Ali Yamaç

39 views
Skip to first unread message

enderu...@gmail.com

unread,
Sep 1, 2015, 4:23:37 AM9/1/15
to Mehmet Sait Taylan, asp...@googlegroups.com, ndo...@doganhukuk.org
Sait hocam,

Aşağıdaki bilgiyi lütfen yazışma grubuyla paylaşır mısın? tşkler.

YK üyeleri,

Deniz'le konuşuyorum telefonda sizin kararı aldığınız günün bir gün sonrasında, hani Eylül'ün erkek arkadaşı DEUMAK'tan, ben daha sizin aldığınız kararı bile öğrenmeden ASPEG'in eski üyesi ve Metin ve Gülşen'i çok seven (!) ALİ YAMAÇ, Deniz'e ASPEG'de çok şeyler değişecek, Ender'i atacaklar diye bir bilgiyi nasıl paylaşabiliyor...

Kim böyle bir bilgiyi paylaşıyor ve daha önemlisi siz daha yönkur kararı almadan, kafanızda beni atmak için böyle bir karara nasıl ve nerede varıyorsunuz. Bu olayı kişiselleştirmekten başka bir şey yapmıyorsunuz. Gerekirse Deniz'le yüzleşirim, ondan da bu bilgiyi, netleştiririm. Ben sabah baktım e postalarıma öğrendim, birileri yememiş içmemiş, Ali Yamaç'a aynı akşam bilgi vermiş..

Birde aracılarla (!), Ender 1 yıl mağaracılığı bıraksın, bizde yönkur kararını geri çekelim demişsiniz.

    1. Siz çarşamba akşamı toplanmadan evvel pazartesi günü, yanımda tanık vardı, Turgay'a "sizin bu yönetim kurulunuzun benimle uğraşmasından sıkıldım, önümde iki gezi var, onları da yapayım, siz gidene kadar artık bu dernek için hiçbir şey yapmayacağım demiştim. Bu önerimi kulak arkası ettiniz.
    2. Sonra bana aracılarla (!), böyle bir teklifle geliyorsunuz.
        a. Ben sizinle uğraşmamak için bu dernekte birşey yapmayacağım dedim. Mağaracılığı bırakacağım demedim.
        b. Siz kim oluyorsunuzda insanların mağaracılık yapmasına veya yapmamasına karışabiliyorsunuz. Siz kendinizi ne görüyorsunuz Allahaşkına!
        c. Diyelim teklifiniz kabul ettim. Bu ne demek Ender için onu bile görmüyorsunuz. Ender'in hatası var, hatasını kabul etti. Bakın size bir şey söyleyeyim, ben vicdan sahibi birisiyim. Eğer burada bir hatam olduğunu görseydim, merak etmeyin ben önce kendim mağaracılığa ara verirdim. Kim ne derse desin, benim vicdanım rahat!. Bu bağlamda kimseyi dinlemem önce vicdanımı dinlerim.
    3. Diyelim kabul ettim. Siz güvenilmez ki YK üyeleri. Geçen seferde Yazılı ihtar öncesi, ihtara konu olan konuda oturup, konuşup muhattabımla konuşmuşuz, halletmişiz ama bazı YK üyeleri (ve yedektekilerden birileri) ısrarla takip etmiş ve verilmesini istemiş. Bunu ben değil dernek başkanı söylüyor. Bu bir değil iki değil. Size dedim ki "birileri sizin için diktatör YK diyor arkadaşlar dikkat edin bazı konularda öyle davranıyorsunuz dedim ve bende katılıyorum dedim bu yoruma" bana sözlü uyarı verdiniz. Ondan sonra da "abi niye ısrar ediyorsun ya alt tarafı bir sözlü uyarı, sus otur mukabilinde bir şeyler söylediler. Geçen Genkur'a gelmeden bütün bu YK üyeleri "vallahi billahi ve tillahi biz yokuz sıtkımız sıyrıldı yokuz dediniz", dernek başkanı " Ender ne yapacağız adam yok YK'ya girecek dedi, Ender bütün iyiniyetiyle "olur mu derneği başsız bırakmayız sen merak etme der ve insanları göreve çağırır ve bir 5'li bulur. Son dakka'da vallahi karambol oldu bende (dernek başkanı) ne olduğunu anlamadım ama biz yine YK'ya gönüllüyüz derler son dakika da...Tabii ki de olabilir herkes bu sevindiricidir ama ahlaken, YK seçiminden 5 dk önce dernek başkanına seni en azından yedeklere yazıyorum tamam mı? "tamam" deyip (tanık: Cem Yürek) 5 dk sonra herkesi ters köşe edip sanki iki grup varmış gibi bir görüntü yarattınız. Ender gene bakmazdı buna, bir dk öncesinden gelip ya biz gönüllü olduk, bizi destekleyin deseydi hiç sorun etmezdik. Sonra Ender, Genkur'da arkadaşlar biz bu yönetmelikle noktasına virgülüne bakarsak mağaracılık yapamayız der, Metin çıkar "haklısın, bakmayacağız" der, Ender de 20 25 yıllık arkadaşına güvenir ve yönetmeliğe herkes gibi onay verir. Sonrası malum.

