Google Groups no longer supports new Usenet posts or subscriptions. Historical content remains viewable.
Dismiss

Kapotte watermeter

768 views
Skip to first unread message

Edge

unread,
Oct 1, 2004, 5:57:29 AM10/1/04
to
Enkele weken terug kreeg ik een kaart in de bus betreffende de jaarlijks
opmeting van mijn waterverbruik. Je weet wel: om de meterstand op in te
vullen.

Ik maakte gebruik van de mogelijkheid om mijn meterstand on-line in te
vullen op hun website. Op mijn scherm kreeg ik een melding dat de
meterstand een abnormaal verbruik aantoonde. En men zou mij hierover
contacteren.
Tot vandaag geen contact, maar wél een factuur met een 'raming'

Bij nadere controle stel ik vast dat desbetreffende watermeter van de
watervoorzieningsmaatschappij reeds 2 jaar stuk is.

Ik hoop dat het vervangen of herstellen van die meter op kosten is van
de watermaatschappij.

En wat moet ik met een 'raming'? Hoef ik daar zo maar mee akkoord te gaan.

Diva

unread,
Oct 1, 2004, 6:16:14 AM10/1/04
to
On Fri, 01 Oct 2004 11:57:29 +0200, Edge <SpamK...@No.Spam> wrote:

>Enkele weken terug kreeg ik een kaart in de bus betreffende de jaarlijks
>opmeting van mijn waterverbruik. Je weet wel: om de meterstand op in te
>vullen.
>
>Ik maakte gebruik van de mogelijkheid om mijn meterstand on-line in te
>vullen op hun website. Op mijn scherm kreeg ik een melding dat de
>meterstand een abnormaal verbruik aantoonde. En men zou mij hierover
>contacteren.
>Tot vandaag geen contact, maar wél een factuur met een 'raming'
>
>Bij nadere controle stel ik vast dat desbetreffende watermeter van de
>watervoorzieningsmaatschappij reeds 2 jaar stuk is.
>
>Ik hoop dat het vervangen of herstellen van die meter op kosten is van
>de watermaatschappij.

dat is op de kosten van de maatschappij

>En wat moet ik met een 'raming'? Hoef ik daar zo maar mee akkoord te gaan.

heb identiek gehad met de gas en heb het serieus moeten aanvechten


Werner

unread,
Oct 1, 2004, 7:36:05 AM10/1/04
to
Het is zò dat Edge formuleerde :

Enkele weken terug kreeg ik een kaart :ok
reeds 2 jaar stuk is : ze komen zelf toch alle 2 jaar om meteropname
te doen
en zelf moet je dit dan ook om de 2 jaar doen
Waarom is dit dan niet vorig jaar vastgesteld door de persoon die de
opname deed?
Heb je dan vorig jaar ook een raming moete betalen ?

--
mvg. Werner
If Windows is the Solution, may we have the problem back?

Edge

unread,
Oct 1, 2004, 7:56:49 AM10/1/04
to
Werner schreef:

> Het is zò dat Edge formuleerde :
>
>> Enkele weken terug kreeg ik een kaart in de bus betreffende de
>> jaarlijks opmeting van mijn waterverbruik. Je weet wel: om de
>> meterstand op in te vullen.
>>
>> Ik maakte gebruik van de mogelijkheid om mijn meterstand on-line in te
>> vullen op hun website. Op mijn scherm kreeg ik een melding dat de
>> meterstand een abnormaal verbruik aantoonde. En men zou mij hierover
>> contacteren.
>> Tot vandaag geen contact, maar wél een factuur met een 'raming'
>>
>> Bij nadere controle stel ik vast dat desbetreffende watermeter van de
>> watervoorzieningsmaatschappij reeds 2 jaar stuk is.
>>
>> Ik hoop dat het vervangen of herstellen van die meter op kosten is van
>> de watermaatschappij.
>>
>> En wat moet ik met een 'raming'? Hoef ik daar zo maar mee akkoord te
>> gaan.
>
>
> Enkele weken terug kreeg ik een kaart :ok
> reeds 2 jaar stuk is : ze komen zelf toch alle 2 jaar om meteropname te
> doen
> en zelf moet je dit dan ook om de 2 jaar doen
> Waarom is dit dan niet vorig jaar vastgesteld door de persoon die de
> opname deed?

Vorig jaar kreeg ik ook een kaart in de bus.
Die vulde ik zelf in zonder er bij stil te staan wat de vorige
meterstand was. (Ik woon hier nu bijna 2 jaar en half)

Dit jaar had ik idd iemand verwacht van de maatschappij zelf. maar neen
terug gewoon weer een kaart in de brievenbus.

