Re: Arabist Jansen: Mohammed en Karel de Grote

Fustigator

Vitae forma vocata theo1610 <tvbeun...@hotmail.com> , die Fri, 24
Aug 2012 09:19:37 -0700 (PDT), in littera
<a3d2b9db-f142-4ff5...@q22g2000vbx.googlegroups.com> in
foro be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur:

> [...]
>kunnen brengen. Scott en O�Neill daarentegen, die kunnen we misschien
>nog wel voor het hekje krijgen als ze Schiphol een keer aandoen. En
>natuurlijk al die archeologen die de afgelopen decennia het benodigde
>veldwerk hebben gedaan voor zo ver ze nog in leven zijn. Of zou
>misschien een collectief Europees politiek proces in Stalin-stijl
>eigenlijk ook wel eens aardig zijn? Dat zal ze leren! Als je het zo
>bekijkt, worden het nog gouden tijden voor Moszkowicz.
>Geplaatst door hoeiboei op 00:01 Dit e-mailen Dit bloggen!Delen op

Wie zelf de moed kan opbrengen om de Koran te willen lezen, wat een
super-melige lectuur is, zal ook begrijpen dat Arabist Jansen in grote
lijnen gelijk heeft in zijn interpretatie van de Geschiedenis. Vooral
als hij deze politieke religie Isl�m genaamd, als grafdelver van onze
Westerse samenleving beschouwt.

De geschiedenis van de 14 eeuwen isl�m toont het aan voor wie zich
goed documenteert, zoals Pirenne, Scott O'Neill en een paar anderen.
--

Fusti

ceecee

On Aug 24, 10:16 pm, Fustigator <Fustiga...@xs4all.nl> wrote:
> Vitae forma vocata theo1610 <tvbeuning...@hotmail.com> , die Fri, 24
> Aug 2012 09:19:37 -0700 (PDT), in littera
> <a3d2b9db-f142-4ff5-9307-f51a51ac9...@q22g2000vbx.googlegroups.com> in
> Fusti- Hide quoted text -

Dat kan allemaal wel waar zijn wat Pirenne en hogervernoemden
geschreven hebben..
Maar zou men beter nieteebs eerst een echte deskundige raadplegen?

Norbert De Strandkruier is hier al maandenlang als eminent islamoloog
en moslimoloog bezig en heeft ook met een grote boot door de Perzische
Golf en omstreken gevaren.
Wat nog niet te veel volk hier kan zeggen...
;-)
ceecee

Strandkruier

On Fri, 24 Aug 2012 22:16:48 +0200, Fustigator <Fusti...@xs4all.nl>
wrote:
Ik heb mijn twijfels bij voorgaande alinea.
Ik was ooit eens te gast in een Kroatisch dorpje aan de kust (de naam
weet ik niet meer) en daar woonde de bevolking inderdaad hoog in de
bergen. De gids echter toonde ons toen een trap, uitgehouwen in de
rotswand door de vroegere dorpsbewoners, die vanaf de rand van de
dorpskom zowat 100m naar beneden liep, tot aan een mini-haventje, waar
bootjes aangemeerd konden worden. De gids zei dat die trap diende om
de inwoners van dat dorp de gelegenheid te geven snel naar hun bootjes
af te dalen vanaf het ogenblik dat iemand boven in het dorp een schip
op zee zag. Eerst trommelde hij dan snel zijn dorpsgenoten op en samen
liepen ze dan zo gauw mogelijk via die trap naar beneden om hun
bootjes te kunnen bemannen.
Waarom zo gauw mogelijk? De gids zei dat ze vroeger in dat dorp van,
onder andere, piraterij leefden en het was om di� reden dat ze zo
hoog, boven op de klif woonden: om snel vreemde schepen op zee te
kunnen waarnemen. Van Arabische piraten was daar toen geen sprake. Ze
waren zelf zeerovers!!
Ik acht het dus helemaal niet onmogelijk dat het verhaal van die gids
mag doorgetrokken worden naar alle kusten en eilanden in de
Middellandse Zee. Want piraterij was al van in de Oudheid een probleem
in de Middellandse Zee en piraten waren zelfs een bedreiging voor
inwoners van belangrijke steden in het achterland van die
piratendorpen. De potentaten van de staten in de Middellandse Zee
deden daar meestal weinig tegen omdat het zo'n gigantische onderneming
was. In 67 v��r Christus al had Gnaeus Pompeius Magnus er al
vijfhonderd schepen, 120.000 infanteriesoldaten en 5.000
cavaleriesoldaten voor nodig om heel de Middellandse Zee van piraten
te zuiveren. Daarbij had hij 400 piratenschepen buitgemaakt en er meer
dan duizend vernietigd. Zijn operatie duurde 3 maanden en hij had
daarmee een zware slag toegebracht aan de piraterij. Maar toen, in de
4de en de 5de eeuw het Romeinse rijk ten onder ging stak de piraterij
weer de kop op. Mohammed was toen nog niet eens geboren!
Ik weet wel dat later de Barbarijse zeerovers duchtig gevreesd werden
in de Middellandse Zee (en verder). Maar om nu te gaan zeggen dat de
islamieten de uitvinders waren van de piraterij in de Middellandse
Zee? Zeerovers hadden we hier ook, �h? De Vikingen kenden er ook wat
van en dat waren geen islamieten. Om een hond te slaan vindt men licht
een stok. Of: de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet!
En, wanneer werd de slavernij in Nederland offici�el afgeschaft? Pas
in 1863!! Zegge pas 150 jaar geleden!!

