Radio contact

Thomas Sparrow

Beste mensen,

Weet iemand hier hoe het komt dat radio contact zo'n slechte
geluidskwaliteit heeft? Het ligt
niet aan de frequentie's zelf, want ook de stream is zeer slecht. Van een
lokaal radiotje kun je
dat verwachten maar toch niet van contact, een radio-keten met tientallen
freq. Weet iemand
meer??

PS; ik luister naar contact gent 104.5 FM, ondanks dat ze uitzenden op 500
watt is de
ontvangst zeer slecht. Ik rijd richting Merelbeke, en ik kan de zendmast
bovenop de lieven
bauwens building zelfs nog zien, en ik heb geruis. Kbedoel ik zie de mast
nog en toch al
geruis :s En dat met 500 watt :s:s
vreemd, weet iemand meer??

Greetz!!

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Posted from http://www.iRadio.be
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

Dj_delirium

Op Sat, 28 Oct 2006 06:33:36 -0500 schreef contac...@hotmail.com
(Thomas Sparrow ):

0900/10050, vraag het ze zelf eens. Tja, nu C-dance er niet meer is,
moet een mens toch wat, niet ? :-O

De Wim

Dj_delirium wrote:

is inderdaad vreemd die Contact,
BTW geen 10-tal freqs maar 30...

Contact gent heeft idd een zendgebied die nauwelijks groter is dan de
studentenradio Urgent FM (105.3). Maar dit alles heeft te maken met hun
barslechte frequentie, 104.5 is niet echt wat je een geschenk uit de hemel
kunt noemen, vooreerst draait 104.4 (radio 1 van nederland) ertussen 50
KW Goes. Dan heb je om 104.6 ook nog classic 21 vanuit Doornik, en op
104.7 topradio aalter, teven 500W

Denk dat dit wel verklaring is tot het ontvangsprobleem.

Greets, De wim

Stefaan Maes

Thomas Sparrow  wrote:

> [...]

> bovenop de lieven
> bauwens building zelfs nog zien, en ik heb geruis. Kbedoel ik zie de mast

Het is niet alleen Contact Gent die slecht klinkt. Alle stations die
Contact uitsturen klinken slecht. Blijkbaar is de soundprocessing bij
Contact Brussel weg want op volgende link staat hun boeltje te koop:

http://www.profmsolutions.nl/artikelen.php?id=356&groep=45&type=Hardware

Kevin

Stefaan Maes  wrote:

> [...]
> Contact uitsturen klinken slecht. Blijkbaar is de soundprocessing bij
> Contact Brussel weg want op volgende link staat hun boeltje te koop:

Nee hoor dit kan je niet menen!

In het artikel staat 'Als je tevreden bent met de processing van Radio
Contact zoals die nu is koop dan dit ding'

Wie is in die verschrikkelijke compressie geïnteresseerd?
Dit is werkelijk de meest matte, slechte, platgeduwde spokende klank die
ik in mijn 25 jarige loopbaan heb meegemaakt. Zelfs de processing uit de
jaren 80 met de DBX'jes klonk nog beter, naar de normen van die tijd (eind
jaren 80) dan toch!

Sorry Radio Contact. Ik stel vast dat jullie geluidstechnicus gewoon doof
moet zijn ...

Kevin

Koen Godderis

"Kevin " <in...@newbridges.nl> schreef in bericht

Doof? Altijd geweest, dat zal nu niet meer veranderen hoor. Kalf al lang
verdronken.

Who cares?

Koen

de Joeri

Koen Godderis wrote:

> Doof? Altijd geweest, dat zal nu niet meer veranderen hoor. Kalf al lang
> verdronken.

Doof ? Gij hangt mijn kloten uit.
Ge hagt iedereen zijn kloten uit, trouwens.

dimitrivn

Koen Godderis wrote:

> Who cares?

> Koen

Who cares vraag je .

Wel ... dit topic gaat tenminste over RADIO !

Koen Godderis

"dimitrivn " <ge...@hotmail.com> schreef in bericht

Allez, er is nog een plaatsje vrij.

*ploink*

dimitrivn

Koen Godderis wrote:

> *ploink*

Hahaha lafaard.
Als je niets meer kan zeggen is het ploink.
Typisch

Ronald

dimitrivn  wrote:

> [...]

