EN REFERENCIA REUNIO D'AHIR

0 views
Skip to first unread message

mª carmen

unread,
Feb 18, 2014, 1:20:25 PM2/18/14
to assemblea_fam...@googlegroups.com
Hola a tots/totes,

Ahir em va quedar pendent de comentar-vos un tema, que si bé al principi pensava que no tenia relació amb el que es va parlar, despres comentant amb el Jose que m'havia descuidat d'exposar-ho, vaig caure que no només té relació, si no es una mica més del que ja vam parlar...


La relaxació en alguns temes, o en algunes rutines ja instaurades sense saber ben bé perqué es mantenen.

Parlo de l'Hèctor i el seu "problema" amb les mossegades.

Fa mesos que estem treballant en el tema fora i dintre de l'Escoleta.  Fora amb un cursos específics i sessions individuals amb la Sua (que molts ja coneixeu), i dintre acompanyant l'Hèctor dimarts el Jose i dimecres jo.

Donçs bé,  en el tema d'acompanyar a l'Escoleta, i d'acord a la millora que anem observant en l'Hèctor, amb la Sua vam decidir de començar a deixar-lo sol no totes les hores, però si gran part del dia, perque per ell, ja es com normal que estem allà, no algo especial que fem i s'ho pren com si fossin dies de festa que estan els papes amb ell (m'explico?)

hem comentat el tema amb les educadores, no directament, si no preguntant dia a dia com el veuen, i ens han fet veure que hem d'estar allà fins el final de curs... fins hi tot que si un dia no em puc quedar, millor que no el porti...

Amb això, i amb el que vàreu exposar ahir, ens dona la sensació que es una mica més del mateix, que ja les coses estan així i que no val la pena canviar-les... com una rutina més... que el Jose i la Carmen estan allà perque han d'estar... (ara tampoc sé si m'estic explicant...)

El cas es que ara sí, directament, demà els hi exposaré el fet que començarem a marxar i que no estarem allà tot el dia acompanyant l'Hèctor. Perqué penso que tot i el problema que té, la idea es que estigui allà amb elles i que el que hem d'aconseguir es que superi aquesta dificultat, no que nosaltres li fem d'escorta.

Ara, els dies que hi sóc, el que veig es que es baralla com tots i ho resol com tots, de vegades cridant, de vegades pegant i de vegades rebent... i pel que em comenten es com actua també quan no hi sóc...

Amb aixó no vull dir que em despreocupi del problema ni molt menys, continuem i continuarem treballant fora i si cal dintre un altre cop de l'Escoleta


També agrairíem qualsevol observació per part vostre al respecte, perque tot i que el problema es nostre, crec que ens afecta a tots com a grup.

Gràcies i perdoneu primer pel rotllo que us he escrit i segon per no haber-ho dit ahir...

Mª Carmen


Angela

unread,
Feb 18, 2014, 1:43:32 PM2/18/14
to (Héctor Ribas) Carmen, assemblea_fam...@googlegroups.com
Bona nit,

Ahir no vam poder venir a la reunió i voldria demanar si algú ens en podria fer cinc cèntims. Intueixo que vàreu tractar temes importants pel que diu la Carmen...

Jo coincideixo poquet amb l'Hector però el poquet que el veig no el noto ni pitjor ni millor que la resta de nens, té els seus moments com els tenen quasi tots i em sembla bé que els ho feu arribar a les educadores. No puc dir res més.

Moltes gràcies!!

Àngela

mª carmen <mk.l...@hotmail.com> ha escrit:

Marta Rovira

unread,
Feb 18, 2014, 4:13:35 PM2/18/14
to assemblea_fam...@googlegroups.com, assemblea_fam...@googlegroups.com
Hola,

Carmen, des del meu punt de vista, aquest tema l'heu de tractar directament amb elles. Entenc que elles estan obertes a escoltar el que penseu i sentiu respecte el vostre fill i la seva evolució.

crec que estaria bé que arribessiu a una solució consensuada. 

Per mi el seu criteri i motivacions sobre la necessitat o no que contiunueu acompanyant a l Hector és important. No crec que estiguin relaxades amb aquest tema, al contrari que hi han estat molt presents i implicades i jo sento que tenen un gran compromís amb el projecte.

El tema de les dinàmiques del dormir, donar resposta a les necessitats dels nens/es més grans etc. es va quedar que la Desiree anirà a l escoleta d observadora i així també podem tenir un criteri pedagògic i extern al dia a dia de l escoleta que doni una mica d aire fresc, no perquè qüestionem el criteri de les educadores sinó perquè elles immerses en el dia a dia potser no s ho han ni plantejat. 

Carmen, per mi cal trobar una solució amb elles. 

una forta abraçada i bona nit,

Marta (Carla)







Enviat des del meu iPad

El 18/02/2014, a les 19.20, mª carmen <mk.l...@hotmail.com> va escriure:
--
Heu rebut aquest missatge perquè esteu subscrit al grup "assemblea_families_escoleta" de Google Grups.
Per donar-vos de baixa d'aquest grup i deixar de rebre els missatges, envieu un correu electrònic a assemblea_families_...@googlegroups.com.
Per veure més opcions, visiteu https://groups.google.com/groups/opt_out.

mª carmen

unread,
Feb 18, 2014, 4:46:49 PM2/18/14
to assemblea_fam...@googlegroups.com
Sabia q no m'explicava be...
Jo no dubto de la seva implicació en general i molt menys enparticular sobre aquest tema.... Sempre ens han ajudat i aconsellat!