Norbert de strandkruier & fruitkweker

theo1610

On 25 aug, 16:00, Strandkruier <strandkru...@gmail.com> wrote:
> [...]
100 meter? hoog in de bergen?

> [...]
> hoog, boven op de klif woonden: om snel vreemde schepen op zee te
> kunnen waarnemen. Van Arabische piraten was daar toen geen sprake. Ze

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten, maar je gaat niet met
zijn allen hoog in de bergen wonen noch lange trappen in rotsen
uithakken vanwege een beter uitzicht op prooi. Dat doe je alleen als
je zelf prooi bent.

Filip

"Strandkruier" <strand...@gmail.com> schreef in bericht

> [...]
> op zee zag. Eerst trommelde hij dan snel zijn dorpsgenoten op en samen
> liepen ze dan zo gauw mogelijk via die trap naar beneden om hun

Dus ze gingen hoog in een rotswand wonen om snel beneden te zijn?
Logica van een Strandzager...

Strandkruier

Zeg, hebt gij 't verstand van 'n koppespin, of wat? Natuurlijk gingen
ze "hoog" wonen omdat ze vanuit hun dorpspleintje een ver zicht hadden
op naderende schepen. Hoe hoger dat ge boven de zeespiegel staat, hoe
verder ge kunt kijken, ja? Als ge op 't strand staat is uw zicht maar
beperkt tot een goeie 5 km, maar als ge vanuit een toren of van
bovenop een rots naar de horizon zoekt ziet ge die veel verder.
Hier een lijstje dat een schatting aanbied van hoe die kijkafstand
verandert: http://www.ikhebeenvraag.be/vraag/1683
Het was in die tijd interessant om zo ver mogelijk te kunnen kijken,
zeker als ge 'n piraat waart. Ge moet namelijk weten dat die
piratenscheepjes van toen ook moesten rekening houden met de wind om
tot aan hun prooi te geraken want ze moesten het doen met hun zeilen
en ze hadden toen nog geen motorboten.
Het kwam hem er dan wel op aan om, eens een schip opgemerkt, snel
beneden te zijn om in de piratenboot te stappen, om geen tijd te
verliezen. Ze moesten namelijk nog bij dat vreemd schip geraken, �h?
De afstand tot dat koopvaardijschip telde ook, �h? En zo maar naar
beneden gaan ging ook niet want die helling naar het strand was te
steil, met uitstulpingen en rotsen. Om de afdaling te vergemakkelijken
hadden die piraten dus een trap in die rotswand uitgehouwen. Die trap
konden ze achteraf ook gebruiken om via deze de buit naar boven te
dragen, niet?
Ik heb die trap toendertijd ook gedaan, toen ik in dat dorpje was, en
het was inderdaad de enige en snelste manier om tot aan het strand te
komen. Ge moet er ook rekening mee houden dat ge ginder met 'n soort
van kliffenkust te maken hebt en dat is niets uitzonderlijks voor de
Middellandse zee. En ik heb NIET gezegd dat ze IN een rotswand gingen
wonen, maar wel er bovenop.

