iCal (.ics) files lezen en bewerken

Bart Vandewoestyne

Yo,

Nu mijn Mozilla Calendar definitief de geest gegeven heeft en ik het mij
ontzie om uren te zitten prullen om dat weer in orde te krijgen vroeg ik
mij af of er nog andere applicaties zijn die .ics files (ik denk dat dat
officieel het 'iCal-formaat' heet) kunnen lezen.

Ik stootte al op http://www.annexia.org/freeware/ical/ en probeer dat nu
in gang te krijgen, maar weet iemand toevallig nog andere proggies die
ook die .ics files kunnen lezen en bewerken? Kwestie van eens iets
anders dan Mozilla Calendar te kunnen gebruiken, want soms laat die het
blijkbaar toch wel afweten...

Groeten,
Bart

--
Bart Vandewoestyne GSM: +32 (0)478 397 697
Naamsesteenweg 328 bus 201

Carlos Dufromont

On Sun, 21 Mar 2004 17:57:33 +0000, Bart Vandewoestyne wrote:

> [...]
> ook die .ics files kunnen lezen en bewerken? Kwestie van eens iets
> anders dan Mozilla Calendar te kunnen gebruiken, want soms laat die het

Kmail, Kontact en Evolution kunnen allemaal iCal files importeren.

Kijk even onder File-->Import

Jan Wagemakers

Bart Vandewoestyne schreef:

> Ik stootte al op http://www.annexia.org/freeware/ical/ en probeer dat nu
> in gang te krijgen, maar weet iemand toevallig nog andere proggies die
> ook die .ics files kunnen lezen en bewerken?

Ik weet niet wat .ics files zijn, maar ik twijfel er sterk aan dat het
ical-programma waar jij hierboven over spreekt deze kan inlezen.

Los daarvan, dit ical-programma zat vroeger in Debian. Tegenwoordig niet
meer. Daarom heb ik een oude ical.deb-source wat aangepast en
gehercompileerd. Moest je toevallig Debian gebruiken en interesse hebben in
deze deb, dan zet ik het wel ergens online.

--
Met vriendelijke groetjes - Jan Wagemakers -

... When we speak of free software, we are referring to freedom, not price.
-- GNU GENERAL PUBLIC LICENSE Version 2, June 1991

Bart Vandewoestyne

In article <slrnc5rn7...@qwerty.be>, Jan Wagemakers wrote:

> Ik weet niet wat .ics files zijn, maar ik twijfel er sterk aan dat het
> ical-programma waar jij hierboven over spreekt deze kan inlezen.

Ik dacht me te herinneren dat ik dat ergens tegengekomen ben... de
juiste link vind ik nu echter niet meer terug :-(

> [...]
> gehercompileerd. Moest je toevallig Debian gebruiken en interesse hebben in
> deze deb, dan zet ik het wel ergens online.

Ga gerust uw gang, want ik heb het zelf ook trachten te compileren op
Debian stable en is me nog niet gelukt...

Bart Vandewoestyne

In article <pan.2004.03.21....@pandora.be>, Carlos Dufromont wrote:

> Kmail, Kontact en Evolution kunnen allemaal iCal files importeren.
>
> Kijk even onder File-->Import

Bedankt voor de tips, maar die dingen lijken mij allemaal nogal groot en
bevatten als ik het goed voorheb nogal wat dingen die ik eigenlijk
helemaal niet nodig heb... ik wil gewoon een simpel kalender programma dat iCal
files kan lezen en bewerken, meer niet eigenlijk...

Jan Wagemakers

> Ga gerust uw gang, want ik heb het zelf ook trachten te compileren op
> Debian stable en is me nog niet gelukt...

Ok, <http://www.janw.easynet.be/ical.html>

Ik heb die deb wel gemaakt onder Debian unstable. Dus waarschijnlijk zal je
het zelf moeten hercompileren (apt-get source) voor Debian stable.

--
Met vriendelijke groetjes - Jan Wagemakers -

- Debian GNU/Linux testing/unstable - Up : 42 days

Bart Vandewoestyne

In article <10798953...@seven.kulnet.kuleuven.ac.be>, Bart Vandewoestyne wrote:

> [...]
> helemaal niet nodig heb... ik wil gewoon een simpel kalender programma dat iCal
> files kan lezen en bewerken, meer niet eigenlijk...

Ter informatie, ik ben intussen ook op het volgende gestoten:

http://www.k5n.us/webcalendar.php

Lijkt me ook wel interessant, al moet je dan wel een webserver, database
en PHP opstaan hebben... maar verder doet het eigenlijk ook wel ongeveer
wat ik wil...

Alleen moet ik nog eens uitzoeken hoe ik met dat systeem 'de wereld' mijn agenda kan laten zien (enkel de entries die ik hen wil laten zien wil uiteraard :-)

Bjorn Dubois

Hallo,

Bart Vandewoestyne wrote:

> Ik dacht me te herinneren dat ik dat ergens tegengekomen ben... de
> juiste link vind ik nu echter niet meer terug :-(

Apple lijkt iCal te gebruiken. (http://www.apple.com/ical/). Misschien
ken je het daar nog van.

Groeten,
Bjorn

--
ECOL, samenwerken aan ICT
http://ecol.sintjozefscollege.be

Bart Vandewoestyne

In article <10801248...@seven.kulnet.kuleuven.ac.be>, Bjorn Dubois wrote:
> Hallo,

> Apple lijkt iCal te gebruiken. (http://www.apple.com/ical/). Misschien
> ken je het daar nog van.

Ik denk zelfs dat het een standaard is hoor:

http://www.ietf.org/rfc/rfc2445.txt

Ik heb de RFC diagonaal bekeken en vermoed dat hij de onder andere
beschrijft hoe die iCal files opgebouwd zijn.

Frank Dekervel

op Sunday 21 March 2004 18:57 , schreef Bart Vandewoestyne in
<10798918...@seven.kulnet.kuleuven.ac.be> :

> [...]
> ook die .ics files kunnen lezen en bewerken?  Kwestie van eens iets
> anders dan Mozilla Calendar te kunnen gebruiken, want soms laat die het

lwn.net heeft onlangs een overzicht gemaakt van kalendersoftware. ge kunt
daar eens gaan zoeken op 'grumpy editor's calendar review' of zoeits

groetjes,
frank

--
Frank Dekervel
kervel at drie dot kotnet dot org

Wouter Verhelst

Bart Vandewoestyne <MyFirstName...@pandora.be> writes:

> [...]
> helemaal niet nodig heb... ik wil gewoon een simpel kalender programma dat iCal
> files kan lezen en bewerken, meer niet eigenlijk...

KOrganizer?

--
EARTH
smog | bricks