> Heb je dan vorig jaar ook een raming moete betalen ?

Ja, zelfde als dit jaar. 100 kubiek. 274 liter per dag(?)

Diva

unread,
Oct 1, 2004, 8:52:25 AM10/1/04
to
On Fri, 01 Oct 2004 11:36:05 GMT, Werner <eupl...@telenetSPAM.be>
wrote:

> ze komen zelf toch alle 2 jaar om meteropname
>te doen

hier komen ze al 4j geen opname doen..dat is al 4j dat ik een kaart in
de bus krijg

azureus

unread,
Oct 1, 2004, 9:35:35 AM10/1/04
to
Diva <div...@gmail.com> wrote in
news:odbql01kvnpk5vts6...@4ax.com:

> On Fri, 01 Oct 2004 11:57:29 +0200, Edge <SpamK...@No.Spam> wrote:
>
>>Enkele weken terug kreeg ik een kaart in de bus betreffende de
>>jaarlijks opmeting van mijn waterverbruik. Je weet wel: om de
>>meterstand op in te vullen.
>>
>>Ik maakte gebruik van de mogelijkheid om mijn meterstand on-line in te
>>vullen op hun website. Op mijn scherm kreeg ik een melding dat de
>>meterstand een abnormaal verbruik aantoonde. En men zou mij hierover
>>contacteren.
>>Tot vandaag geen contact, maar wél een factuur met een 'raming'
>>
>>Bij nadere controle stel ik vast dat desbetreffende watermeter van de
>>watervoorzieningsmaatschappij reeds 2 jaar stuk is.
>>
>>Ik hoop dat het vervangen of herstellen van die meter op kosten is van
>>de watermaatschappij.
>
> dat is op de kosten van de maatschappij

ben je daar zeker van? bij onze buren is deze winter de waterteller in de
kelder kapotgevroren en ze hebben die opnieuw moeten betalen. ben eens in
de algemene voorwaarden gaan kijken die ik kreeg bij het plaatsen van onze
teller en daar staat inderdaad in dat het vervangen van defecte toestellen
op kosten van de "huurder" gebeurt.

Diva

unread,
Oct 1, 2004, 9:44:40 AM10/1/04
to
On 1 Oct 2004 13:35:35 GMT, azureus <re...@group.please> wrote:


>ben je daar zeker van? bij onze buren is deze winter de waterteller in de
>kelder kapotgevroren en ze hebben die opnieuw moeten betalen. ben eens in
>de algemene voorwaarden gaan kijken die ik kreeg bij het plaatsen van onze
>teller en daar staat inderdaad in dat het vervangen van defecte toestellen
>op kosten van de "huurder" gebeurt.


mijn gasmeter piepte tegen de sterren op en ze hebben dat op hun
kosten gedaan tot 2 maal toe..

kapotvriezen is misschien iets anders want daar kunt ge iets aan doen
zoals afdekken enz...


Dirk

unread,
Oct 1, 2004, 9:59:03 AM10/1/04
to

"Edge" <SpamK...@No.Spam> schreef in bericht
news:415d4602$0$78749$e4fe...@news.xs4all.nl...
Voor hoeveel mensen?


Edge

unread,
Oct 1, 2004, 12:17:00 PM10/1/04
to
Dirk schreef:
5

--
---== I never apologize. I'm sorry, but that's just the way I am. ==---

Edge

unread,
Oct 1, 2004, 12:23:45 PM10/1/04
to
azureus schreef:
De teller staat in een kelder waar het eigenlijk nooit vriest.

Bovendien moet die teller reeds defect zijn geweest van vóór wij in het
huis kwamen. Ik kan toch niet opdraaien voor mijn voorganger's (huidige
verhuurder) nalatigheden.

Diva

unread,
Oct 1, 2004, 12:25:03 PM10/1/04
to
On Fri, 01 Oct 2004 18:17:00 +0200, Edge <SpamK...@No.Spam> wrote:

>>>>Heb je dan vorig jaar ook een raming moete betalen ?
>>>
>>>Ja, zelfde als dit jaar. 100 kubiek. 274 liter per dag(?)
>>
>> Voor hoeveel mensen?
>>
>>
>5

Een gemiddeld gezin van vier personen in Vlaanderen
verbruikt per jaar 176mł water of 120 liter per persoon per dag.

lees ik

Diva

unread,
Oct 1, 2004, 12:27:05 PM10/1/04
to
On Fri, 01 Oct 2004 18:17:00 +0200, Edge <SpamK...@No.Spam> wrote:

>>>>Heb je dan vorig jaar ook een raming moete betalen ?
>>>
>>>Ja, zelfde als dit jaar. 100 kubiek. 274 liter per dag(?)
>>
>> Voor hoeveel mensen?
>>
>>
>5


