fortis online banking

marnix

wie heeft ervaring met fortis on linebanking nl met de digipass.wat zijn
jullie ervaringen

santy

ik vind het een keigoed systeem en makkelijk in gebruik.
in het begin had ik het ook wat moeilijk en dat met de activatie van de
digipass zelf en het gebruik ervan.

maar nu, is makkelijk en vanuit je luie stoel kun je alles regelen.

één vervelende zaak was, dat tijdens de overzetting van de euro en zo, er
werken moesten uitgevoerd worden aan het systeem, en dat het dan vaak
gebeurde dat de service niet actief was.

groetjes,

santy

"marnix" <marnix.v...@pandora.be> schreef in bericht

Marco Polo

"marnix" <marnix.v...@pandora.be> schreef in bericht
> wie heeft ervaring met fortis on linebanking nl met de digipass.wat zijn
> jullie ervaringen

Inderdaad een prachtig systeem.
Veilig door het steeds wisselen van de toegangscode, en vlot bij het
bekijken van je gegevens.
Eén opmerking, bij het doen van overschrijvingen zijn er verdomd veel codes
in te geven.
En soms lange ook.

Denis

PS. Systeem was eigenlijk ontworpen door De Generale.

Nicolas Espeel

"Marco Polo" <denis.debu...@pandora.be> wrote in message
[knip]

> Eén opmerking, bij het doen van overschrijvingen zijn er verdomd veel
codes
> in te geven.
> En soms lange ook.
[knip]

Dit kan je vermijden door gebruik te maken van een C/Zam Pc apparaatje
(Banxafe). Héél gemakkelijk in gebruik. Ik heb er me zo ene via Fortis
gekocht aan 600 BEF.
Vroeger werkte ik ook met die digipass, 'k vond het nogal omslachtig.

groeten
nicolas

Marco Polo

"Nicolas Espeel" <esp...@hotmail.com> schreef in bericht

Hella Nicolas,

Geef eens even wat meer info aub.
Hoe gaat dat in z'n werk?
Wordt dat op de pc aangesloten en welke aansluiting dien je dan nog vrij te
hebben?
Werkt dat spul dan uiteindelijk even safe?
Gaat dat met je bankkaart misschien?

Groetjes, en sorry voor de vragen waterval

Denis

marnix

eerlijk gezegd ik geraak er niet aan uit ik heb een soort rekenmachientje
ontvangen ,thuis heb ik een geheime code ontvangen ik heb de digipas
geīnstalleerd maar toch werkt het niet doe ik soms iets verkeerd. eerst vul
ik mijn user nummer in dan klik ik op digipas dan vul ik de code in die ik
verkregen heb op mijn reken machine (code verkregen door op T te drukken)die
code vul ik in en dan aanloggen .ik krijg nooit toegang.kan er iemand mij
helpen.
"santy" <sa...@wol.be> schreef in bericht

Goya

Marco Polo wrote:

> [...]
> hebben?
> Werkt dat spul dan uiteindelijk even safe?

hey,

Ik ben er ook heel tevreden mee, inloggen op online banking gebeurt op
een 15-tal sconden, je toegangscode intikken, dan je bankkaart insteken,
de geheime code (van je bankkaart) intikken, dan ok en je bent binnen.
Je moet een seriėle poort vrijhebben, en voor de rest (veiligheid...)
moet je maar eens gaan kijken op http://www.banxafe.be/ .

Ik heb er wel een serieuze tijd op moeten wachtijn bij ex-ASLK

Goya

Marco Polo

"Goya" <go...@kotnet.org> schreef in bericht

Nijg bedankt hoor ik ga eens gaan kijken op die site zie.
Prettig WE nog en keep up the good work.
Denis

marnix

Marco Polo

"marnix" <marnix.v...@pandora.be> schreef in bericht

Je moet dat machientje opzetten.
Dan op "I" drukken het vraagt dan uw pincode in te geven. Pas op dat is niet
je normale pincode waarmee je bv geld uit de muur haalt. Maar eentje dat je
zelf dient aan te maken.
Nadien krijg je de toegangscode om je gegevens te kunnen raadplegen.
De code die je krijgt is slechts eenmalig bruikbaar, vandaar de veiligheid
van het systeem.

Denis

Karel

Uw Digipass initialiseren
Om uw Digipass te kunnen gebruiken, moet u hem eerst initialiseren of
gebruiksklaar maken. Hiervoor hebt u de Init PIN nodig, die u per post
ontvangt enkele dagen nadat u uw PC banking contract hebt afgesloten
kantoor. De Digipass voor het eerste gebruik initialiseren gaat als volgt:

Druk op de knop ON.
Op het schermpje verschijnt het cijfer 0.

Druk op de toets I.
Op het schermpje verschijnt de boodschap INIT PIN?.

Typ de init pin die u via de post ontvangen hebt.
Op het scherm worden de cijfers om veiligheidsredenen getoond als
sterretjes. Als u niet zeker bent of u de juiste cijfers getypt hebt, drukt
u op de toets C om opnieuw te beginnen.