Yani diyeceğim neye güveneceğiz..Sizler olayı kişiselleştirdiniz ve kurallar/yönetmelikler arkasından sipere yattınız...

Cevabım: Hayır. Ne sizin için mağaracılığı bırakırım  ne de başkası için. Buna karar verecek olan benim siz değilsiniz.
--



Avast logo

This email has been checked for viruses by Avast antivirus software.
www.avast.com


Albukrek, Metin

unread,
Sep 2, 2015, 1:46:15 AM9/2/15
to aspeg...@googlegroups.com, asp...@googlegroups.com

Sevgili Arkadaşlar,

 

Ender’in ilkönce avukatını da cc’ye koyarak Yk’ya yolladığı, hemen sonra da Sait Hoca kanalı ile, ASPEG mail grubuna iletilen “Ali Yamaç” isimli e postada,

eksik, ancak daha da önemlisi, beni ve yönetim kurulunu suçlayan, gerçek olmayan bilgilerle, yanlış algılar yaratılmıştır.

 

Mesajda sözü geçen Ali Yamaç’ın beyanı aşağıdadır. Isteyenler kendisini de arayıp teyid alabilir.

 

En aşağıdan yukarıya doğru okuyabilirsiniz.

Sevgiler…

 

From: Ali Yamaç [mailto:aya...@gmail.com]
Sent: 01 Eylül 2015 Salı 16:43
To: Albukrek, Metin
Cc: Turgay Gönülalan (turg...@gmail.com); ILKER GURBUZ; gülşen küçükali; avbarisv...@hotmail.com
Subject: Re: [AspegDernek] İlt: Ali Yamaç

 

Sevgili Metin
Ender'in e-postasına cevabi yazım aşağıda.
Bana gönderdiğin postadakilere de cc yaptım.
ASPEG e-posta grubuna da atarsan sevinirim.

Ali Yamaç


ASPEG’in sevgili üyeleri ve Yönetim Kurulu

Hayat gerçekten çok keyifli ve eğlenceli. Tam, “Artık yaşımı başımı aldım, herşeyi gördüm. Hiçbir şey beni şaşırtmaz” diye düşünürken ASPEG e-posta grubuna “Ali Yamaç” konulu bir e-posta geliyor ve şaşkınlıktan ağzım açık bakakalıyorum.

Şimdi, madem bir itham var, izin verirseniz önce e-postada bahsedilen konuyu açıklığa kavuşturayım sonra da sizlere (özellikle de ASPEG’in yeni üyelerine) bazı hikayeler anlatayım. Ne de olsa ihtiyarlar hikaye anlatmaktan hoşlanırlar, değil mi?

