icoon bureaublad

Stijn

hallo,

ik heb een pc met Windows XP, maar het icoontje van mijn "bureaublad
weergeven" is verdwenen van mijn snelstartmenu.

Enig idee hoe ik dit er terug op krijg ?

grtz
stijn

s|b

Stijn schreef:

> ik heb een pc met Windows XP, maar het icoontje van mijn "bureaublad
> weergeven" is verdwenen van mijn snelstartmenu.
>
> Enig idee hoe ik dit er terug op krijg ?

Google of (in mijn geval) Scroogle:
<http://www.scroogle.org/cgi-bin/nbbw.cgi?Gw=bureaublad%20icoon%20taakbalk>

De eerste hit vertelt je al hoe het moet. Waarschijnlijk gaat het bij
jou ook om het antwoord van "ikke_ook" ivm dat desktop.scf bestand.

--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>

Repelsteeltje

"Stijn" <tis1_...@scarlet.be> schreef in bericht
Ik heb eriets overgelezen maar zal het voor je opzoeken en dan plaats ik de
oplossing.
Ik dacht dat het een of ander klein programma was of een instelling die niet
helemaal juist staat.
Zal eens in mijn registers van Windows dit voor je nakijken.
Janus

Morpheus

"Stijn" <tis1_...@scarlet.be> schreef in bericht

Heel simpel: rechtsklikken op de taakbalk => werkbalken => bureaublad.

Ik snap niet dat sommige dit moeten opzoeken. Dat kan het kleinste kind zo.

s|b

"Repelsteeltje" <henbrosj.2@don't messwith me> schreef:

> [...]
> helemaal juist staat.
> Zal eens in mijn registers van Windows dit voor je nakijken.

De oplossing werd 7 dagen geleden al gegeven:
<http://groups.google.be/group/be.comp/msg/325175120cdd4f3d?dmode=source>

Om een of andere reden reageert de OP niet; typische hit-n-run poster...

Philip Paeps

Dat impliceert wel een en ander over dat kind. Wat moet ik me voorstellen bij
een "taakbalk" en een "werkbalk"? "Bureaublad" kan ik nog net bij.

- Philip

--
Philip Paeps Please don't email any replies
phi...@paeps.cx I follow the newsgroup.

TomB

On 2009-12-01, the following emerged from the brain of Philip Paeps:

> Dat impliceert wel een en ander over dat kind. Wat moet ik me
> voorstellen bij een "taakbalk" en een "werkbalk"? "Bureaublad" kan
> ik nog net bij.

Nog steeds awesome I suppose? (indien ja: wordt je niet gek van de
rc.lua syntax die ongeveer iedere versie verandert?) De 'taalbalk' is
dat ding beneden of bovenaan je root window waar je met de muis de
focus van het ene window naar het andere zou kunnen verleggen. Bij
"werkbalk" kan ik me helaas zelf niets voorstellen, alhoewel een potje
Windowsen me niet vreemd is.

--
Mr. Torture brings pain
To the housewives in Spain

Philip Paeps

TomB <tommy.b...@gmail.com> wrote:
> On 2009-12-01, the following emerged from the brain of Philip Paeps:

> Nog steeds awesome I suppose?

Inderdaad. Al bijna twee jaar, inmiddels. Sinds 24C3, om precies te zijn.
Nog steeds volkomen tevreden over.

> (indien ja: wordt je niet gek van de rc.lua syntax die ongeveer iedere
> versie verandert?)

Ik heb niet de gewoonte om meteen op de laatste versie te springen. Op mijn
desktops draait nog steeds een jaar-oude 2.x versie met libconfuse. Een paar
weken geleden heb ik op mijn laptop 3.2 (denk ik) gezet. Was wat werk aan,
maar viel wel mee. Mijn config is vrij default. Enkel een paar keybindings
die ik al sinds FVWM gewoon ben en battery-status verschillen van de default.

> De 'taalbalk' is dat ding beneden of bovenaan je root window waar je met de
> muis de focus van het ene window naar het andere zou kunnen verleggen.

Muis? :-)

Morpheus

"TomB" <tommy.b...@gmail.com> schreef in bericht

Niet taalbalk maar taakbalk. Dit is de balk waar je actieve programma's
staan. Wanneer je bv een internet explorer hebt openstaan, een
Word-document, een muziekbestand afspeelt,...
Als je op die TAAKBALK(niet taalbalk) rechtsklikt, zie je een menu met
verschillende keuzemogelijkheden. Daar moet je dan gewoon werkbalken kiezen
de desgewenste werkbalk aanklikken die je wilt weergeven.

