aktiviteit

Herman

Leest (en schrijft) hier nog iemand??

BugHunter

Herman <her...@invalid.invalid> schreef op Za 26 Jan 2019 om 08:57:
> Leest (en schrijft) hier nog iemand??

Er valt weinig te lezen.

--
\ / http://nieuwsgroepen.tk
-------------///----------------------------------
/ \ Bye, BugHunter

Aragorn

On Sat, 26 Jan 2019 12:03:16 +0100, BugHunter scribbled:

> Er valt weinig te lezen.

Inderdaad. En dat is zelfs al heel lang het geval. Ik denk dat er hier
in heel 2018 maar één thread gepost is, en dat was er eentje zoals deze,
om te horen of er hier nog iemand in leven was.

Het is zelfs mogelijk dat dit nog in 2017 was. Als alle dagen er
hetzelfde uitzien -- lees: geen nieuwe posts in deze groep -- verlies je
snel het besef van tijd.

--
With respect,
= Aragorn =

s|b

Herman schreef:

> Leest (en schrijft) hier nog iemand??

Soms.

--
Ik usenet, dus ik ben.
<http://www.briachons.org/>

New Profile

On Sat, 26 Jan 2019 08:57:53 +0000, Herman wrote:

> Leest (en schrijft) hier nog iemand??

Ik heb nog een stuk of acht be.-groepen in mijn lijst staan, maar die
zijn allemaal leeg. Maar als er eens wat binnenkomt lees ik het meestal
wel. De enige be.-groep die nog wat aandacht krijgt is be.politics, maar
dat is natuurlijk het riool van usenet, daar wil ik liever niet gezien
worden.

BugHunter

New Profile <j...@somewhere.invalid> schreef op Zo 27 Jan 2019 om 21:16:
Nee, daar ben jij te goed voor.

Aragorn

On Sun, 27 Jan 2019 21:16:14 +0000, New Profile scribbled:
Het kan nog erger, hoor. Ga maar eens kijken in comp.os.linux.advocacy.
Daar zit zowat alles waar geen plaats meer voor was in de
geestesklinieken. :p

New Profile

On Sun, 27 Jan 2019 22:28:50 +0100, BugHunter wrote:

> Nee, daar ben jij te goed voor.

Voor bepol? Ja inderdaad, daar ben ik te goed voor. Iedereen met een
beetje verstand in z'n hoofd is daar te goed voor.

Aragorn

On Mon, 28 Jan 2019 09:36:31 +0000, New Profile scribbled:
Ik heb daar een tijdje gekampeerd, toen ik nog jong en onbezonnen was. :p

Nu ja, "jong" is relatief. Ik had toen ook nog andere politieke meningen
dan nu -- niet qua mijn volledige politieke overtuiging op zichzelf, maar
meer in de richting van pragmatische oplossingen. Ik trek me nu van het
hele politieke circus niets meer aan, omdat ik van mening ben dat het
toch allemaal niets uithaalt om erover te praten, en wie er ook aan de
macht komt, uiteindelijk is de gewone burger altijd wel de dupe van het
verhaal.

Wie hier in België in de politiek gaat en er dan ook nog in slaagt om
daar actief in te blijven doet dit enkel uit eigenbelang. Anders
overleef je het immers niet -- en geloof me, ik heb het allemaal van heel
nabij gezien. Als het erop aan komt heeft dat partijkleurtje overigens
al snel geen enkele betekenis meer, en worden er over de partijgrenzen
heen banden gesmeed en afspraken gemaakt om ervoor te zorgen dat de macht
netjes verdeeld blijft onder de grootste partijen.

Hoe dan ook, ik heb wel het genoegen gehad om BePol's Fustigator
persoonlijk te ontmoeten bij het blond schuimend bier -- nu ja, in mijn
geval was het Ice Tea want ik moest nog een hele ruk rijden -- maar dat
is ondertussen ook weer bijna 10 jaar geleden, en ik vermoed dat hij
inmiddels is overleden -- zijn email adres bounce't in ieder geval. Hij
was overigens ook niet meteen heel jong meer -- hij was van 1937, als ik
het me nog goed herinner.

Maar om terug te komen op BePol zelf, ik ben daar dan uiteindelijk
weggegaan omdat die nieuwsgroep serieus werd misbruikt als platform voor
extreem-rechtse propaganda. Letterlijk de ene thread na de andere, zo
gecopy/paste van één van de websites van (of verwant aan) Vlaams Belang.

