5 Aralık

R.G?lenay YAL?INKAYA

Dec 5, 2018, 3:35:39 AM12/5/18
to ay...@googlegroups.com

Değerli Aytam dostları,

Bugün 5 Aralık. Türk Kadınına seçme ve seçilme hakkının verilişinin 84. yıldönümü. 1930'dan itibaren başlayan süreçte belediye seçimlerinde seçme hakkı, 1933'de muhtar seçme ve seçilme hakkına, nihayetinde ise 1934'de milletvekili seçme ve seçilme hakkına sahip olmuşuz. O dönem Afyonkarahisar milletvekili olarak meclise giren 17 kadından biri olan Mebrure Gönenç'i bu vesileyle rahmetle anıyorum. Türk kadınına pek çok ülke kadınından önce haklarını teslim eden büyük önderimiz Mustafa Kemal Atatürk'ü ve o günkü meclis üyelerimizi de  minnetle anıyor ve rahmetler diliyorum.

Bugün aynı zamanda "Gönüllülük Günü". Siz değerli Aytam gönüllüsü dostları da sevgi ve saygıyla selamlıyorum.

R. Gülenay Yalçınkaya