C-dance bestaat nog wel degelijk maar zend nog maar uit vanaf 3 lokaties,
te weten Essen, Wuustwezel en Brecht. echter niet meer als c-dance maar
als Seadance.

technieker

Stefaan Maes wrote:

> [...]
> Contact uitsturen klinken slecht. Blijkbaar is de soundprocessing bij
> Contact Brussel weg want op volgende link staat hun boeltje te koop:

Contact gebruikt al jaren deze ASAP toestellen niet meer, ze hebben overal
CTE condor 50 processoren staan met hun eigen preset en de fout zit voor
een deel in deze preset.

K13 (Ka-treize)

weet iemand nog een Combinator 8000 van Behringer staan; je weet wie die
driebands zoals enkele jaren geleden veel gebruikt; is voor een homestudio ?
Ik dacht dat sommige Contacts deze ook gebruikte (ZELE / GENT ???)

"technieker " <tech...@no.spam> schreef in bericht

Tom Decouttere

K13 (Ka-treize) schreef:

> weet iemand nog een Combinator 8000 van Behringer staan; je weet wie die
> driebands zoals enkele jaren geleden veel gebruikt; is voor een homestudio ?
> Ik dacht dat sommige Contacts deze ook gebruikte (ZELE / GENT ???)

Ach man, hou eens op met dergelijke rommel te gebruiken....
Je neemt iets op in een homestudio, proficiat,
maar op het eind is het wel de som van de 2 die telt, als het ook dient
voor uitzending achteraf.
7 op 10 is het daar ook nog eens crap, en klinkt het eindresultaat
bemodderd.
Ik ga er geen woorden meer aan vuil maken,
maar ik hoor er maar erg weinig die goed klinken momenteel.

Ik hou op met deze en andere groepen te lezen en ga duiven kweken en
vissen in het kanaal.

K13 (Ka-treize)

"Tom Decouttere" <t...@broadcast.net> schreef in bericht

Beste Tom,
ik denk niet dat ik er bij genoteerd had dat het voor uitzending moest
dienen ofwel ?
Sommigen denken dat een homestudio blijkbaar alleen dient voor Vt'jes of
programma's voor een lokale omroep. Neen dus.
En stel, ik zeg wel, stel dat het zou dienen voor een audiostream, dan lijkt
me dit meer dan genoeg gezien de kwaliteit van de webradio's qua bitrate
maar daarvoor hebben we ander materiaal.
Neen het moet gewoon dienen voor opnames (en zeker niet voor radio ). Je kan
natuurlijk een Optimod gaan gebruiken of iets anders maar dit is toch wat
overkill voor een hobby'tje, vindt je niet ?

Dus je ziet, je kan te snel verkeerde conclusies trekken en dus commentaar
geven die niets terzake doet.

gerarda

Thomas Sparrow  wrote:

> [...]

> bovenop de lieven
> bauwens building zelfs nog zien, en ik heb geruis. Kbedoel ik zie de mast

mens toch ! de klank is al slecht sinds ze nationaal gingen in de jaren
80.
als je 1 satelietsignaal deelt met nog 10 andere ... wat denk je zelf ???

Tom Decouttere

K13 (Ka-treize) schreef:

> "Tom Decouttere" <t...@broadcast.net> schreef in bericht

> Beste Tom,
> ik denk niet dat ik er bij genoteerd had dat het voor uitzending moest
> dienen ofwel ?

Neen, maar ik had wel aangegeven dat met gebruik van andere
voorafgaande processing ,
het eindresultaat wel de som van de 2 is, bij latere doorgave,
en ik nam aan dat je dan weet dat het eindresultaat vaak onvoorspelbaar
is, afhankelijk van de voorgaande audioprocessing.

Los van het feit of het voor FM of voor web dient, gelden dezelfde
principes.
Als de homestudio gebruik maakt van slow AGC- processing, is er weinig
gevaar voor artifacten op het einde.

> Dus je ziet, je kan te snel verkeerde conclusies trekken en dus commentaar
> geven die niets terzake doet.

Heu, ik neem wel aan dat je niet voor de "fun" op je homestudio zit en
met je opname niks doet.
Als dat wel het geval is, deed mijn opmerking in dat geval inderdaad
niets terzake hé...

K13 (Ka-treize)

"Tom Decouttere" <t...@broadcast.net> schreef in bericht

K13 (Ka-treize) schreef:

inderdaad voor de fun en het omzetten van bv. mijn platencollectie naar wave
enz...

