Dit is erger dan onder het communisme

George Orwell

"De nummer twee van het Vaticaan, kardinaal Tarcisio Bertone,
noemt de huiszoekingen erger dan wat er onder communistische
regimes gebeurt."

Tiens, où est donc passé l'évèque Van Geluwe ?
Cet évèque en aveu de faits pédophiles est-il toujours "prisonnier"
dans sa retraite dorée du couvent de West-Vleteren ?

Pourquoi ce monsieur n'est-il pas en prison ?

http://forums.lesoir.be/index.php?showtopic=50761

Il mittente di questo messaggio|The sender address of this
non corrisponde ad un utente |message is not related to a real
reale ma all'indirizzo fittizio|person but to a fake address of an
di un sistema anonimizzatore |anonymous system
Per maggiori informazioni |For more info
https://www.mixmaster.it

Anne Onime

Nomen Nescio

George Orwell

PauL

> "De nummer twee van het Vaticaan, kardinaal Tarcisio Bertone,
> noemt de huiszoekingen erger dan wat er onder communistische
> regimes gebeurt."

Zie ook:
http://www.tijd.be/nieuws/politiek_-_economie_belgie/Opsluiting_bisschoppen_-zwaarwichtig-.8932815-3136.art

Ongelofelijk hoe die schijnheiligen nu in een slachtofferrol willen
kruipen en de essentie proberen te verfusten.

Negen uren zonder eten of drinken ochgottekes,
de vastenperiode duurt verdorie 40 dagen...

Jammer dat de zelf geselende paus er niet meer is.
Ik had graag zijn mening eens gehoord ;-)

Illuminatus

PauL wrote:

> [...]
>

> Ongelofelijk hoe die schijnheiligen nu in een slachtofferrol willen
> kruipen en de essentie proberen te verfusten.

Wat meer is, de arrogante inmenging van het Vatikaan via die
schijngeilig loensende Bertone in Belgische interne aangelegenheden en
in lopende gerechtszaken zou zeker moeten leiden tot het terugroepen van
de Belgische ambassadeur bij de Geilige Stoel, plus een bevriezen van de
diplomatieke betrekkingen.

--
In a country well governed, poverty is something to be ashamed of. In a
country badly governed, wealth is something to be ashamed of - Confucius

Ruut66

On Jun 27, 12:50 pm, Illuminatus <illumin...@gnosis.zen> wrote:

> [...]
> In a country well governed, poverty is something to be ashamed of. In a
> country badly governed, wealth is something to be ashamed of - Confucius

Me dunkt dat een Graffitti met een Kanamara Matsuri stijl-element op
zijn plaats is in zo'n kerk. Met vruchtbare harmonie en voorspoed aan
dhr Bertone toegewenst.

Illuminatus

Ruut66 wrote:

> Me dunkt dat een Graffitti met een Kanamara Matsuri stijl-element op
> zijn plaats is in zo'n kerk. Met vruchtbare harmonie en voorspoed aan
> dhr Bertone toegewenst.

Graffiti? De gnosten van de apocalyps hebben met een gerechtelijk
mandaat al gaatjes geklopboord in de crypte van Kardinaal Mercier. Het
werd tijd dat die mens eens gelucht werd na zijn abject anti-Vlaams
hautain leven. Hopelijk hebben ze er meteen een papierrolletje met de
verkiezingsuitslag doorgefrommeld.

Fustigator

Vitae forma vocata Illuminatus <illum...@gnosis.zen> , die Sun, 27
Jun 2010 12:50:48 +0200, in littera
<i07ai1$muc$1...@tornado.tornevall.net> in foro be.politics(et aliis)
vere scripsit quod sequitur:

> [...]
>in lopende gerechtszaken zou zeker moeten leiden tot het terugroepen van
>de Belgische ambassadeur bij de Geilige Stoel, plus een bevriezen van de

Zuig je dat uit eigen duim of is het je "sjef d'ateljee fr.: maç.:"
die je dat ingefluisterd heeft?
--

Fusti

Fustigator

Vitae forma vocata "PauL" <mi...@live.be> , die Sun, 27 Jun 2010
00:49:05 +0200, in littera <4c268...@news4us.nl> in foro

> [...]

