Geschiedenis van België

Fustigator

Dit is een pracht van een werk: teksten van Prof Schoonjans en
illustraties van J-L Huens, gecompileerd door een expert.

Eenieder die in onze geschiedenis ge�nteresseerd is, zou dat moeten
lezen.

--

Fusti

Fustigator

Vitae forma vocata Fustigator <Fusti...@xs4all.nl> , die Tue, 29 Jan
2013 10:23:08 +0100, in littera
<n35fg890n007o7m3q...@4ax.com> in foro be.history(et
aliis) vere scripsit quod sequitur:
Hier de link:
http://geschiedenisvanbelgie.blogspot.be/
--

Fusti

Uwe Hayek

On 29-Jan-13 10:23 AM, Fustigator wrote:

Geschiedenis van België.

Ja, België is Geschiedenis. Passé Decomposé.

Uwe Hayek.

Fustigator

Vitae forma vocata Uwe Hayek <hay...@nospam.xs4all.nl> , die Wed, 30
Jan 2013 18:39:03 +0100, in littera
<51095af0$0$6870$e4fe...@news2.news.xs4all.nl> in foro be.history(et
aliis) vere scripsit quod sequitur:

>On 29-Jan-13 10:23 AM, Fustigator wrote:
>
>Geschiedenis van België.
>
>Ja, België is Geschiedenis.

Europa is de toekomst,
niet Vlaanderen want dat is nog meer passé dan België.

>Passé Decomposé.

Enkel als de 18% (*)Vlaamse separatisten hun zin krijgen.

* enquête van De Standaard van eind 2011

Separatisme is trouwens retrograad t.o.v. de Europese eenmaking
--

Fusti

Fustigator

Vitae forma vocata Belgicus Simplex <belgicus...@hotmail.com> ,
die Tue, 29 Jan 2013 21:19:30 +0100, in littera
<3uagg85defnddmorv...@4ax.com> in foro be.politics(et
> [...]

>zelf waren te vinden in repen chocola als ik me goed herinner. De
>grote prentjes moest je wel apart kopen of inruilen voor een aantal
>omslagen van repen chocola dacht ik. Zo'n 'grote prent' kun je zien
>bij de illustratie van de Slag aan de Samber.
>Cesars dooddoener dat de Belgen de dappersten waren van alle Galliėrs
>mocht er natuurlijk ook niet bij ontbreken.
>Mooie boeken voor die tijd die tot doel hadden de jeugd in te wijden
>in de geschiedenis van hun land maar daarbij (zoals in alle landen
>bijna) uitging van een eenzijdige voorstelling van de feiten: Belgiė

Als het land altijd bestaan heeft , dat is een feit.
Dat het altijd Belgiė heette dat is geen feit, maar stukken ervan wel
ten tijde van de Romeinen (Belgica Prima en vooral Belgica Secunda)
en geheel het land plus grote aanpalende streken in alle geschriften
in de latijnse taal (meestal officiėle documenten en landkaarten)
vanaf de Boergondiėrs tot de Franse Revolutie.
--

Fusti