Je hebt wel een punt dat wanneer je programma's zou maken voor een radio je
in se geen soundprocessing hoeft te doen maar dat het de taak is van het
radiostation om dat te doen. Ik weet iemand die het presteerde een
eigen-gebouwde loudness op zijn programma's te steken. Hebben ze op het
radiostation gevloekt omdat de eindresultaat niet om aan te horen was (in
combinatie met zo'n driebands compressor/limiter van CBT)

Message has been deleted

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-8-december-341/ staat nu nog dit te lezen: Hartelijke groeten van Nico uit Gouda(NL).

2006

– Radio Contact krijgt een nieuw imago. Een feel good-aanpak in combinatie met aangepaste programma’s, een opgesmukte website en meer inspraak van de actieve luisteraars moeten het station een andere look geven.2006

Q_1_2_...@hotmail.nl

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-10-december/ staat nu dit te lezen: Nico.

2003

– Radio Contact kondigt nieuwe investeringen voor de nieuwsdienst aan. Voor de nationale en internationale actualiteit onderhandelt men met het persbureau Belga. Op lokaal vlak mikt men op plaatselijk journalistiek talent.

en ook:

2004

– Radio Contact wordt een compleet muziekstation. Een jong muziekformat, nieuwe jingles en de slogan ‘Power Of Music’ moeten de concurrentie met het oprukkende NRJ aangaan. ‘R’n’B’ Fever’ op zaterdagavond en ‘Saturday Night Hits’ zijn nieuwe programma’s.

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-12-december/ staat nu dit te lezen:

2002

– Radio Saturnus uit Maldegem (105.9 MHz) vervangt de programma’s van Contact 2 door het aanbod van Radio Contact.

...en op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-13-december/ staat nu dit te lezen:

2000

Radio Contact in Kortrijk krijgt een studio boven het Lunapark in de Doorniksestraat.

...en op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-17-december/ staat nu dit te lezen: Nico.

2005

– De berichten over een snelle terugkeer van Radio Contact in Antwerpen worden sterker. Er wordt druk gespeculeerd over een mogelijke samenwerking met Multipop, het station van Jeroen Straeter.

Q_1_2_...@hotmail.nl

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-19-december/ staat nu dit te lezen: Nico.

2003

De Vlaamse mediaminister Marino Keulen maakt de lijst van vergunningen voor de lokale radio’s bekend. Grote winnaar is de Amerikaanse mediagroep Emmis terwijl Contact 2, het tweede netwerk van Radio Contact, in één klap negentien stations verliest.

en ook:

2005

Radio Contact blijft in de kijker lopen. Nadat gisteren een mogelijke terugkeer in Antwerpen werd voorop gesteld, spreekt men nu ook over een comeback in Leuven.

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-21-december/ staat nu dit te lezen: Nico.

2005

– Het Antwerpse Multipop tekent een samenwerkingsakkoord met Radio Contact in Brussel. Buiten de eigen programma’s, die drie uur zullen duren, worden alle uitzendingen van het landelijke netwerk overgenomen. De omschakeling wordt in januari 2006 uitgevoerd.

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-27-december-360/ staat nu nog dit te lezen: Nico.

2005

Rudi Van Vlaanderen, Mike Piteljon, Danny Scherpenberg, Peter Van den Bossche en Yves Van Ooteghem stoppen op 1 januari 2006 bij Radio Contact.

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-28-december-361/ staat nu nog dit te lezen: Nico.

2005

Radio Contact blijft vernieuwen. De inlijving van het Antwerpse Multipop en een nieuw jingle-pakket, geïnspireerd op het Duitse Megaradio, moeten 2006 krachtig inzetten.

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-1-januari-001/ staat nu nog dit te lezen: Nico.

2003

– De Antwerpse afdelingen van Contact en Contact 2 verdwijnen zonder verdere uitleg uit de ether.

Q_1_2_...@hotmail.nl

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-9-januari-009/ staat daarnaast nu dit te lezen: Nico.

2002

– Het Waalse CSA (Conseil Audiovisuel Supérieur) buigt zich over een aantal dossiers. Zo is er een klacht tegen Radio Contact over racistische uitspraken op 8 juli 2001. Contact Plus wordt wegens het illegaal uitzenden op 104.3 MHz geviseerd.

Q_1_2_...@hotmail.nl

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-10-januari/ staat nu dit te lezen: Nico.

2001

– Radio Contact werft journalist Ludwig Verduyn aan om een nieuwsdienst uit te bouwen. Hij werkte eerder voor de kranten de Financieel Economische Tijd en De Morgen.

