3. iterace

78 views
Skip to first unread message

Klaris Hájková

unread,
Nov 6, 2013, 9:48:31 AM11/6/13
to
Třetí iterace je naplánována na 26.11. je poslední, tudíž si nezapomeňte vzít indexy. Znovu - neúčast na iteraci = -5 bodů.

Teď k tomu, co se bude dělat. 

Editor (Daniel): Bude umět pracovat s pomlkama, vytvářet rytmická cvičení i cvičení intervalů, na obtížnost rozbalovací list, přidávání taktů a možnost přehrání. Chrastina možná zmiňoval další detaily, když si někdo vzpomenete, doplňte.
Cvičení (Tomáš): V popisu máme cvičení intervalů, je potřeba takové udělat. Přidat odpočítávání před začátkem hraní.
Uživatelé (já): Při registraci přesměrovat na nějakou lepší stránku, přidat globální statistiky a možnost, aby admin viděl statistiky uživatelů. 
Petr: Opravit tlačítko delete. Zmírnit to přísné hodnocení. Pošéfovat, když cvičení má smazaného autora. 

Tohle jsou faily ze druhé iterace. Bodově jsme na tom takhle:
jméno - potřebuje bodů do A
já, Petr, Daniel - 18 bodů
Michal - 22 bodů
Ten, kdo se bude nejvíc flákat bude mít jen 44 bodů (případně můžeme ukecat Chrastinu o bonusový bod jako loni)
Takže k samotné třetí iteraci musíme udělat:
 
○ dolazení implementačních a designových detailů
○ pořádné testování a oprava chyb, které se projeví
○ dokumentace
○ uživatelská příručka (návody na stránce)

Vzhledem k tomu, že Chrastina bude chtít vidět kódy, tak si VŠECHNY své kódy řádně okomentujte. Nejlépe v češtině, ať to máme jednotné (viz zrovna dnešní přednáška :D). Testujte taktéž všichni a průběžně sypejte chyby sem, ne mně na FB/G+, díky. 
Ty jednotkové testy jsem ještě nenastudovala, ale předpokládám, že to taktéž bude každý dělat ke svému kódu.

Máte někdo ponětí jaká všechna dokumentace bude potřeba?
Zbývá udělat ke všemu návody a napsat hudební teorii. 

Nebo ještě něco?

A komunikujte se mnou safra -_-

EDIT2: Komentáře pište teda v EN. Howgh.




Petr Kaštánek

unread,
Nov 7, 2013, 4:17:38 PM11/7/13
to au...@googlegroups.com
Návody a hudební teorie budou v češtině nebo v angličtině? Protože teď je ten web tak schizofrenně na půl, tak nevím, na co to upravovat :)
Za sebe tedy volím češtinu (je to pro české uživatele, asi), ale je mi to upřímně jedno :)

Petr Kaštánek

unread,
Nov 9, 2013, 4:28:33 AM11/9/13
to au...@googlegroups.com
  • opraveno mazání cvičení pokud maže autor
  • zmírněno hodnocení cvičení (meze jsou nyní 100, 250 a 500ms)
  • opraveno zobrazení autora u všech cvičení, pokud je smazán (hlašte prosím, pokud ještě najdete odkaz na jeho profil atd.) - nyní je mazání řešeno přes bit IsActive - příklad smazaného profilu je Kasty2
  • přidány krátké komentáře k mému kódu
Jsem ochoten ještě napsat nějakou teorii nebo návod, ale rád bych věděl, jestli v češtině nebo angličtině, aby pak moje práce nebyla zbytečná ;) Zatím je většina rozhraní v angličtině, ale původně jsem myslel, že to děláme pro české uživatele ;)

imsiriuse

unread,
Nov 10, 2013, 3:44:06 PM11/10/13
to au...@googlegroups.com
Aku pracu mam spravit do tretej iteracie?

Klaris Hájková

unread,
Nov 10, 2013, 7:22:03 PM11/10/13
to au...@googlegroups.com
Petr:  Čekala jsem, jestli se někdo nějak vyjádří. Evidentně je to ostatním ukradené - takže souhlasím s tebou, udělejme to česky ;). Můžeme přeložit i zbytek uživatelského rozhraní, souhlas?