In de tabel zie je het huishoudelijk waterverbruik voor verschillende
landen uit diverse uithoeken van
de wereld. Het verbruik per dag en per persoon kan variėren van 360
liter in de Verenigde Staten
van Amerika tot minder dan 25 liter in bepaalde Afrikaanse landen. In
Belgiė scoren we met
gemiddeld 120 l per dag nog niet zo slecht, maar we mogen niet
vergeten dat ons land slechts over
een vrij lage beschikbare watervoorraad beschikt.
Het wordt dus hoog tijd dat we er ons van bewust worden dat we
zuiniger met water moeten om-
springen. In de volgende fiches kom je te weten wat je kan doen om je
eigen gebruik te reduceren.
Hoeveel water verbruiken wij in Vlaanderen ?
Land
Huishoudelijk waterverbruik in liter per persoon per dag
Belgiė
120
Nederland
128
Frankrijk
157
Bulgarije
116
VSA
360
Indiė
25
Afrikaans land
< 25

Message has been deleted

Diva

unread,
Oct 1, 2004, 12:36:28 PM10/1/04
to
On Fri, 01 Oct 2004 18:17:00 +0200, Edge <SpamK...@No.Spam> wrote:


>>>Ja, zelfde als dit jaar. 100 kubiek. 274 liter per dag(?)
>>
>> Voor hoeveel mensen?
>>
>>
>5


ik ben het eens gaan nakijken en ik heb 46 mł voor mij alleen

Werner

unread,
Oct 1, 2004, 12:41:58 PM10/1/04
to
Diva schreef :

ze zullen je heel goed vertrouwen hé :)

--
mvg. Werner
Bezoek af en toe http://windowsupdate.microsoft.com/

Polleke

unread,
Oct 1, 2004, 2:05:59 PM10/1/04
to
Edge schreef op 1/10/2004 :

Heb hetzelfde meegemaakt.
De maatschappij (PIDPA) heeft die gewoon komen verwijderen wegens te
veel problemen.
Ze hebben aan de hoofdkraan waar een mechanische teller tussen zit het
verbruik kunnen vaststellen.
Die teller staat volgens mij altijd op uw waterleiding.Nu geef ik
jaarlijks zo het verbruik door.

--
Is een driehoek nu een driekant en een vierkant nu een vierhoek ?

Helena Dufourt

unread,
Oct 1, 2004, 4:42:47 PM10/1/04
to
"Edge" <SpamK...@No.Spam> schreef in bericht
news:415d2a0b$0$42417$e4fe...@news.xs4all.nl...

Pidpa bv rekent huur aan voor een watermeter.
Kapot, tenzij door uw eigen fout, is voor rekening van de
verhuurder.Dat werd hier al meerdere malen gratis hersteld.

Als u raming zegt, is dat dan niet eerder een raming van de niet meer
te controleren hoeveelheid waterverbruik wegens de kapotte meter en
dus niet over herstellen/vervangen van de meter zelf?

Bij bv AWW gelden vroeger andere regels.

Trabka Basia

unread,
Oct 1, 2004, 4:50:47 PM10/1/04
to

"Helena Dufourt" <helena...@hotmail.no.invalid> schreef in bericht
news:bjj7d.263062$Hi6.13...@phobos.telenet-ops.be...

>
> Pidpa bv rekent huur aan voor een watermeter.
> Kapot, tenzij door uw eigen fout, is voor rekening van de verhuurder.Dat
> werd hier al meerdere malen gratis hersteld.
>
> Als u raming zegt, is dat dan niet eerder een raming van de niet meer te
> controleren hoeveelheid waterverbruik wegens de kapotte meter en dus niet
> over herstellen/vervangen van de meter zelf?
>
> Bij bv AWW gelden vroeger andere regels.
>
Nog steeds, hoewel ik toch een meter gevraagd en gekregen heb.


Edge

unread,
Oct 1, 2004, 5:07:02 PM10/1/04
to
Helena Dufourt schreef:

De raming betreft het geschatte verbruik aan water.
Op de factuur van VMW staat er niets betreffende huur maar wel een vaste
vergoeding van 39 Euro. Wat dit ook moge zijn?
Op hun website vind ik hierover ook niets.
Wél over de invloed van leidingwater op de kwaliteit van het sperma.
kijk zelf:
http://www.vmw.be/servlet/be.coi.gw.servlet.MainServlet/standard?toDo=open&id=187

Helena Dufourt

unread,
Oct 1, 2004, 5:23:14 PM10/1/04
to
Ik kan de verwaring wel begrijpen.

Die faktuur, waarover gaat dat nu eigenlijk?

