Hakkımda biraz bilgi

Cigdem Altınöz

to AYTAM Afyonkarahisar Yerel Tarih Araştırmaları Merkezi

Değerli Grup üyeleri

Bu gün sizlere biraz kendimden bahsetmek istiyorum.

Bir zamanlar internet üzerinde yayımlanan Afyon Kocatepe Haberin genel yayın sorumlusu ve editörü olarak beş yıl hizmet vermiştim.
Eski üyeler hatırlayacaklardır. (2005- 2010 yılları)

Afyonkarahisar sevdiğim şehirdi.
Çocukluğumda babamın görevi dolayısıyla gelip yaşadığım bu şehirde olmak çok güzeldi.

Gerçi basından bazı arkadaşlar Afyon'da yaşadığıma inanmıyorlardı .
Ama ben fazla tanınmış olmaktansa , Zafer Sitesindeki  dairemde sakin sessiz huzurlu bir yaşam sürmeyi, ortalarda gözükmemeyi yeğliyordum.
Tabiidir ki böyle olmamın da sebepleri vardı.

Sonra rüzgar beni doğup, büyüdüğüm, çalışıp emekli olduğum şehrime yani İstanbul'a uçurdu.
İstanbula yerleşince ben artık emekli oldum demedim yine çalıştım.
Ancak anacığım bir dizi ameliyat geçirip yürüyemez olunca iş hayatından kesinkez emekli olmam gerekti.
Eh emekli olup cüz-i  bir maaşa talim etmeye başlayınca da İstanbul'da yaşam şartları zorlaştı ve mecburen Antalya'ya taşındım. Bu şehir gerçekten ucuz.

Elbette boş durmak bana yakışmazdı.
Muhtelif konularda şiirler, çocuk masalları, köşe yazıları yazmamın dışında resim yapmayı da seviyordum.
Evimle,annem ve çocuklarımla ilgilenmekten arta kalan zamanlarda,  lise çağlarımdayken aşkla yaptığım ama daha sonra hayat şartları yüzünden kesintiye uğrayan resmetme aşkıma emeklilik dönemimde kavuşmaktan son derece memnunum.

"Diriliş Ertuğrul" dizisi severek izlediğim bir dizi olduğundan önce oradaki karakterlerin portrelerini yapmayı denedim.
Bu denemeler zaman içinde öyle bir hal aldı ki dört yıldır devam eden bu dizide resmetmediğim karakter kalmadı.

Sonra araştırıldı ki ülkemizde bu şekilde bir dizinin yardımcı oyuncularına kadar çizen, boyayan benden başka birisi yok.
Bu açıdan ülkemde ilk ve tek olmakla gurur duydum. (dünyada örneği var mı inanın bilmiyorum)

Şu an Diriliş Ertuğrul çalışmalarım 150 yi aşkın resimle kocaman bir koleksiyon halinde.

Suriye'li mazlumlar, gülmeyi unutan çocuklar da içimi çok yakıyordu.
O yüzden "Çocuklar Ağlamasın" isimli bir  albüm hazırladım.
Bu albüm de elliyi aşkın resim içermekte.

Elbette ilgi alanım geniş.
Osmanlı İmparatorluğuna ait Padişahlar çalışmalarım da halen sürmekte.İnşallah 2019 yılında bu seri Almanya'da sergilenecek.

Velhasıl beşyüzü aşkın çalışmalarımla birilerinin dikkatini çekmiş olmalıyım ki evime geldiler, söyleşi yapıldı.
Pek çok gazetede "63 yaşında beş yüz eseri ile ressamlara meydan okuyor" başlığı altında haberler yayımlandı. (gerçi yaşımı filan yanlış yazmışlar ama olur o kadar)

Muhtelif televizyonlardan davetler de geldi ama annemi ve zihinsel engelli kızımı kimselere emanet edemezdim, mecburen reddettim.