•    Eylül’ün kazasını 1 Ağustos akşamı Kastamonu Fotoğrafçılar Toplantısı’ndan dönen üyemiz Çağan Çankırılı’nın telefonu ile öğrendim. Önce, daha önceki Halfeti gezimizden de tanıdığım ve sevdiğim Deniz’i, ardından da Eylül’ü aradım. Deniz’e telefonda “Artık yetti, bu iş Ender’in başına dert olur ve atarlar umarım” dedim. Deniz de “Abi, onun bir kusuru yok, bir kusur varsa herhalde bendedir” dedi. Ben de “Ne lan, herif gezi başkanı değil mi?” diye cevapladım. Ardından ne olup bittiğini doğru dürüst öğrenmek için Metin’i aradım. Metin’i, Turgay ile birlikte Kastamonu’dan dönüş yolunda buldum. Kazanın detaylarını anlattı. Ben de Deniz’e söylediğim cümlenin daha beterini Metin’e söyledim. “Umarım bu son olaydan sonra aklınızı başınıza devşirir ve adamı atarsınız inşallah” mealinde bir cümleydi. O da bana “Daha bir araya gelemedik, toplanıp görüşeceğiz” şeklinde bir cevap verdi.
Şimdi, bu yukarıdaki basit anlatımdan da anlayabileceğiniz gibi, Ender’in e-postasında iddia ettiği; ASPEG Yönetim Kurulu’nun olmayan bir kararını Ali Yamaç’a bildirmesi söz konusu değildir. Kaldı ki bendeniz ASPEG Yönetim Kurulu’nun kimlerden oluştuğunu şu anda dahi bilmiyorum.

•    Şimdi, isterseniz, daha eskilere dönelim. Ne de olsa ismim geçmiş, sataşma var ve söz hakkım doğmuş, istediğim kadar uzun yazarım, değil mi? Bugün eğer bir ASPEG ve bir OBRUK varsa bunun müsebbibi tek başına Ender’dir. Kuruluşunun üzerinden sadece iki yıl geçmiş olmasına karşın Mayıs 2010 tarihindeki Genel Kurul’da, artık Ender’e daha fazla tahammül edemeyen o günkü 35 üyenin 19’u ASPEG’den ayrılıp OBRUK’u kurdu. Kaç kişi ayrılmış? 19. Çoğunluk kaç? 18. O ayrılma sırasında ASPEG’de kalan bazı üyeleri de düşünürsek çoğunluğun fazlası ile bizde olduğu anlaşılacaktır. “Eeee, neden Ender’i atmadınız da ayrıldınız?” diye soran olursa “Murat Eğrikavuk’un iyiniyeti yüzünden” diye cevaplayabiliriz. Malların ve tüm projelerin de eşit paylaştırılması aynı insanın iyiniyeti dolayısıyla olmuştur. Ne de olsa cehennemin yolları …

•    O Genel Kurul’dan aylar önce, aynen bugünlerde ASPEG’de yaşanan tartışmaların benzerleri sürmekte idi. Karşılıklı yazılmış onlarca değil, yüzlerce e-postadan bıkmış ve bir Genel Kurul toplamaya karar vermiştik. Ben o Genel Kurul için üyelerden 21 (Yazı ile yirmibir) vekaletname almıştım. Yani, ASPEG o günlerde bir dernek olmadığı için Genel Kurul’a dahi gerek yoktu. Bu e-postanın konu başlığı olan Ali Yamaç elindeki (Kendisi dahil 22 oyla) “Atalım” dese Ender o gün ASPEG’den atılmıştı. Kaldı ki, “Atalım” da dedim ve sevgili Murat Eğrikavuk’a kabul ettiremedim. Hatta Ender’e iki farklı paket sunulması filan da onun fikriydi. Paketlerin birisinde Keş Düdeni ile tüm malzemeler, diğerinde de ASPEG kurumsal kimliği ve Küre Projesi vardı. Garibim Murat, Ender’in ilk paketi tercih edeceğini düşünürken çok yanıldı. Bizlere de OBRUK yolu gözüktü.  Murat, ilk pazarlık protokolünde olmamasına rağmen ayrılma sırasında ASPEG’e malzeme de bırakmıştı. Tüm bu görüşmelere, pazarlık ve tartışmalara eski üyeleriniz Ali Aytan, Metin Albukrek vs. şahittir.   

