Van MKV naar DivX ?

C@limero

Ik heb de inhoud van een DVD via het internet afgehaald. Maar alle
episoded zijn in het MKV-formaat. Ik heb geprobeerd om deze te
converteren naar DivX met het programma 'DivX Converter'. Probleem is
dat het resulaat op mijn TV te wensen overlaat. De beelden schokken en
zijn blokvormig. Kan iemand mij helpen om een beter resultaat te
bekomen. Een ander (freeware) programma is ook welkom. Mijn DVD
speler/recorder is van het merk Sony.

Ano

Ik heb daar ook jaren lang mee gehannest, het resultaat beviel meestal
niet en het kostte veel tijd. Tegenwoordig speel ik ze daarom af op een
tablet die via HDMI aan de tv is gekoppeld, gaat perfect.
Ik weet dat dit geen antwoord is op je vraag, maar wel een mogelijk
alternatief.

s|b

C@limero schreef:

> Ik heb de inhoud van een DVD via het internet afgehaald. Maar alle
> episoded zijn in het MKV-formaat.

Tegenwoordig het standaard-formaat.

> [...]
> zijn blokvormig. Kan iemand mij helpen om een beter resultaat te
> bekomen. Een ander (freeware) programma is ook welkom. Mijn DVD

Heeft die speler geen USB-ingang? Mijn Blue-ray speler (en smart TV) van
Philips hebben er eentje en die spelen zonder probleem MKV-bestanden
(met ondertitels).

En anders eens zoeken mbv deze string:
<https://www.startpage.com/do/search?q=mkv+to+avi>

--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>

Ano

On 29/07/2016 19:47, s|b wrote:

> Tegenwoordig het standaard-formaat.

> Heeft die speler geen USB-ingang? Mijn Blue-ray speler (en smart TV) van
> Philips hebben er eentje en die spelen zonder probleem MKV-bestanden
> (met ondertitels).

Mijn Philips 'smart' tv speelt MKV's heel schokkerig af, zonder
subtitels (via USB inderdaad).

s|b

Ano schreef:

> Mijn Philips 'smart' tv speelt MKV's heel schokkerig af, zonder
> subtitels (via USB inderdaad).

Ik speel ze meestal af via de Blu-ray speler, omdat die via een coaxiale
digitale kabel verbonden is met mijn (18 jaar oude) versterker die het
dan in Dolby Surround (AC-3) afspeelt, tenminste, als dat voorzien is.
Het gaat om dit type:

Philips
BDP2285/12
<http://www.philips.be/c-p/BDP2285_12/blu-ray-disc-dvd-speler>

Mijn Smart TV heb ik nog niet zo lang, maar heb het juist getest: MKV
speelt zonder problemen en ook de ondertitels worden getoond. Type:

Philips
40PFL5501/12
<http://www.philips.be/c-p/40PFS5501_12/5500-series-ultraslanke-fhd-tv-met-androidtm-met-pixel-plus-hd>

Ano

Ja, mijn 'smart tv' is al weer zo oud dat hij nauwelijks nog 'smart' kan
worden genoemd. een Philips 40PFL7605H: zie
http://download.p4c.philips.com/files/4/40pfl7605h_12/40pfl7605h_12_pss_.pdf

s|b

Ano schreef:

> Ja, mijn 'smart tv' is al weer zo oud dat hij nauwelijks nog 'smart' kan
> worden genoemd. een Philips 40PFL7605H: zie
> http://download.p4c.philips.com/files/4/40pfl7605h_12/40pfl7605h_12_pss_.pdf

Aan de firmware te zien draait die inderdaad al een tijdje mee. De meest
recente versie dateert van 2012.