Akcija "Nedarom2009"

Artūras Pečkys

to atli...@googlegroups.com
Sveiki
Norėčiau pareikšti savo nuomonę apie šiukšlių rinkimo akcijas. Baigiau ekologijos bakalaurą ir kaip būtų keista, ar nekeista, tokioms akcijoms aš nepritariu. Metai iš metų įvairiose pasaulio vietose vyksta šiukšlių rinkimas gamtoje. Bet ar kas dėl to pasikeičia? Surinktos atliekos yra šalinamos sąvartynuose, t.y. netvarka perkeliama tik iš mūsų akiračio. Praėjus kuriam laikui po akcijos, ta pati vieta greitai vėl užteršiama dvikojų būtybių (gėda juos būtų vadinti  žmonėmis) atliekomis. Akcijose niekada nedalyvauja tos būtybės, kurios šiukšlina. Akcijos nekeičia neatsakingo požiūrio į supančia aplinką.
Veiksmingiau būtų dalyvauti akcijoje "Nedarom2009". Pačios ekologiškiausios atliekos - nepagamintos atliekos. Atliekas, kurių neįmanoma išvengti, pakartotinai naudokime ar atiduokime perdirbti. Jei gyvenate nuosavame name, kompostuokite virtuvės atliekas. Aš kompostuoju jau 2 mėnesius.

Atliekų vengimas, pakartotinas naudojimas ir rūšiavimas taupo jūsų pinigus ir gamtinius išteklius.
Prisijunk prie akcijos "Nedarom2009". Būk šios akcijos dalyvis ne tik vieną dieną, o visą gyvenimą.

Akcijos Nedarom2008 idėja pristatoma straipsnyje "Darom2008.lt - pasaulinio lygio talka", http://www.elt.lt/2008/05/14/darom2008lt-pasaulinio-lygio-talka/, Autorius: Laimis Žmuida.

--
Artūras Pečkys
atliekos.visiems.lt administratorius

Message has been deleted

Darius Kazlauskas

to atli...@googlegroups.com
Manau abu projektai geri ir reikia juos vykdyt bei įtraukt kuo daugiau
žmoniu. Abieju juk tikslas vienas - mažint šiukšlinimą. O Artūro
pastaba, kad renkamos šiukšlės nerūšiuojamos lengvai ištaisoma:
"Nedarom" organizatoriai gali sudalyvaut "darom" ir išrūšiuot šiukšles
ir informuot apie rūšiavimą. Tiesiog neleiskite, kad tarpusavio
nesutarimai nužudytų geras idėjas. Beje ar žinote, kad rūšiuodamas
moki mažiau už šiukšlių išvežimą?:
http://lrt.lt/news.php?strid=5042&id=5021200 Manau tai puikus būdas
lietuvį priverst rūšiuot :)

--
Su pagarba
Darius Kazlauskas

Laimis Zmuida

to atliekos
Laba diena,

Aciu Eglei, kad itrauke mane i sia grupe. :)

Labai pritariu Dariui, kad geros yra abi akcijos, tik nepritariu
antrai jo minciai, kad "nedarom" turetu ateiti ir isrusiuoti "darom"
pridarytas siuksles. Nes mes, nedarytojai, is esmes tingus zmones, o
rusiavimas didelis, sunkus, smirdantis darbas.To is musu
nesulauksite. :)

Remiau praeitais metais darom2008, skelbiau apie ja "Zaliojoje
Lietuvoje" ir nenorejau trukdyti, todel savo straipsni apie nedarom
isspausdinau jau tik po akcijos. Kad nesusitrukdytu. Remsiu akcija ir
siais metais. Nedalyvavau praeitais metais, ir siais turbut
nedalyvausiu, bet jeigu kazkam tai labai patinka, tai tegu sau renka
siuksles ir grazina aplinka. As esu "uz". Taciau nors ir budamas uz,
vis tiek nematau nieko blogo burbeti ir siulyti neskubeti, pamastyti
ar tikrai gerai darom ir ar negaletumem padaryti dar geriau.

Pavyzdziui - ivesti i darom2009 privaloma rusiavima. Siuksles rinkti
jau mokame. Renka ir dideli ir mazi. O stai rusiuoti nera toks
paprastas dalykas. Jei ateitu atlieku surinkejai ir pamokintu ka kaip
rusiuoti, tai butu daug geriau nei vien talka. Galbut netgi
issiaiskintume kiek is surinktu medziagu yra perdirbamos, o kiek
perdirbti neimanoma arba to nedaroma Lietuvoje. I kai kuriuos kilusius
klausimus atlieku perdirbejai ir patys negaletu atsakyti, nes tikrai
ne viskas perdirbama.

