoort tot de tweede soort.

Jan

"Media Watcher " <me...@watcher.be> schreef in bericht

> [...]
> om aan Europa wijs te kunnen maken dat Vlaanderen zogezegd ook over een
> waarachtig concurrentieel en pluralistisch radiolandschap zou beschikken.

Het zou uiteraard leuker zijn met een speelse presentatie, en die zou er
binnenkort ook komen. (zie mijn eerste bericht)
Maar zelfs nu al vind ik het station een behoorlijke meerwaarde hebben,
omdat ze het aandurven om de, door de concurrentie 'vergeten hits' te
draaien.
In dat opzicht alleen al slagen ze erin dat ik blijf luisteren.
Dat is iets waarin de andere zenders een dikke onvoldoende krijgen.
Mini platenbestandjes en te voorzichtige soft radio is zeker niet aan mij
besteed.
Ter info : iemand van rond de 50 krijgt geen hartaanval van een gitaarsolo
of een stevige rockbeat.
Mijn hart verdraagt nog zeer goed een lekkere Black Sabbath :-)

Dirk de Beuk

"Media Watcher " <me...@watcher.be> wrote in message

> [...]
> om aan Europa wijs te kunnen maken dat Vlaanderen zogezegd ook over een
> waarachtig concurrentieel en pluralistisch radiolandschap zou beschikken.

Zo is dat, een correcte analyse van ons radiolandschap.

Koen Godderis

"Dirk de Beuk" <di...@maevadrm.com> schreef in bericht

Voor wie Vlaanderen kan verlaten, doe het vandaag nog. De rest is
tijdsverlies. Laat dat gelsverslindende en verkwistende overheidsapparaat
hier maar achter. En zien dat het systeem op een dag volledig in elkaar
stort (zoals alle communistische regimes). Gewoon omdat de middenklasse
(motor van elke samenleving) er de brui aan heeft gegeven.

Als er niet dringend iets verandert in Vlaanderen gaan we de komende jaren
naar een diepe diepe diepe crisis. Geen compassie met veel mensen, want ze
kiezen voor de bedriegers die ze verdienen (de traditionele partijen SPa,
VLD en CD&V die al jaren de boel om zeep helpen). Vraag me af eenmaal de
licenties voor Q en 4FM in 2010 zijn afgelopen, hoe ze dat gaan flikken om
deze licenties zomaar opnieuw aan de "vriendjes" te geven. Zonder dat het
opvalt voor Europa of tegenkandidaten.

Koen

ikke

Koen Godderis wrote:

> Koen

Super idee om voor te stellen om te vertrekken
Doen gewoon !

Dank u

Roger Duprez

Media Watcher wrote:

> Op hun website staat:

Wat is er dan wel een meerwaarde?
Radio Mi Amigo, die slechte cloon ?
Extra Gold, dat vrije radio gedoe?

Jan

"Dirk de Beuk" <di...@maevadrm.com> schreef in bericht

Dat kan allemaal best zijn, maar de gewone man in de straat veegt daar
vierkantig zijn voeten aan.
Die zet zijne post 's morgens op en 's avonds, net voor het gesproken
dagblad begint, terug af.
Alleen de jeugd zapt dat het niet mooi meer is, als ze al naar de radio
luisteren.
Tegenwoordig groeit er een mp3-speler op hun rug en een oortelefoon op hun
kop.

.

Koen Godderis

"Roger Duprez " <ro...@duprez.biz> schreef in bericht

> Wat is er dan wel een meerwaarde?
> Radio Mi Amigo, die slechte cloon ?
> Extra Gold, dat vrije radio gedoe?

Kleine radiostations kunnen (lees: mogen) niet groeien , en dat is het
probleem wat media watcher geheel terecht aankaart.

Alles voor de "politieke vriendjes", niets voor de gewone man.

K13

"Koen Godderis" <-@-.-> schreef in bericht

(knip) Laat dat gelsverslindende en verkwistende overheidsapparaat

> hier maar achter. En zien dat het systeem op een dag volledig in elkaar
> stort (zoals alle communistische regimes). Gewoon omdat de middenklasse
> (motor van elke samenleving) er de brui aan heeft gegeven.
(knip)

Wie gebruikt er op de VRT dan zoveel GEL ?

