Toegang tot website geblokkeerd

s|b

In de ijdele hoop dat er nog iemand volgt...

Kan iemand met een Belgische, niet-Telenet verbinding deze eens testen?

<https://ipmanchess.yolasite.com/>

--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>

Karanog

On Sat, 02 Jul 2022 21:58:14 +0200, "s|b" <m...@privacy.invalid> wrote:

>In de ijdele hoop dat er nog iemand volgt...
>Kan iemand met een Belgische, niet-Telenet verbinding deze eens testen?
><https://ipmanchess.yolasite.com/>

Waarschuwing: mogelijk beveiligingsrisico

Firefox heeft een mogelijk beveiligingsrisico gedetecteerd en is niet
doorgegaan naar ipmanchess.yolasite.com. Als u deze website bezoekt,
zouden aanvallers gegevens kunnen proberen te stelen, zoals uw
wachtwoorden, e-mailadressen of creditcardgegevens.

Wat kunt u hieraan doen?

Het probleem ligt zeer waarschijnlijk bij de website, en u kunt niets
doen om dit te verhelpen. U kunt wel de beheerder van de website over
het probleem informeren.

-

Firefox 102.0
Provider: Scarlet

s|b

Karanog schreef:

> Het probleem ligt zeer waarschijnlijk bij de website, en u kunt niets
> doen om dit te verhelpen. U kunt wel de beheerder van de website over
> het probleem informeren.

Bedankt, maar de bedoeling was om even door te klikken. De waarschuwing
die jij onder Fx kreeg heeft wellicht te maken met een HTTP-link die op
de website te zien is (was).

Ik kreeg in mijn geval de standaard blokkade van 'The Great Belgian
Firewall' te zien. Dezelfde als indertijd met The Pirate Bay. Die
laatste was wel nationaal, dus ook bij andere providers. Het was dat wat
ik wou weten: of de andere providers dezelfde blokkade hadden ingesteld.

Momenteel is de site zelfs helemaal niet bereikbaar. Ik krijg 'Unable to
connect' te zien.

Karanog

On Thu, 07 Jul 2022 21:13:29 +0200, "s|b" <m...@privacy.invalid> wrote:

>Bedankt, maar de bedoeling was om even door te klikken. De waarschuwing
>die jij onder Fx kreeg heeft wellicht te maken met een HTTP-link die op
>de website te zien is (was).

Na het 'doorklikken' krijg ik :

STOP < zoals het achthoekig stopbord in het verkeer >

U wordt naar deze stoppagina doorverwezen omdat de website die u
tracht te bezoeken inhoud aanbiedt die door de Belgische wetgeving als
illegaal wordt aanzien.
Indien u beheerder of eigenaar van deze website bent en u meent dat
deze maatregel ten onrechte is genomen, kan u dit hier melden.
---
Vous venez d'être redirigé vers cette page. Le site que vous essayez
de consulter contient des informations illégales au regard de la
législation belge.
Si vous êtes gestionnaire ou propriétaire de ce site web et si vous
pensez que cette mesure a été prise à tort, vous pouvez le signaler
ici.
---
Sie wurden auf diese Seite weitergeleitet! Die Seite, die Sie
versuchen aufzurufen enthält, gemäß der belgischen Gesetzgebung,
verbotene Inhalte.
Sollten Sie als Verantwortlicher oder Besitzer der Webseite mit
dieser Maßnahme nicht einverstanden sein, dann können Sie dies melden
indem Sie hier klicken .
---
You have been redirected to this stop page because the website you are
trying to visit offers content that is considered illegal according to
Belgian legislation.
If you are the owner or administrator of this website and you consider
to be wrongly redirected, you can report this here.

s|b

Karanog schreef:

> [...]
> Indien u beheerder of eigenaar van deze website bent en u meent dat
> deze maatregel ten onrechte is genomen, kan u dit hier melden.

Bedankt! Dat moest ik weten en dat is wat ik bedoel met 'The Great
Belgian Firewall'. Via Telenet kreeg ik iets gelijkaardigs te zien. Het
rare is dat ik nu 'unable to connect' te zien krijg. Als ik via Tor ga,
dan werkt het gewoon.

s|b

Karanog schreef:

> Na het 'doorklikken' krijg ik :
>
> STOP < zoals het achthoekig stopbord in het verkeer >

Kan je ook de URL geven waarnaar je wordt doorverwezen?

