Op school zijn we begonnen met de cursus database ontwerp, er zouden
programmas bestaan om dit grafisch voor te stellen kent iemand zo'n
programma dat op linux draait?
Pieter
--
--------------------
http://pieterv.free.fr
remove nospam from e-mail
-------------------
Je kan eens kijken naar:
- Dia: <http://www.lysator.liu.se/~alla/dia/>
- Kivio: <http://www.thekompany.com/projects/kivio/>
--
Raf
> Op school zijn we begonnen met de cursus database ontwerp, er zouden
> programmas bestaan om dit grafisch voor te stellen kent iemand zo'n
> programma dat op linux draait?
Ik heb voor die modellering vorig jaar dia gebruikt, en dat werkte
behoorlijk goed. Alleen isa relaties ga je zelf moeten tekenen.
Hint: dia2sql ;-)
--
Pleased to meet you
Hope you guess my name
But what's puzzling you
Is the nature of my game
> Hallo
>
> Op school zijn we begonnen met de cursus database ontwerp, er zouden
> programmas bestaan om dit grafisch voor te stellen kent iemand zo'n
> programma dat op linux draait?
> Pieter
Poseidon is een 'open-source' UML programma , kan ook gebruikt worden om
database relaties te tekenen...
mvg,
Mistral
>
> Poseidon is een 'open-source' UML programma , kan ook gebruikt worden om
> database relaties te tekenen...
Hmm... kan iemand mij zeggen waar je juist de source en de licentie van
Poseidon vindt? Ik vind ze niet direct terug... op de site staat duidelijk:
"Poseidon for UML is a popular, fully-fledged UML CASE-Tool. It evolved
from the open-source project ArgoUML and has turned it into a world
class modeling tool."
Als blijkt dat die mannen code gebruiken van een BSD-license ding, dan
moet hun source toch ook ergens op die site te vinden zijn, of niet?
Greetzzz,
mc303
--
Bart Vandewoestyne Bart.Vandewoestyne_at_pandora.be
Hugo Verrieststraat 48 GSM: +32 (0)478 397 697
B-8550 Zwevegem http://users.pandora.be/vandewoestyne
----------------------------------------------------------------------
"Any fool can know, the point is to understand." - Albert Einstein
ik heb dat hier ook juist zitten bekijken en ik heb ontdekt dat argoUML onder de
BSD-licentie staat
dat wil dus zeggen dat je commerciële software mag afleiden uit argoUML
in de faq van poseidon staat er iets van "poseiden is voortgekomen uit argoUML
maar de verschillen in de sourcecode zijn over de jaren heel groot geworden."
ik weet niet in hoeverre we nog kunnen spreken van een afleiding; ik zou
poseidon persoonlijk als een apart project beschouwen
je moet trouwens eens zien naar de verschillen in grootte:
poseidon: 20MB
argoUML: 5 MB
ze hebben dus al veel veranderd aan poseidon
aan de OP: als je een UML modeler nodig hebt, kijk dan eens naar eclipseUML
groeten
joachim
--
-----------------------------------------------------------
Please remove NOSPAM in my e-mail adress to reply.
-----------------------------------------------------------
> aan de OP: als je een UML modeler nodig hebt, kijk dan eens naar
> eclipseUML
Of naar Umbrello <URL:http://uml.sourceforge.net/index.php>.
--
Mvg, JeroenV
<URL:http://www.briachons.org/>
Bij GPL is dat zo, maar bij BSD niet. Er is enkel een clause die zegt dat
je in je docs moet vermelden dat het BSD-code gebruikt. Maw: BSD-code kan
je integreren in een closed-source commerciëel programma.
Robrecht
Grrrr...
Klein, maar belangrijk detail: 'Closed Source' is *absoluut* niet
hetzelfde als 'Commerciëel'. Gelieve geen verwarring te zaaien.
--
Wouter Verhelst
Debian GNU/Linux -- http://www.debian.org
Nederlandstalige Linux-documentatie -- http://nl.linux.org
"Stop breathing down my neck." "My breathing is merely a simulation."
"So is my neck, stop it anyway!"
-- Voyager's EMH versus the Prometheus' EMH, stardate 51462.
Ik ken het verschil tussen closed-source en commerciëel. Ik zei ook niet
dat die dezelfde zijn: ik zeg gewoon dat je het in een closed-source
commerciëel programma mag gebruiken, zoals Poseidon bv.
Voor de duidelijkheid:
* je kan bsd-code gebruiken in closed-source sw
* je kan bsd-code gebruiken in open-source sw (voor zover geen conflict)
* je kan bsd-code gebruiken in freeware
* je kan bsd-code gebruiken in shareware
* je kan bsd-code gebruiken in payware
* je kan bsd-code gebruiken in postcardware
* je kan bsd-code gebruiken in commerciële sw
* je kan bsd-code gebruiken in niet-commerciële sw
* ...
of (dus) ook
* je kan bsd-code gebruiken in closed-source commerciële software :-)
Dit alles natuurlijk als je de condities van de bsd-licentie volgt...
Aangezien dat slechts zo'n 20 regeltjes zijn is het niet moeilijk om eens
te lezen.
Robrecht