Druk op de toets =.
Als u de init pin juist hebt ingevoerd, verschijnt de vraag PIN?.
Als u de init pin fout hebt ingevoerd, verschijnt de vraag INIT PIN?
opnieuw. U kunt dan uw init pin opnieuw invoeren. Let wel, u heeft hiervoor
maar drie kansen. Na de derde fout zal de boodschap 'ERROR' verschijnen en
kan de Digipass niet meer gebruikt worden.

Typ de pin-code die u zelf kiest.
Deze code moet uit precies vijf cijfers bestaan, die voldoende 'moeilijk'
zijn. Codes als '12345' of '11111' zullen bijvoorbeeld niet aanvaard worden.
U kunt uw pin-code op een latere tijdstip niet meer wijzigen.

Druk op de toets =.
Is de pin-code juist, dan verschijnt de boodschap REPEAT PIN.
Als een pin-code geweigerd wordt, zal de boodschap WEAK PIN verschijnen en
krijgt u de kans om een andere pin-code te kiezen. Als de pin-code aanvaard
wordt, moet u deze een tweede maal inbrengen ter controle.

Typ uw pin-code voor een tweede keer en druk op de toets =.
Als beide codes gelijk zijn, wordt uw pin-code aanvaard en verschijnt er op
het scherm '0'. Anders herbegint de procedure.

Lode Vermeiren

> wie heeft ervaring met fortis on linebanking nl met de digipass.wat zijn
> jullie ervaringen

Ik gebruik zelf de CZAM/PC lezer, werkt heel vlotjes.
Wat mij wel stoort aan de fortisbanking in t algemeen is dat je geen
begunstigden kan bewaren, maar steeds opnieuw moet copy-pasten.
Bij Argenta bv. kan je bij elke overschrijving kiezen "deze begunstigde
bewaren", en de volgende keer gewoon naam aanklikken en overschrijven.
Zoiets is wel uitermate handig, om niet te zeggen onmisbaar als je dikwijls
betaling naar dezelfde rekening, maar met een verschillend bedrag (bv.
allerhande facturen) moet doen.

LV

Theo van Riet

Lode Vermeiren <lo...@a10.ikhaatreclamemail.be> wrote:

> [...]
> betaling naar dezelfde rekening, maar met een verschillend bedrag (bv.

Je kan toch ook de off-line versie installeren, die bewaart die dingen.
Maar..... is enorm traag in mijn geval. Nu met ADSL trager dan vroeger
met 33k modem.

Hun helpdesk neemt niet op en beantwoordt geen mails, veel te druk
wegens reuze succes zeggen ze in hun automatisch antwoord. Of wegens
luizig programmeren ?

Theo

--
Theo van Riet ----- tvan...@planet.internet.be
from the north of Belgium -----

johan

"marnix" <marnix.v...@pandora.be> wrote in message

> wie heeft ervaring met fortis on linebanking nl met de digipass.wat zijn
> jullie ervaringen

De grootste rommel die ik al ooit gezien heb, en dat voor een grote bank als
Fortis.
Ik heb er maar één woord voor, schandalig.

Lieven

tvan...@planetinternet.be (Theo van Riet) schreef :

't zal dat laatste wel zijn.

Nog niet dikwijls zo nen brol gezien als die pc-banking van fortis (en
dat voor een _bank_). Het vroegere ASLK programma was goed. Het
huidige trekt op niets. Installeren duurt lang (ik heb maar een simpel
modemke), het werken gaat traag, de offline versie installaren is nog
meer gepruts (ąls het lukt) en heel die nest werkt alleen maar met IE.

Het wordt hoog tijd dat ze er iets aan gaan doen.

Lieven.

rob

IK HEB HET WEL MAAR NOG NIET GEINSINSTALLEERD CALL BACK IN A FEW WEEKS

"marnix" <marnix.v...@pandora.be> schreef in bericht

Jurgen Driesen

Dat gaat wel als je de offline-banking versie installeert. Die kan je
downloaden op https://www.fortisbanking.be/
Daar moet je "Download PC Banking" kiezen en de instructies volgen.
Als je dan een overschrijving aanmaakt krijg je op het einde de vraag
om de begunstigde te bewaren zodat je die bij de 2de keer gewoon kunt
selecteren uit een lijst.

--
CU
Jurgen

Theo van Riet

Jurgen Driesen <poi...@softhome.net> wrote:

> [...]
> Als je dan een overschrijving aanmaakt krijg je op het einde de vraag
> om de begunstigde te bewaren zodat je die bij de 2de keer gewoon kunt

Inderdaad, maar een overschrijving compleet kopieren gaat nog steeds
niet.
Alles bij elkaar zie ik nog steeds niet de vooruitgang bv. tov twee jaar
geleden.

Heb eens gemaild naar help desk, kwam alleen automatisch antwoord.
Ook de telefoon wordt dagenlang NIET opgenomen. Wat kan de informatie
maatschappij toch knap communiceren....

groet,