Naar het eerste ongelezen bericht

Koen Godderis

ongelezen,
26 jun. 2003 19:53:4526-06-2003
aan
Nieuwe strategie in strijd tegen illegaal downloaden muziek

Muziekindustrie pakt gebruikers aan

BRUSSEL -- De Amerikaanse muziekindustrie verandert het geweer van schouder.
Omdat de strijd tegen muziekruildiensten als Kazaa niet het gewenste effect
lijkt te hebben, worden nu ook de grootste gebruikers van dit soort diensten
geviseerd. Tegelijk komen er steeds meer legale initiatieven, vooral als
antwoord op de succesvolle muziekwinkel van Apple.

,,IEDERE computergebruiker die muziek steelt via het Internet moet er
rekening mee houden dat we hem of haar binnenkort de rekening zullen
presenteren'', waarschuwt Cary Sherman, het hoofd van de Recording Industry
Association of America (RIAA). Zijn organisatie wil in eerste instantie
vooral de fervente ,,uploaders'' aanpakken -- mensen die op hun pc grote
hoeveelheden muzieknummers en ander auteursrechtelijk beschermd materiaal
aanbieden.

Maar ook mensen die muziek downloaden, kunnen voor de rechter worden
gedaagd. De eerste dagvaardingen zouden al over acht tot tien weken in de
bus moeten vallen bij de overtreders. De campagne volgt op een uitspraak van
een Amerikaanse rechtbank, die de internetprovider Verizon verplichtte om de
namen vrij te geven van enkele abonnees, die zich volgens de RIAA schuldig
maakten aan piraterij.

De RIAA schat het aantal muziek- en andere bestanden die illegaal gekopieerd
worden op 2,6 miljoen per maand. Die praktijk heeft volgens deze vereniging
een nefast effect op de cd-verkoop, die de voorbije drie jaar met een kwart
is gedaald.

Het lijkt op zich vreemd om consumenten die genereus andere mensen laten
meegenieten van hun cd-collectie voor de rechtbank te slepen. Maar zij
overtreden daarmee wel degelijk de wet, bevestigt Marcel Heymans van de
Ifpi, de overkoepelende vereniging van platenfirma's. ,,Dit is duidelijk een
inbreuk op het auteursrecht. Als je een cd koopt, mag je thuis en in de auto
iedereen laten meeluisteren, maar je mag die niet kopiėren of laten
kopiėren. Doordat je die ter beschikking stelt van het grote publiek, vormt
het ook een inbreuk op het distributierecht. Het kan namelijk ook als
oneerlijke concurrentie worden beschouwd.''

De reacties op de plannen van de RIAA zijn verdeeld. ,,Je eigen klanten
vervolgen zal volgens mij niet helpen om ze terug cd's te doen kopen'',
reageerde Wayne Rosso van de met Kazaa verwante muziekruildienst Grokster op
de BBC-nieuwssite. ,,Ze zijn duidelijk gek geworden.''

Het Ifpi heeft een tweetal jaar geleden ook actie ondernomen tegen mensen
die grote hoeveelheden muziek aanboden. ,,We hebben toen een aantal van die
zogenaamde 'aanbieders' gesproken'', zegt hij. ,,Dat heeft ervoor gezorgd
dat er toen vrij veel van verdwenen zijn.''

Maar eigenlijk is het niet de taak van verenigingen als de RIAA en de Ifpi
om dit misbruik tegen te gaan, vindt hij. ,,De mensen ertoe verplichten dat
ze de wet naleven is toch de taak van de overheid, of niet? Maar die
beschouwt deze problematiek duidelijk niet als een prioriteit. Wat wil je,
als de premier in een programma op Jimtv doodleuk zit te beweren dat het
toch goed gaat met de Belgische muziek? Over een kloof met de burger
gesproken! Dat soort mensen beseft duidelijk niet hoe dramatisch de situatie
wel is. Het is niet omdat Lotti veel plaatjes verkoopt dat er niets aan de
hand is. Het debat tussen Kris Wauters en Bert Anciaux in het
Canvas-programma Nachtwacht heeft wel iets losgemaakt bij het ministerie van
Cultuur, zodat er nu toch overleg gekomen is tussen de Vlaamse overheid en
de artiesten. Helaas is het vooral een materie die de ministeries van
Economische Zaken en Justitie aanbelangen, maar uit die hoek komt weinig
reactie. Hopelijk is de nieuwe regering bereid er iets aan te doen.''

BEHALVE door de gebruikers van muziekruildiensten als Kazaa voor de rechter
te slepen, probeert de muziekindustrie de piraterij ook te bestrijden door
legale alternatieven aan te bieden. Vooral het succes van de iTunes Music
Store van Apple werkt blijkbaar inspirerend. Tegen het einde van dit jaar
kan de Amerikaanse surfer wellicht in nog zes nieuwe on-linemuziekwinkels
terecht. Plannen voor zulke initiatieven bestaan er volgens de Financial
Times bij Microsoft, Amazon.com, MTV, de cd-winkelketens Virgin en Tower
Records, en de internetprovider AOL.

Heymans waarschuwt echter voor overdreven optimisme: ,,Hoe kan een
muziekwinkel op het Internet succesvol zijn als er zich net naast een winkel
bevindt waar je alles gratis kunt krijgen? Dat Apple vijf miljoen songs
verkoopt in twee maanden tijd, is niet niks. Maar in Belgiė alleen al worden
vijftien miljoen cd's, omgerekend zo'n 200 miljoen liedjes per jaar verkocht
via de 'gewone' platenwinkels. Op twee maanden tijd zijn dat dus 33 miljoen
tracks -- in een klein land als het onze. Ook in de VS vormt de verkoop van
de Applewinkel maar een procent van de markt.''

Heymans vindt het uiteraard bemoedigend dat nu ook Skynet zo'n muziekwinkel
heeft geopend, maar hij heeft er toch een bedenking bij: ,,Skynet eet van
twee walletjes. Enerzijds verdienen ze binnenkort aan die cd-verkoop, maar
nu al profiteren ze volop van de grote hoeveelheid internetgebruikers die
een snelle internetverbinding willen om muziek te kunnen downloaden.''

27/06/2003 De Standaard

*********

En Marcel maar klagen ...

Ik vind dat muziek downloaden moet kunnen. Het is een verkeerde mentaliteit
die hier in Vlaanderen en ver daarbuiten heerst. Zo'n dingen moeten niet
vergoed worden.

Heb voor zo'n kleine anderhalf miljoen frank cd's aangekocht en nu wil ik
die gaan kopiėren en moet nog eens auteursrecht betalen op auteursrechten
die ik al betaalde? Mooi zo.

Vandaar hoop ik dat het downloaden NOOIT mag stoppen, integendeel ik hoop
dat er een welvaart heerst op het net en dat mensen zoals nu nog steeds naar
hartelust alles kunnen downloaden.

Only the strong survive.

En over de premier heb je gelijk. Dat konijn eet alleen maar wortelen een
ganse dag. Wat weet die gast over de burger?

Fullator

ongelezen,
26 jun. 2003 21:52:1226-06-2003
aan
Op Fri, 27 Jun 2003 01:53:45 +0200, schreef "Koen Godderis"
<koen.godderis@verwijderstreepjes||skynet.be> :

> [...]

>nu al profiteren ze volop van de grote hoeveelheid internetgebruikers die
>een snelle internetverbinding willen om muziek te kunnen downloaden.''

Ach, we weten toch allemaal dat Marcel niet veel meer is dan een
leugenachtige schertsfiguur, die cijfers naar zijn hand weet te zetten
zoals hem dat het best uitkomt.

De hemeltergende arrogantie van de IFPI en consoorten begint stilaan
de goedmenende consument de neus uit te komen. Koppel daaraan de
zwakverstandelijke droogspinsels als die anti-productieve
kopieerbeveiligingen en de Auvibeltaksen op CDs en nu ook DVD, en de
complete regelnichterij waarvoor ze lobbyen, en je zou haast gaan
denken dat het groenen zijn.