Antras pavyzdys - ivesti suyrancius maisus. Dabar juk tikrai
priperkama maisu celofaniniu i kuriuos renkamos siukles. Tie maisai
irgi yra siuksles. Taigi siuksliu tik padaugeja. Arba reikia daryti,
kad jie butu suyrantys, arba reikia mokinti rinkti siuksles i
siuksles. As megstu sakyti: "gamtoje yra visko: netgi celofaniniu
maisu". Todel eidamas per miska as randu ir maiseli ir paskui
prisikraunu i ji siuksliu ir isnesu is misko.

Trecias dalykas, kuri galima suorganizuoti akcijos dalyviams yra
kelione paskui siuksles. Reikia ne tik surinkti, ir isrusiuoti, bet
butinai paziureti kur jos nukeliaus ir kas su jomis atsitiks.
Darom2008 viska isveze i savartyna. Va nuvaziuotu vaikiukai ir
nevaikiukai paskui siuksles i savartyna ir jiems imtu kilti klausimai
- kodel si planetos vieta tokia nesvari? Ypac jei ateiciau i akcija as
ir paaiskinciau vaikiukui, kad cia anksciau buvo labai grazus miskas.

Visuose trijuose variantuose kvieciama susimastyti, pasukti smegenis
ir neapsistoti ties "darom". Reikia kartu suvokti ir "ka darom" ir
"kaip darom" ir "del ko darom".

As zinau, kad daug surusiuotu atlieku yra isvezama i savartyna.
Vargsai zmones be reikalo rusiuoja. Ir tai norejau rasyti i laikrasti.
Bet zalieji man neleido. Sake: "mes zinom, kad taip vyksta, bet juk
jei parasysi tiesa tai zmones visai nerusiuos..." Zalieji zino, bet
slepia. O as nenoriu slepti. Tegu zmones zino, kad yra netvarkoje
sitas reikalas. Ir tegu sukyla zmones ir padaro, kad taip nebutu.

Kaip tik kilo ideja. Ateisiu i darom2009 ir nuvaziuosiu su filmavimo
kamera paskui surinktas siuksles. Ir idesiu medziaga i interneta. Gal
kas susimastys?

Is tikruju tai norejau parasyti tik Eglei ir Dariui, kad niekas gi
nesipesa kaip jus sakot. Nesutarimu nera. "Nedarom" akcija nera
surengta pries "darom". Mes ne oponuojam, ne trukdom, ne stengiames
nutraukti "darom" akcija. Mes esame "uz" "darom". Bet mes taip pat
esam uz kvietima pamastyti toliau, giliau, kad tik ties siuksliu
surinkimu viskas nepasibaigtu.

Todel musu burbejimus prasom priimti kaip kvietima patobulet,
pamastyt, o ne kaip priespriesa.

Su geriausiais linkejimais...

Laimis Zmuida

On 26 Lap, 23:04, "Darius Kazlauskas" <daria...@gmail.com> wrote:
> [...]
> ir informuot apie rūšiavimą. Tiesiog neleiskite, kad tarpusavio
> nesutarimai nužudytų geras idėjas. Beje ar žinote, kad rūšiuodamas

Message has been deleted

ingis

to atliekos
Na aš taip pat labiau būčiau už nieko nedarymo akciją atrakciją. Man
tai
pat dažnai nekyla rankos daryti dalykų, kurie yra neveiksmingi ir
neefektyvūs, bet tada dažnai esu vadinamas tinginiu.

Be abejo kariauti žaliam su žaliu tikrai nereikia, bet aš čia karo
taip
pat nematai, tiesiog gimė tokia diskusija. Pirmokai gi nesprenžia
iškart
kvadratinių ir stačiakampinių lygčių - pradeda nuo paprastesnių, tai
čia
taip pat, surinks penkis kartus tas šiukšles, gal kažkas sukirbės
šeštą
kartą. Nieko tame blogo kaipo ir nėra.

Kol aš pasidariau prijaučiantis visokioms tinginystės filosofijoms
irgi
daug visko atsitiko.

O į atliekų problemą žvelgiant dar giliau - tai pirmiausia reikia, kad
žinios būtų laisvos. Minties šuolis šioks toks yra, bet apie tai jau
kažkada rašiau. Ir jei tos nedarom akcijos metu visi gertų arbatėlę ir
dalintųsi visokiom nepatentuotom idėjom, tai būtų šūvis į dešimtuką, o
jei taip dar visą gyvenimą. Va tada atliekų gamyba tikrai sumažėtų.

Sėkmės visiems, gyvenkite draugiškai :)

Justas