Uiteindelijk maakt het ook geen moer uit wat er in BePol gezegd wordt, of
door wie, want de politici zelf lezen enkel Twitter -- ze weten
waarschijnlijk zelfs niet eens dat Joeznet bestaat. :p

BugHunter

New Profile <j...@somewhere.invalid> schreef op Ma 28 Jan 2019 om 09:36:
Dank je wel, ik post er regelmatig. En om een
politieke onderbouwde mening te hebben moet je
toch wel een beetje weten wat er leeft. Ik heb zo
mijn mening over mensen die er niet willen posten.

s|b

New Profile schreef:

> Voor bepol? Ja inderdaad, daar ben ik te goed voor. Iedereen met een
> beetje verstand in z'n hoofd is daar te goed voor.

Ik kan eerlijk zeggen dat ik die groep /nooit/ actief gevolgd. Hoogstens
een paar wat berichten opgehaald om te zien wat voor een beerput het wel
is. Agent is hier ook ingesteld om alle crosspostings naar die groep te
killen.

New Profile

On Mon, 28 Jan 2019 16:12:05 +0000, Aragorn wrote:

> [...]
> partijgrenzen heen banden gesmeed en afspraken gemaakt om ervoor te
> zorgen dat de macht netjes verdeeld blijft onder de grootste partijen.

Zo zit het inderdaad. Alleen heeft de gewone man in de straat daar totaal
geen idee van, die gelooft nog steeds dat zijn "stem" op een of andere
manier belangrijk is. Politiek is een toneel voor de massa. Maar verder
moeten we het daar misschine niet over hebben in een groep over Linux :)

> [...]
> inmiddels is overleden -- zijn email adres bounce't in ieder geval. Hij
> was overigens ook niet meteen heel jong meer -- hij was van 1937, als ik

Die naam komt me ergens bekend voor, maar voor de rest zou ik niet weten
wie er daar allemaal zit of gezeten heeft.

> [...]
> extreem-rechtse propaganda. Letterlijk de ene thread na de andere, zo
> gecopy/paste van één van de websites van (of verwant aan) Vlaams Belang.

Dat viel me jaren geleden ook al op. Het leek er toen op alsof ze een
debat aan de gang wilden brengen door een link naar een artikel te
posten, maar als het erop aankwam zaten ze gewoon hun eigen woede en
onvrede te luchten. Zielige ventjes.

> Uiteindelijk maakt het ook geen moer uit wat er in BePol gezegd wordt,
> of door wie, want de politici zelf lezen enkel Twitter -- ze weten
> waarschijnlijk zelfs niet eens dat Joeznet bestaat. :p

Amai, het zou toch ook wel heel erg gesteld zijn met de politici als ze
die debiele schrijfseltjes van de bepollers zelfs maar tien seconden
serieus zouden nemen.

New Profile

On Mon, 28 Jan 2019 17:19:47 +0100, BugHunter wrote:

> Dank je wel, ik post er regelmatig.

O, iemand met niveau dus.

> En om een politieke onderbouwde
> mening te hebben moet je toch wel een beetje weten wat er leeft.

Natuurlijk vent. Zoveel mogelijk kranten lezen elke dag, daar word je
heel intelligent van.

Ik heb
> zo mijn mening over mensen die er niet willen posten.

Ik kan helaas niet zeggen dat ik nieuwsgierig ben naar die mening van jou.

New Profile

On Mon, 28 Jan 2019 20:36:04 +0100, s|b wrote:

> Ik kan eerlijk zeggen dat ik die groep /nooit/ actief gevolgd. Hoogstens
> een paar wat berichten opgehaald om te zien wat voor een beerput het wel
> is.

Zo doe ik het ook. Eens om de drie à tien maanden haal ik de
berichtenlijst binnen en bekijk die eens vluchtig. Daarna draai ik
meestal een cleaner om mijn harde schijf weer proper te maken.

BugHunter

New Profile <j...@somewhere.invalid> schreef op Ma 28 Jan 2019 om 20:19:
Kijk eens aan, een postje van nivo. Kan zo naar
een politiek-groep.

Aragorn

On Mon, 28 Jan 2019 20:22:41 +0000, New Profile scribbled:

> Eens om de drie à tien maanden haal ik de berichtenlijst binnen en
> bekijk die eens vluchtig. Daarna draai ik meestal een cleaner om mijn
> harde schijf weer proper te maken.

Ik stop die van mij om de week in de wasmachine op 40 °C, vuil of niet
vuil. :p