Grapje (het is tenslotte 1 april)

bruno

Koen Godderis wrote:

Veel van de klieintjes zijn klonen van de grote nationale zenders dus
waarom zouden die nog moeten groeien?, ze bieden zeker geen meerwaarde
(cool fm, club fm, contact, enz...). Enkel topradio kan als nationale(?)
meerwaarde worden bestempelt. Nostalgie is best te pruimen, en ze draaien
inderdaad regelmatig forgotten 45's. Een vergelijking maken met mi amigo
kan enkel van de meest domme der dommeriken komen, mi amigo lapt er dan
ook nog wat moderne dansmuziek tussen en r&b achtige toestanden, een echt
stuurloos schip, maar dan tussen de koeien en niet vanaf zee.

radiofan

bruno  wrote:

> Koen Godderis wrote:

Bij Mi Amigo durven ze tenminste anders te zijn!
Er is een grote variëteit muziek te horen.
Het is de enige radio die blijft boeien.

Bruno als je er nie voor bent zwijg er dan over. En stem ergens anders af.

Steven Vandenput

> Kleine radiostations kunnen (lees: mogen) niet groeien , en dat is het
> probleem wat media watcher geheel terecht aankaart.
>
> Alles voor de "politieke vriendjes", niets voor de gewone man.

Wij groeien nog steeds, Koen.
Omdat we het vertikken om de nationale radiostations na te apen.
We doen ons "eigen ding" en maken radio voor "de gewone man en vrouw". Maar
we zijn dan ook geen lege doos en zijn elke dag met ons radiostation bezig.
En ondanks alle medewerkers vrijwilligers zijn, worden we toch druk
beluisterd in en in de buurt van Dendermonde.

En wat kan het ons schelen dat we niet de grootste van Vlaanderen zijn?
Juist, niks!
Maar we amuzeren ons en kunnen elke maand de facturen betalen ...
fantastisch toch?
Wanneer we merken dat de luisteraars dat ook doen wanneer ze naar ons
luisteren, is dat nog fantastischer.

Meer moet dat toch niet zijn voor een lokaal station.

Mvg

Steven VDP
www.radiobeiaard.be

Luistervinkje

bruno wrote:

> Koen Godderis wrote:

Dus als ik Bruno lees en hier en daar opvang zijn er toch veel domme
dommerikken die luisteren naar Mi Amigo of andere radios of zelf muziek
opzetten met een ongeveer gelijkaardig muziekgenre omdat men eentonige
strakkeformats van de nationalen moe zijn .Tuurlijk kan je Mi Amigo of
zoiets niet vergelijken met een van de nationale zenders met hun super
zendcomfort.Smaken verschillen en de grote commercielen denken nog altijd
dat alle andere muziekgenres fout zijn.Maar zij zijn eigenlijk zelf fout.

kevi...@hotmail.com

On 1 apr, 20:20, "Steven Vandenput" <on4...@skynet.be> wrote:
> "Koen Godderis" <-...@-.-> schreef in berichtnews:dpadnZfxJICLy2_a...@mobistar.be...

dat is ook zo stevenVDP , elke dag de leukste muziek fijnste praatjes
meer moet dat niet zijn voor een lokale radio , e, dat jullie goed
beluisterd worden kan ik geloven , hier staat hij ook elke avond
op ,en als ik thuis ben ook ! groetjes kevin

bruno

radiofan  wrote:

daarvoor moet je een super kwakkel zijn, Mi Amigo drooit die dingen

dagelijks, gie ziet een fermen ezel

Gepost door ikke(zie bovenaan deze thread), waarschijnlijk weer zo'n
infiltrant uit het mi amigo kamp. En maar schreeuwen om aandacht.

Koen Godderis

"Steven Vandenput" <on4...@skynet.be> schreef in bericht

Zolang jullie geen centjes afnemen van de grote spelers gaan ze jullie niet
lam leggen.

Dat deed Contact, Maeva, XtraFM, enz ... indertijd echter wel.

bruno

Luistervinkje  wrote:

> [...]