TomB

On 2009-12-02, the following emerged from the brain of Morpheus:

> "TomB" <tommy.b...@gmail.com> schreef in bericht
>
> Niet taalbalk maar taakbalk.

Juist ja. Die midden- en ringvingers toch.

--
Age is not a particularly interesting subject. Anyone can get old.
All you have to do is live long enough.

Andre

Op Wed, 2 Dec 2009 05:12:23 +0100 schreef Morpheus , :

> [...]

>verschillende keuzemogelijkheden. Daar moet je dan gewoon werkbalken kiezen
>de desgewenste werkbalk aanklikken die je wilt weergeven.

Dat was uiteraard niet de vraag van de OP.

Bureaublad weergeven.scf
met als inhoud

[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,3
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop
--
Groetjes
Andr� (VB)

Morpheus

"Andre" <m...@privacy.invalid> schreef in bericht

Hoe niet? Het ging toch om een snelstartmenu?

Andre

Op Wed, 2 Dec 2009 14:41:43 +0100 schreef Morpheus , :

>Hoe niet? Het ging toch om een snelstartmenu?

Niet "OM" maar van mijn snelstartmenu, het icoontje naast de startknop
--
Groetjes
Andr� (VB)

karelst...@gmail.com

🧔

Ik denk eerlijk gezegd dat Stijn ondertussen een nieuwe pc heeft. Of hij
zijn icoontje ooit teruggevonden heeft zal misschien wel altijd een
mysterie blijven.

🧔

Redneck

? schreef :
> ?

wel leuk nieuwe pc en dan nog op xp draaien in 2019

--
Ergens ....ben je nergens

BugHunter

Redneck <hi...@billy.com> schreef op Zo 3 Mrt 2019 om 19:40:
2009.

--
\ / http://nieuwsgroepen.tk
-------------///----------------------------------

Redneck

BugHunter had uiteengezet :

> 2009.

ja dat zie ik daarom juist
leuk als diegene inmiddels een nwe pc heeft en anno 2019 nog op xp

BugHunter

Redneck <hi...@billy.com> schreef op Wo 6 Mrt 2019 om 19:01:
Toch kan dat makkelijk als Virtual Machine. IK heb
nog een EEE-pC op XP. Kan geen nieuwere Windows op
maar ik wil er een keer Linux op zetten.

Redneck

BugHunter schreef :
ja dat klopt ik heb ook nog divesre windows draaien op vmware
ik kom je trouwens overal tegen he , haha

BugHunter

Redneck <hi...@billy.com> schreef op Do 7 Mrt 2019 om 18:47:
Ja, ik zit overal maar zowat nergens is het druk.
Ja, VMware is geweldig. Ik heb nog een VM van
Windows 3.1. Nostalgie.

Redneck

BugHunter gebruikte zijn klavier om te schrijven :
ja dat is jammer ,het is inderdaad wel stil geworden hier.
af en toe vraag ik me wel eens af waar iedereen is gebleven voor
hetzelfde geld wonen we wel bij elkaar inm de straat haha

BugHunter

Redneck <hi...@billy.com> schreef op Za 9 Mrt 2019 om 17:09:
Ja, wie weet. Iedereen zit tegenwoordig op de
social media maar usenet is veel handiger. Niemand
kent het meer. Kijk maar eens op mijn link:

Redneck

BugHunter stelde dit idée voor :
en bij social media ben ik juist weer niet te vinden.
enne bij jouw link heb al eens gekeken :D

BugHunter

Redneck <hi...@billy.com> schreef op Ma 11 Mrt 2019 om 20:30:
OK. Hij is ook bedoeld voor de Google Groups
posters maar het is paarlen voor de zwijnen.

Ik had Facebook, al in 2006 geloof ik, maar ik doe
er niks mee, staat ook niks op. Ik volg wel 1
persoon.

Redneck

BugHunter heeft uiteengezet op 11-3-2019 :
ja nu ben ik natuurlijk nieuwsgierig wie die ene persoon dan is haha

BugHunter

Redneck <hi...@billy.com> schreef op Vr 15 Mrt 2019 om 19:44:
Oh, een leuke dame die veel op haar tijdlijn zet.