Ervaring met Durabrik

Swietie

Heeft er iemand ervaring met de firma Durabrik voor sleutel-op-de-deur
bouwen?
Positief en negatief?

G.c.

"Swietie" <swieti...@pandora.be> schreef in bericht

> Heeft er iemand ervaring met de firma Durabrik voor sleutel-op-de-deur
> bouwen?
> Positief en negatief?

Negatief , laat er één keer je adres achter en ze spammen je met post
(bieven) tot je er een allesbrander voor koopt.
Zit je tevens nog warm in de winter.

G.c.

Swietie

"G.c." <gu...@clauw.com> schreef in bericht

Hehe, heb ondertussen al een brochure aangevraagd en gekregen, zag er
allemaal wel interessant uit. Ik bedoel vooral ervaring met het bouwen zelf
natuurlijk.

Lampekap

"Swietie" <swieti...@pandora.be> wrote in message
Ik heb het niet zo voor "sleutel op de deur", gewoon omdat je weinig te
zeggen hebt, en weinig of geen zicht hebt op wat ze doen; ik bedoel
materialen en dergelijke. Ze kopen alles in grote getalen aan, daarom zijn
ze iets goedkoper. Maar ieder zijn goesting natuurlijk.
Enne....elke brochure is interessant.
Uw posting getuigt toch dat je bewust bent dat bouwen geen krant kopen is en
dat je nu al op je hoede bent, wat ik positief bedoel.

G.c.

Durabrik heeft niet alleen een goede verkoopspolitiek , de klant niet
loslaten , mag je als je produckt goed is .

Ik denk dat je beter eens gaat kijken naar door hen gerealizeerde gebouwen.
Daar aanbellen en vraag stellen.

En als je de kans hebt ga dan ook eens kijken naar een project in aanbouw.

Kun je dikwijls al veel van leren...

slordige werf ==> slordig werk

Dacht dat diegene die ik gezien heb er allemaal netjes bijlagen.

Succes ermee , 't zal nodig zijn ....

Groetjes , Guido

Swietie

"Lampekap" <i...@geengeen.spam> schreef in bericht

> [...]
> materialen en dergelijke. Ze kopen alles in grote getalen aan, daarom zijn
> ze iets goedkoper. Maar ieder zijn goesting natuurlijk.

Ik heb het wel voor sleutel op de deur :-) En je kan toch voor een
aanzienlijk deel je zegje doen in het geheel (bij het ene bedrijf wel wat
meer dan bij het andere, zo blijkt).
Wij twijfelen tussen een huis kopen of er een bouwen met sleutel op de deur.
Ons budget is (voorlopig nog) niet enorm hoog, dus dat zou dan de
interessantste bouwoplossing zijn voor ons.

> Enne....elke brochure is interessant.

Laat het ons hopen :)

> Uw posting getuigt toch dat je bewust bent dat bouwen geen krant kopen is
en
> dat je nu al op je hoede bent, wat ik positief bedoel.

Inderdaad! We zijn nog maar heel vaag plannen aan het maken, en hier en daar
informatie aan het aanvragen. 't Is zeker nog niet voor de eerste twee jaar,
maar we kunnen maar beter grondig voorbereid zijn voordat we een keuze
maken.

peter

"Lampekap" <i...@geengeen.spam> wrote in message

> Ik heb het niet zo voor "sleutel op de deur", gewoon omdat je weinig te
> zeggen hebt, en weinig of geen zicht hebt op wat ze doen; ik bedoel
> materialen en dergelijke.

Je kan toch zelf specifieren welke materialen ze gebruiken ? Ik heb zelf ook
"sleutel-op-de-deur" gebouwd. Volgens mijn eigen plan en bestek. En dat werd
perfect nageleefd, hoor.

>Ze kopen alles in grote getalen aan, daarom zijn
> ze iets goedkoper.

Is dat een nadeel ???? Daar word je als klant toch maar beter van.

Ikzelf wou eerst alles uitgeven aan verschillende aannemers, omdat ik de
tijd niet had om iets zelf te doen. Door alles te groeperen bij 1 aannemer
ben je een stuk goedkoper af.

peter

> Wij twijfelen tussen een huis kopen of er een bouwen met sleutel op de
deur.

De prijzen van "gebruikte" huizen al eens goed bekeken ? Daar zet je een
nieuw voor.