Er wordt wel erg beweerd dat mi amigo goed wordt beluisterd, maar concreet
durf ik daar zeker niet voor te wedden. Dat mensen echt buiten mi amigo om
gelijkaardige combinaties van muziek beluisteren is dan ook
onwaarschijnlijk. Elke mens heeft z'n muzikale voorkeuren en dat merk je
dagelijks, zeker onder collega's op het werk. wat zendcomfort betreft
heeft mi amigo helemaal niet te klagen. Laat er vooral geen twijfel over
bestaan:Er is GEEN ENKEL muziekgenre verkeerd, maar een verantwoord
muziekbeleid voeren is een gave, luister maar eens naar de talrijke
ellendige ketens/lokale zenders dan weet je dat die gave maar aan weinigen
is gegeven.

bruno

Koen Godderis wrote:

Maeva draaide zonder commercials en XtraFM zat eerst vanuit Frankrijk en
was dus lang niet landelijk te ontvangen, en later via lokale zenders
hadden ze ook geen nationale dekking. Dus is de eindconclusie alweer dat
Godderis er niks van kent. Nog terloops even informeren, Koentje volgens
jou kan iedereen toch maar beter Belgiê verlaten, maar jij zou toch naar
Brussel verhuizen?. Of ligt dat nu ook al buiten onze grenzen? Hoe zit het
overigens met je crossmediale mediaplannen?, want je bent er erg zwijgzaam
over geworden. Of is die vlam ook al uitgedoofd, net zoals in dat
sloefenwinkeltje waar niemand over de vloer komt.

Ps: Als je zelf zoekt te emigreren, dan liefst naar een
onderontwikkelingsland, want zelfs daar zou jij nog kunnen bijleren

Steven Vandenput

> Zolang jullie geen centjes afnemen van de grote spelers gaan ze jullie
> niet lam leggen.

De "middenstand" van de regio heeft geen centjes te veel om hun reclamespots
via de nationale stations te laten draaien.

De nationale commerciële stations hebben ook geen interesse in reclamespots
van de "middenstand" uit onze regio.

De grote spelers zullen ons dus niet lam leggen, Koen.

Steven VDP

Steven Vandenput

<kevi...@hotmail.com> schreef in bericht

> [...]
> beluisterd worden kan ik geloven , hier staat hij ook elke avond
> op ,en als ik thuis ben ook ! groetjes kevin

Bedankt voor de complimenten, Kevin!
Blijf luisteren !

Steven VDP

Media Watcher

bruno  wrote:

> Veel van de klieintjes zijn klonen van de grote nationale zenders dus
> waarom zouden die nog moeten groeien

Net omgekeerd, de grote nationale zenders zijn juist de klonen van de
oorspronkelijke vrije radio's en zeezenders.
Deze laatsten werden echter kapot gemaakt met armzalige vermogens en
slechte frequenties ten voordele van de naäpende radiozenders van de VRT,
de VMMa en Corelio.
Ken uw geschiedenis in plaats van hier zware onwaarheden te verkondigen.

Jan

> [...]
> de VMMa en Corelio.
> Ken uw geschiedenis in plaats van hier zware onwaarheden te verkondigen.

Dat de commerciële zenders en het onderdeel Donna van de openbare omroep
geinspireerd werden door de vrije radio's uit de jaren 80, is een feit, maar
ook een logisch gevolg.
Als een product, in eender welke sector, succesvol blijkt te zijn, zijn er
altijd kapers op de kust.
Waarom denk je dat je in winkelstraten elke 20 meter een telefoon-shop ziet
en dat er aan elke grote school meerdere broodjeszaken geopend werden ?
Ten andere was het vrije radio-concept destijds een spiegel van de
zeezenders en houdt zowat iedere lokale radio van vandaag zich hopeloos vast
aan formats uit Nederland of Amerika.
Uiteraard zijn de Nationale zenders bevooroordeeld tov de lokale zenders,
maar dat heeft alles te maken met het soort vergunning die aangevraagd werd.
De lokale radio's hebben een lokale vergunning aangevraagd.
Als ze een groter zendgebied willen, moest een regionale of nationale
vergunning aangevraagd worden.
Enkele zenders hebben dat gedaan, maar de vergunningen waren beperkt.
De radiomarkt is veranderd en waar de vrije radio van de jaren 80 is
voorbijgeraasd door de grote spelers.
Dat is hun goed recht, want in bussiness mag je niemand ontzien en moet je
concurreren. Doe je dat niet, dan verzuip je.
Het is nu aan de lokale radio's om zich aan te passen aan de huidige
toestand en om een pad te gaan bewandelen dat te smal is voor de nationale
radio.
Kandidaat adverteerders voor de lokale radio's zijn er meer dan genoeg, maar
adverteren in een oninteressant gazetje dat niemand leest omdat de inhoud
saai is, is geld weggooien.
Ik ben er heilig van overtuigd, dat als er opnieuw gewerkt zou worden bij de
lokale radio, er zich opnieuw luisteraars aandienen en dat het dan opnieuw
de adverteerder lokt.
Het baat momenteel niet dat de radio's meer zendkracht krijgen, want ze
kunnen zelfs de potentiele luisteraars vlakbij de antenne niet meer boeien.
Op een radiostation moeten programma's uitgezonden worden.
Een mediaplayer is geen radiostation.

