Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

welke adsl modem

2 views
Skip to first unread message

crazy...@teldingenpunt.be

unread,
May 16, 2006, 2:44:41 PM5/16/06
to
Hallo iedereen,


Ik zou graag de overstap maken van telenet naar edpnet maar nu weet ik welke
modem ik best zou kopen.
Heb reeds een router en zou deze willlen behouden omdat deze reeds op mijn
netwerk is afgestemt. Ik wil ook geen usb modem dus eigenlijk een modem met
een ethernet aansluiting. Wie kan mij zeggen welke aan te raden is en dus
ook nog goed doet.

Groeten
Crazydavid


TimDW

unread,
May 16, 2006, 3:16:20 PM5/16/06
to
<crazy...@teldingenpunt.be> wrote

De SpeedTouch modems zijn erg degelijk en zowel voor de gewone gebruiker
makkelijk in te stellen (Easy Setup Wizard) als voor de meer ervaren
gebruiker naar wens aan te passen (via CLI, telnet).
Denk ook toekomstgericht (ADSL2+ ondersteuning)!

http://www.speedtouch.com/homeprod_dsl.htm


Mvg,
TimDW


RG

unread,
May 16, 2006, 5:47:46 PM5/16/06
to


Ik kan je een SpeedTouch 516 of 546 aanraden.
516 = single ethernet.
536 = ethernet en USB
546 = 4-port ethernet switch.

Deze toestellen kunnen zowel in router als bridge functionaliteit
ingesteld worden. Beiden ADSL2+ compatibel.

Wens je ook een wireless verbinding, dan kan je een reeks hoger kiezen.
De WL producten supporteren WEP, WPA, WDS. WIFI certified.

Wannes

unread,
May 16, 2006, 6:50:21 PM5/16/06
to
> crazy...@teldingenpunt.be on 16-05-2006 20:44 :

> Ik zou graag de overstap maken van telenet naar edpnet maar nu weet ik welke
> modem ik best zou kopen.

Maat van me heeft een Speedtouch 780
http://www.speedtouch.com/prod780.htm
die een boel dingen voor hem regelt (oa VoIP)

Message has been deleted

Davy

unread,
May 20, 2006, 4:52:30 AM5/20/06
to
RG wrote:

KNIP

> Ik kan je een SpeedTouch 516 of 546 aanraden.
> 516 = single ethernet.
> 536 = ethernet en USB
> 546 = 4-port ethernet switch.
>
> Deze toestellen kunnen zowel in router als bridge functionaliteit
> ingesteld worden. Beiden ADSL2+ compatibel.
>
> Wens je ook een wireless verbinding, dan kan je een reeks hoger kiezen.
> De WL producten supporteren WEP, WPA, WDS. WIFI certified.

Wat bedoel je met bridge functionaliteit? Dit snap ik niet zo goed ...
Ik heb momenteel een Speedtouch Home (5 a 6 jaar oud) en ben op zoek
naar die z'n opvolger maar dan klaar voor ADSL2. Een gewone modem zonder
router, firewall, ... zonder al die toeters en bellen. Welke is dat dan?

TimDW

unread,
May 21, 2006, 4:27:48 AM5/21/06
to
"Quasimodus" <qmo...@lycos.nl> wrote

> Wat weer niet wil zeggen dat voor velen een USB-modem niet hoort te
> volstaan.
> Plug & Play weet je wel (of hoe zit het er eigenlijk mee vandaag de dag
> ?).
> Is vooruitgang achteruitgang ?
> Laat ons niet te rap gaan maar het beste maken van wat er is.
> Al is er grondig werk aan bvb de Speedtouch USB-modems, algemeen zeer
> verspreid, en hun Thomson eeuwig te updaten software (zoniet flippen de
> Windows-computers totaal).
>
> We zijn er nog lang niet.
>

Moraal van het verhaal; geen ADSL USB-modem aankopen...


Mvg,
TimDW


TimDW

unread,
May 21, 2006, 4:36:36 AM5/21/06
to
"Davy" <davy_doem@weg_wozniak.be> wrote

> Wat bedoel je met bridge functionaliteit? Dit snap ik niet zo goed ...
> Ik heb momenteel een Speedtouch Home (5 a 6 jaar oud) en ben op zoek
> naar die z'n opvolger maar dan klaar voor ADSL2. Een gewone modem zonder
> router, firewall, ... zonder al die toeters en bellen. Welke is dat dan?

bridge functionaliteit = alle NAT / routing wordt uitgeschakeld, je dient de
modem dan aan te sturen via PPPoE of PPPoA (zoals bvb vroeger met Enternet
300)

Alle huidige SpeedTouch ADSL (ethernet) modems hebben bij mijn weten ook
router capaciteiten maar kunnen dus ook in bridge mode gezet worden.


Mvg,
TimDW


Michel Van den Berghe

unread,
May 21, 2006, 5:37:23 AM5/21/06
to
Bonjour, Bonsoir à tous et à toutes,
Dag allemaal,

ce dimanche, ce cher clavier de TimDW nous a aimablement écrit:

> Moraal van het verhaal; geen ADSL USB-modem aankopen...

ik heb dat hier drie jaren geleden gelezen en daarom direct een
ethernet router gekocht. géén spijt.

--
Michel Van den Berghe

http://www.rail-be.net
walking the British Waterways http://www.thebw.net


Davy

unread,
May 21, 2006, 1:15:50 PM5/21/06
to
TimDW wrote:

GEKNIPT

> bridge functionaliteit = alle NAT / routing wordt uitgeschakeld, je dient de
> modem dan aan te sturen via PPPoE of PPPoA (zoals bvb vroeger met Enternet
> 300)
>
> Alle huidige SpeedTouch ADSL (ethernet) modems hebben bij mijn weten ook
> router capaciteiten maar kunnen dus ook in bridge mode gezet worden.

Dat wou ik dus weten. Router capaciteiten interesseren me niet. Heb
achter de modem voldoende linux boxen draaien die dit in goede banen sturen.

Enige tips voor een goed verkoopsadres? Regio Vlaams-Brabant / Brussel ?

Bedankt!

RG

unread,
May 21, 2006, 5:04:22 PM5/21/06
to

misschien online shop www.mpl.be
http://www.mpl.be/products.aspx?id=37&sid=249

quote:
Thomson SpeedTouch 516 - Router ADSL Gateway 1LAN 1WAN RJ11 Firewall
ADSL(2)(+) User Friendly [THM-SPDT516] 63.00
Thomson SpeedTouch 536 - Router ADSL Gateway 1LAN 1WAN RJ11 Firewall
ADSL(2)(+) USB1.1 [THM-SPDT536] 54.00
Thomson SpeedTouch 546 - Router ADSL Gateway 4LAN 1WAN RJ11 Firewall
ADSL(2)(+) Multi User [THM-SPDT546] 75.00

0 new messages