Michal:
1) Okomentuj svůj kód, udělej k němu testy.
2) Oprav nula taktů v metronomu.
3) Chtěl jsi psát hudební teorii, tak ji napiš.

Pokud jste používali nějaké knihovny, vložte to do dokumentace na wiki.

imsiriuse

unread,
Nov 11, 2013, 4:49:59 AM11/11/13
to au...@googlegroups.com
Ked myslis tu nulu v stvorci uplne nalavo, tak ta je tam naschval.

imsiriuse

unread,
Nov 11, 2013, 11:11:44 AM11/11/13
to au...@googlegroups.com
K hudobnej teorii budu patrit aj subory cviceni? Mam ich prepisat z knihy alebo to spravi niekto iny?

Petr Kaštánek

unread,
Nov 11, 2013, 12:58:30 PM11/11/13
to au...@googlegroups.com
OK, přeložím to do češtiny.

Michale, pokud máš nějaká cvičení v knize, tak je prosím přepiš, abychom to nemuseli vymýšlet...

imsiriuse

unread,
Nov 11, 2013, 3:42:41 PM11/11/13
to au...@googlegroups.com
Dobre. Systematicky ich tam prepisem. Tych cviceni je dobludu a prepisanie mi zaberie dost casu. Rad by som za to dostal nejake bonusove body.

imsiriuse

unread,
Nov 11, 2013, 3:57:16 PM11/11/13
to au...@googlegroups.com
A hudobnu teoriu mam pisat cesky alebo slovensky.

Veci co som si vsimol.

--Ked idu noty rychlo po sebe, tak to blbne
--V editore niesu pomlky, ani trioly
--Pri cviceni rytmu sa neda menit tempo (aby som si co nacvicil pomaly a potom v tempe)
--Rozlozenie na stranke nedava zmysel. Logicky by v liste malo byt Rytmy, Noty, Intervaly, Teorie, Vysledky, Editor, po kliknuti vas odkaze na zoznam
--Nikto vlastne nespravil generovanie a hadanie intervalov a stupnic a cvicenia s tym spojene.
--Ked kliknem na rytmy na liste tak je tam furt ten isty obrazok.
--Nejak sa to na hlavnej stranke rozbilo aspon v mozille.

Nic mi zatial nenapada


Pravdepodobne pridem na chyby ked budem zapisovat tie cvicenia.

Klaris Hájková

unread,
Nov 11, 2013, 9:48:39 PM11/11/13
to au...@googlegroups.com
Hello humans, tak v polospánku vám ještě odpovím.

Petr: Good job překlad, co jsem tak zběžně koukala. 

Michal: Hudební teorii piš česky jen v případě, že to zvládneš bez hrubek. Jinak slovensky. (Jsme československý tým, tak co už :D)

K chybám, které se týkají mně, nebo k nim mám nějakou poznámku:
--V editore niesu pomlky, ani trioly
x  Do editoru budou doplněny pomlky, ale trioly ne. Nějak si neuvědomuju, že by Tomášova knihovna uměla trioly vykreslovat. Co tě vůbec vede k triolám? V editoru toho chybí mraky víc... ligatury, repetice, tečky u not, staccatový noty, klíče, spojování not, křížky, béčka atd atd atd atd... je to prostě z toho důvodu, že knihovna to neumí a kdyby všechno tohle umět měla, tak už by to byl trochu overkill... 

--Pri cviceni rytmu sa neda menit tempo (aby som si co nacvicil pomaly a potom v tempe)
x S tímhle požadavkem ses měl asi ozvat o semestr dřív... nevím, jestli se to někomu bude chtít přidávat, ale nemam nic proti.

--Nikto vlastne nespravil generovanie a hadanie intervalov a stupnic a cvicenia s tym spojene.
x To už jsem psala výše, že je potřeba takový typ cvičení dodělat.

--Ked kliknem na rytmy na liste tak je tam furt ten isty obrazok. 
x Tu položku menu jsem zapomněla schovat, imho je tam totálně zbytečná.