De dag dat de consument besluit te reageren met een "betaalstaking"
zit Marcelletje zonder job. Te horen aan de brede reacties die ik
hierover krijg, komt die dag steeds naderbij. Nu alleen nog iemand om
dat een beetje te kanaliseren...

Fullator.

Tamino

ongelezen,
26 jun. 2003 22:11:2026-06-2003
aan
"Koen Godderis" <koen.godderis@verwijderstreepjes||skynet.be> schreef in
bericht news:3efb87c2$0$1073$ba62...@reader1.news.skynet.be...

> [...]

mentaliteit
> die hier in Vlaanderen en ver daarbuiten heerst. Zo'n dingen moeten niet

Ik zou het anders willen zien, nl. dat ik, wanneer ik specifiek muziek of
boeken via ruilnetwerken download, de mogelijkheid zou krijgen om
*rechtstreeks* aan de auteurs een uiteraard lagere bijdrage te betalen. De
muziekbedrijven verzorgen op dat ogenblik geen enkele dienst meer tenzij de
reclame die ze maken voor off-line muziekproducten maar daarmee zouden ze
maar moeten kunnen leven.

Door deze bijdrage te betalen zou ik voor eens en altijd willen vrijgesteld
zijn van taksen op dragers (denken we maar aan die arrogante taks op CDR's)
en mijn muziek/boeken voor eigen gebruik in besloten huiskring of in de auto
zoveel mogen kopiėren als ik wil.

> Heb voor zo'n kleine anderhalf miljoen frank cd's aangekocht en nu wil ik

BEF hoop ik :-)

> [...]
>
> Vandaar hoop ik dat het downloaden NOOIT mag stoppen, integendeel ik hoop
> dat er een welvaart heerst op het net en dat mensen zoals nu nog steeds

Op dit ogenblik hoop ik hetzelfde. Want die CDR-taks vind ik zo arrogant dat
de muziekindustrie alle krediet bij mij heeft verloren. Aangezien ze hun
vergoedingen bij mij komen "stelen" (ik betaal immers ook hun smerige taks
voor CDR's die ik niet voor "illegale" muziek gebruik), moeten ze ook niet
verwachten dat ik nog eens auteursrechten zal betalen. Audio CD's koop ik
enkel nog als (passe-partout, niet opper-origineel) cadeau.

> Only the strong survive.
>
> En over de premier heb je gelijk. Dat konijn eet alleen maar wortelen een
> ganse dag. Wat weet die gast over de burger?

Een 15-tal jaren geleden heeft hij zijn burgermanifesten gepleegd. Ik moet
toen ergens rond de 16 jaar geweest zijn en die boekjes sloegen bij mij erg
aan. Een paar jaar later werden zijn schrijfsels ongenadig gesloopt door
alles wat ik maar tegenkwam in de bibliotheek van de onderwijsinstelling
waar ik studeerde. Verhofstadt en zijn kornuiten zijn simplistisch. Ze zien
bijvoorbeeld helemaal geen reden om marktregulerend op te treden wanneer de
vrije concurrentie wordt bedreigd. Evenmin van internationale
macro-economische strategie hebben deze niet-conservatieve economisch
liberalen kaas gegeten. Ze hebben geen flauw benul in welke richting ze het
onderwijs hier moeten hervormen of welke soort bedrijfsactiviteiten ze
fiscaal zouden moeten bevoordelen. Tenslotte, economisch neo-liberalisme en
ethische/geopolitieke progressiviteit zijn niet met elkaar verzoenbaar. Een
rationeel individu zal niet geneigd zijn neo-liberaal te consumeren of
onvoorwaardelijk onvoorzichtige (i.e. nog niet beproefde, te
vooruitstrevende) ethische en geopolitieke beslissingen nemen. Dergelijke
incoherenties kunnen enkel in de praktijk gezet worden onder een sluier van
leugens bedacht door Slangen & co. Een tijdlang zal dit lukken (afhankelijk
van de domheid van het electoraat en van conjuncturele meevallers) maar op
een bepaald moment zal dat ontploffen en dan zullen we veel armer zijn, niet
alleen momentaan maar ook qua uitgangspositie voor de lange termijn.

vrtbuster

ongelezen,
27 jun. 2003 04:53:0027-06-2003
aan
Koen Godderis wrote:

> [...]

> hoeveelheden muzieknummers en ander auteursrechtelijk beschermd materiaal

De muziekindustrie zou beter haar de veel te hoge CD prijzen en
woekerwinsten aanpakken!

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Posted from http://www.iRadio.be
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

vrtbuster

ongelezen,
27 jun. 2003 04:53:4927-06-2003
aan

Ghingis Khan

ongelezen,
27 jun. 2003 05:38:2127-06-2003
aan

"vrtbuster " <vrtb...@yahoo.com> schreef in bericht

> De muziekindustrie zou beter haar de veel te hoge CD prijzen en
> woekerwinsten aanpakken!

Geen meer kopen, wedden dat de prijzen zakken.
De kinderen *verbieden* ceedee's te kopen.
Wedden dat de prijzen *nog* gaan zakken.

Waarom zouden ze de prijzen doen zakken, er worden
er toch *on masse* verkocht.

--
Ghingis Khan
http://www.spongobongo.com/time1.htm

mh

ongelezen,
27 jun. 2003 06:51:0427-06-2003
aan

"Tamino" <inv...@invalid.com> schreef in bericht

> [...]
de
> reclame die ze maken voor off-line muziekproducten maar daarmee zouden ze

Wat geeft dat in de praktijk: je download een song waar 4 auteurs bij
betrokken zijn met elke een verschillend percentage en 6 uitvoerende
artiesten ook met elk een verschillend percentage. Ga jij 10 betalingen doen
of gaat dit via Sabam voor de auteurs en via ? voor de artiesten.
En wie gaat dan de opnamekosten, marketing, ...betalen?
Of misschien zoals het jaren zonder problemen heeft gewerkt: je betaalt aan
1 instantie (onrechtstreeks is dat de platenfirma) die met iedereen
afrekent.

Koen Godderis

ongelezen,
27 jun. 2003 07:07:0427-06-2003
aan

"mh" <marcel....@bvf-ifpi.be> schreef in bericht

Als ik morgen met een radiostation begin, vraag ik ook niet aan elke
luisteraar om te betalen. De muziekindustrie zijn ee npaar verwende juppies.

Als men iets opneemt weet men dat het moet goed zijn of dat men faalt.

En daarbij laat maar zijn zoals he tnu is. Het kaf wordt op die manier
netjes van het koren gescheiden.

Sorry!

Chris Cleutjens

ongelezen,
27 jun. 2003 08:37:0927-06-2003
aan

"Tamino" <inv...@invalid.com> wrote in message

> "Koen Godderis" <koen.godderis@verwijderstreepjes||skynet.be> schreef in
> bericht news:3efc258f$0$309$ba62...@reader0.news.skynet.be...

knip

> Ik zou graag een studie willen zien of de stand van technologie (mp3 en
> Internet-ruilnetwerken) invloed heeft gehad op de doorbreekkansen van
> aankomende musici. Ik vind nl. dat zo goed mogelijke doorbreekkansen het
> uitgangspunt van de discussie zouden moeten zijn, niet de autodestructieve
> oorlog tegen de mp3 addict met alle hyperbolen van Heymans en consoorten.

Doe de site van het IFPI eens open...
en zie wat het percentage is van het downloaden, in de US en West-Europa,
ten overstaan van de wereldwijde muziek CD-piraterij.

http://www.ifpi.org/site-content/antipiracy/piracy2002.html

en trek dan je conclusies...

De downloaders, zijn de kleine viskes...
De haaien... die zitten in diepere zeeën...

En als de platenmaatschappijen gaan doorhebben dat de tijd van "De
Hitparade" tot het verleden behoort...
dan kunnen ze misschien eens aan een nieuwe aanpak gaan denken...
Achter mp3 downloaders jagen is verloren tijd.. kost enorm veel geld dus...
En wordt hun eigen ondergang...