Şu anda Çanakkale'de resimlerimin ufak bir kısmı sergilenmekte. Elbette oraya da gidemedim.

Resimlerimin tümünü suluboya-guaj tekniğiyle yapıyorum.
Bu konudaki otoritelerin dediğine göre benim geliştirdiğim bu boyama şekli, bana özel bir tarzmış.

Açıkçası ben tarz, marz bilmem zira lise bitene kadar okullarımızda verilen resim derslerinde her birimiz ne öğrenebilmişsek benimki de o kadar.
Özel bir eğitim filan almadım işin doğrusu. Söylendiğine göre yeteneğim varmış. Hamdolsun.

Resimlerimi instagram üzerinden izleyicilerle paylaşıyorum. Facebook üzerinde de bir sanat sayfam mevcut.

İlginizi çeker ise adreslerim şöyle:

Her birinizi saygıyla selamlıyorum.

Çiğdem Altınöz

Mehmet Ünal Taşpınar

to ay...@googlegroups.com
Çok güzel. Çok etkileyici. Tebrikler ve teşekkürler.

iPhone’umdan gönderildi

Cigdem Altınöz <cigdem...@gmail.com> şunları yazdı (23 May 2018 09:37):

Bu iletiyi "AYTAM Afyonkarahisar Yerel Tarih Araştırmaları Merkezi" grubuna üye
olduğunuz için aldınız. (http://www.aytam.org.tr) sayfasına bakınız. Gruba (ay...@googlegroups.com) adresinden ileti gönderebilirsiniz. Üyeliğinizi sonlandırmak için (aytam-un...@googlegroups.com) adresine boş bir ileti gönderin, posta kutunuza gelen linki tıkladığınızda gruptan çıkabilirsiniz. Başaramazsanız, ilettiğiniz çıkma isteğiniz en kısa zamanda gerçekleştirilecektir. (http://groups.google.com/group/aytam?hl=tr) adresinde bu grubu ziyaret edebilirsiniz.
Haberleşme grubumuzun, Afyonkarahisar’ın kültürel miras ve çevreye ilişkin değerlerini geliştirecek güçlü bir araç olması beklenmektedir. Lütfen amaç dışında yazılara yer vermeyiniz; teşekkür ederiz.
---
Bu iletiyi Google Grupları'ndaki "AYTAM Afyonkarahisar Yerel Tarih Araştırmaları Merkezi" grubuna abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için aytam+un...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Daha fazla seçenek için https://groups.google.com/d/optout adresini ziyaret edin.

Cigdem Altınöz

to ay...@googlegroups.com
İlgilendiğiniz için ben teşekkür ederim. Saygılar

23.05.2018 tarihinde Mehmet Ünal Taşpınar <unalta...@ttmail.com> yazmış:

--
*Çiğdem Altınöz*

R.G�lenay YAL�INKAYA

to ay...@googlegroups.com
Çiğdem hanım
Çok özgün çalışmalar. Gercekten çok etkileyici. Sizi kutluyor ve başarılar diliyorum.
Gülenay Yalçınkaya

Samsung Galaxy akıllı telefonumdan gönderildi.

to ay...@googlegroups.com
Kutlarım Çiğdem Hanım,

Şiiriniz de biyografiniz de sanat çalışmalarınız da çok güzel. Nice özgün eserler üretmeniz dileğiyle sevgi ve saygılar sunarım.

Doç. Dr. İsmail Hakkı Nakilcioğlu
Afyon Kocatepe Üni.
Güzel Sanatlar Fak. Bölüm Bşk.