Fustigator

Vitae forma vocata ceecee <chris...@gmail.com> , die Fri, 24 Aug
2012 17:45:29 -0700 (PDT), in littera
<de338161-4403-4e79...@c4g2000vbe.googlegroups.com> in
foro be.history(et aliis) vere scripsit quod sequitur:
> [...]
>Golf en omstreken gevaren.
>Wat nog niet te veel volk hier kan zeggen...

Dat laatste is waar, maar de Heer De Strandkruier is denk ik geen
universitair geschoolde historicus, eerder een ervaringsdeskundige
(hopenlijk zonder aanvaring in de Perzische golf).

--

Fusti

Strandkruier

On Sat, 25 Aug 2012 23:20:51 +0200, Fustigator <Fusti...@xs4all.nl>
wrote:

>Dat laatste is waar, maar de Heer De Strandkruier is denk ik geen
>universitair geschoolde historicus, eerder een ervaringsdeskundige
>(hopenlijk zonder aanvaring in de Perzische golf).

Ik ben inderdaad geen historicus, Fust. Een mens kan niet alles weten
ook, �h? Maar inderdaad: ervaring is ervaring en dat kunt ge niet
wegcijferen. Het is zeker niet alles, maar het helpt wel! In mijn
beroepsleven zeiden de jongere ingenieurs dat ook vaak over mij:"Hij
heeft weliswaar geen hogere opleiding, maar hij heeft toch dikwijls
gelijk!" En toen de fabriek nog jong was zeiden ze ook:"Ervaring, dat
is wat we hier missen!" Na een jaar of tien echter waren ze wel
bijgebeend. Maar ik vind het nog altijd een goed idee dat bijvoorbeeld
hoger opgeleide technici, zoals dat in Duitsland het geval is, altijd
aan de laagste sport moeten beginnen. Dat doen ze in Belgi� nog altijd
veel te weinig.

Willem-Jan Markerink

Strandkruier <strand...@gmail.com> wrote in
Ja, hier wel, bij de zwartjes onderling nog steeds niet.
En de arabieren zijn er mee begonnen, en gaan daar tot op de dag van
vandaag lustig mee door.
--
Bye,

Willem-Jan Markerink

The desire to understand
is sometimes far less intelligent than
the inability to understand

<w.j.ma...@a1.nl>
[note: 'a-one' & 'en-el'!]

Willem-Jan Markerink

theo1610 <tvbeun...@hotmail.com> wrote in news:65ef8ff0-2e88-4ac3-96ed-
abe46e...@d7g2000vbv.googlegroups.com:
1 sukkel daar boven op die berg stationeren lijkt me ook voldoende, ipv
alle zooi moeizaam naar boven te slepen.

Je bouwt toch goddomme ook niet het hele schip boven in het kraaiennest?

Willem-Jan Markerink

Fustigator <Fusti...@xs4all.nl> wrote in
Gelukkig was zijn Kroatische gids dat wel.

Willem-Jan Markerink

Strandkruier <strand...@gmail.com> wrote in
Daar houden ze de trap verkeerd om.

ceecee

On Aug 25, 4:00 pm, Strandkruier <strandkru...@gmail.com> wrote:
> [...]

Nee, de moslims hebben piraterij niet uitgevonden om de simpele reden
dat het al bestond.
Maar ze hebben het wel ten volle gebruikt.. tot in de 19de eeuw...

Wat zeg ik?

Zijn die Somalies die daar bij de Hoorn van Afrika schepen kapen ook
geen moslims?
Ik dacht het wel..

Norbert, ga wat garnot kruien en steek uw tijd niet in opzoekingen in
Wikipedia...
Als ge er niks van afweet zal een kwartiertje Wikipedia-en ook niet
helpen..