En als de 'kids' nu uren staan te springen op een sampelke van de
plaatselijke DJ... dan moeten de platenmaatschappijen toch stilaan gaan
beseffen dat er 'iets' aan het veranderen is?

De hit-CD kopende jeugd is intussen ook vier jaar jonger geworden...
De leeftijd is van 14 tot 18 jaar verschoven naar 10 tot 14 jaar...
(in Vlaanderen is het Belle Perez, K3, M-kids en noem maar op)...

Na meer dan 50 jaar is de internationale muziekkoe uitgemolken..
En de muziekindustrie heeft zichzelf gecloned...
Terwijl aan elke PC nu een potentiele muziek-producer zit..

Tsja, times change.
ceecee

radiobeest

ongelezen,
27 jun. 2003 12:54:5527-06-2003
aan

"Koen Godderis" <koen.godderis@verwijderstreepjes||skynet.be> wrote in
message news:3efb87c2$0$1073$ba62...@reader1.news.skynet.be...

> BRUSSEL -- De Amerikaanse muziekindustrie verandert het geweer van
schouder.

Ze krijgen een moment van helderheid en vallen zichzelf aan.

GigaSurfer

ongelezen,
27 jun. 2003 13:30:0327-06-2003
aan
"Chris Cleutjens" <christiaan...@pandora.be> wrote in message

> Achter mp3 downloaders jagen is verloren tijd.. kost enorm veel geld
dus...
> En wordt hun eigen ondergang...

Het is een vicieuze cirkel.
IFPI/RIAA steekt enorm veel geld in kopieerbeveiligingen, softwareteams om
computers te hacken en een leger advocaten om muziekliefhebbers over heel de
wereld voor het gerecht te slepen.
Die kosten worden uiteraard doorgerekend naar de klant, CD's worden dus
steeds duurder.
Mensen kopen minder CD's wegens de absurd hoge woekerprijzen.
CD verkoop daalt, IFPI/RIAA geeft de schuld aan MP3 downloaders en geven nog
meer geld uit aan advocaten, kopieerbeveiligen, 'professionele' hackers,
enz.

Ghingis Khan

ongelezen,
27 jun. 2003 13:34:1427-06-2003
aan

"GigaSurfer" <nos...@in.valid> schreef in bericht

Het beste zou zijn, dat ze eens per toeval iemand zijn Computer hacken,
die er een paar miljoen euro's voor overheeft, om de ifpi/riaa een
veroordeling
aan hun broek te lappen zodanig, dat ze hun zaakje mogen sluiten?

Ik schat een boeten van 6 of 7 miljard euro zou voldoende moeten zijn.

Michel Vanderfeesten

ongelezen,
28 jun. 2003 07:02:4128-06-2003
> [...]

bericht news:3efb87c2$0$1073$ba62...@reader1.news.skynet.be...

> Nieuwe strategie in strijd tegen illegaal downloaden muziek

Lost uiteindelijk allemaal niets op. De stroper is altijd sneller dan de
jager.

Michel

Smurfosaurier

ongelezen,
28 jun. 2003 07:33:5528-06-2003
aan
Op vrijdag 27 juni 2003 01:53 schreef een zekere Koen Godderis:

<knip>

> [...]

> publiek, vormt het ook een inbreuk op het distributierecht. Het kan
> namelijk ook als oneerlijke concurrentie worden beschouwd.''

Hangt er vanaf hee, als de muziek op die CD onder een licentie valt die je
meer vrijheid geeft (zie
http://www.opencursus.be/modules.php?op=modload&name=Web_Links&file=index&l_op=viewlink&cid=21
) dan kan dat vaak wel. Met muziek die onder het Public Domain valt mag je
zelf *alles* doen...natuurlijk "vergeten" de RIAA e.d. steeds deze
concurrentie waar het wel mag te vermelden in hun persberichten...

<knip>

> Maar eigenlijk is het niet de taak van verenigingen als de RIAA en de Ifpi
> om dit misbruik tegen te gaan, vindt hij. ,,De mensen ertoe verplichten
> dat ze de wet naleven is toch de taak van de overheid, of niet?

Momenteel denkt de muziekmaffia dat ze een tweede overheid zijn IMO. Denk
bv. aan de btw-achtige taks op lege CD'tjes en het gelobby voor lagere btw
op CD's (wat naar mijn idee toch niet veel effect gaat hebben, buiten dat
de overhei minder geld gaat hebben om nieuwe muzikanten (die wel eens hun
muziek zouden gaan verspreiden via een ander kanaal dan de platenmaffia...)
via cultuurbijdragen te sponseren.

> [...]
> rechter te slepen, probeert de muziekindustrie de piraterij ook te
> bestrijden door legale alternatieven aan te bieden.

Ik zal eens rap nen hoop legale MP3's en Ogg Vorbiskes gaan verspreiden se:
tzou weer is goe lachen worden als ze weer eens flateren :D

> [...]
> volgens de Financial Times bij Microsoft, Amazon.com, MTV, de
> cd-winkelketens Virgin en Tower Records, en de internetprovider AOL.

brrr, TCPA..daar doe ik toch niet aan mee hoor :(

> Heymans waarschuwt echter voor overdreven optimisme: ,,Hoe kan een
> muziekwinkel op het Internet succesvol zijn als er zich net naast een
> winkel bevindt waar je alles gratis kunt krijgen?

Tja, en hoe komt het dan dat er nu veel bedrijven geld verdienen met Linux
e.d. dat gratis te downloaden is van het net, en waar CD'tjes van te vinden
zijn voor geen geld?

> [...]

> al worden vijftien miljoen cd's, omgerekend zo'n 200 miljoen liedjes per
> jaar verkocht via de 'gewone' platenwinkels.

Vergeet niet dat de service van Apple enkel in de VS is, nu nog enkel werkt
op Apple-PC's (dus slecht enkele % van de desktop-users), niet iedereen met
internet overweg kan, niet iedereen daar tijd voor heeft, er toch nog
enkele beperkingen zijn op die service,...dus toch nog niet zo slecht....

> Op twee maanden tijd zijn dat
> dus 33 miljoen tracks -- in een klein land als het onze. Ook in de VS
> vormt de verkoop van de Applewinkel maar een procent van de markt.''

Net als het aantal Apple computers...dat is zelfs veel als je weet dat niet
elke Appler die dienst gebruikt IMO...

> [...]
> cd-verkoop, maar nu al profiteren ze volop van de grote hoeveelheid
> internetgebruikers die een snelle internetverbinding willen om muziek te

En enerzijds wil de muziekindustrie een taks op lege CD'tjes terwijl ze
anderzijds ook nog eens zelf die CD'tjes produceert (Sony)...is dat niet
zowat hetzelfde?

> [...]

> die gaan kopiëren en moet nog eens auteursrecht betalen op auteursrechten

Vergelijkbaar met de software van sommige softwareproducenten waar je de
software in feite huurt voor veel geld i.p.v. koopt. Je huurt die muziek
dus eigenlijk...

> Vandaar hoop ik dat het downloaden NOOIT mag stoppen, integendeel ik hoop
> dat er een welvaart heerst op het net en dat mensen zoals nu nog steeds
> naar hartelust alles kunnen downloaden.

Zal ook niet gebeuren, enige wat gaat gebeuren is dat de muziekindustrie de
concurentie zo een duwtje in de rug geeft en zichzelf kapotmaakt :D

--
Mvg, Sander Devrieze.

Jabber ID : san...@amessage.de ( www.jabber.org )
Public Key: www.keyserver.net ( 0x73470923 )

Smurfosaurier

ongelezen,
28 jun. 2003 08:52:0428-06-2003
aan
Op vrijdag 27 juni 2003 12:51 schreef een zekere mh:

> [...]
> doen of gaat dit via Sabam voor de auteurs en via ? voor de artiesten.
> En wie gaat dan de opnamekosten, marketing, ...betalen?