Q_1_2_...@hotmail.nl

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-15-januari/ staat nu dit te lezen: Nico.

2006

– Door een beslissing van het Vlaamse Commissariaat voor de Media moet Radio Contact Vlaanderen dagelijks drie uur regionale programma’s verzorgen. De ontkoppelingen worden daarom tussen 11:00 en 14:00 uur gepland. Tijdens het weekend komt de streekgebonden actualiteit tussen 07:00 en 08:00 uur en tussen 18:00 en 20:00 uur aan bod.

Q_1_2_...@hotmail.nl

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-16-januari-016/ staat nu dit te lezen: Nico.

2006

– De uitzendingen van Radio Contact in Egem (93.6 MHz) en in Lier (106.4 MHz) worden na een schorsing, die op 16 november 2005 was ingegaan, hervat.

– Jeroen Straeter, de eigenaar van het Antwerpse Multipop bevestigt de komst van Radio Contact naar de Scheldestad. Vanaf 1 februari 2006 worden de nationale programma’s overgenomen. De verplichte ontkoppelingen worden behouden.

(reclamebanner)

Q_1_2_...@hotmail.nl

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-23-januari-023-audio/ staat nu nog dit te lezen: Nico.

2003

(reclamebanner)

– Contact en Contact 2 in Herentals onderbreken even de uitzendingen voor de plaatsing van nieuwe antennes.

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-25-januari-025/ staat nu dit te lezen: Nico.

2007

Pascal Degrez die bij het Franstalige NRJ in Wallonië de ochtend verzorgde, gaat bij Contact de ontbijtshow samenstellen. Bovendien krijgt hij een adviserende rol bij de programmering.

Q_1_2_...@hotmail.nl

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-29-januari-029/ staat nu dit te lezen: Nico.

2002

(reclamebanner)

– De Leuvense afdeling van Radio Contact start met aangepaste RDS-info. De luisteraar krijgt extra informatie over de gedraaide nummers.

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-4-februari-035/ staat nu dit te lezen:

2006

Zangeres Anneke Hoof wordt de nieuwe sidekick van ochtendstem Jeroen Gorus bij Radio Contact. De zangeres van TLD speelde bijrollen in de televisiereeksen ‘Spoed’ en ‘Thuis’. Ze was ook even VJ bij Jim TV.
En zie en (her)beluister nu ook de video die daar meteen onder staat. Nico.
Message has been deleted

Q_1_2_...@hotmail.nl

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-9-februari-040-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

1980

In en rond Brussel duiken voor het eerst de uitzendingen van Radio Contact op. Er wordt voorlopig gedurende zestien uur non-stop muziek gedraaid.

Q_1_2_...@hotmail.nl

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-13-februari-044/ staat nu dit te lezen: Nico.

1980

(reclamebanner)

– Sinds enkele dagen zijn er in het Brusselse op 101.3 MHz testuitzendingen te ontvangen met een hoog zendvermogen en in stereo. Radio Contact is van plan om Vlaamse en Franstalige programma’s uit te zenden.

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-22-februari-053/ staat nu dit te lezen: Nico.

2001

– In Wallonië stijgt de onrust over het gebruik door Radio Contact van zes niet-toegekende FM-frequenties. Mediaminister Richard Miller dreigt met harde sancties waaronder zware financiële boetes die tot 5% van het jaarlijkse zakencijfer (zonder BTW) kunnen oplopen.

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-23-februari/ staat nu dit te lezen: Nico.

2004

(reclamebanner)

– De groep rond Radio Contact haalt de niet erkende afdelingen van Contact 2 in Borgloon en in Kortemark uit de lucht.

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-26-februari-057-video/ staat nu dit te lezen: Nico.

2004

Radio Contact ontbindt de niet erkende VZW’s. Zo meldde het Staatsblad eerder al het einde van de VZW Vrij Aalst (Contact2 Aalst, 104.2 MHz) en VZW Allegro (Contact2 Antwerpen, 105.9 MHz). Deze week is het de beurt aan VZW Tornado (Contact2 Kortemark, 106.6 MHz), VZW Andromeda (Contact2 Oostende, 105.0 MHz) en VZW Radio Hoepertingen (Contact2 Sint-Truiden, 105.6 MHz). Ook VZW Contact2 Studentenradio, een nieuwe rechtspersoon die een aanvraag voor Leuven indiende, is gestopt.

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-27-februari-058/ staat nu dit te lezen: Nico.