--Nejak sa to na hlavnej stranke rozbilo aspon v mozille.
x V Chrome taky, někdo si hrál až to přehrál :D


Stíháte někdo spát? Já teda nějak ne... school&love&job == no sleep; takže se mnou musíte víc spolupracovat a neřešit pak všechno honem honem na poslední chvíli, protože se ze mě stává zombie a někdo už mi asi sežral mozek =_=

Daniel Kucbel

unread,
Nov 12, 2013, 3:03:41 PM11/12/13
to au...@googlegroups.com
Hele ja taky naprosto vubec nestiham. Ale udelal jsem si tendle vikend aspon trochu volno, takze pak vsechno prectu a dodelam a doufam, ze dodelam vsechno. :)

Daniel Kucbel

unread,
Nov 16, 2013, 4:54:48 PM11/16/13
to au...@googlegroups.com
Mam otazku. Co si predstavujete pod rytmickym cvicenim, cvicenim intervalu a pridavanim taktu? A jak fungujou pomlcky?

Klaris Hájková

unread,
Nov 16, 2013, 8:11:00 PM11/16/13
to au...@googlegroups.com
Mam otazku. Co si predstavujete pod rytmickym cvicenim, cvicenim intervalu a pridavanim taktu? A jak fungujou pomlcky?

Rytmická cvičení - cvičení, kde je jen spodní linka notové osnovy a přidávají se jen rytmy (ne tóny)
Cvičení intervalů - to se musíš domluvit s Tomášem, jak to je pošéfované
Přidávání taktů - aby editor počítal takty za běhu a přidával taktové čáry
Pomlky - o tom tu Tomáš myslím někde psal, a tuším, že to snad bylo, že se před notu přidá "-"? Nepamatuju si přesně :/

tomas.fedor3

unread,
Nov 16, 2013, 8:15:34 PM11/16/13
to au...@googlegroups.com
Ad Rytmická cvičení, da sa tam nastavit aby to vykreslovalo iba jednu ciaru. Nepamatam jak sa vola atribut ale hladaj to co ma default 5.

Cviceni intervalu netusim co je a tym padom to tam asi nemam.

Pomlcky - namiesto nazvu noty hodis pomlcku

Klaris Hájková

unread,
Nov 16, 2013, 8:19:38 PM11/16/13
to au...@googlegroups.com
No, taková moje úplně nejjednodušší představa cvičení intervalů je takováhle: Přehrajou se dva tóny a uživatel musí kliknout na "prima, sekunda, tercie, kvarta...", podle toho, který interval mezi zahranými notami je. Žádný velký magic. Přehraje to takhle třeba deset intervalů, pak to vyplivne úspěšnost a body stejně jako u cvičení normálních ;)

Daniel Kucbel

unread,
Nov 17, 2013, 8:39:51 AM11/17/13
to au...@googlegroups.com
ok, nad tim se jeste pouvazuje.
Ohledne tech pomlk - me zajima, jak fungujou (jako v realu), ne jak se pridavaj.

Klaris Hájková

unread,
Nov 17, 2013, 9:58:46 AM11/17/13
to au...@googlegroups.com
Fungujou tak, že kde je pomlka, tak po její délku se nehraje. Prostě si to představ jako notu bez tónu :D

Daniel Kucbel

unread,
Nov 17, 2013, 10:22:25 AM11/17/13
to au...@googlegroups.com
nota bez tonu neni problem. :) Ale jak dlouha je ta pomlka? Podle rytmu?

tomas.fedor3

unread,
Nov 17, 2013, 10:24:32 AM11/17/13
to au...@googlegroups.com
rovnako dlha ako nota, podla typu

Daniel Kucbel

unread,
Nov 17, 2013, 11:10:48 AM11/17/13
to au...@googlegroups.com
To znamena, ze si muzou vybrat jak dlouha ta pomlka bude?

Klaris Hájková

unread,
Nov 17, 2013, 11:27:46 AM11/17/13
to au...@googlegroups.com
Ano, stejně jako si můžeš vybrat délku noty, tak si můžeš vybrat délku pomlky ^_-

Daniel Kucbel

unread,
Nov 17, 2013, 4:00:34 PM11/17/13
to au...@googlegroups.com
Jeden maly dodatek:
To pridavani taktu bude prace, ktera je silena a navic jeste nadlouho. Tedy mam k tomu otazku:
Je to nutny, nebo je nutny pridavani a mazani z prostredka?
 