Subject: Re: {AYTAM'dan mektup} Hakkımda biraz bilgi
To: "ay...@googlegroups.com" <ay...@googlegroups.com>
Date: Thursday, May 24, 2018, 6:42 PM

Cigdem Altınöz

to ay...@googlegroups.com
Değerli Üstadım,
Bir üniversitenin Güzel Sanatlar Fakültesinde Bölüm Başkanı olan , özetle eğitimli, işinin uzmanı bir şahsiyetin çalışmalarım hakkında  görüş bildirmesi muhteşem bir şey.
İşin doğrusu şunca yıldır yazarım, çizerim ama ben kendime asla yazar, şair, ressam demem, diyemem. Kendimi hep çırak olarak gördüm, göreceğim.
62 yaşımda bir uzmandan gelen tek cümle bile bana inanılmaz  heyecan verdi ve onurlandırdı. Teşekkür eder,  size son çalışmamı sunarım. Saygılarımla

olduğunuz için aldınız. (http://www.aytam.org.tr) sayfasına bakınız. Gruba (ay...@googlegroups.com) adresinden ileti gönderebilirsiniz. Üyeliğinizi sonlandırmak için (aytam-unsubscribe@googlegroups.com) adresine boş bir ileti gönderin, posta kutunuza gelen linki tıkladığınızda gruptan çıkabilirsiniz. Başaramazsanız, ilettiğiniz çıkma isteğiniz en kısa zamanda gerçekleştirilecektir. (http://groups.google.com/group/aytam?hl=tr) adresinde bu grubu ziyaret edebilirsiniz.

Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/d/optout adresiniz ziyaret edin.

--
Çiğdem  Altınöz

IMG_20180525_073640_956.jpg

ismail nakilci

to ay...@googlegroups.com
Merhaba Çiğdem Hanım,

Gönderdiğiniz son çalışma için özellikle teşekkür ederim. Hayatımız boyunca hepimiz hem öğreniciyiz hem de öğreticiyiz. Sokrates'in dediği gibi, “Bildiğim tek şey, hiçbir şey bilmediğimdir.” Doğanın ve makro evrenin ihtişamı, hatta tek başına bir insanın mükemmel bir sanat eseri olduğu düşünüldüğünde bunlar yanında bizim çalışmalarımız okyanustaki bir damla su bile değildir. Ama biliyoruz ki, insanın kendi içinde de muazzam bir mikro evren vardır. Ne mutlu ki siz bunca zaman sonra içinizdeki cevheri keşfetmiş ve bunu açığa çıkarma fırsatı bulmuşsunuz.

Selam ve saygıyla.

İsmail Hakkı Nakilcioğlu

To: ay...@googlegroups.com
Date: Saturday, May 26, 2018, 8:27 AM

Değerli Üstadım,
[...]

MEHMET NEDRET ÜNLÜ

to 'ismail nakilci' via AYTAM Afyonkarahisar Yerel Tarih Araştırmaları Merkezi
Çiğdem hanım, muhteşem çalışmalarınız, eserlerınız gerçekten çok güzel. Ellerinize, yüreğinize sağlık. Ben buromuzun yeni toplantı odasına bir Atatürk çalışmanızı satın almak istiyorum. Çalışmalarınız içinde göremedim . Rica etsem, varsa, bu çalışmalarınızdan örnekler gonderebılırmısınız.? Tekrardan tebrikler ellerinize saglık.
Av. M. Nedret Ünlü

BlackBerry cihazımdan gönderildi - en güvenli mobil cihaz

[...]

Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "AYTAM Afyonkarahisar Yerel Tarih Araştırmaları Merkezi" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için aytam+un...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.

Cigdem Altınöz

to ay...@googlegroups.com
Merhaba İsmail Bey,

Size yürekten teşekkür ediyorum.
İnanın bu konuda eğitimim olsun çok isterdim. Babam ve okul müdürümce engellendim ne yazık ki.
Sonra da eşim tarafından engellendim.
Ama siz de çok iyi bilirsiniz ki, insanın içinde o aşk var ise sabır edip kadere rıza gösteriyorsunuz bir müddet, ama tıpkı bir sel gibi deli dolu akarak gelenin önü kesilemiyor.
Ben de özgürlüğüme kavuşur kavuşmaz resim aşkımla buluştum.
Her yaptığım çalışmayla kendimi biraz daha geliştirmeye uğraşıyorum.
Keşke eğitimli olaydım da deneme yanılma yolu ile öğrenmeye çalışmasaydım.
Tekrar teşekkür ediyorum, selam ve saygılarımla