>Ongelofelijk hoe die schijnheiligen nu in een slachtofferrol willen
>kruipen en de essentie proberen te verfusten.

ik blijf de Flamin-gansjes bezig houden...

>Negen uren zonder eten of drinken ochgottekes,
>de vastenperiode duurt verdorie 40 dagen...

Blijf jij maar zelf 40 dagen zonder eten.

>Jammer dat de zelf geselende paus er niet meer is.
>Ik had graag zijn mening eens gehoord ;-)

je bent daarvoor veel te laat.
Normaal voor een retrograde nationalist.
--

Fusti

Michèle

On 26 juin, 19:18, George Orwell <nob...@mixmaster.it> wrote:
> [...]
> dans sa retraite dorée du couvent de West-Vleteren ?
>
> Pourquoi ce monsieur n'est-il pas en prison ?

Et vous oubliez le curé belge flamand pédophile qui "travaille" dans
une école au Pérou.

Dès que son dossier a été soulevé, il a disparu de la circulation.

Le Fusti, catho de merde, le cache dans sa cave !

Michèle

Michèle

On 27 juin, 20:30, Fustigator <Fustiga...@xs4all.nl> wrote:
> [...]

> Blijf jij maar zelf 40 dagen zonder eten.

> je bent daarvoor veel te laat.
> Normaal voor een retrograde nationalist.

Sale type !!

Message has been deleted

PauL

"Fustigator" <Fusti...@xs4all.nl> schreef in bericht

> Vitae forma vocata "PauL" <mi...@live.be> , die Sun, 27 Jun 2010
> 00:49:05 +0200, in littera <4c268...@news4us.nl> in foro
> be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur:

> ik blijf de Flamin-gansjes bezig houden...

En Achilles blijft een pees in het onderbeen bezighouden...

> Blijf jij maar zelf 40 dagen zonder eten.

De instanties hebben het ondertussen al ontkent.
Zelfs dat hebben ze in Rome verfust.

> je bent daarvoor veel te laat.

De huidige paus moest zich ondertussen toch wel al moeien.

> Normaal voor een retrograde nationalist.

Mijn mening over schijnheilige kerklijders (opzettelijk met lange 'ij')
heeft niks met nationalisme te maken.

Wisenose

"Illuminatus" <illum...@gnosis.zen> schreef in bericht

> [...]
> Hopelijk hebben ze er meteen een papierrolletje met de verkiezingsuitslag

Welke excellentie had er zich omgekeerd in zijn graf?

PauL

"PauL" <mi...@live.be> schreef in bericht news:4c282489$2...@news4us.nl...

> "Fustigator" <Fusti...@xs4all.nl> schreef in bericht

> De instanties hebben het ondertussen al ontkent.
> Zelfs dat hebben ze in Rome verfust.

En nog geen klein beetje:

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=GP32S7614

--->
Om 13 uur gaf onderzoeksrechter Wim De Troy de toelating aan de
bestelde traiteur
om de 'zalmmousse op een bedje van sla' te serveren.
Gevolgd door de bestelde parelhoen met gratin dauphinois
en tot slot een dessert.
Rode en witte wijn ontbraken niet op het menu,
net zomin als mineraal- of spuitwater.
<---

En er was genoeg voor iedereen!

Dacht die de nummer twee van het Vaticaan dat dit niet ging
uitkomen? Ze maken zich ginder ongeloofwaardig tot en met.

Fustigator

Vitae forma vocata "PauL" <mi...@live.be> , die Mon, 28 Jun 2010
06:26:04 +0200, in littera <4c282489$2...@news4us.nl> in foro

be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur:

>"Fustigator" <Fusti...@xs4all.nl> schreef in bericht

>En Achilles blijft een pees in het onderbeen bezighouden...

Irrelevante onzin van je.

>De instanties hebben het ondertussen al ontkent.

Inderdaad.
Jammer voor de D-T fout.

>Zelfs dat hebben ze in Rome verfust.

ik blijf je bezig houden.

>De huidige paus moest zich ondertussen toch wel al moeien.

Hij is de leider van de organisatie.
mag hij?

>Mijn mening over schijnheilige kerklijders (opzettelijk met lange 'ij')
>heeft niks met nationalisme te maken.

Maar dat ben je wel.
en vooral retrograad.
--

Fusti

PauL

> Vitae forma vocata "PauL" <mi...@live.be> , die Mon, 28 Jun 2010

> Hij is de leider van de organisatie.
> mag hij?