Reality

Media Watcher  wrote:

> Op hun website staat:

Eindelijk eindelijk, toch één iemand in deze kleuterzandbak die de
realiteit durft aan te kaarten. Ik heb Nostalgie thuis in mijn presets
gestoken maar luister maar sporadisch en nooit langer dan een uurtje.
Nostalgie biedt inderdaad geen enkele meerwaarde, ook al zit er wel eens
wat prachtige lang niet meer gehoorde tracks tussen in de playlists.
Meteen ook de enige reden waarom ik mijn tuner al eens van classic 21 durf
te verzetten naar een louter commercieel product als Nostalgie. Ik
betwijfel echter sterk of je er dagen aan een stuk kan naar kan luisteren
zonder je te ergeren aan de veilige muziek of die plechtige communicanten
stijveharkpresentatie.

Als ik dan op café in Brussel de Waalse Nostalgie hoor vind ik die toch
heel wat levendiger en met meer schwung dan wat onze Vlaamse variant er
van bakt.

mvg
Reality

sd

Reality  wrote:

> mvg
> Reality

wat zit gij op cafe te doen?

alex...@hotmail.com

On 2 apr, 14:22, real...@hotmail.com (Reality ) wrote:

> [...]
> Nostalgie biedt inderdaad geen enkele meerwaarde, ook al zit er wel eens
> wat prachtige lang niet meer gehoorde tracks tussen in de playlists.

De playlist van Nostalgie werd blijkbaar integraal overgenomen van
Antwerpen 1: zowel de huidige hits, welke meermaals per dag (en als
het kan per uur) gedraaid worden, als de zogenaamde "vergeten 80ers":
die hoor je elke dag opnieuw.
Helaas is de keuze in deze Kempense uithoek beperkt en Antwerpen 1 (nu
Nostalgie) bood en biedt hier een prima geluidskwaliteit, dit in
tegenstelling tot bv. 4 FM.
Blijkbaar staat Nostalgie zelfs zo ver niet als Antwerpen 1 toen ze
startten: Nostalgie heeft met moeite 2 gepresenteerde blokken per
werkdag, Antwerpen 1 boerde toen beter en zeker kwalitatief: de
ochtendshow van Nostalgie is net zoals bij Radio 2, 4 FM, Q, Donna en
tuti quanti: een mix van nutteloze telefoons, interviews,
telefoonspelletjes en meer van dat fraais. Blijkbaar is een CD nog
steeds het enigste alternatief om muzikaal het leed van de dagelijkse
files te verzachten.
Nostalgie biedt inderdaad geen meerwaarde of vernieuwing: nochtans
vind ik andere en betere opties, maar hiervoor moet ik een halfuurtje
noordwaarts (Nederland) rijden: SkyFM (landelijke zender) draait
doorgaans 3 songs non-stop, korte presentatie, evt. reclameblok of
nieuws / weer / verkeer en dan terug 3 platen non-stop enz. Geen
overbodige (telefoon/sms)spelletjes, geen intervieuws met de pas
verkozen miss-bloemkool maar life gepresenteerde programma's: back to
the basic en dat zou Nostalgie (en anderen) ook dringend moeten doen.

Alex

master magic

sky radio is ook via satelliet gratis te beluisteren,en dan hoef je
niet ver te rijden,kan je overal beluisteren thuis waar je ook woont
in belgie ;-).

ps: las hier even boven over contact,
dan zal het nu toch niet zijn dat ze succes hebben,
op woensdagvoormiddag om 11.30 was er nieuws,leuk even nieuws
luisteren,was het nieuws toch niet van dinsdag 1 april.
en de dj die volgde na het nieuws had het ook zelf niet door.
heel erg lachwekkend,wel schone afgang van contact.