Ohledne ostatnich cviceni, jestli je teda budem delat, by se mi hodil nejaky vzor, at mam aspon trosku tuseni, co si pod tim predstavit, a zjistit, jak silene casove narocny to bude.

Klaris Hájková

unread,
Nov 18, 2013, 10:01:01 AM11/18/13
to au...@googlegroups.com
Však mazání z prostředka už tam je, ne? o.O Jinak, ty taktové čáry by asi byly vhodné. Nejde to udělat tak, že - přidá/ubere notu/pomlku, překreslíš cvičení. Tak jen do toho překreslovnání hodit počítání taktu.

Petr Kaštánek

unread,
Nov 18, 2013, 2:15:15 PM11/18/13
to au...@googlegroups.com
Přídána uživatelská příručka - k dispozici v sekci "Návody" (návod k editoru je k dispozici až po přihlášení)

Daniel Kucbel

unread,
Nov 18, 2013, 3:36:05 PM11/18/13
to au...@googlegroups.com
kdyz se bude pridavat na konec nebo mazat z konce, tak se to da pomerne lehce spocitat, ale kdyz prida notu do prostredka, tak se musi vsechny takty smazat, prepocitat a preklesit znova, nemluve o tom, ze to, co tam prida, nemusi byt vubec validni, takze pak ty nejaky takty, co se tam postupne pridavaj, se musi smazat znova. A musim tam nekam jeste dat upozorneni na validitu cviceni.

Klaris Hájková

unread,
Nov 19, 2013, 1:43:35 PM11/19/13
to au...@googlegroups.com
Achtung! Psal mi Chrastina

Zdravím,

potřeboval bych úterní iteraci 26.11.2013 posunout z 19.30 na 20:00,
nebo dát na jiný den.

Díky za potvrzení termínu a pochopení.


Takže~... nevím jak vy, ale já bych iteraci teda o týden odložila. Jednak bude víc času, jednak tam nebudem tuhnout do čert-ví-kolika a jednak Petr bude moct jít na ty hry na Strahově, které avizoval na předchozí iteraci :D
Někdo proti? Zítra mu odepíšu, tak se zkuste vyjádřit, jestli něco máte.
Díky ;)

Daniel Kucbel

unread,
Nov 19, 2013, 1:54:09 PM11/19/13
to au...@googlegroups.com
Beru. Nevim jestli to da nejakej cas navic, ale souhlasim. :)

Petr Kaštánek

unread,
Nov 20, 2013, 2:51:59 AM11/20/13
to au...@googlegroups.com
Klidně, odložme to.

Klaris Hájková

unread,
Nov 20, 2013, 11:49:51 AM11/20/13
to
Ok ok, 

út 3.12. 20:00 v 301
a nezapomeňte si vzít ty indexy :D
(vsadím se, že když to tu dvakrát píšu, že si ho sama zapomenu XD)

Klaris Hájková

unread,
Nov 20, 2013, 11:50:33 AM11/20/13
to au...@googlegroups.com
edit: změna času, holt to jindy než v 8 nepůjde. Tak aspoň máme týden navíc :)

imsiriuse

unread,
Nov 20, 2013, 12:00:04 PM11/20/13
to au...@googlegroups.com
Mam robit tie cvicenia ci nie? Nijak si sa nevyjadrila k mojim bonusovym bodom

Klaris Hájková

unread,
Nov 20, 2013, 12:28:02 PM11/20/13
to
No, jestli budou součástí té hudební teorie, tak ano. Jinak je to asi zbytečné.

Je hlavně potřeba udělat cvičení těch intervalů, k tomu se nikdo z JS nevyjádřil...

Petr Kaštánek

unread,
Nov 21, 2013, 5:13:55 PM11/21/13
to au...@googlegroups.com
Jak jste na tom s testy? Nabízím se, že bych na většinu funkčnosti udělal klikací testy v Seleniu, protože vůbec nevím, jak bych ty jednotkové v tom php dělal.

To by snad Chrastinovi mělo stačit - hlavně bude pěkně vidět, jak to funguje, a ne jen, že to jen ukáže na konci zelené OK ;)

Co vy na to?