Marketing: enkele dingen die ik in de toekomst zie gebeuren:
1) er komen online radiostations die enkel vrije muziek verspreiden.
(marketing) Omdat het vrije muziek is en omdat de consument die muziek ook
wil horen gaan na een tijd de gewone radiostations ook dergelijke muziek
uitzenden (en eventueel de stream overnemen op bepaalde momenten als dat
toegelaten is).
2) Het aantal vrije muziek op het internet (web&P2P) neemt drastisch toe en
zorgt op deze manier voor veel reclame.
3) De muziekmaffia maakt zichzelf onpopulair door allerlei maatregelen.
4) Met vrije muziek zal je veel meer kunnen doen wat het succes in de hand
werkt.
5) DJ's gaan vrije muziek draaien en mixen...weeral marketing.
6) Er komt (vrije) software met vrije muziek in (is al bezig)...marketing.
7) Vrije muziek gaat gebruikt worden in films.
8) ...

> Of misschien zoals het jaren zonder problemen heeft gewerkt: je betaalt
> aan 1 instantie (onrechtstreeks is dat de platenfirma) die met iedereen
> afrekent.

Nee, dank u, voor mij geen dictatuur graag.

Koen Godderis

ongelezen,
28 jun. 2003 14:05:1428-06-2003
aan
Hey,

ik had al veel gehoord over p2p toestanden, maar vandaag was het echt de
eerste keer.

Ik heb kazaa gedownload en moet zeggen dat dat eigenlijk veel makkelijker
ging dan verwacht.

Groot was m'n verwondering dat ik effectief nrs helemaal gratis kon
beluisteren.

Tja, dat is dus werkelijk een cool systeem hé die kazaa.

www.kazaa.com

Zijn er nog andere gratis p2p sites?

A@pandora.be Dieter A

ongelezen,
28 jun. 2003 14:10:2828-06-2003

bericht news:3efdd916$0$1043$ba62...@reader1.news.skynet.be...

> [...]
> eerste keer.
> Ik heb kazaa gedownload en moet zeggen dat dat eigenlijk veel makkelijker

zwanzer

> Groot was m'n verwondering dat ik effectief nrs helemaal gratis kon
> beluisteren.

écht ?

> Tja, dat is dus werkelijk een cool systeem hé die kazaa.
> www.kazaa.com
> Zijn er nog andere gratis p2p sites?

natuurlijk zijn er zo nog meer

knudde

ongelezen,
28 jun. 2003 14:15:3828-06-2003
aan
Koen Godderis wrote:

> Hey,

> www.kazaa.com

er is nog iets nieuws, je doet er op voorhand water in, een filter en
koffie en dat ding maakt automatisch koffie!
ze noemen het een koffiezet, het is fantastisch hoe het werkt!
En net zoals jouw klotemail OFF-TOPIC is.

KG, het grote radiogenie ontdekt nu ook wat de rest van de wereld al wist.
Nieuwe slogan voor 1FM: "niet van deze wereld"

sssssssssssssssssss

Koen Godderis

ongelezen,
28 jun. 2003 14:45:1928-06-2003
aan

"knudde " <knu...@hotmail.com> schreef in bericht

> [...]
>
> KG, het grote radiogenie ontdekt nu ook wat de rest van de wereld al wist.
> Nieuwe slogan voor 1FM: "niet van deze wereld"

HAHAHAHAHA ....

Ik koop m'n muziek, ik moet niet gaan schooien op kazaa zoals jij ;-)

Vandaar dat ik in die p2p systemen niet geīnteresseerd was. Nu ben ik er
eigenlijk nog altijd zeer weinig mee.

Maar vind het wel leuk voor de muziekindustrie dat daar alles gratis valt te
downloaden.

De kwaliteit van het geluid is in mp3 wel minder.

Jean

ongelezen,
28 jun. 2003 15:12:1528-06-2003
aan
Murkha schreef:

> Je hebt toch Kazaa lite?

SSST !! Laat hem maar wat zweten met al die spyware op zijn pc'tje.
Hopelijk zijn wij er dan even vanaf.

--
Gepost via http://news.radioinfo.be

Koen Godderis

ongelezen,
28 jun. 2003 15:28:4628-06-2003
aan

"Murkha" <mur...@forpresident.com> schreef in bericht

> Dacht je nu dat je gratis kwaliteit ging krijgen?

Zal nog wel verbeteren hoor.

Ik heb hier eentje gedownload aan 192kps.

colour inside van tipical feat josh (als er iemand 'm wil stuur ik 'm door,
of mag dat niet? :-s)

was een dikke zomerhit in 95 in italie, was daar toen op vakantie met m'n
toenmalige vriendin, al die meiden kwamen gewoon klaar op dat nr ...
gelukkig was dat niet op mij, want zoveel kan ik nu ook weer niet aan :-s

Toch wel redelijk goeie kwaliteit hoor wat dat nr betreft.

Koen Godderis

ongelezen,
28 jun. 2003 15:29:3428-06-2003
aan

"Jean" <Jean....@skynet.be> schreef in bericht

Te laat!

Heb kazaa er al afgenomen :-P

Visual-Hugo

ongelezen,
28 jun. 2003 16:04:3328-06-2003
message news:3efdd916$0$1043$ba62...@reader1.news.skynet.be...

> [...]
makkelijker
> ging dan verwacht.
> Groot was m'n verwondering dat ik effectief nrs helemaal gratis kon

Heb je drie jaar in de ijskast gekampeerd? ;-)

> Tja, dat is dus werkelijk een cool systeem hé die kazaa.
>
> www.kazaa.com

Handen af van kazaa! Die pompt je PC vol spyware, onder andere het
infame Gator.
Gebruik de gekraakte KazaaLite http://www.kazaalite.tk/ - en fileshare
wordt niet spyshare.

mvg, VH
http://vh.skynetblogs.be

Koen Godderis

ongelezen,
28 jun. 2003 16:17:0628-06-2003
aan

"Visual-Hugo" <inv...@tired-of-spam.org> schreef in bericht

> "Koen Godderis" <koen.godderis@verwijderstreepjes||skynet.be> wrote in
> message news:3efdd916$0$1043$ba62...@reader1.news.skynet.be...

> makkelijker
>
> Heb je drie jaar in de ijskast gekampeerd? ;-)

Nee, had daar geen behoefte aan.

Ik heb alle nrs die ik nodig heb en wil op cd.

Kazaa is voor mij gewoon ff fun om eens te downloaden.

Wou gewoon ff weten hoe die p2p toestanden er aan toegaan.

Koen

Koen Godderis

ongelezen,
28 jun. 2003 16:18:5028-06-2003
> [...]

> message news:3efdd916$0$1043$ba62...@reader1.news.skynet.be...

> makkelijker
>
> Heb je drie jaar in de ijskast gekampeerd? ;-)

Maar euh ... werkt kazaa verslavend?

Visual-Hugo

ongelezen,
28 jun. 2003 17:23:4028-06-2003
aan
"mh" <marcel....@bvf-ifpi.be> wrote in message
> [...]

[...]

Overgenomen uit de Netties blog : http://netties.skynetblogs.be (waar
u ook reacties kwijtkan).