> Alex- Tekst uit oorspronkelijk bericht niet weergeven -
>
> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

Media Watcher

Jan wrote:

-

Uw redenering is nogal simplistisch.
Zonder leefbaar zendgebied beschikt een radiostation gewoon niet over
voldoende werkingsmiddelen om degelijke programma's te maken.
Zonder centen en voldoende leefbaar zendgebied zouden zelfs de grote
(naäpende) lichten van de VRT geen degelijke programma's kunnen maken.

Media Watcher

Steven Vandenput wrote:

> Steven VDP

-

De "middenstand" is echter ook niet dom en stelt ook vast dat, in
tegenstelling met vroeger toen practisch iedereeen naar de vrije radio's
luisterde, het marktaandeel van de lokale radio's zwaar gezakt is ten
voordele van de landelijke radiostations.

En minder luisteraars doet de algemene reclameinkomsten en de
reclametarieven van de lokale radio's naar beneden tuimelen.

De grote spelers leggen de lokale radio's weliswaar niet helemaal lam,
maar ze pikken wel een heel pak van de luisteraars en inkomsten van de
lokale radio's in.

Doen alsof landelijke radio's geen concurrentie zouden vormen voor de
lokale radio's getuigt dan ook van heel weinig werkelijkheidszin.

K13

"Jan" <dja...@pandora.be(xxx)> schreef in bericht

Prachtig !

Steven Vandenput

> [...]
> luisterde, het marktaandeel van de lokale radio's zwaar gezakt is ten
> voordele van de landelijke radiostations.

"Vroeger" is meer dan 15 jaar geleden. Het medialandschap was toen ook
helemaal anders.
Ook als lokale radio moet je je daaraan aanpassen, net zoals de landelijke
stations dat hebben gedaan.
De middenstand is inderdaad niet dom en weten maar al te goed waar ze hun
reclamespots moeten laten draaien. En daarvoor gaan ze niet naar de
landelijke stations.

> [...]
>
> De grote spelers leggen de lokale radio's weliswaar niet helemaal lam,
> maar ze pikken wel een heel pak van de luisteraars en inkomsten van de

Moest dat zo zijn, dan hebben wij daar over het algemeen niet echt last van.
Maar we hebben wel een goeie, sympathieke reclameverkoper. En in veel
winkels en horecazaken luisteren ze naar ... de lokale radio.
Onze radio leeft dan ook, en dat hoor je wanneer je luistert.

> Doen alsof landelijke radio's geen concurrentie zouden vormen voor de
> lokale radio's getuigt dan ook van heel weinig werkelijkheidszin.

Vorige maand zijn we voor de bouw van onze nieuwe studio gaan shoppen in de
grootste doe-het-zelfzaak van de regio.
Het gaf me een kick wanneer ik hoorde dat ons radiostation in die zaak
opstaat ipv één van de landelijke stations!

Wanneer je als lokaal radiostation de landelijke stations na-aapt, dan zijn
de landelijke stations inderdaad concurrenten.
Wanneer je het anders doet dan de landelijke stations, dan is er veel kans
dat de lokale bevolking toch naar "hun lokale radio" gaan luisteren.

Steven VDP

Media Watcher

Steven Vandenput wrote:

> Steven VDP

-

Uw radio ondervindt van de landelijke radio's, net als andere andere
lokale radio's, hoe dan ook concurrentie en heeft hierdaan dan ook een pak
minder inkomsten dan het anders het geval zou geweest zijn.

Landelijke radiostations waar eigenlijk niemand (behalve dan natuurlijk de
VRT, VMMa en Corelio) om vroeg, vermits de 'vrije' radio's dit segment van
de markt al vrij goed invulden.

De VRT had zich immers nooit op dit marktsegement toegelegd. De VRT is dat
pas beginnen doen toen het eigenlijk voor niets meer nodig was omdat de
vrije radio's dat marktsgment toch al ingevuld hadden.

De hulp van politieke vriendjes, die de VRT technisch bevoordeelden en er
voor zorgden dat vrije radio's enkel over armzalige vermogens en flink
gestoorde frequenties konden beschikken, heeft de VRT in staat gesteld om
met het succes van de vrije radio's te gaan lopen.

Steven Vandenput

> [...]
> gestoorde frequenties konden beschikken, heeft de VRT in staat gesteld om
> met het succes van de vrije radio's te gaan lopen.

Hoe goed U het ook blijft proberen, beste media watcher, U kan me echt niet
overtuigen.

Prettig weekend!

Steven VDP

Guido

bruno  wrote:
> Nostalgie is best te pruimen

Woehahaha. Nostalgie is het zwakste, wat er de laatste 10 jaar te horen is
geweest op de Vlaamse FM-band. En dan heb ik het niet over muziekkeuze of
format, maar zowel de presentatie als de techniek zijn ondermaats. Man man
man, erg, heel erg.

Guido

bruno  wrote:
> [...]
> muziekbeleid voeren is een gave, luister maar eens naar de talrijke
> ellendige ketens/lokale zenders dan weet je dat die gave maar aan

Enkel aan jou en Godderis natuurlijk. Het orakel uit Zaventem heeft
gesproken. Dom arrogant ventje.

Guido

bruno  wrote:
> Maeva draaide zonder commercials

Woehahahaha. Jij bent hilarisch. Ken je radiogeschiedenis. Maeva had in de
jaren 80 de meeste en de duurste commercials.

> alweer dat Godderis er niks van kent.

Je bewijst hier telkens weer, dat je er zelf niks van kent.

> Ps: Als je zelf zoekt te emigreren, dan liefst naar een

> onderontwikkelingsland, want zelfs daar zou jij nog kunnen bijleren.

Pot, ketel, zwart. En ga aub mee naar dat ontwikkelingsland. Je bewijst
Vlaanderen een humanitaire dienst.

NicouitGouda

...lees, zie en (her)beluister nu ook de onderste alinea op https://radiovisie.eu/blad-849-michele-cuvelier-start-to-dj-nostalgie/ Nico.

NicouitGouda

...lees nu ook het bovenste derde gedeelte op https://radiovisie.eu/ook-in-het-zuiden-des-lands-herbegint-het/ Nico.

NicouitGouda

Beide bovenstaande postings zijn van Nico uit Gouda(NL).

Nico qwerty

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-30-augustus/ staat nu dit te lezen: Nico.

2020: ... Opvallend is de komst van de ex-medewerker bij Bel RTL Julien Sturbois bij Nostalgie.

Nico Gouda

...lees nu ook de middelste alinea op https://radiovisie.eu/blad-921-trosfm-nostalgie-rob-olthof-video/ en zie nu ook helemaal bovenaan op die link. Nico.

NicouitGouda

Nico Gouda

...lees nu ook de bovenste alinea op https://radiovisie.eu/blad-937-nostalgie-facebook-news-city/ en zie nu ook daarboven. Nico.

NicouitGouda

NicouitGouda

...lees nu ook de middelste alinea op https://radiovisie.eu/blad-950-david-guetta-nostalgie-sena/ Nico.

Nico qwerty

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-9-november-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

1990: Het failliete Radio Nostalgie is overgenomen De drie Waalse afdelingen behoren tot de groep NRJ, dat via Chérie FM, 42 miljoen BEF (1.041.152 euro) neertelde. De Vlaamse stations zoals in Antwerpen en in Brussel zitten in de ‘nv DOS’ van Dirk Otte. De uitbouw van de naam ‘Nostalgie’ wordt een toekomstige ‘nv’ met onder meer ‘Vers L’Avenir’ vervolgd.

NicouitGouda

...lees en zie nu ook de onderste alinea op https://radiovisie.eu/blad-996-clement-peerens-toren7-nostalgie-audio/ Nico.

Nico qwerty

...lees en zie(de 'foto' is aanklikbaar) nu ook weer ook de onderste alinea op https://radiovisie.eu/blad-1362-radio-be-one-nrj-nostalgie/ en zie daarnaast nu ook https://nl.nostalgie.be/top-lijsten Nico.

Nico Gouda

...lees en zie(de foto is aanklikbaar) nu ook de bovenste alinea op https://radiovisie.eu/blad-1363-herbert-bruynseels-tony-ooghe-schiphol/ Nico.

NicouitGouda

NicouitGouda

...lees nu ook de onderste alinea op https://radiovisie.eu/blad-1384-het-borsato-en-meat-loaf-effect/ en zie nu ook helemaal bovenaan op die link. En ze nu ook https://nl.nostalgie.be/stem/stem-op-de-laatste-22-classics-in-de-classics-top-2022 en deze top 2022 staat m.u.v. de top 22 hiervan nu op https://nl.nostalgie.be/top-lijsten/classics-top-2022-toplijst-2022 Nico.

