Still alive?

Wouter Verhelst

Ik realiseerde me vandaag dat het bijna twintig jaar geleden is dat ik
hier nog "actief" bezig was.

Het lijkt hier nu echter wel redelijk "stilletjes" te zijn.

Is hier nog iemand? :-)

Gijs Hillenius

Nope. No monsters here.

Carpe Diem

Op 28/02/2018 om 13:33 schreef Wouter Verhelst:
Ja,...
Lang geleden hier eens iets gevraagd. Weet niet meer of ik ooit antwoord
kreeg.
Al bij al jammer....

--
Carpe Diem

"Make things as simple as possible,
but not simpler (Albert Einstein).

PauL

Op Wed, 28 Feb 2018 13:33:51 +0100 schreef Wouter Verhelst:
Alleen de diehards zijn er nog ;-)

Jan Wagemakers

Wouter Verhelst schreef:

> Is hier nog iemand? :-)

Aanwezig.

--
Met vriendelijke groetjes - Jan Wagemakers -

Linux #1 SMP Debian 4.9.65-3+deb9u2 (2018-01-04) x86_64 GNU/Linux

Aragorn

On Wednesday 28 February 2018 14:41, Gijs Hillenius conveyed the
following to be.comp.os.linux...
Met uitzondering van Liegebeest, dan. :p

--
With respect,
= Aragorn =

C@limero

Piep! Ik ben er ook nog. :-)

Wouter Verhelst

On 28-02-18 15:52, Carpe Diem wrote:

> Ja,...
> Lang geleden hier eens iets gevraagd.

Wat dan?

> Weet niet meer of ik ooit antwoord
> kreeg.
> Al bij al jammer....

Zeer.

Wouter Verhelst

Trollen sterven niet als het te donker wordt om te babbelen ;-P

Carpe Diem

Op 28/02/2018 om 18:50 schreef Wouter Verhelst:
Voor alle duidelijkheid : ik bedoelde NIET dat het jammer is dat ik niet
meer weet of ik ooit antwoord kreeg, maar wel dat ik het jammer vind dat
het hier zo stil is...

Wouter Verhelst

On 28-02-18 19:23, Carpe Diem wrote:
> Voor alle duidelijkheid : ik bedoelde NIET dat het jammer is dat ik niet
> meer weet of ik ooit antwoord kreeg, maar wel dat ik het jammer vind dat
> het hier zo stil is...

Heh. Dat zou allebei het geval zijn :-)

Wouter Verhelst

Voor alle duidelijkheid: twintig[1] jaar geeft een mens ook wat meer
inzicht. Er zijn/waren wel ergere dingen dan jouw "trollen" ;-)

[1] Bij nader inzicht was het wat minder dan 20 jaar -- ik herinner me
zeer duidelijk dat ik de eerste keer naar (F)OSDEM ging omdat iemand
hier ernaar verwees, en dat was in 2001. Ik was een paar jaar nadien ook
nog actief.

Moet dus eerder 15 jaar geweest zijn dan 20, maar goed.

s|b

Wouter Verhelst schreef:
Soms.

--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>

PauL

Op Wed, 28 Feb 2018 21:41:14 +0100 schreef Wouter Verhelst:
Volgens mijn 'sent items' archief is dat een kleine 18 jaar.
Zie hier het oudste bericht dat ik daarin van je vond:

From: "PauL" <mi...@tijd.com.del>
Newsgroups: be.comp.os.linux
Subject: Re: uptime in signature?
Date: Mon, 29 May 2000 04:01:57 +0200

"Wouter Verhelst" <wouter....@NO-advalvas.be-SPAM> wrote in message
> Vraagje: welke newsreader is dat die uwen uptime onderaan uwe post zet? Vind
> da wel leuk ;-)

Hou er wel rekening mee -als het de bedoeling is te pochen met uw uptime-
dat je d'r ook mee kan afgaan als een gieter zoals hieronder het geval :
(ng: be.tv , thread: thuis 'finale' )

----
Date: Fri, 26 May 2000 20:05:48 GMT

10:01pm up 22:09, 1 user, load average: 2.20, 3.49, 3.62

Date: Fri, 26 May 2000 20:47:15 GMT

10:46pm up 31 min, 1 user, load average: 2.07, 2.06, 1.78

----

Dienstmededeling:

Wat gebeurde er tussen 10:01pm en 10:15pm, Tom ?

