Herverdeling FM band

lst

Wat zou er moeten gebeuren :
De volledige fm band stil leggen en volledig herbeginnen met de
herverdeling.
Geen 3 maal Radio 1 in dezelfde provincie.
Bij een goede herverdeling is er normaal plaats genoeg denk ik.
Zo zou ik deze band verdelen :

12 Nationale landelijke zenders en iedereen met gelijk uitzendvermogen (met
een 15kW kan je al gaauw de volledige provincie overbruggen)
Radio 1 - Radio 2 - Klara - Studio Brussel
Hitzenders : Donna - QMusic - Contact - Topradio - SBS ?
Oudere hits : Be one - 4FM - Extra Gold

Geen provincie zender maar wel enkele stevige 500 w stadsradio's met een
beter bereik rond de steden.

Zijn er nog mensen met deze mening.

fm

lst wrote:

ja

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Posted from http://www.iRadio.be
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

Ruud

fm  wrote:

> ja

En geen enkele lokale radio meer dan?

Kristof Mertens

"lst" <l...@tijd.com> schreef in bericht

Als je dan toch enkele hitradio's opsomt, dan ook een nationale RGR, niet?
Be One en 4 fm roeren al in dezelfde pot, 2 radio's (TOPradio en RGRfm) voor
de swingende jeugd zouden niet slecht zijn.

Voor de rest, geen slecht idee;-)

Greetz
Kristof

wim B

fm wrote:

> ja

extra gold?

beter een oldies station met iets meer in hun marge. Maar enfin valt over
te discuteren.
Ik zou zeggen stop (verkoop) donna
4 VRT-Zenders
5 nationale netten
en hier en daar ook een 10 KW zetten, en de regels voor locale
programmatie verstrengen.
Zoals minstens 4 uur per dag lokale programmatie of zo, bij net naleving,
een verplichting tot rechtzetting van enkele maanden, nadien vergunning
intrekken, 2 maand later ter beschikking stellen van iemand anders...

ik zou er zo iets van maken, maar denk dat we in de grote lijn net
hetzelfde voorhebben
minder babyfoons dus!

Geen

lst wrote:

Waarom kunnen ze in Belgie niet 1 frequentie voorzien voor 1 bepaalde
radiozender.
Als ik me goed herinner is er in Frankrijk minstens 1 radiozonder die 1
frequentie gebruikt voor bijna heel Frankrijk.
Waarom kan dit niet in ons klein Belgenlandje ?

project208 - the.antenna.site

"lst" <l...@tijd.com> wrote in message news:43cc1a65$0$14119$ba62...@news.skynet.be...

> [...]
>
> 12 Nationale landelijke zenders en iedereen met gelijk uitzendvermogen (met een 15kW kan je al gaauw de volledige provincie

Met 15kW de ganse provincie ? Als ze in het buitenland stoppen met uitzenden
wel. De fm-band zit gewoon vol, ook in het buitenland ! Met 1 zender van 15kW
bekom je geen provinciale dekking, teveel storing van de buurlanden !

> [...]
> Oudere hits : Be one - 4FM - Extra Gold
>
> Geen provincie zender maar wel enkele stevige 500 w stadsradio's met een beter bereik rond de steden.

Waarom alleen de steden ? De rest van Vlaanderen heeft geen recht op een
lokale radio met groot bereik ?

> Zijn er nog mensen met deze mening.

Ja, maar ik ben er geen van ;-)

--
(((--- Danny Adriaensen ~ webmaster and photographer ---)))
(((--- http://project208.com ~ http://the-antenna-site.com ---)))

Marcus

Geen wrote:

> [...]
> frequentie gebruikt voor bijna heel Frankrijk.
> Waarom kan dit niet in ons klein Belgenlandje ?

Geen slecht idee.

Cut the crap

lst wrote:

Zerobase is een goede oplossing voor de huidige etherchaos. Plus dat het
mediabeleid een federale bevoegdheid moet worden. De deelregeringen zijn
blijkbaar niet in staat een goed beleid te voeren (Media is het zoveelste
communautair probleem geworden, dat mag toch wel duidelijk zijn). Maar
gezien het huidige politieke klimaat is zerobase niet aan de orde. Hoe
hard sommigen het ook willen en die wens van de daken schreeuwen.
Bovendien is de uitwerking zoals 'lst' die neerschreef ondermaats en
weinig objectief.

Een groep van lokale radio's, destijds verenigd onder de noemer 'Regionale
Radio's Vlaanderen' hebben in 2003 (of was die hoorzitting nog in 2002?)
een voorstel gelanceerd en verdedigd in het Vlaams Parlement. Dat voorstel
bevatte heel wat constructievere opmerkingen dat hetgeen de laatste dagen
op deze ng is verschenen en dan hetgeen uiteindelijk is uitgewerkt door de
Vlaamse regering.

zwaai

"Geen " <ge...@ail.com> schreef in bericht
Jep, in Frankrijk heb je Route info of zoiets, altijd op 170MHz, bijna heel
Frankrijk door, maar met vele zenders.

arne

wie van jullie heeft ook praktische ervaringen in the field? (ik bedoel
dan technische mensen, geen presentatoren).

denken jullie dat het zomaar mogelijk is ff'kes "de hele FM band stil te
leggen"?

Voor 1 zender 1 station heb je speciale richtantenne's nodig. Dat kun je
zomaar niet doen met her en daar wat mastjes

Wil je iets laten werken, moet het op europees niveau geregelementeerd EN
opgevolgd worden. Belgie is 1 vlek in met allemaan apparte entiteiten rond
hem, waarbij elke entiteit zijn eigen FM plan heeft, leg de FM band in
belgie stil, en het zal niet stil zijn, je zal opeens buitenlandse
stations helder kunnen vangen

arne

Cut the crap

arne wrote:

> arne

NSF/SF is mogelijk, mits (waarschijnlijk) verhuis van enkele zendmasten
De FM-band "stilleggen" is flauwe kul van een dromer met een goed idee
(zero base) maar praktisch en economisch onhaalbaar.

Stoffel

> [...]

> frequentie gebruikt voor bijna heel Frankrijk.
> Waarom kan dit niet in ons klein Belgenlandje ?

in frankrijk is dat enkel voor de verkeersinfo zender, en die is enkel te
beluisteren via de autostrade en dat via laagvermogenzenders, die dan nog
eens gericht zijn langs de autostrade => weinig interferentie tussen de
verschillende zenders.

Zo'n SFN (Single Frequency Network) is op zich niet te gebruiken voor
analoge netwerken omdat je dan problemen krijgt met de ontvangst. Wat je
wel kan toepassen zijn NSFN (near SFN). dit betekent dat je voor frequenties
die mekaar voor een gedeelte overlappen erg naburige frequenties gaat
gebruiken. 2 verschillende zenders zullen mekaar storen als ze te dicht bij
elkaar liggen en 2 totaal verschillende signalen uitzenden. Als je 2
identieke signalen (op een paar milliseconden verschil in tijd dan na omdat
de afstand van de zender tot de ontvanger niet gelijk is + dopplershift +
multipatheffecten) op een korte afstand van mekaar op de band zet, dan lukt
dat wel (bvb. 100 of 200kHz afstand). Op die manier moet het mogelijk zijn
om in heel het land 1 landelijke omroep rond 1 frequentie samen te persen,
bvb. alles tussen 101.0 en 102.0 Mhz. Dat is niet alleen handig voor de
luisteraar maar het levert ook extra ruimte op. In nederland heeft men dit
toegepast voor de particuliere landelijke omroepen, niet voor de publieke
omroep omdat het systeem van NSFN ook niet 100% werkt en het de opdracht van
de publieke omroep is om bij 100% van de bevolking een goede ontvangst te
garanderen (dit is ook zo in belgie, wat de reden is waarom radio2 bvb. 3
tot 4x te ontvangen is op bepaalde plaatsen).

Mijn mening is dat het systeem van NSFN beter wel dan niet gebruikt moet
worden. Zowel voor landelijk omroepen als voor provinciale omroepen. In
elk geval is het momenteel zo dat we enorm inefficient frequenties
verspillen omdat we zoveel kleine lokale radiotjes hebben. Deze behoren in
veel gevallen tot een keten met landelijke aspiraties. Geef die omroepen
dan ook een landelijk pakket en doek de lokale fillialen op, qua
frequentiebeheer is zoiets veel efficienter.

Stoffel

"arne" <arn...@gmail.com> schreef in bericht

het is voor niks nodig om zenders stil te leggen om een nieuw plan uit te
werken. eenvoudiger is om uit te gaan van de bestaande situatie:
welke radio's zijn een keten? => 1 of minder frequenties met hoger vermogen
die een gelijkaardig gebied bestrijkt => efficienter gebruik van
frequenties. Gevolg zou zijn dat contact en topradio landelijk worden, be
one misschien ook. sommigen krijgen een regionaal pakket zoals rgr en vbro.
Wat er bvb. met cool fm moet gebeuren weet ik niet omdat dit echt een lege
doos is waar geen programmas gepresenteerd worden, ook niet vanuit 1 studio
en uitgezonden op de rest... franchise stations met lokale werking kunnen
eventueel nog aanspraak maken op een nieuwe lokale licentie zonder
samenwerkingsverband, als men hierin interesse zou hebben.
Gevolg is al onmiddellijk dat je van 300 naar 100 à 120 lokale radio's gaat.
Lege dozen die enkel non-stop uitzenden en wachten op een overnemer vliegen
er ook uit. Uiteindelijk blijven misschien nog 50 echte lokale radio's over
met lokale medewerkers (als het er al zoveel zouden zijn).
Na een goed nieuw frequentieplan krijgen deze sowieso een frequentie,
passend bij hun bedoelingen. Er zou zeker nog ruimte over zijn voor zowel
landelijke, regionale en lokale radio's. Samenwerkingsverbanden worden
sowieso overbodig.
Elke potentiele radiomaker is vanaf dan vrij om deze restfrequenties te
gebruiken. men dient een kandidatuur in, stelt een vrije frequentie voor en
een vermogen/verzorgingsgebied. Deze gegevens worden bekeken op
haalbaarheid en eventueel aangepast. Zijn er meedere kandidaten voor een
bepaald(e) frequentie(pakket), dan wordt dit per opbod verkocht.

Zo moeilijk is het toch allemaal niet?
Het probleem is alleen dat men blijft denken in termen van lokale,
kleinschalige radio's. Op een paar uitzonderingen na bestaan die in de
praktijk niet meer.

Tommy DN

Ik zou het ook zo indelen.

Alle nationale zenders op één frequentie. Per provincie één frequentie
en liefst die zender in alle provincies op dezelfde frequentie.
Met nationale zenders bedoel ik: Donna, q-music, 4fm ... maar ook
Topradio, Contact, C-Dance ( het is toch allemaal meer de bedoeling van
die ketenradio's om nationaal uit te zenden [ maar is wrsl een utopie ] ).

Mss ook per provincie 1 frequentie van een provinciale zender zoals hier
in Limburg: FM Limburg ( zendt dus enkel in Limburg uit natuurlijk :-p )

En de rest vind ik voor de lokalen die volgens mij het best uitzenden in
de gemeente + buurgemeentes.

Ik ben natuurlijk geen radiomaker. Het is enkel een idee als luisteraar.
Wrsl ... allez, ik ben er eigenlijk zeker van ... is dit een utopie.

K13 (Ka-treize)

> [...]
>

> Ik ben natuurlijk geen radiomaker. Het is enkel een idee als luisteraar.
> Wrsl ... allez, ik ben er eigenlijk zeker van ... is dit een utopie.

1 frekwentie per zender heeft vele voordelen, naast de herkenbaarheid en
terugvindbaarheid van een specifiek station heb je dus meer ruimte in de
fmband (en dus minder storingen). Moet perfect kunnen (ze doen het in
buitenland wel).
De VRT zal dat zeker niet zien zitten want met hun spreiding domineren ze
nog steeds de hele band maar het zou een oplossing kunnen zijn voor vele
problemen. En als ze dan per gemeente 1 deftige frekwentie voorzien met
voldoende spreiding naar de naburige gemeente zou het helemaal in orde zijn.
Verder een btw-verlaging voor lokale omroepen en eventueel subsidies a la
VRT zodat met het belastinggeld van de gemeente ook de eigen lokale zender
kan draaien. En met lokale bedoel ik dan ook letterlijk lokaal, dus geen
keten, geen nationaal nieuwsagentschap enz...maar pure informatieve radio
met de nadruk op het verenigingsleven en cultureel leven in het
verzorgingsgebied en met de nadruk op eigen produkties.

Dikkie

Tommy - ON3TD

Lukt nooit, als je tussen de 2 frequenties doorkomt zal dit spiegelen met
elkaar en zal je echo en zo beginnen horen...
In het slechste geval zit er zelfs op de ene ietwat vertraging...

Maar ik ben ook te vinden voor het feit dat ze zoals bvb stu bru en donna de
power zo mogen regelen dat ze op 1 frequentie ver hoorbaar zijn...
Natuurlijk komt dan terug het gezeik van buurlanden en zo blijft er leven en
werk in de brouwerij :-)

Groetjes

Tommy

Stoffel

"Tommy - ON3TD" <CA...@uba.be> schreef in bericht

volgens mij is het net interessant om veel minder zenders te gebruiken in
een NSFN (near single frequency network). De landelijke omroepen krijgen
bvb. elk 1MHz ter beschikking (bvb. Q-music zit overal in vlaanderen tussen
88 en 89MHz). Aan de hand daarvan stel je een frequentieplan op met per
provincie 1 sterke zender van 10 à 20 kW aangevuld met zenders met een lager
vermogen (tot 3kW bvb). Op die manier heb je minder storingen naar zenders
toe over de grens + doormiddel van het NSFN kan de luisteraar steeds
gemakkelijk de juiste frequentie vinden.
Als je nu de band verdeelt met tussen 88MHz en 100Mhz alle landelijke
omroepen dan merk je dat er minstens plaats is voor 12 landelijke omroepen.
100MHz tot 104MHz is dan bvb. voor de regionale omroepen (zowel de huidige
provinciale als de regionale ketens die dan een geschikter frequentiepakket
krijgen voor hun huidige regio, bvb. vbro en rgr) alles erboven is dan voor
die 50 lokale radio's die wel nog onafhankelijk zijn.

Maw: er is zelfs nog plaats over op de frequentieband.

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-23-november/ staat nu dit te lezen: Hartelijke groeten van Nico uit Gouda(NL).

2006

De Raad van State vernietigt het frequentieplan dat op de Vlaamse herverdeling van de FM-band was gebaseerd.

Q_1_2_...@hotmail.nl

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-19-oktober/ staat nu dit te lezen: Nico.

2001

Minister van media Dirk Van Mechelen verklaart dat tegen het einde van 2002 de FM-band moet herverdeeld zijn. Zo pleit hij voor de erkenning van 310 stations.

NicouitGouda

..op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-2-december-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

2001

Minister van media, Dirk Van Mechelen onthult dat het plan voor een definitieve regeling voor de midden- en boven-FM-band (vanaf 102.4 MHz) ver gevorderd is. In principe kan, volgens de politicus, alles tegen eind februari 2002 klaar zijn. In afwachting daarvan verlengt het Vlaamse Commissariaat voor de Media de erkenningen voor de lokale radio’s.

Nico Gouda

NicouitGouda

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-13-mei/ staat nu dit te lezen: Nico.

2020: De ‘SARC’ (‘Strategische adviesraad voor Cultuur en Media’) voegt twee frequenties toe. Het gaat om Poperinge 104,5 MHz (pakket 1: NRJ) en Brussel 102,8 MHz (pakket 3: Topradio). Ze kwamen reeds in de eerste versie van het frequentieplan in 2017 voor. Ze verdwenen echter door het akkoord met de Franse Gemeenschap aanvankelijk uit het definitieve plan.

NicouitGouda

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-16-mei/ staat nu dit te lezen: Nico.

2017: De aanvragen voor een radiovergunning op FM kunnen, na een oproep in het Staatsblad, worden ingediend. Het departement Media wordt met enkele dossierbeheerders versterkt. De ketenradio’s vragen de schorsing van het decreet bij het Grondwettelijk Hof.

NicouitGouda

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-15-juni/ staat nu dit te lezen: Nico.

2017: De aanvragen voor een nieuwe radiovergunning worden afgesloten. Het ministerie heeft 30 dagen tijd om de ingeleverde dossiers ontvankelijk te verklaren. Er is een schorsingsperiode van 17/7/2017 tot 18/8/2017 en tenslotte 120 dagen voor een erkenning (of niet).

NicouitGouda

...en ook: Nico.

2018: Radio Neteland krijgt met 11 andere kandidaten de erkenning. Er was bij de aanvraag een administratieve fout. Mediaminister Sven Gatz erkende in 2017/2018 121 lokale radio’s. Twee pakketten (in het Oost-Vlaamse Aalter en in Essen) bleven zonder erkenning omdat er geen kandidaten opdaagden.

Nico qwerty

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-2-augustus/ staat nu dit te lezen: Nico.

2020:

– De dienst Media van de Vlaamse overheid houdt een raadpleging over enkele wijzigingen aan het FM-frequentieplan voor de landelijke en voor de provinciale omroepen. Die komen er op vraag van Mediaminister Benjamin Dalle.

Nico Gouda

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-19-september/ staat nu dit te lezen: Nico.

2020: Op vraag van Mediaminister Benjamin Dalle voegt de Vlaamse Regering twee frequenties toe aan het FM-frequentieplan. Poperinge 104.5 MHz en Brussel 102.8 MHz. Daarvoor worden, na het advies van de Raad van State, twee bijlagen bij het eerdere besluit gewijzigd. Door technische redenen konden deze frequenties bij de oorspronkelijke opmaak niet toegevoegd worden en besliste men dit in een latere fase te doen.

Nico Gouda

...hierbij een aanvulling op mijn posting van 19 okt. 2020 Nico. Want op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-19-oktober-2/ staat ...
De bestaande netwerken krijgen elk nog één licentie.

Nico Gouda

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-11-januari-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

2001:

– Minister voor Media Dirk Van Mechelen treft het niet. Nadat de ruzie met zijn Waalse opponente Corinne de Permentier over de coördinatie van de FM-frequenties was bijgelegd, is Mediaminister Richard Miller (‘MR’) zwaar misnoegd. Hij volgde Corinne De Permentier op toen zij vice-voorzitster van de ‘PRL’ en zo de rechterhand van Daniël Ducarme werd.

Nico Gouda

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-22-februari-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

2001:

– Uit het versnelde debat, dat de Nederlandse Tweede Kamer hield over de wijze waarop de etherfrequenties moeten worden verdeeld, blijkt dat de coördinatie met België nog niet op punt staat. Dat houdt verband met de onenigheid, die minister van Media Dirk Van Mechelen heeft met zijn Waalse en Duitse collega’s over het frequentieplan.

NicouitGouda

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-12-maart-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

2019: De Vlaamse dienst Media van de overheid houdt een raadpleging over het FM-frequentieplan. Die van einde verleden jaar verliep niet zoals het hoorde. Tot woensdag 13/3/2019 kan men alles bekijken en de nodige opmerkingen indienen.

Nico qwerty

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-18-maart-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

2001:

– Mediaminister Richard Miller belooft een volledig frequentieplan voor het einde van het jaar. Hij reageert op de ophef over de legaliteit van de meeste vrije radio’s en op de recente gebeurtenissen in Brussel waarbij het Franse Skyrock en Contact Plus op 104,3 MHz elkaar het leven zuur maakten. Hij ontmoet op 20/3/2001 zijn Vlaamse opponent Dirk Van Mechelen om de kwestie te bespreken.

(reclamebanner)

Nico Gouda

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-21-april-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

2017: De Vlaamse regering keurt de uitvoeringsbesluiten en het frequentieplan voor de FM-band goed. Dat voorziet in vier netwerkradio’s en meer dan honderd lokale radio’s.

Nico qwerty

Nico qwerty

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-7-mei-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

2001: Tijdens een interview met Pascal Hance van het regionale Must FM zegt de Waalse Mediaminister Richard Miller dat de drie deelregeringen tot 15/5/2001 krijgen om de frequenties te verdelen. Het gerucht, dat de netwerken en de kleinere spelers een onderling akkoord zouden bereikt hebben, was pure onzin. De politicus bestempelde de onderhandelingen met zijn Vlaamse ambtgenoot Dirk Van Mechelen als ‘niet eenvoudig’.

Nico qwerty

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-8-mei-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

2001: De Waalse Mediaminister Richard Miller wil voor de zomer klaarheid over de radiofrequenties. Het overleg met de Duitse en met de Vlaamse regionale overheden moet ten laatste op 15/5/2001 in een verdeling van àlle landelijke radiofrequenties leiden. De ‘Gazet Van Antwerpen’ meldt dat de ‘VMMa’ (‘Vlaamse Media Maatschappij’) in Vilvoorde en 4FM de licenties krijgen.

Nico qwerty

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-22-mei-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

2001: De mediaministers van de drie deelregeringen zitten weer rond de tafel om een frequentieplan uit te werken. De onderhandelingen schieten goed op. De algemene verwachting luidt dat men einde deze maand tot een akkoord zal komen.

NicouitGouda

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-6-juni-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

2001: Volgens Mediaminister Dirk Van Mechelen zijn de meningsverschillen met de deelregeringen over een herverdelingsplan op FM opgelost. Hij hoopt op een goedkeuring in het Vlaamse parlement.

NicouitGouda

Nico Gouda

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-8-juni-2/ staan nu deze twee berichten te lezen: Nico.

2000: Corinne De Permentier en Dirk Van Mechelen zijn weer in het nieuws. Het ministeriële ‘mediakoppel’ (Wallonië en Vlaanderen) geraakt maar niet uit de discussie rond de radiofrequenties die de Nozema ten behoeve van twee landelijke commerciële stations in Vlaanderen begon.

en ook:

2001: Mediaminister Dirk Van Mechelen laat bij de Vlaamse regering het haast volledige frequentieplan goedkeuren. Zijn Waalse opponent Hervé Hasquin besluit de Raad van State in te schakelen om het besluit te laten vernietigen.

Nico Gouda

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-20-maart-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

2001:

– De mediaministers Richard Miller, Dirk Van Mechelen en de presidenten van de deelregeringen voeren weer gesprekken over een frequentieplan voor de FM-band. Men besluit om een globale herschikking tussen 87,5 MHz en 108,0 MHz uit te voeren. Op 3/4/2001 wordt het debat vervolgd.

(reclamebanner)

Nico qwerty

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-25-maart-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

2001:

– De Vlaamse en de Waalse Gemeenschap zitten weer rond de tafel over de herschikkingen op de FM-band. De Franstalige delegatie wil de technische opmerkingen over de 64 frequenties voor de landelijke stations tegen 30/3/2001 aan de Vlaamse deelregering overhandigen. Minister-president Patrick Dewael hoopt voor 30/4/2001 met de buurlanden over de coördinatie van de frequenties te praten.

Nico qwerty

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-11-april-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

1984: Door de goedkeuring van een Koninklijk besluit wordt de FM-band tot 108,0 MHz uitgebreid.

Nico qwerty

Nico Gouda

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-23-juni-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

2000:

– De Mediaministers van de Vlaamse en van de Waalse Gemeenschap hebben het met elkaar aan de stok. Corinne De Permentier valt Dirk Van Mechelen aan omdat de Vlaamse stations zich ‘agressief’ gedragen.

Nico Gouda

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-28-juni-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

2001: De Waalse deelregering reageert kwaad omdat de Vlaamse tegenhanger de resultaten van de onderhandelingen tussen de drie gemeenschappen over een allesomvattend frequentieplan niet heeft afgewacht en zelf de nodige schikkingen treft.

Nico Gouda

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-23-augustus-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

2001: De Waalse mediaminister Richard Miller ontkent elke betrokkenheid bij de toekenning van de licenties aan Qmusic en aan 4FM. De website ‘RadioVisie’ had via een vertrouwelijk ministerieel dossier ontdekt dat de minister, in ruil voor een vergunning aan NRJ, zijn goedkeuring aan het Vlaamse frequentieplan wilde geven.

Nico Gouda

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-16-oktober-3/ staat nu dit te lezen: Nico.

2002: De Waalse Mediaminister Richard Miller (MR) eist een akkoord tussen Vlaanderen en Wallonië over de radiofrequenties. Anders zal hij, zonder overleg, de frequenties voor de Franstalige zenders bepalen. Op dinsdag 22/10/2002 loopt er nog een interministeriële conferentie en dat is, volgens de misnoegde politicus, de laatste kans om een overeenkomst te bereiken.

NicouitGouda

Feb 13, 2024, 9:19:44 AMFeb 13