2004

– Kelly Pfaff wordt een van vaste presentatrices van Radio Contact. Vanaf zondag 7 maart zal ze tussen 19:00 en 22:00 uur een eigenzinnige show presenteren waarbij de interactiviteit met de luisteraar centraal staat.

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-1-maart/ staat nu dit te lezen: Nico.

1980

De officiële tweetalige stereo-uitzendingen van Radio Contact starten op 101.3 MHz. De voormalige Vlaamse medewerkers van Radio Plus en van Radio Huguette trekken naar dit nieuwe station.

Q_1_2_...@hotmail.com

...en ook: Nico.

2005

– De 25ste vejaardag van Radio Contact wordt met een aangepaste programmering gevierd. Tussen 06:00 uur en middernacht worden alle nummer één hits uit de geschiedenis van het station gedraaid. De redactie brengt aangepaste nieuwsuitzendingen waarbij alle hoogtepunten uit de actualiteit van toen worden herhaald.

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-13-maart-072/ staat nu dit te lezen: Nico.

2002

De groep rond Radio Contact herverdeelt de aandelen. RTL krijgt 49,9% van het pakket terwijl directeur Francis Lemaire 50,1% behoudt.

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-17-maart-076-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

2004

Radio Contact onderhandelt in Antwerpen met de Nederlander Hans van Gageldonck, de eigenaar van Radio Echo (Schoten, 106.3 MHz, ex-Atlantis, nu TOPradio) en Radio Stad (Antwerpen, 107.8 MHz, ex- Channel X).

Q_1_2_...@hotmail.nl

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-18-maart-077-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

2005

– Radio Contact pakt uit met een nieuwsredactie die lokale informatie zal verzorgen. Hiervoor werkt men met Belga Audio samen. De doorgestuurde berichten van de journalisten worden eerst in leesteksten gegoten om nadien door professionele stemmen te worden ingesproken. Nadien stuurt men het eindresultaat door naar de verschillende afdelingen van het netwerk.

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-20-maart-079/ staat nu dit te lezen: Nico.

2003

– De gepresenteerde nachtuitzendingen van Radio Contact worden vanwege besparingen gestopt.

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-21-maart-080-2/ staat nu ook dit nog te lezen: Nico.

2002

– De misplaatste uitspraken van een Franstalige DJ tijdens de tennisfinale van Wimbledon in 2001 waarbij de presentator Venus Williams vergeleek met een ‘aap’ komen Radio Contact duur te staan. Het station krijgt van het CSA, de hoge audiovisuele raad, een boete van 1000 euro aangesmeerd.

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-27-maart-086/ staat nu dit te lezen: Nico.

2003

(reclamebanner)

– Radio Contact blijft verder besparen en zet kopstuk Didier Van Malder en nieuwslezeres Sofie Santermans op straat

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-28-maart-087-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

2006

Het gerucht over een nakend faillissement van Radio Contact wordt ontkend. Er wordt wel aan een nieuwe programmering en een andere aanpak gesleuteld.

Q_1_2_...@hotmail.nl

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-3-april-093-2/ staat nu ook dit nog te lezen: Nico.

2005

– Nadat de Raad van State eerder besliste dat de VZW Nieuwsradio gelijk had in de zaak tegen de VZW 1FM, krijgt nu ook de VZW Sympathiek gelijk. De vereniging staat voor Radio Contact en werkt met een vermogen van 5.000 Watt, vanuit Egem

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-6-april-096-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

2004

Teneinde de luistercijfers op vijzelen, wijzigt Radio Contact het muziekformat. De doelgroep tussen 12 en 23 jaar wordt tot 35 jaar uitgebreid.

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-12-april-102-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

2001

(reclamebanner)

– Radio Contact Totaal uit Kapellen (104.8 MHz) en Radio Contact Eiland uit Antwerpen (107.0 MHz), zenden hetzelfde stereosignaal uit. Ook de RDS display is aangepast. Telkens leest men: CONTACT ANTW.

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-15-april-105-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

1998

Radio Contact plant de start van een tweede netwerk dat zich als een familiezender moet profileren. Men hoopt op 1 mei te kunnen beginnen.

en ook:

2003

– Radio Contact wil de belangrijkste ketenradio in België blijven. Men plant investeringen in lokale en regionale projecten.

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-19-april-109-2/ staat nu dit lezen: Nico.

