Mi(e)k Clynckspoor

Erwin Bergmans

Eén van de mooiste, zwoelste én fijnste radiostemmen aller tijden (maar
da's een persoonlijke mening, natuurlijk) was Mi(e)k Clynckspoor, destijds
actief bij de BRT(N)-radio (sport, het inspreken van documentaires,
enz,... ). Ze had misschien niet de 'look' van Miss World, maar haar stem
was bijna onevenaarbaar.

Weet iemand wat er van haar is geworden (ik denk al een tijdje met
pensioen) en bezit er soms nog iemand een opname van haar stem? Kan ik
haar eventueel via mail bereiken?

Met dank

Erwin

NB: Met alle respect, de jongere generatie (< 30jr) zal wellicht niet
(meer) weten over wie ik het heb, of wel?
-------------------------------------
Gepost via:
http://www.RadioVisie.be
Geen frequentie - Wel een mening!
-------------------------------------

Luc Van Braekel

"Erwin Bergmans" <erwinb...@hotmail.com> wrote in message

> [...]
>
> Weet iemand wat er van haar is geworden (ik denk al een tijdje met
> pensioen) en bezit er soms nog iemand een opname van haar stem? Kan ik

De juiste schrijfwijze is "Mick Clinckspoor".

Haar stem komt af en toe voor in de VRT-documentaire over vrije radio uit
1982. In de fragmenten die daarvan in "het radiomuseum"
(http://home.lvb.net/radiomuseum) staan, is haar stem evenwel niet te horen,
voor zover ik me herinner.

Luc

Erwin Bergmans

Luc Van Braekel wrote:

> [...]

> Haar stem komt af en toe voor in de VRT-documentaire over vrije radio uit
> 1982. In de fragmenten die daarvan in "het radiomuseum"

Bedankt, Luc, voor je uitleg én de juiste schrijfwijze!

Nu nog Mick opsporen....

Luc Van Braekel

Luc Van Braekel wrote:

> "Erwin Bergmans" <erwinb...@hotmail.com> wrote in message

> De juiste schrijfwijze is "Mick Clinckspoor".

Nog iets: in de jaren '70 waren er twee dames bij de BRT die een nogal
gelijkluidende "fluwelen stem" hadden. Marlene Edeling en Mick
Clinckspoor. Later had je dan Paul Codde die een gelijkaardig timbre had
maar dan in de mannelijke versie.

Luc

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Posted from http://www.iRadio.be
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-

Soepape

"Erwin Bergmans" <erwinb...@hotmail.com> schreef in bericht

> [...]
>
> NB: Met alle respect, de jongere generatie (< 30jr) zal wellicht niet
> (meer) weten over wie ik het heb, of wel?

Mick doet al enkele jaren geen antennewerk meer bij de radio. Ze is daar op
één of andere oneervolle manier bedankt voor bewezen diensten bij de
herstructurering van de voorbije jaren.
Maar zij werkt nog altijd achter de schermen als vertaler/ondertiteler bij
de VRT.

Misschien lukt "mick punt clynckspoor apestaart vrt punt be" wel. Ik geef
echter geen garantie omtrent de juiste schrijfwijze.

groeten,

Soepape

boutros gali

erwinb...@hotmail.com (Erwin Bergmans) wrote in

> [...]
>
> NB: Met alle respect, de jongere generatie (< 30jr) zal wellicht niet
> (meer) weten over wie ik het heb, of wel?

De VRT, en in meerdere mate de ex-BRT, is altijd al een kweekvijver geweest
voor prachtige radiostemmen, als is de huidige generatie maar een flauw
afkooksel van hoe het ooit geweest is. Zeker nu ze onder
Hautekiets'aanvoering op Radio 1 Studio Brusselgedrein de ether insturen,
weg ermee gvd.

Met weemoed terugdenkend aan stemkunstenaars als Alwin Keyman tot en met
doodgewone regisseur-omroepers van het gehalte Rene Ghysemberg en
natuurlijk Betty (Mellaerts) op zondagavond (Patagonië?).

Omroep Limburg had Ireen Houben, de fluweelste streling ooit in mijn
koptelefoon.

Clinckspoor nog vaak tegengekomen op antwoorapparaten van o.m. Electrabel,
lang voor ze daar Ollands kwekkende geiten inschakelden voor hun call-
centers.

water...@gmail.com

Op woensdag 5 mei 2004 01:26:40 UTC+2 schreef Erwin Bergmans:
Mick Clinckspoor was een supermooi meisje in de tijd van toen. Meer info over haar bij Guy Polspoel, hij is de vader van haar dochter

turb...@gmail.com

Antwoord op een vraag van 13 jaar geleden, goe bezig.