Lampekap

"peter" <p4u1...@pi.be> wrote in message
het is te zien waar natuurlijk, maar verbouwen is vaak moeilijker en duurder
dan nieuwbouw, tenzij je een recente woning wenst, dan is de prijs in de
meeste gevallen duurder dan nieuw.

Lampekap

"peter" <p4u1...@pi.be> wrote in message
ik sta zelf in de bouw en ken die prijzen zeer goed, van de materialen en
al. En echt goedkoop zijn ze ook weeral niet hoor. Zeker niet als ik zie
welke materialen (bij sommige sleutel op deur firma's dan) ze gebruiken, en
zeker niet wanneer er koppelverkoop is, want op die bouwgronden maken ze
enorme winsten.

peter

> [...]
en
> zeker niet wanneer er koppelverkoop is, want op die bouwgronden maken ze

Tja... ik ben met MIJN plan, MIJN bestek en MIJN bouwgrond naar een S-O-D
aannemer gestapt.

Bleek voordeliger dan alles uitgeven aan verschillende aannemers.

Er zijn natuurlijk prutsers en bandieten. Maar die heb je ook bij gewone
aannemers !

Hans Vonck

Heb vorig jaar met Durabrik gebouwd.
Ben er wel tevreden over. Een paar keer moeten vragen voor de eindafwerking,
doch alles is toch in orde gekomen

Lampekap

> "Lampekap" <i...@geengeen.spam> wrote in message

> en
>

> Tja... ik ben met MIJN plan, MIJN bestek en MIJN bouwgrond naar een S-O-D
> aannemer gestapt.

en met UW geld
enne...sleutel op deur firma's werken met onderaannemers...denk maar eens
even na...

Swietie

"Lampekap" <i...@geengeen.spam> schreef in bericht

Durabrik zegt nochtans enkel met eigen personeel te werken.

Lampekap

> Durabrik zegt nochtans enkel met eigen personeel te werken.

Van Durabrik weet ik het niet, maar de firma's die ik ken werken met
onderaannemers en is ook wat logisch voor zulke bouwfirma's. Ik weet het
zeer goed, omdat ik indertijd nog opdrachten heb uitgevoerd voor enkele
firma's, daarom ken ik de prijzen en materialen die ze gebruiken zo goed,
maar ik ken ze niet allemaal natuurlijk.

peter

"Lampekap" <i...@geengeen.spam> wrote in message

> en met UW geld

Ja..... krijg je het bij een gewone aannemer voor niks!

Daar heb ik ook prijs gevraagd (zoals ik al zes keer gezegd heb) en dat was
een pak duurder.

> enne...sleutel op deur firma's werken met onderaannemers...denk maar eens
> even na...

1. Niet alle. De firma waar ik mee gewerkt heb, heeft gewoon éigen
personeel.

2. Wat is er mis met onderaannemers ?

Lampekap

> "Lampekap" <i...@geengeen.spam> wrote in message
>

> 2. Wat is er mis met onderaannemers ?

dat zij ook hun winsten maken slimmeke...
Toen ik indertijd als onderaannemer werkte, werkte ik aan de prijs die ik
ook vroeg aan particulieren. De bouwfirma nam hun winst -en ik heb ik niks
op tegen- op mijn werk.
Als je als bouwheer tijd hebt, en een goeie organistie hebt, en totale
prijzen vraagt aan verschillende aannemers (geen prijs per tijd of
opmeting.., want dan ben je gezien), dan ben je er goedkoper vanaf, en niet
duurder. Bij te vermelden dat je dan wel moet werken met standaard
maten,(voor ramen en deuren e.d.) wat sleutel op deur firma's altijd doen.
Bijv. Als je standaard ramen kiest bij een grote firma, kan je meer dan de
helft goedkoper zijn, dan dat je bij een schrijwerker gaat om alles laten op
te meten en te maken op maat.
Zie je...en dat geldt voor alles; een sleutel op deur firma heeft een
perfekte organisatie, duidelijke afspraken, duidelijke materialen, etc..je
weet waar je aan toe bent.
En bij anderen is het probleem dat ze bestekken maken met de natte vinger,
en daar heb ik ook iets tegen.

peter

> dat zij ook hun winsten maken slimmeke...

En een aannemer maakt winst op het personeel dat hij in dienst heeft.

