Autyzm Newsletter, numer 67, styczeń 2016

Administrator Forum Autyzmu

to Autyzm Newsletter

Autyzm Newsletter, numer 67, styczeń 2016

Ogólnopolski Informator ze Świata Autyzmu

Wszystkim Czytelnikom życzymy niezapomnianego, pełnego drobnych i wielkich sukcesów 2016 roku!

ZE ŚWIATA AUTYZMU
1. Ile prawdy jest w stereotypie dziecka autystycznego, jak rozpoznać autyzm i na czym polega terapia http://medsolver.pl/blog/2015/12/09/deszczowe-dzieci/

2. Przeładowanie bodźcami - video - nadwrażliwość sensoryczna u osób z autyzmem. Tekst w języku angielskim.

http://www.iflscience.com/health-and-medicine/insight-how-autism-and-sensory-overload-feels

3. Coraz więcej dzieci ma autyzm

http://zdrowie.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/335745,na-autyzm-cierpi-prawie-3-procent-dzieci.html

KALENDARIUM
1. W 2016 r. rusza cykl szkoleń z wykorzystania narzędzia ADOS-2 - wystandaryzowanego protokołu obserwacji do diagnozy osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Więcej informacji na stronie: http://szkoleniaados2.pl/

2. W dniu 12 stycznia 2016 r., w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Łodzi, pod patronatem Kuratorium Oświaty w Łodzi, odbędzie się bezpłatne seminarium naukowe “Mam plecak, mam piórnik, mam autyzm. Dziecko z autyzmem i zespołem Aspergera w systemie edukacji.”

http://wsp.lodz.pl/Mam_plecak__mam_piornik__mam_autyzm-95_1020-0.html

CIEKAWE LINKI

1. Nadzieja dla kształcenia specjalnego

http://brpd.gov.pl/aktualnosci-wystapienia-generalne/nadzieja-dla-ksztalcenia-dzieci-ze-specjalnymi-potrzebami

2. Przepisy dot. kształcenia specjalnego

http://serwisy.gazetaprawna.pl/edukacja/artykuly/914707,ksztalcenie-dzieci-niepelnosprawnych-2015-2016.html

3. Sukces lęborskiego stowarzyszenia - 500 godzin zajęć dla osób z autyzmem

http://www.gp24.pl/wiadomosci/lebork/art/9187813,ponad-500-godzin-zajec-dla-dzieci-z-autyzmem-to-sukces-leborskiego-stowarzyszenia,id,t.html

4. Od 1 grudnia 2015 Fundacja WSPARCIE NA STARCIE uruchomiła telefon informacyjny dla członków rodzin, a także nauczycieli i terapeutów dzieci z trudnościami w rozwoju (autyzm, zespół Aspergera, zespół Downa, stomia/choroba Hirschsprunga.

http://www.wsparcienastarcie.org/telefon.html

STOPKA

Autyzm Newsletter tworzą:

Izabela Chojnicka ( http://www.forumautyzmu.pl, foruma...@gmail.com )

Magdalena Maciaszek ( www.swiatprincessy.blog.pl, magdalena...@wp.pl, www.autik.phorum.pl )

Paweł Pflegel ( http://www.autyzm-biologia.blogspot.com pawel....@gmail.com )

Serdecznie zapraszamy wszystkie osoby zainteresowane do współpracy przy tworzeniu newslettera.

*Zaproś znajomych na newsletter: http://groups.google.com/group/autyzm-newsletter

*Numery archiwalne newslettera: http://groups.google.com/group/autyzm-newsletter

Redakcja Autyzm newsletter zrzeka się z odpowiedzialności za zawartość stron, do których zamieszczone są odnośniki.