Graag had ik met cdrda een cdcopy 'on-the-fly' gedaan ,hiervoor is de
volgende command vandoen :
"cdrdao --source-device <scsi-bus-source> --device <scsi-bus-target>
--driver <drivername> --on-the-fly"
Maar enkel de writer zit op de scsi bus, de source is een dvd reader op de
ide bus. Hoe kan ik cdrdao laten lezen van de ide bus?
Moet ik de dvd reader dan ook op de scsi bus zetten? Als dit al mogelijk
is??
Alvast bedankt !
Tom.
En in welke zin is dit een _programming_ vraag?
> "cdrdao --source-device <scsi-bus-source> --device <scsi-bus-target>
> --driver <drivername> --on-the-fly"
>
> Maar enkel de writer zit op de scsi bus, de source is een dvd reader op de
> ide bus. Hoe kan ik cdrdao laten lezen van de ide bus?
SCSI emuleren. Op FreeBSD hang je hiervoor ATAPICAM in je kernel, op Linux
moest je één of andere optie aan init meegeven iirc.
> Moet ik de dvd reader dan ook op de scsi bus zetten? Als dit al mogelijk
> is??
Gewoon emuleren zal al goed zijn. Of gewoon geen IDE gebruiken. Bweek.
- Philip
--
Philip Paeps
Win or lose, you lose.
> kalong <mis...@shithappens.be> wrote:
>> Graag had ik met cdrda een cdcopy 'on-the-fly' gedaan ,hiervoor is de
>> volgende command vandoen :
>
> En in welke zin is dit een _programming_ vraag?
>
In geen enkele zin, verkeerde newsgroup aageklikt ..
Dit demonstreert nogmaals het gevaar van pointy-clicky things :-)
- Philip
--
Philip Paeps
BOFH Excuse #130:
new management