De watermeter zelf niet, begrijp ik.
Het waterverbruik of de belasting op het waterverbruik?
Wie stuurt die faktuur?


Edge

unread,
Oct 2, 2004, 8:00:58 AM10/2/04
to
Helena Dufourt schreef:

> Ik kan de verwaring wel begrijpen.
>
> Die faktuur, waarover gaat dat nu eigenlijk?
>
> De watermeter zelf niet, begrijp ik.
> Het waterverbruik of de belasting op het waterverbruik?

Een raming (schatting gemaakt door watermaatschappij) van mijn
waterverbruik.
Plus een vaste vergoeding van 39 Euro (Voor wat dit ook moge zijn?)

> Wie stuurt die faktuur?

De watermaatschappij.

Staf.

unread,
Oct 2, 2004, 4:08:16 PM10/2/04
to

"Diva" <div...@gmail.com> schreef in bericht
news:9mkql01rc6c07o8sm...@4ax.com...

idem

Staf.


Dirk

unread,
Oct 3, 2004, 7:40:17 AM10/3/04
to

"Edge" <SpamK...@No.Spam> schreef in bericht
news:415d82fd$0$36861$e4fe...@news.xs4all.nl...

274/5 = 54 liter

toilet is ong 10 l
Douche: 60 l
Wasmachine
...

Lijkt mij nog niet zo everdreven. Heb trouwens meer met 4 personen


Edge

unread,
Oct 3, 2004, 9:29:23 AM10/3/04
to
Als ik er zo de gemiddelden op na lees valt die raming idd mee.
Ik denk dat ik het zo laat. Ik ben waarschijnlijk goedkoper af.
Ze moeten maar zelf komen kijken én vaststellen.

azureus

unread,
Oct 5, 2004, 4:21:41 AM10/5/04
to
Edge <SpamK...@No.Spam> wrote in
news:415d8492$0$566$e4fe...@news.xs4all.nl:

> azureus schreef:
>> Diva <div...@gmail.com> wrote in
>> news:odbql01kvnpk5vts6...@4ax.com:
>>
>>
>>>On Fri, 01 Oct 2004 11:57:29 +0200, Edge <SpamK...@No.Spam> wrote:
>>>
>>>
>>>>Enkele weken terug kreeg ik een kaart in de bus betreffende de
>>>>jaarlijks opmeting van mijn waterverbruik. Je weet wel: om de
>>>>meterstand op in te vullen.
>>>>
>>>>Ik maakte gebruik van de mogelijkheid om mijn meterstand on-line in
>>>>te vullen op hun website. Op mijn scherm kreeg ik een melding dat de
>>>>meterstand een abnormaal verbruik aantoonde. En men zou mij hierover
>>>>contacteren.
>>>>Tot vandaag geen contact, maar wél een factuur met een 'raming'
>>>>
>>>>Bij nadere controle stel ik vast dat desbetreffende watermeter van
>>>>de watervoorzieningsmaatschappij reeds 2 jaar stuk is.
>>>>
>>>>Ik hoop dat het vervangen of herstellen van die meter op kosten is
>>>>van de watermaatschappij.
>>>
>>>dat is op de kosten van de maatschappij
>>
>>
>> ben je daar zeker van? bij onze buren is deze winter de waterteller
>> in de kelder kapotgevroren en ze hebben die opnieuw moeten betalen.
>> ben eens in de algemene voorwaarden gaan kijken die ik kreeg bij het
>> plaatsen van onze teller en daar staat inderdaad in dat het vervangen
>> van defecte toestellen op kosten van de "huurder" gebeurt.
>>
> De teller staat in een kelder waar het eigenlijk nooit vriest.

die van onze buren ook, maar toch was de reactie van de watermaatschappij:
waarschijnlijk kapotgevroren en vervangen van tellers gebeurt op kosten
van de huurder. je kan dan als huurder alleen zeggen dat je geen nieuwe
teller hoeft (maar probeer maar eens zonder water te leven) of processen
gaan aangaan, maar die watermaatschappij heeft dan wel meer tijd én
centjes om die processen te laten aanslepen en waar sta je dan.


>
> Bovendien moet die teller reeds defect zijn geweest van vóór wij in
> het huis kwamen. Ik kan toch niet opdraaien voor mijn voorganger's
> (huidige verhuurder) nalatigheden.

in principe/theorie misschien niet maar je hebt misschien al wel gemerkt
dat wij in een wereld leven waar
rechtvaardigheid/eerlijkheid/juistheid/... niet altijd de realiteit is en
waar in vele gevallen de wet van de sterkste telt, en wie is er hier de
sterkste denk je?

0 new messages