2002

Ludwig Verduyn vertrekt als hoofdredacteur bij Radio Contact. Hij blijft wel bij het netwerk om de lopende projecten te ondersteunen.

Q_1_2_...@hotmail.nl

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-23-april-113-2/#.XL8UF2jgrcs staat nu dit te lezen: Nico.

2003

Het Vlaamse Commissariaat voor de Media veroordeelt Radio Contact in Brussel tot een schorsing van drie dagen, vanaf 12 mei 2003. Radio Antigoon uit Antwerpen had klacht ingediend wegens storingen. Contact overweegt om in hoger beroep te gaan.

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-1-mei-121-2/#.XMmdMWjgrcs staat nu dit te lezen: Nico.

2001

– Radio Contact start met een licht gewijzigde programmering. Een van de belangrijkste nieuwigheden is de terugkeer van Rudi Van Vlaanderen met de ‘Super 50’.

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-7-mei-127/#.XNGFOGjgrcs staat nu dit te lezen: Nico.

1980

Een stoorzender hindert de relais-verbinding tussen de studio en de zender van Radio Contact. Een onbekende stem onderbreekt voortdurend de programma’s met de mededeling dat het station van verschillende liberale burgemeesters uit het Brusselse geld ontvangen heeft. Men verdenkt Radio Plus, Radio Alternatives en de ALO deze sabotagedaad te hebben uitgevoerd.
Message has been deleted

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-8-mei-128/#.XNLVHhQzbcs staat nu dit te lezen: Nico.

2003

– Radio Contact Inter begint een gloednieuwe website waarop de Arabische bevolking in België terecht kan voor meer uitleg over de diverse programma’s.

Q_1_2_...@hotmail.com

...lees op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-10-mei-130/#.XNV3ChLwqKE nu ook dit: Nico.

1980

Het incident op 7 mei met de stoorzender waarbij de programma’s van Radio Contact werden gestoord, blijft voor beroering zorgen. De ALO die als verdachte in deze zaak werd aangeduid, reageert met een communiqué waarin negatief over Contact wordt gesproken.

Q_1_2_...@hotmail.nl

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-11-mei-131/#.XNb9bhLwqKF staat nu dit te lezen: Nico.

1980

Nadat de organisatie van de Franstalige vrije radio’s de ALO een negatief perscommuniqué over Radio Contact uitbracht, is het nu de beurt aan de belaagde zender om te reageren. De ALO, Radio Plus en Radio Alternatives worden als de initiatiefnemers achter de storingen aangewezen. Tevens krijgen de luisteraars de mogelijkheid om hun standpunt over deze gevoelig zaak te uiten. In tegenstelling tot de voorstanders van Radio Contact, krijgen de medewerkers van Radio Plus geen enkele kans om telefonisch te reageren.

Nicoui...@outlook.com

...en ook:

2002

Radio Contact herziet opnieuw de programmastrategie. De wettelijke lokale ontkoppelingen die 4 uur en 30 minuten moeten duren, keren terug. Een aantal ontslagen DJ’s waaronder Peter Decordier wordt opnieuw in de programmering opgenomen.

Q_1_2_...@hotmail.nl

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-12-mei-132-2/#.XNZMKtRubcs staat nu dit te lezen: Nico.

2003

Het Vlaamse Commissariaat voor de Media had Radio Contact vanwege het veroorzaken van storingen een schorsing van drie dagen opgelegd die vandaag ingaat. De maatschappij van de blauwe dolfijn legt de sanctie echter naast zich neer en vervolgt de uitzendingen.

Nicoui...@outlook.com

Q_1_2_...@hotmail.nl

...lees nu ook de bovenste alinea op https://radiovisie.eu/blad/#.XNwb8hQzbcs Nico.

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-26-mei-146-2/#.XOvmXRYzbcs
staat nu dit te lezen: Nico.

2004

Radio Contact licht de bezoekers van hun website in dat het tweede netwerk de uitzendingen definitief zal staken. De luisteraars worden voor het vertrouwen bedankt. De hitradio neemt ondertussen in Egem de frequentie 93.6 MHz, met een vermogen van 5 kW, in gebruik.

Q_1_2_...@hotmail.nl

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-27-mei-147-2/#.XOvuFhYzbcs staat nu dit te lezen: Nico.

2005

Marc Vernon, één van de sterkhouders, verlaat na twintig jaar dienst Radio Contact.

Nicoui...@outlook.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-28-mei-148-2/#.XO01pRYzbcs staat nu dit te lezen: Nico.

