New Relic

Roc Boronat

to barcel...@googlegroups.com
Bon dia!

Com que no participo molt al fòrum, primer em presentaré: em dic Roc Boronat i sóc desenvolupador d'apps Android. Abans de posar-me amb Android era el típic expert-consultor-corbata d'una consultora, totalment centrat en j2ee. Oh quins temps!

Al tema: Fa uns anys que tenim una app mòbil que utilitza un servidor j2ee de backend. Amb el tema dels mòbils, conec diverses eines per a monitoritzar l'ús que es fa de l'app, els esdeveniments, la durada de la sessió... bé, res de l'altre món, Analytics. Però últimament veig que m'aniria super bé poder tenir quelcom similar en j2ee, i a sobre, sense analitzar logs. Quins servlets s'han cridat, quant ha trigat a processar-se la resposta de mitja... en entorn de producció.

En busca d'una eina per a assolir-ho, he arribat a New Relic. Es veu que tothom en parla, que són el topic, bliblibli... però com que tocar servidors de producció em posa els pels de punta, he pensat en preguntar per aquí.

En resum, algú ha tingut alguna experiència amb New Relic? Ha estat bona?

Gràcies!

Salut,
Roc Boronat

Nacho Cougil Jares

to barcel...@googlegroups.com
Molt bones Roc!

La resposta en el meu cas és sí, n'he vist de fer-lo servir a més d'un servidor, però NO el gestionava jo el projecte (ni el server tampoc). Ho subratllo perquè n'estiguis al cas de la seva importància. Vull dir, que l'he vist fet servir molt de prop en una solució que era força important (servei 24x7 amb alta disponibilitat, etc) però no me'n van explicar amb detall els recursos que s'emportava la màquina ni l'overhead que produia New Relic en real :-( ( so sorry about it ). El resum però és que l'experiència va ser molt bona tot i l'empitjorament del servei -que es va veure afectat, però 0 remarcable, més CPU consumida i memòria i prou-

Ara bé, se m'acudeixen varies coses que es poden fer minimitzar "el mal" que pot suposar tocar un servidor en producció. La primera crec que seria intentar reduir el possible mal i provar-ho (com és normal) a qualsevol altre entorn control·lat. A partir d'aquí afegir-hi un procès de càrrega/stress suficient per tal de poder fer estimacions de temps, etc per avaluar el seu comportament, etc. El que està clar, és que repescar info per SO o qualsevol altre lloc no estarà de més perquè està clar que tindràs un overhead X i aquest dependrà de mil factors -JVM, appServer, -Xsettings, etc- (por ahí he llegit alguns enllaços que fan una mica de por amb PHP i Python) però com a mínim, fer les teves proves t'ajudarà a poder prevenir que producció estigui KO el mínim temps possible -o que el seu rendiment es vegi molt afectat-.

L'altre cosa que se m'ha ocorregut -i que crec que també podria ser interessant- és potser més molona i seria arrencar-la desde la comunitat. M'explico: si creus que una xerrada/presentació podria ser interessant que ens la donessin els senyors responsables de New Relic a tota la comunitat del JUG -que jo sí que ho crec i és un tema que teníem pendent d'un temps cap aquí-, perquè no els hi sol·licitem directament? Estaria força interessant tant que vinguessin -seria molt gran- o bé que es prestessin per fer una videoconf per exposar-nos què té de bo, quin és l'overhead que provoca i quines opcions, passos, etc són els que podrien recomenar en la seva implantació. Què et sembla? Sí això et motiva i si ens prepares un post en anglès, ens encarreguem de dirigir-lo a aquesta gent per veure què podrien fer. Més d'un segur que ho aprofitaria i s'animaria a compartir la seva experiència i demés.

Ah! Un últim apunt, "diuen por ahí" que Takipi és inclús millor per la seva facilitat d'ús i fins a on pot arribar el seu nivell de detall i el seu poc overhead (< 5%!!).

Na nit i ja diràs!

PD: disculpeu si dic alguna tonteria, però a aquestes hores, potser se m'escapa alguna frase no gaire ben enllaçada ;-)

Roc Boronat

to barcel...@googlegroups.com
Bones Nacho! Gràcies per la resposta!

Al final vaig animar-me i... com que de nit sóc més valent, vaig fer un snapshot de la màquina virtual, i vaig instal·lar l'Agent de New Relic per a monitoritzar el nostre Tomcat. Vista l'interface... em vaig animar i també vaig afegir l'agent que monitoritza el SO, i vaig fer una primera prova monitoritzant l'app Android. I de moment, genial.

El que més m'ha impresionat és:
1. Quan tens tot el teu sistema monitoritzat per New Relic, et fa una gràfica de tots els actors, i el temps que es prenen. És a dir: Android connecta amb el teu host, el teu host mira a la BBDD durant tant de temps, pregunta a Amazon per una foto, la baixa, la modifica, la torna a pujar, això triga tant, la petició total triga tant... En resum, t'ajuda a detectar bottlenecks.
2. L'Agent d'Android té una història que et diu, en un mapa de calor, com són les connexions HTTP a diverses parts del món. Això ens ajudarà a veure si canvia (o no) el fet de que posem un altre server a EEUU, i fem que l'app ataqui a aquell server si està més aprop del d'Europa.
3. Un simi borratxo i cec podria instal·lar tots els agents en una hora.

Sobre lo de muntar una xerrada... de moment, jo no voldria dedicar-li temps, jejeje... Si voleu us explico les nostres aventures amb New Relic quan ho tingui més tocat, però de moment... el que sé està escrit en aquest mail :·)

Moltes gràcies!

Salut,

--
Has recibido este mensaje porque estás suscrito al grupo "Barcelona JUG" de Grupos de Google.
Para anular la suscripción a este grupo y dejar de recibir sus mensajes, envía un correo electrónico a barcelona-ju...@googlegroups.com.

Roc Boronat

to Roc Boronat, barcel...@googlegroups.com
Per cert! Bestial lo de Takipi! Mil gràcies pel link!