Ga kruien..
ceecee

ceecee

On Aug 25, 9:50 pm, Strandkruier <strandkru...@gmail.com> wrote:

> [...]
> wonen, maar wel er bovenop.
>
> Norbert de strandkruier & fruitkweker- Hide quoted text -

Ga garnot kruien !

ceecee

On Aug 25, 11:20 pm, Fustigator <Fustiga...@xs4all.nl> wrote:
> Vitae forma vocata ceecee <chriscl...@gmail.com> , die Fri, 24 Aug
> 2012 17:45:29 -0700 (PDT), in littera
> <de338161-4403-4e79-b511-3862143ee...@c4g2000vbe.googlegroups.com> in
> Fusti- Hide quoted text -

Nee, hij was geen kapitein hé...
Hij was maar eerst scheepsmaat - assistent electricien...

Hij moest de kapotte lampen op de boot vervangen..
:-)
ceece

ceecee

> read more »- Hide quoted text -

Juist gezien.

Filip

"Strandkruier" <strand...@gmail.com> schreef in bericht
Ze zullen je gewoonlijke moslim-apologetisme graag horen in Otranto. Zelfs
je geliefde Wikipedia kent het:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ottomaanse_aanval_op_Otranto
Iets grafischer uitgebeeld:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/78/Otranto_cathedral_martyrs.jpg/1024px-Otranto_cathedral_martyrs.jpg

Meer algemeen:
http://gatesofvienna.blogspot.be/2009/11/how-muslim-piracy-changed-world.html

Strandkruier

On Sat, 25 Aug 2012 17:11:42 -0700 (PDT), ceecee
<chris...@gmail.com> wrote:

>Hij moest de kapotte lampen op de boot vervangen..
>:-)
>ceece

ceecee, de tijd van de 'lampisten' was al lang voorbij toen ik ging
varen. Dat is nog van v��r de 2de Wereldoorlog, in de tijd van de
passagierschepen. Toen hadden die schepen veel kajuiten aan boord en
de passagiers werden verwend en de verlichting moest uiteraard
voortreffelijk werken. Komt daar nog bij dat op een schip lampen met
gloeidraden niet zo lang meegaan. Door de vele schokken en stampen die
door zo'n schip gaan breken die gloeidraden eerder af. Dus, daar
hadden ze toen iemand voor, die inderdaad hele dagen niets anders deed
dan lampen vervangen.
Ikzelf had meer werk aan andere elektrische machinerie. Daarbij was
het effect van het vele stampen en schokken van een schip eveneens te
merken, maar ook de nefaste inwerking van de zoute atmosfeer. Ook had
ik erg veel af te rekenen met de gevolgen van het gyroscopisch effect,
teweeggebracht door het rollen en deinen van het schip, op de lagers
van de talloze elektrische motoren, die daar stonden. Ik had veel
werk, heel veel werk. Als ge soms dacht dat 'n zeeman, aan boord van
een schip, niet veel te doen heeft dan zijt ge mis. Het was geen
eenvoudige baan! Ge moest daar maar eens een motor demonteren van 150
kg zwaar die voortdurend van links naar rechts overhelt.

Strandkruier

On Sun, 26 Aug 2012 05:04:45 +0200, "Filip"
Ze mogen d'r in Otranto van peinzen wat ze willen maar ik zie het zo:
het christendom, de Islam en de joden zijn altijd buren van mekaar
geweest. En waar er buren zijn, daar is er een buurtleven, nu eens
goed en dan weer slecht. En ze doen echt niet onder voor mekaar.
Ik ben echt geen apologetist voor de Islam maar ik stel vaak vast dat
er in onze samenleving te dikwijls naar dezelfde kant van de medaille
gekeken wordt en dat vind ik heel stom. Dat is hetzelfde als uw eigen
huisstof onder de matten vegen: als de gasten vertrokken zijn kruipt
het er toch weer van onder.
En het begrip "apologetiek" is ook van toepassing op het christendom:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Apologeticum