Die mens mag alles maar als je geschoren wordt
kun je beter stilzitten.

Fustigator

Vitae forma vocata "PauL" <mi...@live.be> , die Wed, 30 Jun 2010
01:46:23 +0200, in littera <4c2a875b$1...@news4us.nl> in foro

be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur:

Idiote en irrelevante onzin.
Maar dat zijn we van je meer gewend.
--

Fusti

PauL

"Fustigator" <Fusti...@xs4all.nl> schreef in bericht

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1079281/2010/03/13/Paus-wist-van-kindermisbruik-en-gaf-zelfs-onderdak-aan-pedofiele-priester.dhtml

--->
HLN update De paus is wel degelijk geconfronteerd geweest met pedofiele
priesters en heeft alvast één van hen zelfs de hand boven het hoofd gehouden.
Dat is de schokkende onthulling van de Süddeutsche Zeitung, die ondertussen
bevestigd is door het bisdom München. Bovendien pleegde de priester nog
verschillende zedendelicten met minderjarigen nadat toenmalig aartsbisschop
Joseph Ratzinger hem de hand had gereikt.
<---

Ga u schamen!

Fustigator

Vitae forma vocata "PauL" <mi...@live.be> , die Thu, 1 Jul 2010
04:47:03 +0200, in littera <4c2c0...@news4us.nl> in foro

ik hoef me niet te schamen voor wat ik niet gedaan heb.
dit gezegd was papa Ratzi toen nog geen paus en ten tweede moet men
eerst kijken hoe de zaken precies in elkaar zitten.

Wees gerust: het toedekken van daders en vooral het niet nagaan als
ze recidieven plegen als ze elders worden tewerk gesteld is schandalig
en schandelijk.

Dat men een tweede kans geeft aan een dader is volgens de christelijke
leer, maar recidivisten moeten nog strenger aangepakt worden en
eigenlijk liefst priester-af worden.
--

Fusti

PauL

"Fustigator" <Fusti...@xs4all.nl> schreef in bericht

Dat was i.v.m. je uitspraak: "Idiote en irrelevante onzin"
Hij heeft namelijk zelf boter op zijn hoofd.

Fustigator

Vitae forma vocata "PauL" <mi...@live.be> , die Sat, 3 Jul 2010
13:06:59 +0200, in littera <4c2f1d7c$1...@news4us.nl> in foro

Weerom een bewering zonder bewijs.
jij moet echt eens leren dat veronderstellingen en beweringen niet
hetzelfde zijn als bewijzen.
--

Fusti

PauL

> Vitae forma vocata "PauL" <mi...@live.be> , die Sat, 3 Jul 2010

> Weerom een bewering zonder bewijs.
> jij moet echt eens leren dat veronderstellingen en beweringen niet
> hetzelfde zijn als bewijzen.

Jij moet echt eens leren dat bewijzen, bewijzen zijn:

http://nos.nl/artikel/149575-paus-weigerde-schuldige-priester-te-ontslaan.html

--->
AP noemt de brief het sterkste bewijs tot nu toe dat Ratzinger dat wel deed.
(---)
Een advocaat die enkele van de slachtoffers van Kiesle vertegenwoordigt,
zegt dat "Ratzinger zich meer zorgen maakte om een schandaal te voorkomen,
dan om de kinderen te beschermen".
<---

Er is zelfs een motief!

Fustigator

Vitae forma vocata "PauL" <mi...@live.be> , die Mon, 5 Jul 2010
06:59:33 +0200, in littera <4c31681b$1...@news4us.nl> in foro

be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur:

>"Fustigator" <Fusti...@xs4all.nl> schreef in bericht

>Jij moet echt eens leren dat bewijzen, bewijzen zijn:

zegt wie habitueel verodnerstellingen en beweringen voor bewijzen
beschouwt!

> [...]
>zegt dat "Ratzinger zich meer zorgen maakte om een schandaal te voorkomen,

De brief is niet eens gepubliceerd, enkel de handtekening.

De priester in kwestie is wel bestraft geweest en uit het ambt gezet.

