Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Parkeren voor uw eigen garagepoort ?

821 views
Skip to first unread message

Johnson

unread,
Dec 12, 2009, 3:45:26 PM12/12/09
to
Een hypothetische vraag

Kan je een boete krijgen als je voor uw eigen garagepoort parkeerd ?
Moeten daarvoor bepaalde parkeerverbodstekens op de poort kleven, of hoeft
dit niet.
En dien je die boete dan te betalen?

the dark side

unread,
Dec 12, 2009, 3:48:20 PM12/12/09
to
Johnson schreef op 12/12/2009 :

Je moet de algemene regels volgen die in de straat gelden:
bijvoorbeel: parkeren verboden, dan mag je ook niet voor je eigen poort
staan. Ook bij betalend parkeren, moet je betalen.

voorts moet je eigen nummerplaats aan je poort hangen, anders mag er
ook niet staan (zelfs al mag er geparkeerd worden in de straat)


Message has been deleted

mur

unread,
Dec 12, 2009, 10:55:36 PM12/12/09
to
the dark side wrote:

Geef eens duidelijk die regels, in welke wet staat dat ? En mag je
zomaar een nummerplaat aan je eigen poort hangen ?

Mario Verhelle (On4cmv)

unread,
Dec 13, 2009, 5:07:16 AM12/13/09
to
Beste Wannes,

http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art25

---> 25.1.3� <---

Als men een boete ontvangt omdat men een overtreding
heeft begaan, is misschien nog altijd beter van te betalen.

mvg,

Mario (On4cmv)


"wannes" <m...@nospam.invalid> schreef in bericht
news:slrnhi82...@wannes.invalid...
> Johnson schreef:


>> Een hypothetische vraag
>>
>> Kan je een boete krijgen als je voor uw eigen garagepoort parkeerd ?
>> Moeten daarvoor bepaalde parkeerverbodstekens op de poort kleven, of
>> hoeft
>> dit niet.
>

> In de wegcode staat dat je niet mag parkeren voor een garagepoort tenzij
> wanneer je nummerplaat overeenkomt met die op de garagepoort staat.
> Je kan dus, in principe, een boete krijgen.


>
>> En dien je die boete dan te betalen?
>

> Ja.
>
> --
> wannes
> <http://www.briachons.org/>


radijs

unread,
Dec 13, 2009, 7:59:42 AM12/13/09
to

"Mario Verhelle (On4cmv)" <on4...@skynet.be> schreef in bericht
news:4b24bcd5$0$2862$ba62...@news.skynet.be...

> Beste Wannes,
>
> http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art25
>
> ---> 25.1.3� <---
>
> Als men een boete ontvangt omdat men een overtreding
> heeft begaan, is misschien nog altijd beter van te betalen.
>
> mvg,
>
> Mario (On4cmv)
>


Tenzij je "gepaste" relaties hebt bij politie of justitie.


WT

unread,
Dec 13, 2009, 12:26:59 PM12/13/09
to

"mur" <g...@spam.nl> schreef in bericht news:hg1ojn$2dum$1...@nl-news.euro.net...

Op welke wijze heb jij je rijbewijs behaald ? Lees nog maar eens goed het
verkeersreglement.
WT


Jon Smid

unread,
Dec 13, 2009, 12:35:39 PM12/13/09
to
WT schreef:

Artikel 25.1. Punt 3, meerbepaald.

mur

unread,
Dec 14, 2009, 2:04:07 AM12/14/09
to
WT wrote:

op de vraag antwoorden graag, anders zwijgen. Voor de rest moet je je
niet moeien hoe ik een rijbewijs heb van auto+vrachtwagen. Ik heb het,
en dat is voor mij al goed genoeg, wat jij erover denkt is jouw
probleem.

Maurice

unread,
Dec 14, 2009, 2:14:51 AM12/14/09
to

dus als ik een D heb, dan weet ik nog beter als gij?

Bij de vorige verkeersvraag van 1 dag vroeger kunt ge zelf uw beweringen
niet staven met wetteksten!

mur

unread,
Dec 14, 2009, 2:36:12 AM12/14/09
to
Maurice wrote:

Wat is je punt eigenlijk ?
Ik vroeg de wetteksten om het antwoord van de OP te ondersteunen ipv
zomaar uit de nek te kletsen. Ik ken mijn verkeersreglement, ik heb je
commentaar niet nodig en heb mijn rijbewijs. Nog iets ?
Heb hier verder geen tijd voor.

Cajmere

unread,
Dec 14, 2009, 12:16:54 PM12/14/09
to
Op Sat, 12 Dec 2009 21:48:20 +0100, schreef the dark side:


Ik vraag mij eigenlijk iets af.

Soms zie je poorten waarop een nummerplaat hangt, maar je wel bij afvraagt
hoe er daar een auto kan in geraken. Is er geen wettelijke afmeting
waaraan een poort moet voldoen, voor je je die plaats kan toe eigenen?

Jon Smid

unread,
Dec 14, 2009, 1:07:38 PM12/14/09
to
mur schreef:

Ik gaf die. Maar je verkoos die te negeren.

0 new messages