> Toen ik indertijd als onderaannemer werkte, werkte ik aan de prijs die ik
> ook vroeg aan particulieren. De bouwfirma nam hun winst -en ik heb ik niks
> op tegen- op mijn werk.

Nonsens..... die onderaannemers (als ze daar al mee werken) zijn vaak kleine
zelfstandigen. Of je nu een werkman in dienst neemt, of een zelfstandige
inhuurt, dat kost de hoofdaannemer just evenveel.

> [...]
> prijzen vraagt aan verschillende aannemers (geen prijs per tijd of
> opmeting.., want dan ben je gezien), dan ben je er goedkoper vanaf, en

Ik heb op verschillende plaatsen prijs gevraagd. Daarenboven heb ik ervaring
met het uitbesteden van projecten in een industriele omgeving. Neem van mij
aan dat ik weet hoe dat werkt.

En toch kon ik maar tot één conclusie komen : aan de prijs van de SOD firma
kwam ik nooit als ik alles bij traditionele aannemers neerlegde.

>Bij te vermelden dat je dan wel moet werken met standaard
> maten,(voor ramen en deuren e.d.) wat sleutel op deur firma's altijd doen.

Tiens....... Ik heb mijn plan zélf getekend. Zonder ook maar een moment
rekening te houden met standaard ramen. Vreemd toch allemaal...

> [...]
> helft goedkoper zijn, dan dat je bij een schrijwerker gaat om alles laten

Zoals hier dus gebeurd is... Maar al zouden ze dat nog doen, wat is daar mis
mee ? Ik heb nooit begrepen waarom zulke dingen niet veel meer
gestandardiseerd worden.

> [...]
> weet waar je aan toe bent.
> En bij anderen is het probleem dat ze bestekken maken met de natte vinger,

Dus.... als consument ben je éigenlijk beter af bij de SOD firma.

Lagere prijzen, door "groepsaankoop".
Betere organisatie, duidelijke afspraken....

Lampekap

> [...]
> zelfstandigen. Of je nu een werkman in dienst neemt, of een zelfstandige
> inhuurt, dat kost de hoofdaannemer just evenveel.

dan stopt hier de discussie; u kent de wetten hieromtrent niet.
Een hoofdaannemer kan ook nooit een werk uitgeven aan zomaar iemand....en
een firma zal ook nooit aanvaarden dat een of andere "zelfstandige" dat werk
doet.
alle onderaannemers zijn geregistreerde erkende aannemers, interim kan niet
in de bouw, en daar zal een ernstige sleutel op deur firma zich niet laten
aan vangen !
Aan uw antwoorden kan ik zien dat u niks kent van de bouw, noch minder van
de wetgeving.
Maar enfin, aan cafépraaters als jij, verdienen wij onze boterham, wat je
niet kan zeggen van de OP Swietie die zich, een paar jaar op voorhand zich
deftig aan het documenteren is, wat ik alleen maar kan toejuichen.
Binnen een paar jaar zal geen enkele aannemer of sleutel op deur firma met
foefkens moeten afkomen bij Sweetie, en als hij zich laat vangen, zal het
aan een doorwinterde verkoper zijn.

peter

> dan stopt hier de discussie; u kent de wetten hieromtrent niet.

Ik ben zelf zelfstandige.

> Een hoofdaannemer kan ook nooit een werk uitgeven aan zomaar iemand....en
> een firma zal ook nooit aanvaarden dat een of andere "zelfstandige" dat
werk
> doet.

U zei net zelf dat men werk uitgaf aan bedenkelijk onderaannemers

> alle onderaannemers zijn geregistreerde erkende aannemers, interim kan
niet
> in de bouw, en daar zal een ernstige sleutel op deur firma zich niet laten
> aan vangen !

Heb ik ook nooit beweerd.

> Aan uw antwoorden kan ik zien dat u niks kent van de bouw, noch minder van
> de wetgeving.

De OP vroeg ervaringen ivm SOD, die probeerde ik hem te geven. In
tegenstelling tot u, die alleen voor eigen winkel praat.

> Maar enfin, aan cafépraaters als jij, verdienen wij onze boterham, wat je
> niet kan zeggen van de OP Swietie die zich, een paar jaar op voorhand zich
> deftig aan het documenteren is, wat ik alleen maar kan toejuichen.