;-))))

--
Mvg,

Paul

wimpunk

Ik passeer af en toe een keer...

Mattias Campe

Op 28-02-18 om 13:33 schreef Wouter Verhelst:
De glorietijden waren toen irc en ICQ (en iets later MSN) nog hoge
toppen scheerden... Toen smileys nog tekstueel waren en er van emojis
nog geen sprake was. Langzaam werden nieuwsgroepen verlaten voor
fora... Daar kon ik nog mee overweg. Maar in Facebook vind ik het een
gans gedoe om daar structuur in te zien en niet afgeleid te worden (ik
zit er dan ook ámper op). Als je dat vergelijkt met het cleane van een
nieuwsgroep, dan is dat m.i. een stap terug :-(.

Wat niet is veranderd is het trollen, dat heb je in ieder medium :D.

Aragorn

On Thursday 12 April 2018 14:21, Mattias Campe conveyed the following to
be.comp.os.linux...
Maar zelfs trollen zie je hier in B.C.O.L. al niet meer. ;) Niet dat ik
dat betreur, hoor. :p

Over het algemeen genomen lijkt Usenet in het algemeen toch nog vrij
actief. Ik zie toch nog redelijk wat traffiek in the Mint en Ubuntu
groepen. Ook de Mageia groep krijgt regelmatig traffiek. In de
Slackware en SUSE groepen is het wat kalmer, maar ook daar is de sfeer
toch ook niet meteen doods te noemen. comp.unix.shell is ook een vrij
drukke groep, maar niet specifiek op GNU/Linux afgestemd, natuurlijk.

Misschien speelt de internationalisering ook wel een rol. Ik denk dat
mensen nu veel eerder in internationale ─ en in praktijk dus doorgaans
Engelstalige ─ nieuwsgroepen op zoek gaan naar informatie dan in taal-
of land-specifieke groepen. Misschien is het hier daarom wel zo kalm.

Nu ja, ik weet het ook niet hoor. Ik blijf deze groep hier in ieder
geval toch nog wel een tijdje in de gaten houden. ;)

Wouter Verhelst

On 12-04-18 14:21, Mattias Campe wrote:

> [...]
> fora... Daar kon ik nog mee overweg. Maar in Facebook vind ik het een
> gans gedoe om daar structuur in te zien en niet afgeleid te worden (ik

Ik heb zelfs geen account op Facebook, omdat ik me nooit in hun excuus
voor een "privacy policy" heb kunnen vinden.

Dat blijkt dan achteraf ook een goed idee geweest te zijn...

> Als je dat vergelijkt met het cleane van een
> nieuwsgroep, dan is dat m.i. een stap terug :-(.

tjah.

> Wat niet is veranderd is het trollen, dat heb je in ieder medium :D.

Ik heb nochthans geen trolls die mij opbellen ;-P

(maar je bedoelt "op het Internet", neem ik aan)

Cajmere

Op Wed, 28 Feb 2018 13:33:51 +0100, schreef Wouter Verhelst:
ik open usenet quasi niet meer. Al jaren zie ik nog amper beweging daarom.
Nu pertoeval nog eens geopend.

Hetzelfde gebeurt ook al met bepaalde forums, die sluiten wegens te weinig
bezoekers en posters, Jammer genoeg.

BugHunter

Cajmere <inv...@invalid.invalid> schreef op Zo 15 Apr 2018 om 09:48:
Als iedereen nou regelmatig even kijkt wordt het
misschien wat drukker op deze verreweg de beste
manier van communiceren.

--
\ / http://nieuwsgroepen.tk
-------------///----------------------------------

s|b

Cajmere schreef:

> ik open usenet quasi niet meer. Al jaren zie ik nog amper beweging daarom.
> Nu pertoeval nog eens geopend.

