ARIdisc software van de NMBS kan ernstige gevolgen hebben...

ma...@pla.to

FEEDBACK: ARIdisc software

Geachte heer, mevrouw,

In heb een ernstige fout ontdekt in het installatie-programma van de ICIR98
diskette. Een van de users op mijn netwerk had de diskette op het station
gekregen en heeft deze geīnstalleerd. Maar in plaats van de
standaard-directory te gebruiken (C:\ICIR_98) tikte zij haar home-directory
van het netwerk in (G:\USERS\DAMS).

Wat schetst mijn verbazing? Wanneer het installatie-programma begint wordt,
zonder confirmatie, alle bestanden in de opgegeven directory verwijderd!

Naar mijn mening is dit een zeer ernstige fout. Stel u maar eens voor als
een nietsvermoedende gebruiker opgeeft om de installatie in de C:\WINDOWS
directory te doen.

Mark Tetrode

Flurk

Ze kunnen hun treinen nog niet eens op tijd laten rijden, laat staan
software schrijven.
Trouwens, op de 'officiele' NMBS site kan men nog geen eens een uurrooster
raadplegen. Als klap op de vuurpijl kan je via de NMBS-site op de officiële
site van de DB komen waar je dan WEL een volledig traject van Antwerpen via
Zichem naar Aarlen kan laten berekenen met gewenste dag, uur en soort trein.

Arm België !?

Flurk ;)

Jeremy H.

Mark,

Als je eens een trein zoekt, ga dan op de Deutsche Bundesbahn site, daar
staat
alles !!

Jeremy

Ringo De Smet

>Als je eens een trein zoekt, ga dan op de Deutsche Bundesbahn site, daar
>staat
>alles !!

Wel, ik heb er eens gekeken, en groot gelijk heb je. Zelfs de nieuwe uurregeling van de NMBS die ingaat op 24 mei 1998 is reeds beschikbaar. Ik heb de meeste routes die ik neem eens getest en ze kloppen met de blauwe affiches die nu reeds in de meeste stations uithangen. Zelfs internationale verbindingen met TGV etc zijn mogelijk. Wat een site.... :)

Voor wie niet wil zoeken, hier is de URL: http://bahn.hafas.de/english.html

Groeten,

Ringo
--
Ringo De Smet - Student Applied Computer Sciences
Vrije Universiteit Brussel - Belgium

Jeremy H.

http://bahn.hafas.de/english.html

Zoals ik zei : de perfecte site :))

Jeremy

houghi

On Wed, 6 May 1998 13:01:57 +0100, "Ringo De Smet"
<Ringo....@advalvas.NOSPAM.be> wrote:

>Wel, ik heb er eens gekeken, en groot gelijk heb je. Zelfs de nieuwe uurregeling van de NMBS die ingaat op 24 mei 1998 is reeds beschikbaar. Ik heb de meeste routes die ik neem eens getest en ze kloppen met de blauwe affiches die nu reeds in de meeste stations uithangen. Zelfs internationale verbindingen met TGV etc zijn mogelijk. Wat een site.... :)

> [...]

Inderdaad beter dan die van de NS http://www.ns.nl die ook redelijk
goed is.

houghi - delete one houghi from the return address
--
> Windows 98 - From the people who brought you EDLIN.
http://www.ping.be/houghi/

Bram Kerkhof

http://www.ns.nl

De Nederlandse spoorwegen... Eat your heart out, nmbs

ma...@pla.to

Ik heb dit bericht uiteraard eerst op de web-site van de nmbs gepost. Nu, 5
dagen later, nog altijd geen reactie.

'leve de nmbs...'

mark

Manuel Timmers

In article <6inl37$od0$1...@rhea.glo.be>, Flurk <URL:mailto:fl...@glo.be> wrote:

> Arm België !?
>
> Flurk ;)

Och troost je.

Als je al ziet hoe een welbekend Frans bedrijf duizenden Belgen op
straat zet en zich daarna profileert als zijnde de "beschermengel"
van de Belgische nationale ploeg dan weet je wel hoe laat het is :-(

Trouwens voor de lezers van het "Benoit Lips magazine" Internet
Inside (nr.11 February 98) is er het volgende raadsel i.v.m. het boek
van bovenvermelde "Internet in Belgie":

(sic) De verschijning van het vierde (4de) editie van het boek
"Internet in Belgie" wordt verwacht in maart. Dit werk, dat al vijf
(5) keer een bestseller werd, heeft intussen....

Als U de eigenaardigheid vindt stuur dan Uw antwoord naar B.Lips
(li...@dad.be) en misschien antvangt U dan wel deze "bestseller"....
>:->

Onozel België !?

Manuel :'(