Çiğdem Altınöz

Not: Yine bir çalışmamı ekliyorum. Her zamanki gibi yine içime sinmedi bu yaptığım da

26 Mayıs 2018 18:13 tarihinde 'ismail nakilci' via AYTAM Afyonkarahisar Yerel Tarih Araştırmaları Merkezi <ay...@googlegroups.com> yazdı:
[...]

Cigdem Altınöz

to ay...@googlegroups.com
Merhaba

İlginize çok teşekkür ederim
Geçmiş zamanda çizdiklerim var elbette.

Üye olduğum resim gruplarında Atatürk çizimlerinde minicik hata görseler üyeler bir anda insanı yerin dibine geçiriyorlardı, o yüzden çizdiklerimi paylaşmaya korktum açıkçası.
Malumunuz bende yaş 62. Eh haliyle 20-30 yaşındakilerin abuk subuk sözlerini okuyunca tansiyonum çıkıyor.

Denemelerimden iki tanesini gönderiyorum bir fikir edinmiş olursunuz. Gerçi üzerlerinde biraz daha çalışmam gerekir. Bunları tam bitirdim diyemem.
Her resmi önce yapıyor ve bir zaman bırakıyorum, üzerinden belli bir zaman geçip de yeniden elden geçirdiğimde daha iyi oluyor :)

Bence yaptırmak istiyorsanız sizin seçtiğiniz bir resim olursa onu gönderin  30x42 cm olarak çalışayım. Zira benim denemelerim A4 boyutunda.

Selam ve saygılarımla

27 Mayıs 2018 00:52 tarihinde MEHMET NEDRET ÜNLÜ <nedre...@gmail.com> yazdı:
[...]

Mehmet Özer

to ay...@googlegroups.com
Çiğdem Hn.ın çalışmalarını, özellikle ve öncelikle varsa, "Atatürk ve reel tarih dönemi ile ilgili portre veya konulu resim çalışmalarını" ben de görmek isterim.
Mailim alttadır.
Tüm Aytam üyelerine ve Çiğdem Hn.a Selamlarım ve çalışmalarınızda başarı dileklerimle,

Mehmet Özer
0532 3212710
mhme...@yahoo.com
(Dikkat mailimde mehmet’in ilk e’si yok eksik yazılmış sanılmasın.!)

MEHMET NEDRET ÜNLÜ

to 'Mehmet Özer' via AYTAM Afyonkarahisar Yerel Tarih Araştırmaları Merkezi
Merhabalar Çiğdem hanım, mesajınıza cok tesekkurler. Tansıyon konusunda çok haklısınız.

Atatürk resımlerınızde çok güzel ancak ben yanlış anlamışım, A4 çalıştığınızı değilde bayağı büyük portre çalışıyorsunuz sanmıştım.  Tekrardan teşekkürler ve saygılar.
Av. M. Nedret Ünlü

BlackBerry cihazımdan gönderildi - en güvenli mobil cihaz
Gönderilen: 29 Mayıs 2018 14:07
[...]

Cigdem Altınöz

to ay...@googlegroups.com
Suluboyada büyük ölçülü çalışmayı çok denemedim açıkçası.
En büyük boy çalışmam 30x42 cm oluyor
Belki bu yaz yağlıboyaya geçersem o zaman büyük boy çalışmalar yapabilirim. Teşekkürler, saygılar

29 Mayıs 2018 14:34 tarihinde MEHMET NEDRET ÜNLÜ <nedre...@gmail.com> yazdı:
[...]

Bu iletiyi Google Grupları'ndaki "AYTAM Afyonkarahisar Yerel Tarih Araştırmaları Merkezi" grubunda bir konuya abone olduğunuz için aldınız.