Verleden week heeft u in een artikeltje bij NeTTies kunnen lezen hoe
het RIAA, de belangengroep van de platenmaatschappijen, van plan is om
mensen individueel te vervolgen die muziekbestanden downloaden via P2P
ruildiensten.
Bij The Register verscheen er afgelopen weekend een erg interessant
artikel over deze zaak. De schrijver, RedMonk, begint met te stellen
dat hij er absoluut voor is dat artiesten betaald worden voor hun
werk. Maar dat hij tegelijk gelooft dat het huidige bedrijfsmodel voor
muziek, en de prijsvorming ervan in het bijzonder, dringend aan
overdenking toe zijn

In de V.S. heeft immers de Federal Trade Commission in 2000 al beslist
(1) dat "de Amerikaanse gebruikers meer dan 480 miljoen dollar mייr
betaald hebben dan zij hadden moeten doen voor hun cd en andere
muziek, omwille van het prijsbeleid."
Het FTC besloot dat de Grote Vijf (Universal Music, Sony, Time-Warner,
EMI, Bertelsmann/BMG) samengespannen hebben om de prijzen kunstmatig
hoog te houden. Is het dan niet ironisch dat die zelfde bedrijven nu
de consument een lesje willen geven, omdat hij zou "stelen"?
RedMonk haalt ook een artikel aan uit Businessweek (2), waarin auteur
Jane Black de nieuwe campagne van het RIAA vergelijkt met een oorlog.
"De RIAA zal die winnen. Angst zaaien mag dan wel geen goede PR zijn,
maar het heeft meer resultaat dan onbekende softwarebedrijven
vervolgen."
Leest u zelf het hele artikel(3). Stof tot nadenken!

http://www.ftc.gov/opa/2000/05/cdpres.htm
http://www.businessweek.com/technology/content/jun2003/tc20030626_3034_tc078.htm
http://www.theregister.co.uk/content/6/31463.html

mvg, VH
http://vh.skynetblogs.be/

Chris Cleutjens

ongelezen,
28 jun. 2003 18:33:0828-06-2003
aan

"Koen Godderis" <koen.godderis@verwijderstreepjes||skynet.be> wrote in
message news:3efdf85d$0$307$ba62...@reader0.news.skynet.be...

Aan het aantal posts van u te zien?
Bij sommigen wel...
;-)
ceecee

Koen Godderis

ongelezen,
29 jun. 2003 05:32:5129-06-2003
aan

"Visual-Hugo" <inv...@tired-of-spam.org> schreef in bericht

Valt ook wat te vinden op grokster.com?

Lijkt me ook een p2p-site

Wie vult aan?

http://www.koengodderis.be/new/favo.pl?P2p-sites

Maurice ON4BAM

ongelezen,
29 jun. 2003 10:08:0429-06-2003
aan
On Sun, 29 Jun 2003 11:32:51 +0200, "Koen Godderis"
<koen.godderis@verwijderstreepjes||skynet.be> wrote:

>Lijkt me ook een p2p-site
>
>Wie vult aan?

www.napster.com ;-)

Bye Maurice
--
Hamradio: ON4BAM / M0CIL / 9H3Z http://www.qsl.net/on4bam
Travelstories from Alaska, Scotland, South Africa,Iceland,

Michel Vanderfeesten

ongelezen,
29 jun. 2003 13:20:5529-06-2003
aan

"Maurice ON4BAM" <on4...@yahoo.com> schreef in bericht

> www.napster.com ;-)

En vroeger AudioGalaxy. Daar vond je nagenoeg alles!

Tegenwoordig zijn de populairste p2p-diensten volgens mij nog steeds Kazaa
en WinMX.

Michel

Ghingis Khan

ongelezen,
29 jun. 2003 13:51:2229-06-2003
aan

"Michel Vanderfeesten" <michelvan...@NOSPAMwanadoo.be> schreef in
bericht news:bdn766$1dukd$1...@sinclair.be.wanadoo.com...
Maar je vergeet wel de url te vermelden ;-)

http://www.winmx.com

Michel Vanderfeesten

ongelezen,
29 jun. 2003 18:00:3429-06-2003
aan

"Ghingis Khan" <ghingi...@mail.co.kr> schreef in bericht

> Maar je vergeet wel de url te vermelden ;-)
>
> http://www.winmx.com

Ik neem aan dat Koen die zelf wel zou kunnen vinden ;).

Michel

Delimonator

ongelezen,
8 jul. 2003 10:08:5108-07-2003
aan
damn waarom downloaden jullie niet via smshits????

> [...]

niet
> alleen momentaan maar ook qua uitgangspositie voor de lange termijn.

supertonicdesign.com

ongelezen,
23 jul. 2003 06:18:2723-07-2003
aan
Yeah Yeah,

Ge steelt en alst u allemaal te duur is, blijft er dan met uw fikken vanaf.
Wees blij da ge ni in een land woont waar ze u ne kogel door het hoofd
schieten als ge andere mensen hun loon besteeld, kzou ni te hard klagen over
taksen of ondemocratische bullshit op vlak van prijzen, hier in Belgiė zijn
we de wereld al te rijk ... Ge zou is moete weten hoeveel mensen er afzien

Gij moet de prijs ni bepalen als consument, gij moet kopen waar ge uw geld
in wil investeren.
En alst u ni aanstaat is da uw volste recht het NIET te kopen. Maar daarom
moete het nog ni illegaal toch downloaden om het dan maar toch te hebben +
dat ge mensen die daar aan meewerken geen loon verschaft! Uw mentaliteit is
echt even arrogant als diene taks op de cdrs!
Get the point ? Ge zijt gezinnen die van de muziek leven aan't bestelen laat
dat duidelijk zijn!
En als't uwe frank ni waard is gaat dan op een ander zagen, maar blijft
tenminste van het illegaal downloaden weg.
En als de muziekindustrie tenonder heeft gedaan wil dat nog altijd niet
zeggen dat gij het recht hebt om
mensen te bestelen die nog niet eens iets met u te maken hebben!

Just Pay For It, You Like, Or Take A Hike.

Wa is da toch met al die mensen die klagen over de prijs, alst te duur is
dan koopte da toch gewoon ni.
Ge kunt ni alles hebben in't leven ... Maar das nu eenmaal een
mentaliteitsprobleem van vele mensen!
Waarom zoude In GODSNAAM een 2de copy willen van iet da ge gekocht hebt? Dat
snap ik niet ...
"Voor In den auto,hé" -> HAHAHAHA, suuure, da zijn zo van die idiote
argumenten die er geen zijn.
Doet de moeite dan om de originele te koesteren en heb uit uw cdspeler thuis
mee te nemen naar buiten en
in da gleufke te duwen in uwen auto hé!

Don't Copy, Buy The Original ...
Be IN, Buy It In ...

RESPECT THE ARTISTS!

Alst u allemaal een beetje teveel verbruiksmuziek begint te worden moete het
ook ni downloaden, tegen da
ge het gedownload hebt ist al passé dus waarom zoude het dan toch willen
hebben ? ah wacht ik weet het ...
hebberigheid ?

zielige mensen eigenlijk hé ... in deze tijd ...
we zijn de economie aant verkloten door onszelf voorbij te lopen ...
beetje meer respect en trots t.o. ons eigen producten zou geen kwaad kunnen!

"Delimonator" <devy.van....@pandora.be> wrote in message

Stargazer

ongelezen,
23 jul. 2003 07:08:3423-07-2003
aan

> [...]
> argumenten die er geen zijn.
> Doet de moeite dan om de originele te koesteren en heb uit uw cdspeler

Tuurlijk ... ik ga m'n originele, duur betaalde CDkes in de CD-houder van
mijn auto steken, zodat ze door de extreme hitte van de zomer of koude van
de winter zo vlug mogelijk naar de kloten gaan en dan koop ik natuurlijk
opnieuw zo'n origineel exemplaar, want dan heb ik ten minste het CD-doosje
met bijbehoren als reserve moest er iets mee gebeuren (koffie/soep/etc.) ...

<zucht> ...

cp : Trees - The Garden of Jane Delawney (originele CD) <g>

Hayek

ongelezen,
23 jul. 2003 07:10:0423-07-2003
aan

Akkoord met uw stelling, maar waarom moet ge dan
1x de LP betalen en nog eens de volle pot voor de
cd ? En als het effe kan nog eens voor de dts of
dvd-audio versie ?

BTW: ik kan de sacd versie niet beluisteren
onderweg want er is geen enkele mobiele speler
beschikbaar.

Niet meer kopen dus.
Zijn de artiesten daarmee geholpen ?

De platenindustrie is niet slim héé.
Jaren geleden al heeft men een betalend
net-distributie systeem voorgesteld. Maar ze
wilden er niet van weten. Liever jaren laten
zoeken in platenwinkels, dan de klant ter wille te
zijn. Dat kost hun nu veel geld.

De techniek heeft hun veel geld opgeleverd omdat
die distributie mogelijk maakt, en nu maakt de
techniek dat ze wat minder verdienen. De bluts met
de buil. En dat minder verdienen is feitelijk
alleen maar gebaseerd op "het geld dat ze zouden
hebben als alle piraten zouden kopen", wat in de
praktijk niet is. In mijn jeugd namen wij ook
alles op een cassetterecorder op, en alleen de
platen die we het liefst hoorden kochten we. Een
platenspeler was ook omzeggens niet onderweg te
gebruiken.

> [...]
> ni downloaden, tegen da ge het gedownload hebt
> ist al passé dus waarom zoude het dan toch
> willen hebben ? ah wacht ik weet het ...

Het idee hebben dat je die muziek kan spelen op
het moment dat je past. Wat je in de praktijk
bijna nooit doet. Daarom ben ik gestopt met cd's
te kopen. Je luistert er toch nooit naar. Het is
zelfs makkelijker van een track te kazaa-en dan in
mijn eigen verzameling te gaan zoeken.

Ik weet nog dat vroeger de mensen een plaat
aanvroegen bij de radio, en dan de bandrecorder
klaarzetten om die dan op te nemen. De
platenindustrie heb ik toen niet horen loeien,
tenzij straalbezopen in een duur bordeel.

Uwe Hayek.

supertonicdesign.com

ongelezen,
23 jul. 2003 07:37:3223-07-2003
aan
Hayek wrote:
>Niet meer kopen dus.
>Zijn de artiesten daarmee geholpen ?

Tim:
Maar met te copyen ook niet ... dus moet men met z'n fikken eraf blijven.
Als men het niet kan spelen door hardwarematige redenen,
of het niet kan betalen, is dat geen reden om te kopieëren!

Hayek wrote:
> [...]
> net-distributie systeem voorgesteld. Maar ze
> wilden er niet van weten. Liever jaren laten
> zoeken in platenwinkels, dan de klant ter wille te

Akkoord, maar nog altijd geen reden om het systeem te bestelen hé.

Hayek wrote:
> [...]
>klaarzetten om die dan op te nemen. De
>platenindustrie heb ik toen niet horen loeien,
>tenzij straalbezopen in een duur bordeel.

AUB mensen toch, laat het duidelijk zijn :
Vroeger was het niet in die mate dat men in bulk een volledige
platenverzameling kopieëerde en dit in perfecte kwaliteit.
Het is geen argument weet je, het is plantrekkerij-praterij.
Men haalt nu de volledige collectie van die bepaalde artiest van het
net in enkele minuten! Dat is crimineel gewoon! Het gaat niet meer
om wat de muziek verteld het gaat om het hebben!
Vroeger zat men aan de radio gekluisterd om die ene schijf te horen en op
een miserabel tapeke te kopieëren dat na verloop van tijd toch tussen de
slingerverzameling in de kerstboom kon plaatsnemen.
Nu ist gewoon heel de album binnen halen, en who cares wat er eigenlijk
opstaat.
Het gaat hier over een mentaliteitsprobleem t.o. muziek en zijn artiest.
Men spreekt altijd over "de platenfirma's" maar wees er zeker van dat
binnen ettelijke jaren deze ofwel gewoon niet meer bestaan of een andere
functie gaan krijgen. Platenfirma's zijn meestal gewoon managemensen die
poen zien in een contract meer niet. Soms zit er hier en daar nog wel eens
een persoon tussen die weet wat muziek of muziekale-originaliteit inhoudt.
De discussie voor mij is dat er geen respect meer uitgaat naar de artiest
zelf die meestal 2x bestolen word in dit mankgelopen systeem!

supertonicdesign.com

ongelezen,
23 jul. 2003 07:40:2123-07-2003
aan
> [...]
>
> <zucht> ...
>

> cp : Trees - The Garden of Jane Delawney (originele CD) <g>

Ja sé ik kan er ook ni aan doen dat gij vergeet achtig zijt of de onhandige
zijt. Dat is echt de zorg niet van de verkoper, als jij je computer doet
crashen omdat jij een leek bent heb jij ook niet het recht om een in de
winkel te gaan stelen. Het is een idioot leeg argument dat niet eens het
minste reden geeft om kopieëren te legaliseren!

supertonicdesign.com

ongelezen,
23 jul. 2003 07:45:0723-07-2003
aan
Wat ik er nog aan wilde toevoegen:
Als jouw cd kapot gaat om de vernoemde redenen is dat voor mij het bewijs
dat jij niet de waarde van je muziek collectie kunt vatten, omwille van het
feit je er niet eens de minste zorg voor zou willen dragen!

Ghingis Khan

ongelezen,
23 jul. 2003 07:48:3623-07-2003
aan

"supertonicdesign.com" <in...@supertonicdesign.com> schreef in bericht

> [...]
> Als men het niet kan spelen door hardwarematige redenen,
> of het niet kan betalen, is dat geen reden om te kopieëren!

Of gewoon niet kopen, wedden dat de prijs ineenzakt ?

> Tim:
> Akkoord, maar nog altijd geen reden om het systeem te bestelen hé.

Als een syteem bestolen kan worden is er iets mis met het systeem.

Nu haalt men binnen wat men ander *nooit* zou kopen.

--
Ghingis Khan
Welcome to the North America-Mongolia Business Council

supertonicdesign.com

ongelezen,
23 jul. 2003 08:19:2723-07-2003
aan
---------------------------

Hayek :

> Of gewoon niet kopen, wedden dat de prijs ineenzakt ?

Tim :
Neen want mensen die respect hebben zullen het wel nog kopen
en indien die er niet zijn wil het zeggen dat de vraag naar muziek is
afgenomen, algemeen buiten het kopieëren om. Dat is dan een
ander probleem dat niet meer terzake doet ..

---------------------------

Hayek :

> Als een syteem bestolen kan worden is er iets mis met het systeem.

Tim:
Dat moet je mij niet vertellen daarom deze discussie hé :p LoL !!

---------------------------

<*knip*>

Hayek

> Nu haalt men binnen wat men ander *nooit* zou kopen.

Tim:
What's the point dan om het te beluisteren ...
Dat is nu net het probleem... Mensen downloaden maar tegen de sterren op en
weten nog niet eens WAT het is! Laat het dan toch gewoon met rust en als je
het dan toch uiteindelijk doet en wil het bijhouden KOOP HET DAN !
cfr : mentaliteitsprobleem ivm internet en respect t.o. de artiest

Christopher Ranschaert

ongelezen,
23 jul. 2003 08:30:2223-07-2003
aan
On Wed, 23 Jul 2003 11:48:36 GMT, "Ghingis Khan"
<ghingi...@mail.co.kr> wrote:

>Of gewoon niet kopen, wedden dat de prijs ineenzakt ?

Dat doet ie nu al. Eens de budget CDs opzoeken en meestal vind je er
wel enkele die je 10 jaar geleden wilde kopen, voor 1/4 van de prijs
:-)

>Als een syteem bestolen kan worden is er iets mis met het systeem.

Of dringend toe aan een upgrade. Vroeger was het vrijwel onmogelijk om
CDs deftig te copieren, of toch een heel dure zaak.
Niet dat ik hiermee aanspoor om te gaan copieren omdat het nu eenmaal
zoveel gemakkelijker gaat.
Maar een systeem dat verouderd is laat zich hier makkelijker toe
leiden.

Nu is het tegenwoordig ook gemakkelijker voor een artiest om zich via
zichzelf te profileren, en veel goedkoper dan vroeger (apparatuur is
in prijs gezakt). Dan krijgt hij hogere directe inkomsten dan via zijn
platenfirma. Promotiegewijs zal ie het wel moeilijker hebben omdat ie
er niet zomaar even 10 miljoen kan insmijten. Maar de koek die ie
krijgt van 1 CD ligt ook pakken hoger.