Strandkruier

ceecee, v��r dat ge peinst van mij te kunnen commanderen: ga eerst
eens iets lezen (ja, inderdaad: op Wikipedia) over zeeroverij:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zeeroverij
Daar zult ge lezen dat ook rond Zuid-Amerikaanse kusten piraterij
voorkomt en dat zijn daar toch geen moslimlanden, nietwaar?
Ook zult ge daar lezen dat het aantal gevallen van piraterij de
laatste jaren wederom in stijgende lijn gaat. Mij verwondert dat niet
want de moderne technologie, die kapers nu ter beschikking staat,
maakt dat ze weer effici�nt kunnen werken en v��r we 't beseffen
zullen we piraterij opnieuw overal vinden, ook rond niet-moslimlanden.
De reden daarvoor is dat de hedendaagse koopvaardijvloten zich daar
nog steeds niet mogen tegen verdedigen: als zij teveel wapens aan
boord hebben worden zij nog t� gemakkelijk beschouwd als
oorlogsschepen en dat geeft internationaal teveel wrijvingen.
Zijt GIJ zo goed op de hoogte van al wat reilt en zeilt in de wereld?
IK vind van niet! De grootste, domme zever die er hier geschreven
wordt tegenwoordig, staat in uw artikels. Het is uw recht om mijn 'n
onbenul te vinden, maar dat vind ik van u ook. Dus, met mijn groeten:
kruip maar weer achter uw scanner, ginder in 't Plantijnmuseum, of ga
hi�roglyfen van de muur schrepen in ��n of andere Egyptisch piramide.
Dit is hier een politiek forum en ik heb hier evenveel recht van
spreken als gij. Daar kan 'n minkukel gelijk gij niets aan veranderen.
En als mijn artikels u niet aanstaan moet ge ze maar in uw filters
steken. G' hebt ze d'r voor!

Strandkruier

On Sat, 25 Aug 2012 17:08:39 -0700 (PDT), ceecee
<chris...@gmail.com> wrote:

>Juist gezien.

Hebt gij ooit wel al eens iets gelezen van de hand van diene mijnheer
Jansen, ceecee?

boutros gali

> En het begrip "apologetiek" is ook van toepassing op het christendom:
> http://nl.wikipedia.org/wiki/Apologeticum

Leer jij soms ook telefoonboeken uit het hoofd?
Honey Ryder tegen 007: ik ben veel slimmer dan jij want ik zit al aan de H
van de encyclopedie.

De Joker

On Aug 26, 9:54 am, Strandkruier <strandkru...@gmail.com> wrote:
> [...]
> spreken als gij. Daar kan 'n minkukel gelijk gij niets aan veranderen.
> En als mijn artikels u niet aanstaan moet ge ze maar in uw filters

Maar kruierken, Uw argumenten hier zeggen toch niet zo
heel veel over de stelling van dien arabist (Jansen..)

Ziet gij eigenlijk vanaf het strand in Belhiege die piratenvlag
nogal eens voorbij komen? Zijn er wellicht in de kuststreken
onlangs nog fruitkwekerijen geplunderd?

(J)

Illuminatus

On 8/26/2012 11:37 AM, De Joker wrote:
> Ziet gij eigenlijk vanaf het strand in Belhiege die piratenvlag
> nogal eens voorbij komen? Zijn er wellicht in de kuststreken
> onlangs nog fruitkwekerijen geplunderd?

Neeje de belgskes hemme nen nieuwe tactiek bedacht. Ik zou't eigenlijk
niet mogen zegge maar het gaat gelijk dees : ge laat uwe vijand (de
Staatse Watergeuzen parexempel) een stukske polder onderlopen en als
daar dan rijk beladen oranjeblanje koopvaardijschepen over rond dabberen
trekt ge al rap het stoppeke uit de polder zodat de scheepkens vast
komen te zitten in de mour. G'het dan alleen nog ladderkens vandoen om
ze leeg te pikken. Slum he manneke!?

Strandkruier

On Sun, 26 Aug 2012 04:19:52 -0500, boutros gali <new...@hotmail.com>
wrote:
Zeg 'n keer, Baron Steengruis, wat is hier eigenlijk uw punt?

ceecee

On Aug 26, 11:19 am, boutros gali <newl...@hotmail.com> wrote:

> Leer jij soms ook telefoonboeken uit het hoofd?
> Honey Ryder tegen 007: ik ben veel slimmer dan jij want ik zit al aan de H
> van de encyclopedie.

:-)

ceecee

On Aug 26, 9:58 am, Strandkruier <strandkru...@gmail.com> wrote:

> Hebt gij ooit wel al eens iets gelezen van de hand van diene mijnheer
> Jansen, ceecee?
>
> Norbert de strandkruier & fruitkweker

Ge denkt toch niet in uw wildste dromen dat ik iets gaan lezen dat GIH
interessant vindt..
Voor ge het weet ga ik ook pruimen kweken die geneteisch gemanipuleerd
zijn met staatssubsidies..
En als er toch een pruim met gemanipuleerd worden, dan weet ik wel
beter..
:-)
ceecee

ceecee

On Aug 25, 11:20 pm, Fustigator <Fustiga...@xs4all.nl> wrote:
> [...]

Ge bedoelde "aanvaringsdeskundige" in plaats van
"ervaringsdeskundige"?
:-)
ceecee

Strandkruier

On Sun, 26 Aug 2012 08:11:34 -0700 (PDT), ceecee
<chris...@gmail.com> wrote:

>Ge bedoelde "aanvaringsdeskundige" in plaats van
>"ervaringsdeskundige"?
>:-)
>ceecee

Christiaen, zuipt nog wat veel van die Clairette de Die en ge geraakt
nog wel eens in aanvaring met 'n camion!

Strandkruier

On Sun, 26 Aug 2012 08:09:49 -0700 (PDT), ceecee
<chris...@gmail.com> wrote:

>En als er toch een pruim met gemanipuleerd worden, dan weet ik wel
>beter..
>:-)
>ceecee

Stoefer! Op uw schoenen zeiken, dat is alles wat ge d'r nog mee kunt
doen, met die prul van u!!

Fustigator

Vitae forma vocata Strandkruier <strand...@gmail.com> , die Sat, 25
Aug 2012 23:50:39 +0200, in littera
<tbhi38l02p0ko9o95...@4ax.com> in foro be.history(et
> [...]

>beroepsleven zeiden de jongere ingenieurs dat ook vaak over mij:"Hij
>heeft weliswaar geen hogere opleiding, maar hij heeft toch dikwijls

Je moet geen universitaire scholing gehad hebben om gezond verstand te
bezitten!

> [...]
>hoger opgeleide technici, zoals dat in Duitsland het geval is, altijd
>aan de laagste sport moeten beginnen. Dat doen ze in België nog altijd

Helemaal mee eens, net zoals ik vind dat magistraten die strafzaken
moeten afhandelen eerst zes maand in uniform met de politie overal
zouden moeten meelopen om in de praktijk te zien hoe criminelen zich
gedragen;

>Norbert de strandkruier & fruitkweker

--

Fusti

Fustigator

Vitae forma vocata ceecee <chris...@gmail.com> , die Sun, 26 Aug
2012 08:11:34 -0700 (PDT), in littera
<a340072d-a259-459d...@z4g2000vby.googlegroups.com> in
ROTFL
Ik denk dat de meeste posters dat ook zijn!

--

Fusti

biermartin

Creationist Fustigator schreef:

> [...]
> moeten afhandelen eerst zes maand in uniform met de politie  overal
> zouden moeten meelopen om in de praktijk te zien   hoe criminelen zich

Juist! En op dezelfde manier zouden al die religieus-geinspireerde
anti-abortus-activisten gewoon eens een half jaar moeten meelopen in
een vrouwenkliniek, in een blijf-van-me-lijf huis, of in een rape-
crisis-center.

Martin Bier

ceecee

On Aug 26, 7:14 pm, Strandkruier <strandkru...@gmail.com> wrote:

> Christiaen, zuipt nog wat veel van die Clairette de Die en ge geraakt
> nog wel eens in aanvaring met 'n camion!
>
> Norbert de strandkruier & fruitkweker

Achterlijk Schijthuis !

ceecee

On Aug 26, 7:17 pm, Strandkruier <strandkru...@gmail.com> wrote:

> Stoefer! Op uw schoenen zeiken, dat is alles wat ge d'r nog mee kunt
> doen, met die prul van u!!
>
> Norbert de strandkruier & fruitkweker

Achterlijk Schijthuis