Ik zie in die tekst geen enkele bewijs, alleen veronderstellingen en
mogelijks manipulatie van teksten.
--

Fusti

PauL

> [...]
> be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur:

> zegt wie habitueel verodnerstellingen en beweringen voor bewijzen

De bewijzen zijn er nog altijd (zie lager)

> De brief is niet eens gepubliceerd, enkel de handtekening.

Die brief staat nog altijd op de site van The NYT :

http://documents.nytimes.com/the-document-trail-stephen-kiesle

=> op pagina 16 en op pagina 15 vindt je de vertaling

Essentie:
--->
It is necessary for this Congregation to submit incidents of this sort
to very careful consideration, which necessitates a longer period of time.
<---

=> doofpot

> De priester in kwestie is wel bestraft geweest en uit het ambt gezet.
>
> Ik zie in die tekst geen enkele bewijs, alleen veronderstellingen en
> mogelijks manipulatie van teksten.

Een goede verstaander heeft maar 1 woord nodig.

Fustigator

Vitae forma vocata "PauL" <mi...@live.be> , die Tue, 6 Jul 2010
00:45:12 +0200, in littera <4c326534$2...@news4us.nl> in foro

be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur:

>"Fustigator" <Fusti...@xs4all.nl> schreef in bericht

>De bewijzen zijn er nog altijd (zie lager)

Ik ga zo kijken.

> [...]
>It is necessary for this Congregation to submit incidents of this sort
>to very careful consideration, which necessitates a longer period of time.

Jouw conclusie, niet de mijne.

je "vergeet" de volgende zin:
====
In the meantime your Excellency must not fail to provide the
petitioner with as much paternal care as possible and in addition to
explain to same the rationale of this court, which is accustomed to
proceed keeping the common good especially before its eyes.
====
dat weil zeggen dat je die Kiesle onder curatele moet zetten om
recidief te voorkomen, en dat de bisschop Kiesle moet uitleggen waarom
er geen haast is.

Ratzi vraagt juist een beetje meer tijd vooraleer men een beslissing
moet nemen, en om rekening te houden met het algemeen goed - dus voor
betrokkene zowel als voor derden.

Dan moet je echt leren beter verstaan.

Probeer eens begrijpend leren lezen.
--

Fusti

PauL

> Vitae forma vocata "PauL" <mi...@live.be> , die Tue, 6 Jul 2010

> Jouw conclusie, niet de mijne.

In dit geval moet je in het meervoud spreken.
Je had dus moeten zeggen: "Jullie conclusie, niet de mijne

> [...]
>
> Ratzi vraagt juist een beetje meer tijd vooraleer men een beslissing
> moet nemen, en om rekening te houden met het algemeen goed - dus voor

Ja, ze hebben dus tot deze week moeten wachten vooraleer
hij wakker schoot:
http://www.vandaag.be/buitenland/40345_paus-belooft-pedopriesters-strenger-aan-te-pakken.html

> Dan moet je echt leren beter verstaan.

Met wat hij nu belooft, bekent hij expliciet dat ze te laks waren.
En ze hadden daar een motief voor.

> Probeer eens begrijpend leren lezen.

Dat had Ratzi beter gedaan:

Feb. 1, 1982: Bishop Cummins writes to Cardinal Ratzinger,
supplying additional information about Father Kiesle and telling the cardinal:

"There might be greater scandal to the community if Father
Kiesle were allowed to return to the active ministry." p.8

=> oogkleppen.

Fustigator

Vitae forma vocata "PauL" <mi...@live.be> , die Thu, 8 Jul 2010
06:45:42 +0200, in littera <4c355...@news4us.nl> in foro

be.politics(et aliis) vere scripsit quod sequitur:

>"Fustigator" <Fusti...@xs4all.nl> schreef in bericht

>In dit geval moet je in het meervoud spreken.
>Je had dus moeten zeggen: "Jullie conclusie, niet de mijne

ik antwoordde enkel op jouw stuff.