El q vull dir es q l'Hector ha millorat molt i creiem q el pas q toca ara es començar a deixar-lo sol.

Si tres dies que esta sol, esta bé i els dos dies q estem nosaltres també esta be, perque no pot estar be cinc dies sol?

Aquesta es la historia... Ni mes ni menys...

La confiança envers les educadores es total!!!!

Suposo que si ho hagues dit ahir no hauria sonat tan "malament"

Bona nit a tots/totes!
M. Carmen


CC: assemblea_fam...@googlegroups.com
From: marta.rovi...@gmail.com
Subject: Re: EN REFERENCIA REUNIO D'AHIR
Date: Tue, 18 Feb 2014 22:13:35 +0100
To: assemblea_fam...@googlegroups.com

Olga

unread,
Feb 18, 2014, 5:04:20 PM2/18/14
to assemblea_fam...@googlegroups.com
Hola!
jo que estic bastantes estones a l escoleta el veig bé,com molts d altres , amb els seus moments...Molts dels nens i nenes de l escoleta tenen conflictes i s enfaden, peguen...
Evidentment les educadores saben més bé com està però jo no veig res que el faci diferent dels altres; de fet, en molts moments, el veig carinyos,alegre... I molt receptiu a les coses que els adults li volen fer entendre.
una abraçada!
Olga


From: mk.l...@hotmail.com
To: assemblea_fam...@googlegroups.com
Subject: RE: EN REFERENCIA REUNIO D'AHIR
Date: Tue, 18 Feb 2014 22:46:49 +0100

Ruben Sapinya

unread,
Feb 18, 2014, 5:31:23 PM2/18/14
to assemblea_fam...@googlegroups.com

Per nosaltres, no creiem que fora bo precipitar-se, i molt menys pensar que les educadores s'estan relaxant en la seva tasca. Sempre hi ha coses que es poden millorar o fer diferent, pero no creiem que estiguin relaxant-se. En quan al que dieu sobre l'Hector, creiem que aquesta decisio no l'haurieu de prendre sols, sino que igual estaria be que poguessiu arribar a un consens entre el que diuen les educadores (que segur que tindran les seves raons per haver-vos proposat aixo), el que sentiu vosaltres i el que pensi la Sua (si ho creieu convenient). Marta i Ruben (Isaac)

El dia 18/02/2014 23:04, "Olga" <olgal...@hotmail.com> va escriure:

Jordi de Carreras

unread,
Feb 18, 2014, 5:35:06 PM2/18/14
to assemblea_fam...@googlegroups.com
Hola a tots,

Carmen, jo crec que s'ha entès bé el que volies dir.

Jo, personalment, estic força d'acord amb tot el que ha escrit la Marta, excepte que no m'atreviria a dir ni que no s'han 'relaxat' ni que sí ho han fet, amb el seguiment del Héctor en aquest tema, senzillament perquè no he tingut accés a cap informació al respecte.

Personalment, doncs, se'm fa difícil, a més que no em toca, fer cap tipus d'apreciació general sobre la conveniència o no que continueu acompanyant al vostre fill a l'escoleta.

Dit en altres paraules, jo no hi tinc cap inconvenient personal ni familiar en que feu cap canvi al respecte, però això no vol dir que sigui l'adequat per al conjunt, ni a la circumstància.

Jo, com la Marta, confio en elles per a que, junt amb vosaltres, conduïu la situació, el millor possible (tal i com sembla que esteu fent).

La meva recomanació seria que, si no enteneu perquè us proposen/insten a continuar tot el curs amb la dinàmica actual, quedeu per parlar una estona amb elles, i els pregunteu les raons i motivacions en que es basen per fer-ho. Alhora també podreu explicar les vostres raons. I així podeu arribar a un acord consensuat, on ningú se senti 'obligat' a cap circumstància no desitjada, però que tampoc s'eludeixi aquesta.

Jo no em saltaria aquest pas, encara que n'estigueu molt segurs, només cal  invertir-hi una estona.

Acabo (que mentre escrivia ja m'han passat tres per endevant! sorry Angela!)

Abraçades!
Jordi.
 

mª carmen

unread,
Feb 19, 2014, 3:26:16 AM2/19/14
to assemblea_fam...@googlegroups.com
Entre tots heu arribat a dir el q jo volia....

No deixarem de fer l'acompanyament sense parlar amb elles...

Tampoc considerem que hi hagi una relaxacio per part d'elles en el compromis amb l'Hèctor.

I potser aquesta sensacio de rutina adquirida es mes per culpa nostra q no d'elles... Segurament es així...

El q jo volia exposar dilluns es el fet q començariem a deixar una mica suelto a l'Hèctor i q vosaltres ens ajudeu i ens aviseu si veieu en algun moment que la cosa es dispara...per no arribar als extrems de fa uns mesos...