Via Proximus is het blijkbaar geen probleem. Zou het toeval zijn dat
zowel Telenet als Scarlet hier vermeld worden?

<http://www.indymedia.be/index.html%3Fq=node%252F32743.html>

(Let op de HTTP; je krijgt wellicht een waarschuwing.)

De site in kwestie ondervindt pas sinds kort problemen, dus ik vraag me
af of het federaal parket nog altijd werkt met een lijst van te
blokkeren sites en of Telenet en Scarlet hier nog gebruik van maken.

(Contact opnemen met de helpdesk van Telenet lijkt me verloren moeite;
die gaan het in Keulen horen donderen.)

Karanog

On Sun, 10 Jul 2022 20:43:54 +0200, "s|b" <m...@privacy.invalid> wrote:

>Kan je ook de URL geven waarnaar je wordt doorverwezen?

Dat blijft https://ipmanchess.yolasite.com/
Blijkbaar is zo'n STOPpagina iets speciaal ?

>Via Proximus is het blijkbaar geen probleem. Zou het toeval zijn dat
>zowel Telenet als Scarlet hier vermeld worden?

Geen idee.

><http://www.indymedia.be/index.html%3Fq=node%252F32743.html>
>(Let op de HTTP; je krijgt wellicht een waarschuwing.)

Nee, geen waarschuwing deze keer ...

Maar ik geraak nu wel op de website, met bovenaan:

"Indymedia.be is niet meer.
De ploeg van Indymedia.be is verhuisd naar DeWereldMorgen.be waar we
samen met anderen aan een nieuwswebsite werken. De komende weken en
maanden bouwen we Indymedia.be om tot een archief van 10 jaar werk van
honderden vrijwilligers.
Nieuws - Community - Blog - ..."

s|b

Karanog schreef:

> Dat blijft https://ipmanchess.yolasite.com/
> Blijkbaar is zo'n STOPpagina iets speciaal ?

Het is de pagina waarnaar men wordt doorverwezen als de site geblokkeerd
wordt door de zgn. Great Firewall (of Belgium), die

1. geen echte firewall is, maar meer een dns forward
2. makkelijk te omzeilen is via een proxy, alternatieve DNS, Tor, ...

Bij Telenet worden we doorverwezen naar een pagina van Telenet zelf.

Welke link krijg je bij deze:

"kan u dit _hier_ melden."

Wij krijgen (kregen) een link naar ecops.be, maar die zijn blijkbaar
sinds 2015 opgedoekt. Geen mens die dus weet wie de huidige lijst met
geblokkeerde websites actualiseert.

> Nee, geen waarschuwing deze keer ...

Ook geen waarschuwing ivm het gebrek aan HTTPS? De meeste browsers doen
dat tegenwoordig als je via HTTP probeert ipv HTTPS.

> Maar ik geraak nu wel op de website, met bovenaan:

In het artikel is meer te lezen over die zgn. firewall.

s|b

Karanog schreef:

> Dat blijft https://ipmanchess.yolasite.com/
> Blijkbaar is zo'n STOPpagina iets speciaal ?

Ik weet niet of je deze kan openen, maar dit is wat je via Telenet te
zien krijgt:
<https://networkmsg.telenet.be/blocked/phishing/?ipmanchess.yolasite.com>

Karanog

On Wed, 13 Jul 2022 21:39:02 +0200, "s|b" <m...@privacy.invalid> wrote:

>Ook geen waarschuwing ivm het gebrek aan HTTPS? De meeste browsers doen
>dat tegenwoordig als je via HTTP probeert ipv HTTPS.

Nee, ook vandaag niet. Werkt zoals je mag verwachten bij een gewone
url.

Karanog

On Wed, 13 Jul 2022 21:56:52 +0200, "s|b" <m...@privacy.invalid> wrote:

>Ik weet niet of je deze kan openen,
> maar dit is wat je via Telenet te zien krijgt:
><https://networkmsg.telenet.be/blocked/phishing/?ipmanchess.yolasite.com>

Ja, gewoon, zonder tussenschermen. Werkt zoals je mag verwachten bij
een 'normale' link.

't Is dus niet dezelfde als wat ik krijg.
Bij mij was er geen link naar "Meer informatie over pishing" waarop je
nog kan klikken.
Zie ook mijn 2e bericht in dit draadje.