Klaris Hájková

unread,
Nov 21, 2013, 5:57:31 PM11/21/13
to au...@googlegroups.com
Jsem pro~~~~ :D Já zítra napíšu ty globální statistiky, aby to bylo komplet :D 
Dneska nějak není čas, zítra PST test... :D Předtím ten hloupej úkol... phew~ 

imsiriuse

unread,
Nov 22, 2013, 6:01:29 AM11/22/13
to au...@googlegroups.com
mam to chapat tak ze ja nemam robit testy?

imsiriuse

unread,
Nov 22, 2013, 7:52:59 AM11/22/13
to au...@googlegroups.com
ako pridam krizik do cvicenia?

Petr Kaštánek

unread,
Nov 22, 2013, 12:38:26 PM11/22/13
to au...@googlegroups.com
Já se budu snažit udělat Selenium na celou funkčnost (jen to přehrávání cvičení asi do Selenia naklikat nepůjde), šlo mi spíše o to, abychom vůbec nějaké testy měli. Už vůbec nevím, co jsme naslibovali, ale myslím, že tohle by mělo stačit :)

Dalším dobrovolným aktivitám se ale meze určitě nekladou :D

Petr Kaštánek

unread,
Nov 22, 2013, 2:44:34 PM11/22/13
to au...@googlegroups.com
V příloze jsou nějaké ty testy, snad to bude stačit. Proklikává to skoro všechno, registrace, adminy, změny účtů, cizí účty, základně i editor a cvičení.

Kdyžtak mi prosím nemažte a neměňte v batabázi uživatelský účet "Iterace", pro ty testy je potřeba ;)

Jediná nevýhoda těch testů je ta, že po jejich spuštění se musí z databáze smazat účet SeleniumTest a ten samý účet i z admina, ptz admin nejde smazat přes stránky. Ale to bych zase neviděl tak černě...

Pokud máte nápady na zlepšení, budu rád :)
SeleniumTests.zip

Klaris Hájková

unread,
Nov 23, 2013, 10:39:07 PM11/23/13
to au...@googlegroups.com
Přidala jsem žebříček uživatelů, po registraci se nezobrazuje registrační formulář, přeložila jsem své komentáře v češtině a cestine do angličtiny :D
Plus: opravila jsem gramatické a typografické chyby v tutoriálech (ale chválím za použití českých uvozovek ^_-).

Editor na mě neoprávněně řve (červené klikátko), že cvičení je nevalidní, ale bez keců ho uloží. Chybí pomlka pro 4 doby (to nevím, jestli není implementovaná v knihovně nebo jen v editoru).
Políčka Rytmus a Notové osnovy by taky byly lepší jako seznam (jako Obtížnost).

Rank je počítaný nějak zvláštně.  První člověk (dle skóre) má rank 1, ale druhý člověk má rank 5. http://www.youtube.com/watch?v=NlpRBLkgcBo

A prosím toho, kdo rozbil hlavní stránku (ten jeden "čtverec" je ve druhé lajně), aby to dal do pořádku.

Na třetí iteraci asi bude muset prezentovat někdo z vás, nevím, jak moc budu moct mluvit. Be prepared  :D 

PS: Přidávání křížků do cvičení nejde :D Nakopejte tvůrce knihovny, který na nás epesně kašle. Hlásí se někdo dobrovolně na tvorbu cvičení intervalů? Nebo alespoň to trénování not (přehraje se nota, uživatel klikne na výšku tónu - špatně/dobře), to by nemuselo být vůbec těžké udělat pro někoho, kdo s js už trochu umí.

Klaris Hájková

unread,
Nov 23, 2013, 10:41:47 PM11/23/13
to au...@googlegroups.com
A v metronomu jde naTAPat tempo rychlejší než 300. Bug or feature?

Petr Kaštánek

unread,
Nov 24, 2013, 4:48:21 AM11/24/13
to au...@googlegroups.com
Rank by se měl nyní už počítat dobře.

Žebříček super, jen bych možná nezobrazoval neaktivní uživatele - podle mě by se ti neaktivní měli tvářit všude jako smazaní, kromě případů, kdy někomu potřebujeme přidělit autorství cvičení.