Promotie kan heel sterk gebeuren via "word-of-mouth" en het
beschikbaar stellen van wat downloadbare tracks op zijn site of zo.
Als ie een beetje goed is dan zou het wel eens kunnen lukken. We
krijgen misschien geen Jamiroquai toestanden met 5-10 Porsches of
Ferraris, en zelfs moet ie er misschien nog een extra job voor
inkomsten voor uitoefenen. Maar gaat het voor de artiest uiteindelijk
niet om zijn muziek? Dat er mensen te horen krijgen wat ie gemaakt
heeft?

Ja inderdaad. Als een industrietak overbodig wordt dan zal er een
overvloeiing gebeuren naar andere takken. Ofwel kunnen ze proberen
meedingen met de tijd.

Ikzelf ben sysadmin, en zie het heel goed gebeuren dat ik ooit wel
eens zal moeten afvloeien omwille van genoeg automatisering. Ik zal
het er maar moeten bijnemen, en ergens anders werk moeten zoeken.
Ofwel proberen bijbenen met de huidige technologie zodat ik dan op
andere systemen mijn weg kan vinden.

Ofwel zijn de muzikanten slimmer en zorgen ze er voor dat het niet tot
2x komt.

>Nu haalt men binnen wat men ander *nooit* zou kopen.

Soms wel. Als het deftig genoeg is dan zal de fan de muziek wel kopen.

Chris.

(enough ranting :-)

Christopher Ranschaert

ongelezen,
23 jul. 2003 08:35:1923-07-2003
aan

Wat is dat nu voor argument? Ik heb de optie niet om te kiezen welke
CD-speler er in mijn wagen zit. Er is genoeg brol op de wereld en ik
heb geen zin om krassen te vinden op mijn originele CDs omdat die
speler niet goed tegen schokken kan.
Dit heeft niks met onhandigheid of vergeetachtigheid te maken.

Jij gaat liever een stuk of 10 CDs opnieuw gaan kopen wanneer ze in
jouw wagen inbreken en je CD-tray meepikken?
Ik niet, ik copieer ze liever op een paar CDRs en neem die in de
plaats mee. En nu omdat er een paar zitten te zagen mag ik dus extra
tax betalen op die blanco CDs, waar ik muziek (of software) op zet
waarvoor ik reeds tax heb betaald.
Wie zijn hier nu de dieven?

Chris.

Christopher Ranschaert

ongelezen,
23 jul. 2003 08:36:5123-07-2003
aan

Neem maar al je originele CDs mee in de wagen en zet die 's nachts
maar in hartje Brussel/Antwerpen/(Grote Stad).

Chris.

supertonicdesign.com

ongelezen,
23 jul. 2003 08:56:5823-07-2003
aan
Christopher Ranschaert :

Ofwel zijn de muzikanten slimmer en zorgen ze er voor dat het niet tot
2x komt.

Ik bedoel als dat de muziekant moeilijk zijn muziek zonder de platenfirma's
aan de man krijgt, alsook gedistribueerd krijgt.
Daar verliest ie een groot percentage van zijn inkomsten aan omwille van de
kost of het afgestane percentage. Daarbij komt nog eens het gekopieëer dat
zijn verkoop doet dalen, waardoor er geen investering meer mogelijk is van
zijn kant uit of door de platenfirma's in de artiest!

supertonicdesign.com

ongelezen,
23 jul. 2003 08:58:3623-07-2003
aan

"Christopher Ranschaert"

> Neem maar al je originele CDs mee in de wagen en zet die 's nachts
> maar in hartje Brussel/Antwerpen/(Grote Stad).

*zucht ... "AL" ? dj in car ofzo?
selectief misschien cd's meenemen. en dan nog uwen auto zal erger zijn als
ze die kapot slagen of stelen hoor, misschien wel omdat die dief dacht dat
hij het recht op uw auto had ! HAHAHAHA

supertonicdesign.com

ongelezen,
23 jul. 2003 09:01:4623-07-2003
aan

"Christopher Ranschaert"

> [...]
> waarvoor ik reeds tax heb betaald.
> Wie zijn hier nu de dieven?

Just Pay For It, You Like, Or Take A Hike.
-> geldt ook voor hardware weet ge ...

als ge beter wil hebben, investeer er dan in, anders boltem ...
Kwaliteit in't leven is ni goekoop, platenfirma's en de artiest zijn niet
verantwoordelijk voor uwen brol da gij koopt ...
Dat is uw eigen verandwoordelijkheid, maar dat is percies moeilijk voor
onder ogen te hebben ...

Christopher Ranschaert

ongelezen,
23 jul. 2003 09:06:4423-07-2003
aan

Er zijn verschillende manieren om het aan te pakken, en eerlijk gezegd
ik zou het ook niet weten dewelke effectief zullen zijn.
Maar voor de muzikant is het belangrijk dat hij/zij en zijn/haar
muziek gehoord wordt. Veel werk steken in promotie dus. Kan leiden tot
veel optredens. Als ze een beetje goed zijn dan vormt er zich een
kerngroep van fans. De start van een word-of-mouth promotie misschien?

Het probleem voor de meesten is dat ze denken dat ze via een of ander
contract direct "binnen zijn" en de 2e Michael Jackson zullen worden.
Ze staren zich blind op het geld. Op die manier krijgen we een
overvloed aan crap op de markt, omdat bepaalde zaken eenmaal goed
verkopen, en dan krijgen we een hoop wannabe's..

Misschien dat wat een 1928 voor de economische beurzen was misschien
hier ook wel eens op zijn plaats zou kunnen zijn, kwestie van al het
gort kwijt te spelen, en de kwaliteit van de muziek weer wat omhoog
getrokken wordt :-)

Chris.

Christopher Ranschaert

ongelezen,
23 jul. 2003 09:07:4923-07-2003
aan

Tjah, nog nooit inbraak gehad zeker?

Chris.

Christopher Ranschaert

ongelezen,
23 jul. 2003 09:11:1023-07-2003
aan
On Wed, 23 Jul 2003 15:01:46 +0200, "supertonicdesign.com"
<in...@supertonicdesign.com> wrote:

>Just Pay For It, You Like, Or Take A Hike.
> -> geldt ook voor hardware weet ge ...

Pech dat ik niet kan kiezen wat er in mijn lease-wagen zit.

>als ge beter wil hebben, investeer er dan in, anders boltem ...

Geen mogelijkheid toe.

>Kwaliteit in't leven is ni goekoop, platenfirma's en de artiest zijn niet
>verantwoordelijk voor uwen brol da gij koopt ...

Ik koop geen brol want ik koop nog nauwelijks muziek :-)
Ik voel me ook niet geneigd om die dan plots te gaan downloaden.

>Dat is uw eigen verandwoordelijkheid, maar dat is percies moeilijk voor
>onder ogen te hebben ...

Jij hebt precies moeite om de andere kant van de medaille (die van het
oogpunt van een consument) ook eens te bezien.

Ik wens je veel succes, je doet maar wat je wil. Maar als je geen
feeling hebt voor je consumenten ga je niet veel verkopen, vrees ik.

Chris.

supertonicdesign.com

ongelezen,
23 jul. 2003 10:15:5723-07-2003
aan

"Christopher Ranschaert" <hap...@hotmailX.com> wrote in message

> Pech dat ik niet kan kiezen wat er in mijn lease-wagen zit.

> Geen mogelijkheid toe.

Tim:
(nogmaals) dat jij een lease-wagen bezit is niet het probleem van de
muziekindustrie

> Ik koop geen brol want ik koop nog nauwelijks muziek :-)
> Ik voel me ook niet geneigd om die dan plots te gaan downloaden.

Tim:
Dan ben jij een eerlijke consument, wat betreft de muziek :
ieder z'n smaak. Maar ik geef je gelijk wat betreft de doosnee muziek van
vandaag
wegwerpmuziek is. Dat geeft natuurlijk nog altijd geen reden om te kopieëren
en
te downloaden (mochten we die toer weer op gaan)

> [...]
>
> Ik wens je veel succes, je doet maar wat je wil. Maar als je geen
> feeling hebt voor je consumenten ga je niet veel verkopen, vrees ik.