2003

(reclamebanner)

– Radio Contact ontslaat Edwint Fonteyne en Chris Cuypers. Zij waren verantwoordelijk voor de Brabantse en West-Vlaamse nieuwsuitzendingen.

Nicoui...@outlook.com

...en ook: Nico.

2004

– Bjorn Verhoeven wordt als programmaleider bij Radio Contact door Peter Van Dam vervangen. De voormalige presentator van o.a. Radio Mi Amigo, Radio 3 en Radio 10 zal zich hoofdzakelijk bezig houden met de opstelling van het programmaschema, de inhoud van de zender en de coaching van de DJ’s.

Q_1_2_...@hotmail.nl

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-1-juni-152/#.XPKHqhLwqKE staat nu dit te lezen: Nico.

1982

De jonge journalist Kuider verzorgt om 06:30 uur het eerste journaal bij Radio Contact. Het station start bovendien met publiciteit.

Q_1_2_...@hotmail.nl

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-2-juni-153-2/#.XPO8tBLwqKE staat nu dit te lezen: Nico.

2002

– Het netwerk van Radio Contact kampt sinds gisteren met een gigantische computerpanne. Op de diverse lokale afdelingen zijn enkel de reclamepingels te horen.

Q_1_2_...@hotmail.nl

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-5-juni-156-2/#.XPfMMhYzbcs staat nu dit te lezen: Nico.

2002

In Neder-over-Heembeek start de bouw van de nieuwe studio’s voor Radio Contact.

Q_1_2_...@hotmail.nl

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-13-juni-164/#.XQJhXxLwqKE staat nu dit te lezen: Nico.

2000

– Het Vlaamse Commissariaat voor de Media geeft Radio Contact een boete van 1.400 euro vanwege het té hoge zendvermogen. Er was een klacht door Radio Antigoon ingediend.

Q_1_2_...@hotmail.nl

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-23-juni-174/#.XQ_L79Izbcs staat nu dit te lezen: Nico.

2005

Radio Contact neemt afscheid van de populaire avondpresentator Dirk Moerman (foto bovenaan op die link). Zijn interactief programma komt op 30 juni een laatste keer op antenne.

Nicoui...@outlook.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-27-juni-178-2/#.XRTfCxLwqKE staat nu dit te lezen: Nico.

2001

Radio Contact maakt bekend een dossier voor een nationale licentie te zullen indienen. Om het prijskaartje in te vullen werden een aantal investeerders aangetrokken.

Message has been deleted

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-22-juli-203-2/#.XTW7g_Izbcs staat nu dit te lezen: Nico.

1982

Daar Radio Contact sinds 1 juni reclame uitzendt moet eigenaar Francis Lemaire, na een klacht van de RTBF, voor de Kamer van Kortgeding verschijnen. De Franstalige openbare omroep eist 100.000 BEF per dag dat het onafhankelijke radiostation publiciteit brengt. De uitspraak volgt op 20 oktober.

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-26-juli-207-2/#.XTr8aRLwqKE staat nu dit te lezen: Nico.

2003

Radio Contact voert de sanctie van het Vlaamse Commissariaat voor de Media, die men aanvankelijk naast zich neerlegde, nu toch uit. De uitzendingen voor Brussel op 103.1MHz worden gedurende twee dagen onderbroken.

Q_1_2_...@hotmail.nl

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-27-juli-208-2/#.XTxYSRLwqKE staat nu dit te lezen: Nico.

2003

– Radio Contact, dat door het Vlaamse Commissariaat voor de Media op 18 april tot een schorsing van drie dagen was veroordeeld vanwege het storen van de uitzendingen van Radio Antigoon, onderbreekt om middernacht de uitzendingen.

(reclamebanner)

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-29-juli-210-2/#.XT76N_Izbcs staat nu dit te lezen: Nico.

2003

– Bij Radio Contact nemen de geruchten toe over nakende ontslagen. Een maatregel die met de aanhoudende onzekerheid over de komende herschikking van het Vlaamse radiolandschap te maken heeft.

Q_1_2_...@hotmail.nl

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-2-augustus-214-2/#.XUQ_ERLwqKE staat nu dit te lezen: Nico.

2003

Programmadirecteur Bjorn Verhoeven ontkent de aanhoudende geruchten over mogelijke en massale ontslagen bij Radio Contact.

Q_1_2_...@hotmail.nl

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-23-augustus-235-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

2002

– Radio Contact zet een multicultureel station op. Contact Inter wil via 94.5 MHz de Arabische gemeenschap bereiken.