Daniel Kucbel

unread,
Nov 24, 2013, 2:09:14 PM11/24/13
to au...@googlegroups.com
"tlacitko nevalidni" na tebe bude rvat jeste chvilku, protoze se mi ho nechce porad zakomentovavat. Neni jeste dodelany.

Daniel Kucbel

unread,
Nov 24, 2013, 6:05:01 PM11/24/13
to au...@googlegroups.com
Uz to muzes zkusit. Treba bude rvat min. :)
 
A prosim o veskerou validaci.

tomas.fedor3

unread,
Nov 26, 2013, 3:26:17 PM11/26/13
to au...@googlegroups.com
Pridal som odpocitavanie (maly semafor), okomentoval som verejne veci a trochu som zmenil sposob jak sa pocita cas. Also to teraz pocita missnute noty (je to v report.missed) a tiez to nezapocita jednu notu 2x. Ak je nota stlacena 2x, tak to druhykrat vrati -1 namiesto casu.

Inak tie intervalove cvicenia, tam staci urobit nieco taketo:

var mySound1 = new buzz.sound("/sounds/mysound1.ogg"),
mySound2 = new buzz.sound("/sounds/mysound2.ogg");
mySound3 = new buzz.sound("/sounds/mysound3.ogg");
buzz.all().play();


Do db si to ulozite jak chcete a vo vystupe zavolate jeden for cyklus co vygeneruje javascript. a play naviazete na tlacitko jak pri cviceni.
2013-11-26.zip

Petr Kaštánek

unread,
Nov 26, 2013, 4:39:58 PM11/26/13
to au...@googlegroups.com
Nasazena nová verze rytmických cvičení, mělo by to všechno započítávat (vynechané noty, 2x zahrané).

Ta intervalová cvičení nechám na někom, kdo se v tom js vyzná... 

imsiriuse

unread,
Nov 30, 2013, 6:44:38 PM11/30/13
to au...@googlegroups.com
Inac editor je zbugovany, pisal som cvicenie, a ked som zmazal prvu notu z taktu uz ma nehodilo do dalsieho.

imsiriuse

unread,
Nov 30, 2013, 6:46:13 PM11/30/13
to au...@googlegroups.com
a neviem ako sa mam posunut na druhy riadok

imsiriuse

unread,
Nov 30, 2013, 6:47:36 PM11/30/13
to au...@googlegroups.com
ahaa klikom, tak to je vymakane...

imsiriuse

unread,
Nov 30, 2013, 7:56:54 PM11/30/13
to au...@googlegroups.com
Natukal som tam nejake cvicenia ale co s ostatnymi cviceniami? skoro v kazdom su ligatury a noty s bodkou, trioly. Mozem ich vynechavat ale ma to vobec zmysel prepisovat?

Daniel Kucbel

unread,
Dec 1, 2013, 3:06:05 AM12/1/13
to au...@googlegroups.com
ok, prvni nota z prvniho taktu mi utekla. podivam se na to.

Daniel Kucbel

unread,
Dec 1, 2013, 3:19:23 AM12/1/13
to au...@googlegroups.com
melo by to byt funkcni

imsiriuse

unread,
Dec 1, 2013, 8:33:32 AM12/1/13
to au...@googlegroups.com
okomentovana verzia metronomu s opravenym bugom
metronome1.2.rar

Petr Kaštánek

unread,
Dec 1, 2013, 4:26:40 PM12/1/13
to au...@googlegroups.com
Máš ji na webu...

Petr Kaštánek

unread,
Dec 2, 2013, 5:43:10 AM12/2/13
to au...@googlegroups.com
V příloze posílám opravené testy (hlavně editoru, který už kontroluje validní/nevalidní). Teď to všechno prochází na zelenou, snad to tak dopadne i zítra, až to budem pouštět na ostro ;)

Pokud ještě budete něco měnit v gui, prosím upravte testy, aby procházely i po úpravách.
SeleniumTests.zip

Klaris Hájková

unread,
Dec 2, 2013, 6:45:15 PM12/2/13
to au...@googlegroups.com
Smazaní uživatelé se nezobrazují v žebříčku (good point), ještě jsem upravila wikinu. Kdyžtak doplňte semka co vás ještě napadne, že by tam mělo být https://trac.project.fit.cvut.cz/Auris/wiki/3.iterace
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages