Pointer: 'Broedertwist' in de ramsj.

1 view

J. J. Lodder

[F'up to nl.geschiedenis,be.history]

Voor de liefhebbers: het boek 'Broedertwist;
Belgie en Nederland en de erfenis van 1830'
van Peter Rietberge en Ton Verschaffel
ligt in de ramsj (euro 7,90)
<http://ramsjkrant.nl/broedertwist-p-8886.html>
(boek bij de gelijknamige tentoonstelling, 2005/2006)
Over hoe het zo gekomen is, en hoe het verder ging.

Fraai geillustreerd met allerlei schilderijen
uit de museum kelders.

Jan

Izak van Langevelde

In article <1km7riu.82r...@de-ster.xs4all.nl>,
nos...@de-ster.demon.nl (J. J. Lodder) wrote:

> [F'up to nl.geschiedenis,be.history]
>
> Voor de liefhebbers: het boek 'Broedertwist;
> Belgie en Nederland en de erfenis van 1830'
> van Peter Rietberge en Ton Verschaffel
> ligt in de ramsj (euro 7,90)

Jammer, ik dacht een goedkope Asterix te scoren...

--
Grinnikend door het leven...

Johannes

"Izak van Langevelde" <eeza...@xs4all.nl> schreef in bericht
Goedkoop? Voor een album van Asterix is EUR 7,90 bijna anderhalve euro
duurder dan in Nederland de nieuwprijs!

J. J. Lodder

Die had het buskruit niet uitgevonden,
en kon er dus niet de lont in steken.

Maar een lading heerlijk geurende Corsicaaanse kaas
bleek daar hetzelfde effect te hebben,

Jan

Geisenrik

On 24 jun, 23:24, Izak van Langevelde <eezac...@xs4all.nl> wrote:
> In article <1km7riu.82rhn410mxg...@de-ster.xs4all.nl>,
>
> Grinnikend door het leven...

Moet om jezelf zijn, om Jan L(odder) valt niet te lachen

Geisenrik

On 25 jun, 16:32, nos...@de-ster.demon.nl (J. J. Lodder) wrote:
> [...]

Op be.historie is er ook een discussie gaande over
"Caesar is nooit in België geweest, waar gesteld wordt, dat ten tijde
van Julius Cesar Belgie ook al in twee delen opgesplitst was.
Wat moeten we nu met een nieuw boek over een veel latere broedertwist,
omdat J.L.(odder) toevallig ook eens een boek gelezen heeft.

Fustigator

Vitae forma vocata Geisenrik <dejon...@live.nl> , die Mon, 25 Jun
2012 11:23:16 -0700 (PDT), in littera
<04a2c47f-5826-4c71...@a8g2000vbk.googlegroups.com> in
foro be.history(et aliis) vere scripsit quod sequitur:

Die zit!
--

Fusti

J. J. Lodder

Aan stakkerige Belgen kan je geen goed doen,

Jan

Geisenrik

On 26 jun, 11:35, nos...@de-ster.demon.nl (J. J. Lodder) wrote:

> Aan stakkerige Belgen kan je geen goed doen,

Waarom crosspostte je dan je originele posting naar be.history

Beetje warrig in je hoofd ?

J. J. Lodder

Geisenrik <dejon...@live.nl> wrote:

> Waarom crosspostte je dan je originele posting naar be.history

Niet alle Belgen zijn stakkerig.

> Beetje warrig in je hoofd ?

Je projecteert,

Jan

Fustigator

Vitae forma vocata nos...@de-ster.demon.nl (J. J. Lodder) , die Tue,
26 Jun 2012 11:35:55 +0200, in littera
<1kmanhe.1fo...@de-ster.xs4all.nl> in foro be.history(et
aliis) vere scripsit quod sequitur:

>Aan stakkerige Belgen kan je geen goed doen,

Aan kLodderige Hollanders evenmin...

--

Fusti

Fustigator

Vitae forma vocata Geisenrik <dejon...@live.nl> , die Tue, 26 Jun
2012 09:17:05 -0700 (PDT), in littera
<3d06f8f0-e5cd-42f0...@3g2000vbx.googlegroups.com> in
foro be.history(et aliis) vere scripsit quod sequitur:

>Waarom crosspostte je dan je originele posting naar be.history

Om te pogen interessant te doen...

>Beetje warrig in je hoofd ?

dat is ie allang, maar hij is gelukkig niet gevaarlijk.:-)
--

Fusti

Fustigator

Vitae forma vocata nos...@de-ster.demon.nl (J. J. Lodder) , die Tue,
26 Jun 2012 23:36:17 +0200, in littera
<1kmbcd0.ly...@de-ster.xs4all.nl> in foro be.history(et aliis)
vere scripsit quod sequitur:

>Niet alle Belgen zijn stakkerig.

Niet alle Hollanders zijn kLodderig...

>Je projecteert,

nee hoor!
--

Fusti

J. J. Lodder

Fustigator <Fusti...@xs4all.nl> wrote:

> [...]

Ook van harte welkom in de kleuterklas,

Jan

Geisenrik

On 29 jun, 15:12, nos...@de-ster.demon.nl (J. J. Lodder) wrote:>

> Ook van harte welkom in de kleuterklas,

Ben jij de kleuterleidster, dat jij de nieuwelingen welkom heet ?
of klasse oudste

Fustigator

Vitae forma vocata nos...@de-ster.demon.nl (J. J. Lodder) , die Fri,
29 Jun 2012 15:12:50 +0200, in littera
<1kmg343.yw...@de-ster.xs4all.nl> in foro be.history(et aliis)
nee dank je.
ik ga niet naast je op de kleuterbank gaan zitten.
'k Heb wel wat anders te doen.>
--

Fusti