Q_1_2_...@hotmail.com

Q_1_2_...@hotmail.nl

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-24-augustus-236-2/ staat nu dit te lezen: Nico.

1998

Promo’s op de frequentie van Radio Contact Gold (102.5 MHz) nabij Brussel kondigen de start aan op 12 september van een nieuw netwerk. De initiatiefnemers willen graag onder de naam Maeva werken. Dit voornemen stuit echter op talrijke juridische problemen.

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-25-augustus-237-video/ staat nu dit te lezen: Nico.

2004

(reclamebanner)

– Radio Contact maakt de najaarsprogrammering bekend. Peter Van Dam, sinds enkele maanden programmadirecteur bij het netwerk, presenteert zelf tussen 18:00 en 19:00 uur ‘Het Hek’. Het weekend wordt op vrijdagnamiddag om 14:00 uur met de heruitzending van de ‘Contact Super 50’ afgetrapt. De fans kunnen ook hun favoriete love song aanvragen.

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-29-augustus-241-video/ staat nu dit te lezen: Nico.

2003

– In het vooruitzicht van de algemene verdeling van de FM-frequenties profileert Radio Contact zich als lokaal station. Men wil dit met streekgebonden nieuws benadrukken.

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-30-augustus-242-video/ staat nu dit te lezen: Nico.

2001

Medeoprichter van Radio Contact, Pierre Houtmans stapt na ruim 22 jaar op. Hij blijft wel aandeelhouder.

Q_1_2_...@hotmail.nl

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-7-september-250-audio/ staat nu dit te lezen: Nico.

2001

De beslissing van het Vlaamse Commissariaat voor de Media om 4FM en Qmusic een landelijke radiolicentie toe te kennen, valt bij Radio Contact in verkeerde aarde. Hun dossier werd slechts als derde beste beoordeeld. Men constateert dat de beurskoers van De Beukelaar, tegenwoordig Think Media (voor de helft min één aandeel eigenaar van 4FM), al op 6 september met twintig procent steeg, terwijl het verdict pas om 16:30 uur werd bekend gemaakt.

Q_1_2_...@hotmail.nl

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-12-september-255-videos/ staat nu dit te lezen: Nico.

2003

Danny Scherpenberg en Didier Laporte versterken de nieuwsploeg van Radio Contact. Zij verzorgen hoofdzakelijk de ochtendjournaals.

Q_1_2_...@hotmail.nl

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-16-september/ staat nu dit te lezen: Nico.

2004

Het organigram van Radio Contact wordt gewijzigd. Chantal Lemaire, die gedurende tien jaar de promotieafdeling leidde, wordt hoofdverantwoordelijke voor het programmabeleid. Jean-Lou Bertin bepaalt het muziekbeleid, Nicolas Roisin leidt de redactionele projecten. Marc Postiau is de nieuwe promotiemanager. Pierre Poullier mag zich vanaf nu hoofdredacteur noemen.

en ook:

2006

Eric Aedelbrecht wordt de nieuwe programmadirecteur van Radio Contact. Nicolas Roisin volgt Chantal Lemaire op als programma-verantwoordelijke. Patrice Journiac en Didier Knapen nemen de technische en financiële taken over. Zo komt er duidelijkheid over het organigram van de nieuwe holding Radio H. De aandelen worden tussen CLT (32,7%), Rossel (24,9%), Lemaire Electronics (24,9%) en TVI SA (17,5%) verdeeld.

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-18-september/ staat nu dit te lezen: Nico.

2003

De uittocht van de dj’s bij Radio Contact blijft duren. Na Dirk De Coster, die naar Radio 2 uitweek, vertrekt nu ook Jan Molenaar. Wie hem opvolgt, is niet bekend.

Q_1_2_...@hotmail.com

...op https://radiovisie.eu/het-radiodagboek-van-19-september/ staat nu dit te lezen: Nico.

2002

– Op de frequentie van de Leuvense Radio Uilenspiegel (106.7 MHz) is tussen 15:00 en 15:30 uur het signaal van Radio Contact te horen. Er volgt nadien weer een draaggolf.

Q_1_2_...@hotmail.com

...en ook: Nico.

2003

– Interactiviteit en lokale binding worden de nieuwe troeven in de najaarsprogrammering van Radio Contact. Piet De Win is één van de nieuwe, opvallende namen in de ploeg.
It is loading more messages.