Misschien volg je de verkeerde groepen? ;-)

Linuxcomputers.be

Op 28-02-18 om 13:33 schreef Wouter Verhelst:
Nee toch niet veel meer, enkele diehards nog maar niet meer de moeite om
hier nog iets op te vragen. Toch frappant als je de personen ziet die nu
geantwoord hebben, dat deze ook 15 jaar geleden ook al de meest actieve
personen waren op bcol.

We krijgen dan te horen dat ze meer dingen vragen via forums maar als je
daar iets op vraagt duurt het dagen of weken voor je een antwoord
krijgt, dus ook waardeloos.

Vroeger kon je ook zeer makkelijk op usenet, zonder login, registratie
of wat dan ook, zelfde de stomste dummy raakte er op. Maar nu moet je
eerst registreren en dan nog van alle soorten instellingen doen op uw
client voor je er op raakt. Daardoor haken veel mensen af, zeer jammer
eigenlijk. Als we inderdaad de nieuwsgroepen bekijken van rond het jaar
2000 dan weet je dat het op de dag van vandaag gewoon totaal niets meer is.

Ik vond de nieuwsgroepen toch altijd zeer handig en vind het jammer dat
het helemaal verloren is gegaan. Hier kon je alles vragen en op forums
is het zodanig uitgesplitst dat je nooit nog iets terug vindt, waardoor
je dan ook nooit nog een antwoord krijgt binnen een bepaalde tijd.

Frederik Dewanckele
www.linuxcomputers.be

s|b

Linuxcomputers.be schreef:

> Ik vond de nieuwsgroepen toch altijd zeer handig en vind het jammer dat
> het helemaal verloren is gegaan.

Je doet bijna of Usenet over en uit is. "helemaal verloren" vind ik dan
ook een beetje dramatisch en overdreven. Zeker, het is niet meer wat het
geweest is, maar her en der heb je toch nieuwsgroepen waar regelmatig
beweging is. "De dood van Usenet" werd overigens al eens verkondigd,
ergens in 1998 of zo.

Wouter Verhelst

On 18-04-18 18:01, Linuxcomputers.be wrote:

> Nee toch niet veel meer, enkele diehards nog maar niet meer de moeite om
> hier nog iets op te vragen.

Daar lijkt het inderdaad wel op, ja...

> [...]
>
> We krijgen dan te horen dat ze meer dingen vragen via forums maar als je
> daar iets op vraagt duurt het dagen of weken voor je een antwoord

Juist ja.

Tom Rogie

Amaaai.... ik geraak hier ook nog eens op :D en PauL is er nog steeds! :D

Herman Viaene

Op Wed, 27 Jul 2022 03:15:15 -0700, schreef Tom Rogie:
Ik antwoord meestal wel op de (niet zovele) linuxvragen in seniorennet.be.
Maar ik ken verder geen nederlandstalige forums. Wel de engelse van
LibreOffice en Mageia en KDE, en daar komt wel antwoord op.

Herman Viaene

Philip Paeps

Was het ooit anders? :)

Philip

--
Philip Paeps
Senior Reality Engineer

PauL

Op 1 Aug 2022 05:00:01 GMT schreef Philip Paeps:

> Was het ooit anders? :)

Neen :-p

s|b

Philip Paeps schreef:

> Was het ooit anders? :)

håhå (-:

Philip Paeps

s|b <m...@privacy.invalid> wrote:

> håhå (-:

Wauw. ISO-8859-1 bestaat nog?! :-)

Ik dacht dat zélfs Usenet tegenwoordig WTF-8 gebruikte...

wimpunk

Ik vraag me af of ik er ooit was.

s|b

Philip Paeps schreef:

> Wauw. ISO-8859-1 bestaat nog?! :-)
>
> Ik dacht dat zélfs Usenet tegenwoordig WTF-8 gebruikte...

ASCII all the way.

qsdf

s|b wrote:

> ASCII all the way.

Je zult er nog ver mee komen, met je ASCII...