Disculpeu la sensacio q he donat de desconfiança amb les educadores per q mai la he tingut... Al reves, en aquest cami fet amb l'Hèctor elles han estat una peça molt ilportant.

Gràcies
M.Carmen


Date: Tue, 18 Feb 2014 22:35:06 +0000

Subject: Re: EN REFERENCIA REUNIO D'AHIR

Daniel Martinez

unread,
Feb 19, 2014, 5:30:38 AM2/19/14
to assemblea_fam...@googlegroups.com
Hola a tots/totes,
Lo primer disculpeu l'absència de la reunió, ens va ser impossible y en segon lloc disculpeu el meu català.

Respecte el tema Hector no estic gens d'acord amb les educadores, no es una solució deixar-lo a casa quan no estiguin la Carme ni el Jose. Crec q es important que acompanyem tots la situcació, encara que pensi que no te res de l'altre món, tots els nens s'enfaden y reacciónen, el que es important es cóm acompanyem aquesta situació.

No creieu que estem creant un problema a l'Hector quan no el té?.

El que penso es que es important que l'hector estigui sol a l'escoleta perque hi han certes normes no escrites de la convivència que son els mateixos nens que les gestionen, es a dir, que les reafirmen, les reflexionen y les questionen.

També cal dir, que questionar-se les coses no es res dolent, tot el contrari ens fa reflexionar, ens fa millorar com a col.lectiu y persones.

Amb axiò no vull dir que les educadores s'equivoquen, son elles les que passen mes temps ambs els nens i fan una feina expectacular, inclòs m'he estant educant a mi, i crec que la solució que propossen l'han reflexionat molt i molt.

Gràcies Carme i Jose per compartir la vostre preocupació, això ens pot passar a tots/es.

Edgar

unread,
Feb 19, 2014, 5:54:28 AM2/19/14
to Escoleta dels Indians
Bo dia a tots i totes,

Primer de tot, donar tot el suport en aquest procés tant complicat que estan treballant la Carme i en Jose amb l'Hector.

Continuant amb aquest fil, tant sols voldria compartir amb vosaltres una reflexió envers la nostra filla, la Isona.

A la primera reunió de seguiment que varem tenir a finals d'any amb les educadores, els hi varem transmetre que al Nadal iniciaríem el procés perquè la Isona deixes de dur bolquers, doncs ja la veiem preparada de sobres i a casa ja avisava per anar al lavabo i ho feia a l'orinal.

La seva resposta va ser ok, però que en el cas de que la nena es fes pipi a sobre, com que segons elles no podrien estar per tots els infants i rentar cada dia els matalassos, doncs que li posarien bolquer. 

Tot i la nostra sorpresa, els hi varem expressar que la feina tenia que ser conjunta i que no podia ser que a casa si i a l'escoleta no. La cosa va quedar aixi.

Durant el Nadal tot va funcionar perfectament i la nena anava sense bolquers, fent pipi i caca a l'orinal i amb algun escape de pipi puntual, com es normal en aquests processos.

La nostra sorpresa ha estat al tornar després de festes i, tot i anar la nena a l'escoleta sense bolquers, a l'anar a recollirla es habitual que dugui bolquer.

En part, aquest fet esta provocant que la Isona demani dur bolquer molts dies a casa. 

Una escoleta com la nostra implica acompanyar als infants en els processos de creixement i la Isona esta en un d'aquests moments importants de la vida. No pot ser que a casa fem un esforç i treballem tot això amb la nena i que a l'escoleta, a la que es fa pipi, li posin bolquer.

No ho entenem.

Edgar (Pare de la Isona)

desiree hortigon

unread,
Feb 19, 2014, 6:31:09 AM2/19/14
to escoleta assemblea
Estimades Famílies
Com ja sabeu ahir no vaig poder assistir a la reunió per causes familiars.
Una vegada que es faci l'acta traspassaré tots els punts de la trobada la i les neguits de les famílies a les educadores.
Com sabeu formo part de l'equip pedagògic i sento una gran responsabilitat davant del funcionament de l'escoleta. Per tant, em podeu enviar a mi e-mails privats per poder solucionar tots aquest temes que van sorgint junt amb les educadores el dia que em reuneixi amb elles. Igualment tot el que heu dit fins ara ho recullo per traspassar i treballar amb elles i a cada família en privat es retornarà la part pedagògica del tema.
Per tant, us demanaria que si us plau no utilitzau aquest canal per temes personals dels vostres infants i em feu arribar a mi personalment tots aquests neguits per poder tractar-los directament amb les educadores i donar solucions o explicacions.
Una abraçada
Desireé


From: edgar.c...@gmail.com
Date: Wed, 19 Feb 2014 11:54:28 +0100

Subject: Re: EN REFERENCIA REUNIO D'AHIR

Edgar

unread,
Feb 19, 2014, 6:47:34 AM2/19/14
to Escoleta dels Indians
Hola Dessi,

Aixi ho farem.

Moltes Gracies.

Un petó molt fort!

Edgar
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages