Radio 1

VRT-lover

Radio 1 klinkt best wel goed.

VRT-lover

Frans declerq

VRT-lover wrote:

> Radio 1 klinkt best wel goed.

> VRT-lover

Dat vind ik ook.
Vlot, luchtige babbels en toch ernstig.
De stijfheid van presenteren is volledig verdwenen.

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Posted from http://www.iRadio.be
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

Koen Godderis

"VRT-lover" <osi...@nospam.be> schreef

> Radio 1 klinkt best wel goed.
>
> VRT-lover

Mag jij voor mijn part vinden. Dat heb ik ook met mensen die voor belgacom
tv of prime betalen. Maar ik wil vrij zijn om voor iets te betalen. En niet
op de manier zoals nu dat men bij de Vlaamse regering elk jaar 300 miljoen
euro uit de portemonnee van de belastingbetaler jat.

Geld dat veel mensen voor andere zaken kunnen gebruiken. Terwijl de VRT net
zoals BC tv en Prime iets is wat niet tot de noodzakelijke behoeften behoort
van de mensen. Ook al omdat er alternatieven zijn (VTM, VT4, buitenlandse
zenders ...). Zowel op radio als op tv-vlak.

Elke volwassen Vlaming betaalt jaarlijks 75 euro voor de VRT. Een gezin met
dus ouders en pakweg 2 kinderen aan het hoger onderwijs betalen. 300 euro
jaarlijks voor de VRT. Ik denk dat veel mensen niet goed beseffen hoeveel de
Vlaamse regering van CD&V, SPa en VLD elk jaar uit de portemonnee van de
Vlaamse belastingbetaler jat voor hun propagandazender. Ik weet vast dat
regimezenders ten tijde van de DDR de mensen niet zoveel geld kostten.

Je moet er uiteraard ook nog een kabel bijbetalen. Hoeveel kost de VRT een
modaal gezin? 300 euro + 150 euro kabel = 450 euro.

En dat noemt zich dan "democraten" in de Vlaamse regering met hun
propagandazender VRT. Om nog maar niet te spreken over het technische
monopolie wat de VRT nu al jaren heeft op radiovlak.

Ze mogen voor mijn part niet alleen de VRT opdoeken maar heel die Vlaamse
regering. Een regering die er ook maar enkel en alleen op uit is om ganser
dagen de mensen plat te belasten met allerhande zaken zoals de VRT die het
de mensen financieel moeilijker maken. Maar die politiekers krijgen wel elke
maand hun exhuberante bedragje netjes gestort.

Hoogmoed komt voor de val, blijft allemaal niet duren deze liedjes van
eindeloos belastingsgeld jatten uit de kleren van de Vlaamse burger.

Koen

Espace

Koen Godderis wrote:

> Koen

seg onnozel manneke,

Als je dan toch niet tevreden bent hier in Belgie, verhuis dan naar het
buitenland he, waar het volgens u allemaal beter is, en waar je zelf iets
kan opstarten op gebied van radio, T.V., krant, internetprovider,
politieke partij,.....en waar jij geen belastingen moet betalen !!!

Met uw gezaag altijd !!! Vergeet niet dat je in landen waar jij het beter
vind, je heel wat minder noten op uw gezang zal moeten hebben, of ze
draaien u achter de tralies, of ze maken gewoon een einde aan uw leven!!!
Dus wees blij dat je het hier wel kan !!!

Geloof me gerust, het is hier nog zo slecht niet in Belgie !
Ja, we betalen veel belastingen in ons land, maar dat kan jij niet
veranderen !!! Dus zwijg aub, je misbruikt en verzuurt deze nieuwsgroep.

Espace

Koen Kalkoen

We betalen allen belastingen oor iets nietwaar?
Of dat nu is om de walen te betalen, om den vtr recht te houden of om een
nutteloze brug te bouwen...belastingen zal men altijd betalen.
Je hebt 100% gelijk dat er altijd mensen zullen zijn die niet akkoord zijn
over wie wat krijgt. Men moet zich daar bij neerleggen dat de overheid
daar over beslist.
We leven in een democratie. Daar de leiding van de overheid wordt verkozen
door de mensen. Men zal dus altijd een meerderheid en een oppossitie
hebben.
Blijkbaar is KG tot in de eeuwigheid verbannen naar de oppossitie....

Leo Stouten

"Frans declerq " <fr...@geenmail.be> schreef in bericht

> Dat vind ik ook.
> Vlot, luchtige babbels en toch ernstig.
> De stijfheid van presenteren is volledig verdwenen.

Niet meer mijne smaak
Luisterde altijd naar R1 . Zoek een andere .
4FM valt mee ale vervanger van de vroegere R1

humo

VRT-lover wrote:

> Radio 1 klinkt best wel goed.

> VRT-lover

Sinds maandag is de nieuwe stijl van Radio 1 van start gegaan. Gehoord,
een diepte-interview met een KLEUTER. -"Heb je vandaag leren lezen?"
-"Neen." -"Heb je vandaag leren schrijven?" -"Neen." -"Wat hebben jullie
dan wel gedaan?" -"We hebben een woordje geleerd." Is dit de meerwaarde
die radio 1 ons gaat brengen in de toekomst? Wie zit hier op te wachten?
Ze hadden die kleuter beter 2 Engelse woorden geleerd die dag, namelijk
"Fuck off"!

Ghingis Khan

"Espace " <esp...@espace.espace> schreef in bericht

Ooit al gehoord over **Freedom of Speech** ?

Nee....blijkbaar nog nooit.................

Maar *Op de man spelen* daar is mr/mevr meester in.

--
Ghingis Khan
http://www.lotuschild.org/

Ghingis Khan

"Koen Kalkoen " <ko...@kalkoen.be> schreef in bericht

> [...]
> hebben.
> Blijkbaar is KG tot in de eeuwigheid verbannen naar de oppossitie....

Democratie ? Jij zeker al niet.
Jij wilt iemand de mond snoeren, want zijn mening is de jouwe niet.
Democratie.... my ass.

**Freedom of speech** ooit al van gehoord ?
Blijkbaar niet.

Kan in de voormalige DDR ook al niet.
Er was daar nogthans *Democratie*
vandaar de naam Deutsche Democratische Republiek.
Blijkbaar is dit de enige Democratie welke jij kent.

the goolach

Op Thu, 06 Sep 2007 08:37:52 GMT schreef "Ghingis Khan"
<ghingi...@mail.co.kr>:

>Ooit al gehoord over **Freedom of Speech** ?

Base, i presume.

>Nee....blijkbaar nog nooit.................

Uw eerste reply zonder politiek bijtintje, lovenswaardig.

>Maar *Op de man spelen* daar is mr/mevr meester in.

Pot, ketel, zwart in uw geval dus.

-- Vele wegen leiden naar de top van de berg maar het uitzicht is altijd hetzelfde. --

Ghingis Khan

"the goolach" <har...@gmail.com> schreef in bericht

> Base, i presume.

> Uw eerste reply zonder politiek bijtintje, lovenswaardig.

> Pot, ketel, zwart in uw geval dus.

Niks ketel pot zwart......
Ik noem hier niemand, en wie het schoentje past..............
Inderdaad.

Niet rood geen brood.

Message has been deleted

Juul Ceasar

Koen Godderis wrote:

> [...]

> vrij te maken voor de zwakkeren in de Nederlandse samenleving.

> Kort na het nieuws moest er éne van de VRT zijn kwaak nog eens opendoen om
> te melden dat dat een goede maatregel was. En dan nog durven die bij de VRT
> te beweren dat ze geen propagandazender zijn. Weet niet meer om wie het
> ging, maar het ben er van overtuigd dat het die janet was die ook nog bij
> Studio Brussel programma heeft gedaan. En af en toe ook in ter zake opduikt.

> VRT = Een door de belastingbetaler gedoteerde linkse propagandazender anno

De topic gaat over Radio 1 klinkt goed.
Niet over radio 1 is er dankzij koen godderis zijn belastingsgeld.

Koen Godderis

"Juul Ceasar " <ju...@fuckgodderis.be> schreef in bericht

Dan zeg ik: radio 1 klinkt niet goed, want het is een onderdeel van een
propagandamachine. Met een politieke agenda. Dit wil zeggen: mensen in hun
denken en doen manipuleren.

Ghingis Khan

"Koen Godderis" <koen@koen|verwijder|godderis.be> schreef in bericht

> [...]
> regering. Daarbij werden de belastingen verhoogd om meer financiële
> middelen vrij te maken voor de zwakkeren in de Nederlandse samenleving.

Vervang "zwakkeren" maar door "allochtonen"

Koen Godderis

"Ghingis Khan" <ghingi...@mail.co.kr> schreef in bericht

> "Koen Godderis" <koen@koen|verwijder|godderis.be> schreef in bericht

> Vervang "zwakkeren" maar door "allochtonen"

Vervang zwakkeren maar door "profitariaat" allerhande.

Auteursrechtenorganisaties (vertegenwoordigen linkse artiestjes), vakbonden
(linkse pest), VRT (linkse propaganda), ....

Welkom in sinterklaasstaat Belgiė. Waar een alsmaar kleinere bevolkingsgroep
mag werken voor de schaamteloze sinterklaasstaat.

Ook deze liedjes blijven niet duren ...

De meesten zijn niet zo goedgelovig meer als vroeger om te geloven dat geld
aan de bomen groeit zoals de linkiewinkies altijd hebben beweerd.

Het gratis-tijdperk.

Barbarossa

"Espace " <esp...@espace.espace> schreef in bericht

Oei, wat zijn we weer democratisch! Ben je het niet met met eens rot dan
op verpakt in nette zinnetjes.

> [...]
> draaien u achter de tralies, of ze maken gewoon een einde aan uw leven!!!
> Dus wees blij dat je het hier wel kan !!!

Hier maken ze tegenwoordig om een mp3 speler en dergelijke een eind aan je
leven, zal wel door die hoge belastingen komen.

> Geloof me gerust, het is hier nog zo slecht niet in Belgie !
> Ja, we betalen veel belastingen in ons land, maar dat kan jij niet
> veranderen !!! Dus zwijg aub, je misbruikt en verzuurt deze nieuwsgroep.

We leven in een democratie, dus hij hoeft helemaal niet te zwijgen. Dat doet
men
vooral in dictaturen.

Groetjes,
Barbarossa

Barbarossa

> [...]
> Je hebt 100% gelijk dat er altijd mensen zullen zijn die niet akkoord zijn
> over wie wat krijgt. Men moet zich daar bij neerleggen dat de overheid

Niet als journalistiek en overheid gemixed worden.

Groetjes,
Barbarossa

Jan

> [...]
> Posted from http://www.iRadio.be
> -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

Gelukkig is het van Godderis zijn belastingeld dat radio 1 gemaakt word,
anders was het van het mijne.
Van het mijne wordt radio 2 gemaakt en zo is het maar goed, want waar zouden
we anders moeten naar luisteren ?
Het mega-project Radio 936 is geflopt, net zoals zijn programmadirecteur,
die toch van zichzelf zei dat hij als het ware dé beste radioslet van het
ganse kabouterdorp was.
Allez, dat zal wel weer aan een ander liggen, hé.

Piep piep hallo,
De vrouwen, de politiek, Marino Keulen aka Mari Noke Ulen, de gazet en zelfs
de rechters, hebben een pik op hem en die zullen er wel voor iets
tussengezeten hebben.

Ghingis Khan

"Jan" <inv...@telenet.be> schreef in bericht
Spelen op de man hé jan.
Tot meer ben je ook niet in staat.

Poisoned Arrow

On 6 sep, 10:37, "Ghingis Khan" <ghingis_k...@mail.co.kr> wrote:
> "Espace " <esp...@espace.espace> schreef in berichtnews:VfKdndAWK8zsJULb...@giganews.com...

> Ooit al gehoord over **Freedom of Speech** ?

Och onnozelaar. Dit heeft niets met "Freedom of Speech" te maken of
niet, dit heeft gewoon alles te maken met een nieuwsgroep gebruiken
waarvoor hij dient, met name relevante postings over radio. Jij gaat
toch ook niet in de Brico om groenten te kopen, of naar de luchthaven
om een trein te nemen, toch?
Dat Godderis met zijn politieke zever in be.politics tussen de
gelijkgezinden gaat zitten. Trouwens, zijn verhaaltje zijn we
onderhand beu gehoord.

Poisoned Arrow

On 6 sep, 14:49, "Jan" <inva...@telenet.be> wrote:
> [...]
>

> De vrouwen, de politiek, Marino Keulen aka Mari Noke Ulen, de gazet en zelfs
> de rechters, hebben een pik op hem en die zullen er wel voor iets

Inderdaad, het maakt allemaal deel uit van één groot complot uit angst
dat het project van Koen Godderis de openbare en commeciële omroepen
in één knip van de kaart zou vegen, en dus de politici via die kanalen
geen politieke invloed meer zouden kunnen uitoefenen. Het is een
publiek geheim dat de staatsveiligheid sinds jaar en dag een mannetje
heeft staan voor de deur van een bepaalde sportwinkel in Kortemark.

Een woord: nuts

Poisoned Arrow

On 6 sep, 08:53, "VRT-lover" <osin...@nospam.be> wrote:
> Radio 1 klinkt best wel goed.
>
> VRT-lover

Niet slecht, maar ik mis de krantencommentaren om 07h30. Iemand een
idee waar die naartoe zijn, of blijven die enkel over om 09h00 op
Klara?

Gunter Schelfhout

Poisoned Arrow wrote:

Je hebt gelijk wat KG betreft, maar anderzijds loop je toch ook niet in elke
hondenkeutel die tegenkomt op het trottoir om vervolgens te gaan zeuren.
Dan doe je toch ook de moeite om er langs te lopen?
Steek hem in je killfile, ignore zijn threads en stuur een abuse, maar
reageer er niet op want je bereikt het tegenovergestelde.

Ghingis Khan

"Poisoned Arrow" <poisone...@gmail.com> schreef in bericht

Waarom doe jij dan verder ion je boosheid ?

Zie ik hier neits staan :
be.radio,be.tv,be.politics

en jij zou op iemand anders spreken ?

boutros gali

"Koen Godderis" <koen@koen|verwijder|godderis.be> wrote in

> Dan zeg ik: radio 1 klinkt niet goed, want het is een onderdeel van
> een propagandamachine. Met een politieke agenda. Dit wil zeggen:
> mensen in hun denken en doen manipuleren.

Wel, Godderis, ik pak je op je woord: geef mij één (1) voorbeeld waarmee
Radio 1 mensen in hun denken en doen manipuleert.
Niet dat ik een antwoord verwacht, je hebt het immers nog veel te druk om
door het stof te kruipen voor je ex-liefje Verstrepen.

boutros gali

ju...@fuckgodderis.be (Juul Ceasar ) wrote in

> De topic gaat over Radio 1 klinkt goed.
> Niet over radio 1 is er dankzij koen godderis zijn belastingsgeld.

Kan je even hertalen want "Niet over Radio 1 is er dank zij KG's
belastingsgeld" is een onbegrijpelijke zin die volgens mij zo weggeplukt is
uit het jargon van de Fikkies en andere Nuusleizers.

boutros gali

"Leo Stouten" <leo.s...@spamchello.be> wrote in news:7VODi.90789
$lI4.3...@phobos.telenet-ops.be:

en.

> Niet meer mijne smaak
> Luisterde altijd naar R1 . Zoek een andere .
> 4FM valt mee ale vervanger van de vroegere R1

Lap, nu breekt mijn klomp: een klojo die Radio 1 gaat vergelijken met 4FM.
Heb jij ze nog wel allemaal op een rijtje of gewoon oordoppen in?

Koen Godderis

"boutros gali" <new...@hotmail.com> schreef in bericht

"klojo", "allemaal op een rijtje" ...

Man man man, wat een taalgebruik. En daar bovenop nog eens anoniem het
uitermate zwakzinnige lafbekje uithangen ook.

Het is duidelijk dat je doosje kalmeerpillen vandaag onaangeraakt zijn
gebleven.

Koen

boutros gali

fr...@geenmail.be (Frans declerq ) wrote in

> Dat vind ik ook.
> Vlot, luchtige babbels en toch ernstig.
> De stijfheid van presenteren is volledig verdwenen.

Onzin: de totale verkleutering van Radio 1 is ingezet, andere woorden heb
ik er niet voor.
Stupide jingles - het is nog net even wachten tot niemand nog het
verschil merkt tussen "Mevrouw Appelthans, kassa 7, droge voeding" en de
volstrekt onnozele piepjes die zo weggeplukt zijn uit een goedkope
elektronikadoos voor beginners, de muziekkeuze die de laatste tijd al zo
onder vuur lag is nu helemaal afgestemd op een Radio 2-publiek.
Annemie Peeters die vanochtend een kwartier lang lag te melken met een
vertegenwoordiger van de bakkersfederatie over de broodprijs waarvan je
geen cent wijzer werd en haar mannelijke tegenpool (Pichet, Pinochet?)
die kennelijk is ingehuurd om De Juiste Tijd mee te delen, verzet ook
niet bepaald bergen.

Precies: luchtige babbels, godverdommenogantoezeg, Radio 1 is niet
gemaakt voor luchtige babbels, het is gewwon een belediging voor de
uitstekende journalisten die er jaar en dag het mooie weer maakten en nu
af en toe als poesjenellen mogen opdraven als er toevallig niets anders
meer omhanden is.
Anderzijds zit die overjaarse Johan Janssens (ten huize BG bekend als
"den hakkeleir") nog steeds stotterend de nieuwsbulletins voor te lezen
als waren het de boodschappenlijstjes voor het weekend, gek word je van
die man zijn stemmotoriek, je kan zo raden wanneer hij een nieuwe pagina
aansnijdt en de voorgaande zin net niet meer op de vorige bladzijde kon.

Luchtig en toch ernstig? Mon oeil!

Watcher

Feyten en Fillet zit wel plezant zo 's avonds na 19u.
De Ochtend is een aangepaste versie van Voor de dag. 't Werd trouwens tijd
dat ze dat programma eens wat moderniseerden.
De muziek is er voor mij af en toe wat over. Iets teveel stevige gitaren.
En over het gebiep langs alle kanten wil ik het niet hebben. Behalve dat
ik iets krijg van de geluidjes voor en in het nieuws en voor de files.

Ghingis Khan

"boutros gali" <new...@hotmail.com> schreef in bericht

Racccccischchchcten

exxxtreeeeem-rechchchchctsssss

Nog niet gehoord zeker héééé

De haat druipt eraf.

Koen Godderis

"VRT-lover" <osi...@nospam.be> schreef in bericht

> Radio 1 klinkt best wel goed.
>
> VRT-lover

Heb een dame zien presenteren. Heel swingeld, bijna in dj-stijl. Ja, zo moet
radio 1 klinken. En dan nu in swingende stijl de formatievorming, de
beurscijfers, de vuelta ...

Afvoeren die extreem linkse belastingsgeldverslindende propagandamachine van
de PoCo's.

Part_Of

idd: verTROSsing, wij moeten afhaken maar welk alternatief? Is er
iets tussen dit en het voor ons iets te...Klara?

Message has been deleted

Q_1_2_...@hotmail.com

...lees, zie en (her)beluister nu ook https://radiovisie.eu/annemie-peeters-moeten-50ers-opkrassen-audio/ Hartelijke groeten van Nico uit Gouda(NL).

Q_1_2_...@hotmail.com

...lees daarnaast nu ook de onderste alinea op https://radiovisie.eu/kolder-e-klodder-28-video/ Nico.

Q_1_2_...@hotmail.com

Q_1_2_...@hotmail.nl

...lees nu ook de bovenste alinea op https://radiovisie.eu/the-caliphate-pakkende-podcast/ Nico.

Q_1_2_...@hotmail.com

...de nieuwe programmering van Radio 1 staat nu op https://www.radiotrefpunt.nl/entry/3924-het-najaar-van-radio-1-nieuw-en-vertrouwd/ te lezen. Nico.

Q_1_2_...@hotmail.nl

...lees en zie nu ook de bovenste alinea op https://radiovisie.eu/het-avondblad-van-30-augustus/ Nico.

Q_1_2_...@hotmail.nl

...lees nu de middelste alinea op https://radiovisie.eu/het-avondblad-van-6-september-video/ Nico.

Q_1_2_...@hotmail.nl

...lees nu ook de bovenste alinea op https://radiovisie.eu/het-avondblad-van-14-september-audio/ en (her)beluister nu ook de audio die daar meteen onder staat. Hartelijke groeten van Nico uit Gouda(NL).

Q_1_2_...@hotmail.nl

...lees, zie en (her)beluister nu ook https://radiovisie.eu/2011-brandy-bubbels-voor-radio-1-audio/ Nico.

Q_1_2_...@hotmail.nl

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-26-november/ staat nu dit te lezen: Nico.

2001

Radio 1 gaat van start met een livestream. Bepaalde programma’s worden tevens on demand aangeboden.

Q_1_2_...@hotmail.com

...lees nu ook de bovenste alinea op https://radiovisie.eu/het-avondblad-van-28-november/ Nico.

Q_1_2_...@hotmail.nl

...lees nu ook de bovenste iets meer dan twee regels in de bovenste alinea op https://radiovisie.eu/het-avondblad-van-18-januari/ Nico.

Q_1_2_...@hotmail.nl

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-22-januari-022-audio/ staat nu dit te lezen: Nico.

2001

Radio 1 wijzigt op 21 maart de nieuwsbulletins. Programma’s als ‘De Zuidkant’, ‘De Melkweg’ en ‘Rang 1’ wijken voor meer informatie en sneller nieuws. Zie ook https://radiovisie.eu/2001-vrt-radionieuws-krijgt-nieuwsankers/

Q_1_2_...@hotmail.nl

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-23-januari-023-audio/ staat nu nog dit te lezen: Nico.

2007

– De geplande vernieuwing van Radio 1, de nieuws- en sportzender van de VRT, die voor 2 april was gepland, wordt uitgesteld. Er wordt gefluisterd dat het restylen van het station niet zo vlot verloopt als verwacht.

Q_1_2_...@hotmail.com

...lees nu ook de bovenste alinea op https://radiovisie.eu/het-avondblad-van-27-januari/ Nico.

Q_1_2_...@hotmail.com

...lees nu ook de middelste alinea op https://radiovisie.eu/het-avondblad-van-28-januari-audio-video/ Nico.

Q_1_2_...@hotmail.com

...en (her)beluister nu ook de audio die daar meteen onder staat. Nico.

Q_1_2_...@hotmail.com

Q_1_2_...@hotmail.nl

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-31-januari/ staat nu dit te lezen: Nico.

2004

De Vlaamse radio- en tv-journalisten bekronen ‘Jongens en Wetenschap’ van Radio 1 tot het allerbeste radioprogramma. Wim Oosterlinck van Studio Brussel en ‘Boudewijn’, een ander Radio 1-onderdeel, eindigen tweede en derde.

Q_1_2_...@hotmail.nl

Nicoui...@outlook.com

...lees nu ook de bovenste alinea op https://radiovisie.eu/het-avondblad-van-20-februari-2/ Nico.

Q_1_2_...@hotmail.com

...lees nu ook de middelste alinea op https://radiovisie.eu/het-middagblad-van-9-maart-2/ Nico.

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-15-maart-074/ staat nu ook nog dit te lezen: Nico.

2007

Journalist en muziekrecensent Fons De Haas overlijdt op 81-jarige leeftijd. Deze ex-medewerker van Radio 1 schreef gedurende 25 jaar over klassieke muziek bij het weekblad Knack.

Nicoui...@outlook.com

Nicoui...@outlook.com

...lees nu ook de bovenste alinea op https://radiovisie.eu/het-avondblad-van-19-maart-video/ Nico.

Q_1_2_...@hotmail.com

...lees, zie en (her)beluister nu ook de onderste alinea op https://radiovisie.eu/radioblad-80-johan-vanhee-radio-caroline-xavier-taveirne/ Nico.

Q_1_2_...@hotmail.nl

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-30-maart-089/ staat nu nog dit te lezen: Nico.

2007

– Het weekblad Knack onthult de eerste details over de grondige wijzigingen bij Radio 1, die op 2 september van kracht worden. Zo blijft de eucharistieviering op zondagmorgen tussen 10:00 en 11:00 uur, ondanks enorm protest, behouden. Het station zal als een ‘vlotte nieuwszender’ geprofileerd worden.

Q_1_2_...@hotmail.com

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-4-april-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

2001

Radio 1 wil zich, volgens een persmededeling, in de toekomst nog meer als een ‘info- en duiding’ station profileren. Op maandag 16 april, donderdag 21 juni en op zaterdag 1 september, in drie fases dus, wordt die basisopdracht verder uitgediept. Er komt een duidelijk onderscheid tussen de blokken infotainment en de sportevenementen. Die worden voortaan onder de noemer ‘Sport Live’ uitgezonden.

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-13-april-103-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

2001

De VRT kondigt een complete restyling aan van Radio 1, dit vanaf paasmaandag. Het nieuws zal heet van de naald gebracht worden. Enkel de beste stemmen mogen nog de journaals presenteren. Men wil alzo op de komst van de landelijke commerciële radio uit Vilvoorde anticiperen.
Message has been deleted

Q_1_2_...@hotmail.com

Q_1_2_...@hotmail.com

...lees nu ook de derde alinea op https://radiovisie.eu/blad-236-6-berichten-en-1-amoureus-slot-audio-video/#.XVWS99Izbcs (twee verschillende onderwerpen over Radio 1 in deze alinea). Nico.
Message has been deleted

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-18-augustus-230-video/ staat nu dit te lezen: Nico.

1999

Bij Radio 1 wordt Greetje de Ceuleneer, die naar het televisieprogramma Ter Zake vertrekt, door Friedl’ Lesage (foto bovenaan op die link) vervangen. Zij zal vanaf 30 augustus elke werkdag tussen 12:00 en 13:00 uur ‘De Nieuwe Wereld’ te verzorgen.

Q_1_2_...@hotmail.com

Q_1_2_...@hotmail.com

...lees nu ook de tweede alinea op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-23-augustus-235-2/ Nico.

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://mediamagazine.nl/kort-medianieuws-q2-bnnvara-vrt-sleutelstad-en-meer/ staat nu dit te lezen: Nico.

Op maandag 2 september start ook VRT Radio 1 met een nieuwe najaarsprogrammatie. Nieuw daarin is dat Vincent Byloo het blok van 9 tot 10 uur overneemt van Karolien Debecker. Bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/08/22/vincent-byloo-presenteert-s-ochtends-byloo-op-radio-1-karoli/

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-25-augustus-237-video/ staat nu ook nog dit te lezen: Nico.

2004

– Radio 1 maakt de strategie voor het najaar bekend. Met de slagzin ‘Meteen mee’ wil men het aanbod nog sneller op het levensritme van de luisteraars doen inspelen. De duidingprogramma’s worden met een muziek-format voor een volwassen publiek afgewisseld.

(reclamebanner)

Q_1_2_...@hotmail.nl

...lees nu ook de bovenste alinea op https://radiovisie.eu/blad-250-karolien-bruce-en-will-video/ Nico.

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-30-augustus-242-video/ staat nu dit te lezen: Nico.

2004

– Radio 1 start met de nieuwe najaarsprogrammering. Het versneld brengen van de actualiteit moet met de duidingsblokken en een ruim muziekaanbod het marktaandeel verhogen.

Q_1_2_...@hotmail.com

Q_1_2_...@hotmail.nl

...lees nu ook de onderste alinea op https://radiovisie.eu/blad-286-eclips-tv-rtbf-en-radio-1-video/ Nico.

Q_1_2_...@hotmail.nl

Q_1_2_...@hotmail.nl

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-18-oktober/ staat nu ook dit te lezen: Nico.

2006

– De voormalige journaliste van Radio 1, Els De Temmerman meldt dat haar centrum voor kindersoldaten in Oeganda sluit. Ze wordt waarschijnlijk de hoofdredactrice van de krant New Vision, één van twee grootste kranten van dit Afrikaanse land.

Q_1_2_...@hotmail.nl

...lees nu ook de bovenste alinea op https://radiovisie.eu/blad-321-radio-1-media-landscape-joe/ Nico.
Message has been deleted

Q_1_2_...@hotmail.com

...lees, zie en (her)beluister nu ook https://radiovisie.eu/radio-1-leen-op-de-koffie-bij-annemie/ Nico.

Q_1_2_...@hotmail.nl

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-5-januari/ staat nu dit te lezen: Nico.

2000

Radio 1, de nieuws- en sportzender van de VRT herschikt de programmering. Nadat Diane Waumans van ‘De Wandelgangen’ en Frieda Van Wijck, de presentatrice van ‘Levende Lijven’ nieuwe functies kregen, versterkt Lode Roels het team van ‘Voor De Dag’. In zijn plaats komt Krista Bracke.

Q_1_2_...@hotmail.nl

Q_1_2_...@hotmail.nl

Q_1_2_...@hotmail.com

Q_1_2_...@hotmail.com