1. Argumenten weerleggen met het tegenargument "cafépraat" ipv zinnige
tegenargumentatie, zegt meer over u, dan over mij.

2. Ik heb mijn bouw ook 2 jaar lang voorbereid. Voor de 7de keer (maar dat
leest u liever niet) :traditioneel bouwen was volgens mij duurder dan SOD.
Ik kan dat aantonen met offertes, mocht het u interesseren.

> Binnen een paar jaar zal geen enkele aannemer of sleutel op deur firma met
> foefkens moeten afkomen bij Sweetie, en als hij zich laat vangen, zal het
> aan een doorwinterde verkoper zijn.

Waarom u stelt dat men zich steeds "laat vangen" aan SOD, is ondertussen wel
duidelijk.

Ik heb allerlei gruwelverhalen gehoord van mensen die bouwen, maar géén
enkel van mensen die bouwen met SOD-firma's.

En als u nu eens niet met een fatsoenlijke tegenargumentatie komt, dan stopt
hier de discussie.

Beginnen schelden om uw gelijk te halen, komt niét écht overtuigend over.

De groeten,

Peter
(die nooit op café gaat)

peter

> [...]

> Zie je...en dat geldt voor alles; een sleutel op deur firma heeft een
> perfekte organisatie, duidelijke afspraken, duidelijke materialen, etc..je

.... had jij misschien ook beter gehad :

"Ik ben reeds 8 maand werkloos, en heb een maand geleden bericht gekregen
dat
ik geschorst zal worden wegens te langdurig werkloos..."

Van zelfstandige (dat heb ik toch goed begrepen ?) naar langdurig
werkloze...... Jij weet hייl duidelijk waar je over praat.

peter

"Lampekap" <i...@geengeen.spam> wrote in message

> Maar enfin, aan cafépraaters als jij, verdienen wij onze boterham, .....

Héhéhéhéhé...... de laatste tijd valt dat toch wat tegen, hé......

peter

> [...]

niet
> in de bouw, en daar zal een ernstige sleutel op deur firma zich niet laten

Als het DUURDER is om met onderaannemers te werken (wat veel bouwfirma's
niét doen, maar soit...) waarom nemen ze dan geen vast personeel in dienst ?

> Aan uw antwoorden kan ik zien dat u niks kent van de bouw, noch minder van
> de wetgeving.

Jij komt óók niet met serieuze argumenten. Als ik beweer (puur cijfermatig,
keihard te bewijzen) dat SOD goedkoper is, dan weerleg jij dat, echter
zonder harde bewijzen.

> Maar enfin, aan cafépraaters als jij, verdienen wij onze boterham, wat je
> niet kan zeggen van de OP Swietie die zich, een paar jaar op voorhand zich
> deftig aan het documenteren is, wat ik alleen maar kan toejuichen.

Dus jij bent (of was, moet ik zeggen) ook zo'n aannemer die de "onwetenden"
in de zak zette. Proper....

> Binnen een paar jaar zal geen enkele aannemer of sleutel op deur firma met
> foefkens moeten afkomen bij Sweetie, en als hij zich laat vangen, zal het
> aan een doorwinterde verkoper zijn.

Waar dįt nu weer op slaat.

Als jij het dan toch allemaal zo goed, weet, kan.... waarom sta je dan nu op
den dop ? Eigen zaak opgezegd (failliet ?), werk verloren... zo goed zal je
nu ook wel weer niet zijn. Temeer dat er voor échte vakmensen er werk genoeg
is.

Lampekap

"peter" <p4u1...@pi.be> wrote in message
Dat is mijn broer, ik ben niet verantwoordelijk van wat hij hier ganse dagen
zit te doen.
en hou jij je verder bezig met je tekenburoke in de mekanik; je kan amper
het hoofd boven water houden en laat mensen in de bouw met rust, want je
kent er niks van, van geen wetten, geen kontrakten en geen prijzen. En als
je er toch iets vanaf kende, je had zef gebouwd.
Mensen zoals als jij lopen er genoeg rond, veel praat maar da's ook al.
punt uit.

peter

> Dat is mijn broer, ik ben niet verantwoordelijk van wat hij hier ganse
dagen
> zit te doen.

jajaja... een tweelingsbroer..

> en hou jij je verder bezig met je tekenburoke in de mekanik; je kan amper
> het hoofd boven water houden

wablief... zou jij wel willen...