>Ja, ze hebben dus tot deze week moeten wachten vooraleer
>hij wakker schoot:
>http://www.vandaag.be/buitenland/40345_paus-belooft-pedopriesters-strenger-aan-te-pakken.html

gazettenpraat: de Paus heeft al in 2001 gezegd dat men in de RKK de
pedopasters streng moest aanpakken.
=====
SACRAMENTORUM SANCTITATIS TUTELA
POPE JOHN PAUL II

APOSTOLIC LETTER

GIVEN MOTU PROPRIO

by which are promulgated Norms concerning the more grave delicts
reserved to the Congregation for the Doctrine of the Faith

The Safeguarding of the Sanctity of the Sacraments,
especially the Most Holy Eucharist and Penance, and the keeping of the
faithful, called to communion with the Lord, in their observance of
the sixth commandment of the Decalogue, demand that the Church itself,
in her pastoral solicitude, intervene to avert dangers of violation,
so as to provide for the salvation of souls “which must always be the
supreme law in the Church” (Codex Iuris Canonici, can. 1752).

Indeed, Our Predecessors already provided for the sanctity
of the sacraments, especially penance, through appropriate Apostolic
Constitutions such as the Constitution Sacramentum Poenitentiae, of
Pope Benedict XIV, issued June 1, 1741;[1] the same goal was likewise
pursued by a number of canons of the Codex Iuris Canonici, promulgated
in 1917 with their fontes by which canonical sanctions had been
established against delicts of this kind.[2]

In more recent times, in order to avert these and
connected delicts, the Supreme Sacred Congregation of the Holy Office,
through the Instruction Crimen sollicitationis, addressed to all
Patriarchs, Archbishops, Bishops, and other local Ordinaries “even of
an Oriental Rite” on March 16, 1962, established a manner of
proceeding in such cases, inasmuch as judicial competence had been
attributed exclusively to it, which competence could be exercised
either administratively or through a judicial process. It is to be
kept in mind that an Instruction of this kind had the force of law
since the Supreme Pontiff, according to the norm of can. 247, § 1 of
the Codex Iuris Canonici promulgated in 1917, presided over the
Congregation of the Holy Office, and the Instruction proceeded from
his own authority, with the Cardinal at the time only performing the
function of Secretary.

The Supreme Pontiff, Pope Paul VI, of happy memory, by the
Apostolic Constitution on the Roman Curia, Regimini Ecclesiae
Universae, issued on August 15, 1967,[3] confirmed the Congregation’s
judicial and administrative competence in proceeding “according to its
amended and approved norms”.

Finally, by the authority with which we are invested, in
the Apostolic Constitution, Pastor Bonus, promulgated on June 28,
1988, we expressly established, “[The Congregation for the Doctrine of
the Faith] examines delicts against the faith and more grave delicts
whether against morals or committed in the celebration of the
sacraments, which have been referred to it and, whenever necessary,
proceeds to declare or impose canonical sanctions according to the
norm of both common and proper law,”[4] thereby further confirming and
determining the judicial competence of the same Congregation for the
Doctrine of the Faith as an Apostolic Tribunal.

After we had approved the Agendi ratio in doctrinarum
examine,[5] it was necessary to define more precisely both “the more
grave delicts whether against morals or committed in the celebration
of the sacraments” for which the competence of the Congregation for
the Doctrine of the Faith remains exclusive, and also the special
procedural norms “for declaring or imposing canonical sanctions.”

With this apostolic letter, issued motu proprio, we have
completed this work and we hereby promulgate the Norms concerning the
more grave delicts reserved to the Congregation for the Doctrine of
the Faith, which Norms are divided in two distinct parts, of which the
first contains Substantive Norms, and the second Procedural Norms . We
therefore enjoin all those concerned to observe them diligently and
faithfully. These Norms take effect on the very day when they are
promulgated.

All things to the contrary, even those worthy of special
mention, notwithstanding.

Give in Rome at St. Peter’s on April 30, 2001, the
memorial of Pope St. Pius V, in the twenty-third year of Our
Pontificate.

Pope John Paul II

AAS 93 (2001) 737-739
=====

--

Fusti

PauL

"Fustigator" <Fusti...@xs4all.nl> schreef in bericht

Jawadde! Ik wist niet JP2 gereďncarneerd werd tot Ratzi.

Ik ga toch nog iets bijleren van u. LOL!

Fustigator

Vitae forma vocata "PauL" <mi...@live.be> , die Sat, 10 Jul 2010
13:35:32 +0200, in littera <4c385...@news4us.nl> in foro

>Jawadde! Ik wist niet JP2 gereïncarneerd werd tot Ratzi.

Ik ook niet.

>Ik ga toch nog iets bijleren van u. LOL!

Dat in ieder geval niet.
--

Fusti