Ik ben geen verkoper, maar een consument die respect heeft voor de artiest
en de economie in z'n land.
studentje by the way :-p, ik moet mijn geld ook ergens zien vandaan te halen
en krijg het niet cadeau, maar
heb respect t.o. anderen die ook iets proberen te verwezelijken.

supertonicdesign.com

ongelezen,
23 jul. 2003 10:33:3323-07-2003
aan

"Christopher Ranschaert"

> Tjah, nog nooit inbraak gehad zeker?
>
> Chris.

Tim:
Als ik beveilig beveilig ik goed, en alst in mijnen auto is weet ik da ze ni
veel zullen vinden. Mits ik met een krot rij om die reden. Maar ik klaag dan
ook niet verder; van een ander heeft beter of meer. Ik moet gene dikke
vetten bak hebben of nen johnnenbak van hier tot in jakamakka. Als we met
minder tevreden zouden zijn, waren we niet over piraterij bezig.

Het is een levensvisie en een mentaliteit wat de mensen tot stelen aanzet.
Draag zorg voor weinig en hoe meer ge hebt hoe meer last en geld er moet
vloeien om het rond te krijgen.

The point is, het heeft geen zin om uwen auto als argument te gebruiken om
cd's te mogen kopieëren. Het is misschien de fout van de platenfirma's or
whoever, dat gij uw schijfke ni kunt afspelen in uwe
"leased-car-crappy-cdspeler", maar daarom moogde gij nog altijd niet stelen
omdat gij da persééééé in uwen auto wil luisteren. snappie?

Het enige dat ik kan zeggen om u verder te helpen zou zijn (even afstompend
als uw leased car antwoord) Leased uwzelf is een krot auto met een degelijke
installatie in. Trouwens een krot koopte, dan hebde geld voor een degelijke
installatie. Anders zijt ge geen muziekliefhebber...
En als ge daarbij nog geld wil investeren in ne schonen auto kan ik u daar
alleen in prijzen dat ge ook daarbovenop een geweldige autoliefhebber zijt
waardoor 2 industrietakken u ongeloofelijk dankbaar zullen zijn voor uw
aankoop. And kick that shitty leased car out of the door en ga met de fiets,
walkman op, and face the long road! DAT noem ik opoffering voor uw muziek !
Leased-car MY ASS

Stelen is erger dan uw gat in nen bak met een crapcdspeler in!
Buy quality, PAY FOR IT ! of ga tevoet en luister uw favoriete cd gewoon
thuis in uwe luiezetel !

Emmanuel Wildiers

ongelezen,
23 jul. 2003 11:05:3523-07-2003
aan
<knip>

Je bekijkt wel maar één kant van de medaille.
Ik kocht tot een 5tal jaren geleden nooit een cd. Van de 1 of 2 singles die
je op de radio hoort heb je nooit een goed beeld van de volledige cd, en (in
die tijd) 600fr. uitgeven voor een paar degelijke nummers vond ik onzin.

Door mp3 had je de mogelijkheid om EERST een cd te beluisteren, en als je
hem goed vond te gaan kopen. Resultaat: ik downloadde altijd eerst de cd,
als ik hem goed vond ging ik hem kopen. Heb ettelijke tientallen cd's op die
manier aangeschaft en heel veel nieuwe groepen leren kennen die op de radio
geen playtime krijgen.

Tegenwoordig download ik niets meer (heb teveel schrik omdat ze de kleine
downloader ook beginnen aanpakken), resultaat: heb het laatste jaar geen
enkele cd gekocht.

Misschien ben ik een uitzondering, maar in mijn geval heeft mp3 de
muziekindustrie zeker niets geschaad, integendeel. Ben ik nu een dief?

mvg,
Emmanuel

Christopher Ranschaert

ongelezen,
23 jul. 2003 11:09:5023-07-2003
aan
On Wed, 23 Jul 2003 16:33:33 +0200, supertonicdesign.com wrote:

> [...]
> dikke vetten bak hebben of nen johnnenbak van hier tot in jakamakka. Als
> we met minder tevreden zouden zijn, waren we niet over piraterij bezig.

Ik heb ook genen dikke vette johnnybak van hier tot in jakamakka. En dat
doet er nu eenmaal niet toe. Wat er wel toe doet is dat ik niet kan kiezen
voor een installatie die eventueel wel die CDs zou kunnen afspelen, omdat
die werd meegeleverd met de wagen, snappie?
En ook heb ik zo geen keuze qua alarmsysteem te hebben of niet. Dus ga ik
mijn originele CDs nooit in mijn wagen meenemen. Of neem jij telkens de
jouwe mee in je jaszak als je gaat winkelen?

> [...]
> "leased-car-crappy-cdspeler", maar daarom moogde gij nog altijd niet
> stelen omdat gij da persééééé in uwen auto wil luisteren. snappie?

Dat is nu net het probleem. Ik kan mijn gekochte CDs niet meer afspelen in
mijn wagen omdat ze niet meer voldoen aan de officiele CD standaard. Ik
word geforceerd om die zelf-gekochte muziek te copieren wil ik ze nog in
mijn wagen kunnen afspelen. Of gaat de muziekindustrie mij dicteren waar
ik wat mag beluisteren?
En dan moet ik er nog maar eens tax op bijbetalen.
Jij vindt dit dan eerlijk?

> [...]
> afstompend als uw leased car antwoord) Leased uwzelf is een krot auto met
> een degelijke installatie in. Trouwens een krot koopte, dan hebde geld

Ik kies die leasewagen niet, mijn bedrijf doet dat. Ik heb geen keuze.

> [...]
> aankoop. And kick that shitty leased car out of the door en ga met de
> fiets, walkman op, and face the long road! DAT noem ik opoffering voor uw

Ga jij elke dag maar van Aalter naar Brussel en terug fietsen dan en 24/24
7/7 standby zijn :-)

> Stelen is erger dan uw gat in nen bak met een crapcdspeler in! Buy
> quality, PAY FOR IT ! of ga tevoet en luister uw favoriete cd gewoon thuis
> in uwe luiezetel !

Ik steel niet. Ik word wel 2x tax aangerekend (21% op CDs en dan nog die
blanco-CDR tax die er bijgekomen is) voor iets wat ik eerlijk koop en wil
kunnen beluisteren.

Wake up and welcome to the real world.

Chris.

Ghingis Khan

ongelezen,
23 jul. 2003 11:37:3723-07-2003
aan

> [...]
> het dan toch uiteindelijk doet en wil het bijhouden KOOP HET DAN !
> cfr : mentaliteitsprobleem ivm internet en respect t.o. de artiest

Heb je gelijk in, maar ik heb één probleem.

Ik koop niet graag een kat in een zak.

Ik betaal niet graag 20 en meer euro voor 1 liedje welk ik graag hoor.

Ik stel graag mijn eigen ceedee's samen, uit ceedee's welke ik gekocht heb,
en ook DAT is verboden;

Je hebt gelijk als je zegt *koop* het, maar waarom zou ik er 2 , 3x
voor moeten betalen ?

Hetzelfde liedje staat soms op Ceedee1 ceedee2 ceedee3 etc etc

supertonicdesign.com

ongelezen,
23 jul. 2003 11:53:1523-07-2003
aan

"Emmanuel Wildiers" <ewil...@hotmail.com> wrote in message

U bent te eerlijk voor deze wereld ...
Aldus een uitzondering ...

supertonicdesign.com

ongelezen,
23 jul. 2003 11:56:2323-07-2003
aan
> Ik stel graag mijn eigen ceedee's samen, uit ceedee's welke ik gekocht
heb,
> en ook DAT is verboden;

Daar heb je het dus mis !!
Kopieëren voor eigen gebruik houdt in dat je de originele in bezit hebt,
aldus gekocht. Dat mag wel mits je de originele bvb in de kast hebt liggen
en je perséééé deze in de auto op zo'n prulcdspeler wilt beluisteren ...

Christopher Ranschaert

ongelezen,
23 jul. 2003 11:55:2023-07-2003