>en laat mensen in de bouw met rust, want je
> kent er niks van, van geen wetten, geen kontrakten en geen prijzen. En als
> je er toch iets vanaf kende, je had zef gebouwd.

Ik heb zélf laten bouwen. En ik kén daardoor de prijzen. De wetten hebben
met deze discussie geen uitstaans.

Ik had het te druk met mijn "tekenburoke" om zelf te bouwen.

Als je nog aan den dop staat, mag je hier gerust wat plannekes komen
afdrukken, ofzo... verdien je ook nog eens wat.

> Mensen zoals als jij lopen er genoeg rond, veel praat maar da's ook al.
> punt uit.

Die "praat" komt van jou. Jij haalt nergens ook maar één zinnig argument
aan. Alle argumenten van mij haal je onderuit door te schelden.

En daarenboven liég je, als je zegt dat je "in de bouw" zit. Je staat aan
den dop, nadat je zaak overkop gegaan is en je op een ander buitengevlogen
bent.

Mensen zoals jij lopen er ook genoeg rond. Overtuigd van hun eigen
expertise, maar eigenlijk dikke losers die op onze kap vegeteren.

wim

Jij slaagt er toch iedere keer weer in om ambras te zoeken. In
be.burgerrechten val je de mensen lastig en speel je de advocaat,
zelfs financieel expert, hier ben je plots de bouwexpert die alles
weet. Heb wat meer respect voor uw medemens en blaas wat minder van uw
Peerse toren; wij kunnen ook lezen en schrijven. En ik ga me niet
laten verleiden door te discussieren met u, ik heb wel wat beters te
doen. Stel u wat vriendelijker op, of kunnen Limburgers dat niet ?

peter

"wim" <love...@msn.com> wrote in message

> [...]
> laten verleiden door te discussieren met u, ik heb wel wat beters te
> doen. Stel u wat vriendelijker op, of kunnen Limburgers dat niet ?

Ik zoek ambras ???

Ben ik degene die hier begonnen is met schelden ?

Ik ben géén expert. Ik geef ervaringen, waarnaar hier gevraagd werd. Maar
kennelijk kan een gefrustreerde failliete bouwvakker daar niet mee leven.

En ik speel ook nergens advocaat. Ik geef enkel mening en vermeld steeds
duidelijk dat die NIET professioneel is.

Ik heb respect voor iedereens mening. En ook héél weinig ambras. (waar dan
nog ?). maar een beetje respect voor mijn mening mag ook, hé. Of kennen ze
dat bij u niet ?

karl

> [...]
> nog ?). maar een beetje respect voor mijn mening mag ook, hé. Of kennen ze

Hij heeft het over Lampekap denk ik.

Mvg,

Karl

annesoph...@gmail.com

Zeer slechte ervaring met Durabrik

Wij hebben deze zomer een verbouwing gedaan met de firma ecopuur (onderdeel van de durabrik groep). De taak van ecopuur was het sanitair vernieuwen, zonneboiler plaatsen etc.
We hadden intern afgesproken om met Belgische aannemers te werken. Wat kregen we van Durabrik : een poolse werknemer, die volgens poolse abominabele normen het sanitair kwam plaatsen. :(
De ganse verbouwing is problematisch verlopen. Gelukkig was mijn vrouw aanwezig tijdens de verbouwingen om hen op gebreken en terkortkomingen te wijzen.

Na hun werk werden we met een reeks van problemen geconfronteerd : lekkende koppelingen, verkeerd aangesloten radiatoren, stank, natte muur wegens lek etc.
Na de verbouwing kregen we tot onze verbazing bovendien een forse factuur voor meerwerken die ze zouden uitgevoerd hebben.
In hun voorstel zouden ze na onze betaling wel de herstellingen doen, maar de reparaties aan de muren etc. als gevolg van die herstellingen zouden we ook nog eens zelf moeten betalen ..
Nog zien hoe we hier uit geraken, slecht werk afleveren en meerkosten en kosten van herstelling laten betalen is voor ons te veel van het goede.
Voor mij is Durabrik geen betrouwbare partner, ik zou iedereen afraden om met Durabrik te werken.
Message has been deleted

jurgen.des...@gmail.com

Op vrijdag 19 april 2002 09:45:49 UTC+2 schreef Swietie:
wij zijn aan het bouwen met durabrik nog geen Eigen personeel gezien :-(