Nereforma propono: uzi sufikson -er- kiel prefikson er-.

Nikolao Mihajlenko

to bablo
http://mi.anihost.ru
"La interlingvistika mondo de Nikolao Mihajlenko"
Nereforma propono: uzi sufikson -er- kiel prefikson er-.

En Esperanto prefikso ek- ustas uzata kun du signifoj:
1. "komenci fari ion"
2. "fari ion nur pormomente"

Mi proponas uzi er- en dua kazo.

Fulmoj ekbrilis. == Sur la chielo aperis fulmoj.
Fulmoj erbrilis. == Fulmoj lumis pormomente.
Ne forgesu pri "La Tutmonda Deklaro por Esperanto"
http://mi.anihost.ru/miliardo.php

Philippe Cousson

to ba...@googlegroups.com
Saluton

Kara Nikolao

Esperanto estas lingvo ja jam funkcianta dum pli ol jarcento.
Via propono estas tro malfrua.

Plej kore
Philippe (filip')

Le 01/03/2012 03:42, Nikolao Mihajlenko a �crit :

Nikolao Mihajlenko

to bablo

Fakte, "momenta ago" ne tro meritas apartan afikson. Sed Z. enigis
tiun signifon
por prefikso ek-. Kaj pro tiu ni dubas ofte pri ek-. Do, pli bone
aldoni prefikson er- kun
signifo analogia al sufikso -er-.

erbato - rapida aparta bato.

Petro ekbatis la hundon, lia edzino protestis laute.
Petro erbatis kaj kuris for.

Dankon pro atento..

Mixael' SATIGNAC

to ba...@googlegroups.com
Bonan vesperon! Tre interesigan reforman ideon vi havas! Ghi estu larghe konata!

> Date: Wed, 29 Feb 2012 18:42:15 -0800
> Subject: [bablo] Nereforma propono: uzi sufikson -er- kiel prefikson er-.
> From: n1...@mail.ru
> To: ba...@googlegroups.com

Mixael' SATIGNAC

to ba...@googlegroups.com
Por funkcii dum unu plia jarcento, eblas reformoj sed sufiche limigitaj ! Tiu,chisupre elmontrita , estas tiela !
 Bonan vesperon!
> Date: Thu, 1 Mar 2012 14:27:09 +0100
> From: philippe...@sfr.fr
> To: ba...@googlegroups.com
> Subject: Re: [bablo] Nereforma propono: uzi sufikson -er- kiel prefikson er-.

> Saluton
>
> Kara Nikolao
>
> Esperanto estas lingvo ja jam funkcianta dum pli ol jarcento.
> Via propono estas tro malfrua.
>
> Plej kore
> Philippe (filip')

Nikolao Mihajlenko

to ba...@googlegroups.com
Mi bone komprenas, ke en nuna tempo la esperanto-komunumo ne ekuzos la prefikson er-.

Samtempe du diversaj signifoj de ek- ne estas bela trajto de E.

Kaj ni memoru pri tio, ke momenteco de la ago estas chiam klara el kuntesto.

Do, mi konsilas, ke en novaj vortaroj de E. oni konsilu uzi ek- NUR en unua senco.

Anst. "Fulmoj ekbrilis" ni skribu simple "Fulmoj brilis"

En internacia lingvo Ido  oni anst. ek- uzas sufikson -esk-. Sed NUR en unua senco de ek-.

Mixael' SATIGNAC

to ba...@googlegroups.com
Kion inspiris ni nun al S-roj Mihajlenko, "Cellus" kaj aliaj lingvosciencistoj kies ni plezuris chi-tie legi asertojn ,  respondojn kaj informojn
kaj kun kiuj ni emis intershanghi ideojn? De longe ili silentas , kiel ili fartas, kion ili "ighas" (kiel oni diras france!)?