Nico qwerty

...lees, zie(3x, de onderste 'foto' kan worden aangeklikt) en (her)beluister nu ook https://radiovisie.eu/nostalgie-meat-loaf-postuum-in-de-classics-top-2022/ Nico.

Nico Gouda

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-5-februari-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

1993: Radio Nostalgie start in Brussel op 100,0 MHz, de voormalige frequentie van het geflopte Top FM.

NicouitGouda

...lees nu óók de onderste alinea op https://radiovisie.eu/blad-1497-dpg-media-toon-smet-nostalgie/ ! Nico.

Nico Gouda

NicouitGouda

...en zie nu ook https://nl.nostalgie.be/top-lijsten en zie nu ook https://www.nostalgie.be/top2000# Deze volledige top 2000 hiervan heb ik via e-mail opgevraagd en zodra ik deze heb, zal ik dit hieronder plaatsen. Nico.

Nico qwerty

...lees nu ook (en zie ook de aanklikbare afbeelding) de bovenste alinea op https://radiovisie.eu/4-jaar-one-world-radio-met-nieuwe-huisstijl-en-programmatie/ Nico.

Nico qwerty

...lees en zie nu ook de aanklikbare foto in de bovenste alinea op https://radiovisie.eu/blad-1676-nostalgie-kto-tony-blackburn/ Nico.

Nico Gouda

NicouitGouda

NicouitGouda

...lees, zie(5x, de beide foto's onderaan zijn beide aanklikbaar) en beluister(2x) nu ook https://radiovisie.eu/nosta-de-geschiedenis-van-de-britse-popmuziek-aido-video/ Nico.

Nico qwerty

Nico Gouda

Nico Gouda

Nico Gouda

...lees nu ook de bovenste alinea op https://radiovisie.eu/blad-1713-nostalgie-radio-10-willy-video/ Stemmen hierop kan nu op https://nl.nostalgie.be/stem/top-3000 Nico.
Message has been deleted

Nico qwerty

Nico qwerty

...lees, zie en (her)beluister nu ook https://radiovisie.eu/coming-up-de-top-3000-van-nostalgie/ Nico.

NicouitGouda

...deze top 3000 staat m.u.v. de top 30 waarop opnieuw gestemd kan worden, nu op https://www.hitdossier-online.nl/nostalgie-be-top-3000-2023 Nico.
Message has been deleted

Nico Gouda

NicouitGouda

...lees nu ook de bovenste alinea op https://radiovisie.eu/blad-1746-nostalgie-npo-radio-1-happy-station-show/ en zie nu ook meteen daarboven. Nico.

Nico qwerty

...lees nu ook de bovenste alinea op https://radiovisie.eu/blad-1806-nostalgie-nlpo-radiocentre/ en zie nu ook meteen daarboven. Nico.

Nico Gouda

...lees en zie nu ook https://radiovisie.eu/wallonie-nieuwe-ochtendstemmen-voor-nostalgie-en-tipik/ en de tweede en de derde foto daarop zijn beide aanklikbaar m.b.t. Radio Nostalgie. Nico.
Message has been deleted

Nico Gouda

...lees nu ook de bovenste alinea op https://radiovisie.eu/blad-1832-nostalgie-dab-in-frankrijk-radio-luxumburg/ (en zie nu ook meteen daarboven). Nico.

Nico Gouda

...lees, zie(2x) en (her)beluister(ook 2x) nu ook de onderste alinea op https://radiovisie.eu/blad-1855-liam-van-haverbeke-grand-prix-radio-nostalgie/ Nico.

Nico Gouda

Nico Gouda

Feb 6, 2024, 9:58:46 AMFeb 6
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-5-februari-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

1993: Radio Nostalgie maakt een herstart in Brussel op 100,0 MHz, de voormalige frequentie van het geflopte Top FM.

NicouitGouda

Feb 16, 2024, 11:45:50 AMFeb 16
...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-16-februari-3/ staat nu dit te lezen: Nico.

2000: Antwerpen heeft plots twee stations die opereren onder de naam Nostalgie. Op 105.4 MHz, de voormalige frequentie van Radio Bavo, start een afdeling van het Franse netwerk Nostalgie. Via 107.4 MHz zijn weliswaar de programma’s van Radio Mango te beluisteren, maar de uitzendlicentie staat op naam van Radio Nostalgie.