•    Ender’le hiçbir zaman aynı fikirde olmayan ama “gözkulak” olması için ayrılma sırasında ASPEG’de kalan Metin Albukrek’e defalarca “Siz bu adamla uğraşamazsınız, rahat çalışmak istiyorsanız acilen atın” dedim. Dernek olmanız düşünüldüğünde “Sakın ha, dernek başınıza bela olur, resmi işlemlerle uğraşamazsınız” da demiştim. Bugünden sonra sakal bırakmaya karar verdim. Bu arada, siz neden dernek oldunuz allahaşkına? Hah, hatırladım, Ender anlatmıştı: Artık bölünemeyeceksiniz, malzeme paylaşılamayacak vs. değil mi? Adam akıllı ve ileri görüşlü imiş :)

•    Beş yıl sonra, bugün, tarihin tekerrürden ibaret olduğunun ispatı gibisiniz. Tek farkla; ASPEG bugün artık bir dernek olduğu için herşey çok daha zor. Sizlerden ricam, beş yıl önce bu tartışmalardan bıktığı için ASPEG’den ayrılan beni tartışmalarınıza dahil etmemeniz. Merak ettiğiniz konuları 2010 öncesi ASPEG’de bulunan üyeler size etraflıca anlatabilirler. Benim bilgisayarımda yüzlerce yazışma, tutanak vs. hala duruyor ama bu e-posta grubunu yazıya boğma hakkım olmadığını da düşünüyorum. Dolayısıyla, bu kadar yeter herhalde.

Sevgilerimle
Ali Yamaç

 

From: Albukrek, Metin
Sent: 01 Eylül 2015 Salı 14:30
To: 'Ali Yamaç'
Cc: Turgay Gönülalan (turg...@gmail.com); ILKER GURBUZ; gülşen küçükali; avbarisv...@hotmail.com
Subject: RE: [AspegDernek] İlt: Ali Yamaç

 

Sevgili Ali Yamaç,

 

Ender aşağıdaki yazıyı, ilkönce avukatını da cc’ye koyarak Yk’ya yollamış.

Hemen sonra da üyemiz Mehmet Sait Taylan’dan, ASPEG mail grubuna gönderilmesini rica etmiş.

Bilirsin, geçen Perşembe akşamı (27 Ağustos), telefonda seninle Obruk projelerini konuşurken, konu Ender’e gelmişti.

Ender’i kişisel olarak seven biri olduğumu, YK üyelerinin hiç birisinin de kişisel olarak Ender ile sorunu olmadığını, ancak kendisinin değişmeyen davranışları sonucunda bu duruma gelindiğini belirtmiştim sana.

Ancak, maalesef aşağıdaki başlığı senin adını taşıyan e-postasında, gerçek olmayan bir konuda yönetim kuruluna ithamda bulunmaktadır.

Bu konuyu açıklığa kavuşturabilirsen sevinirim.

 

Sevgiler,

Metin

 

From: aspeg...@googlegroups.com [mailto:aspeg...@googlegroups.com]
Sent: 01 Eylül 2015 Salı 11:32
To: aspeg; Ender Usuloğlu
Subject: [AspegDernek] İlt: Ali Yamaç

 


Kimden:"enderu...@gmail.com" <enderu...@gmail.com>
Tarih:11:23 1 Eyl 2015 Sal
Konu:Ali Yamaç

--
Bu iletiyi Google Grupları'ndaki "ASPEG Dernek" grubuna abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için aspegdernek...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu gruba yayın göndermek için, aspeg...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu grubu http://groups.google.com/group/aspegdernek adresinde ziyaret edebilirsiniz.

Albukrek, Metin

unread,
Sep 2, 2015, 2:47:53 AM9/2/15
to aspeg...@googlegroups.com, asp...@googlegroups.com

Sevgili Arkadaşlar,

 

Aşağıdaki mesajımla, mevcut olan bir sorunu daha da büyütmek gibi bir niyetim olmadığını belirtmek isterim.

Tam tersine, amacımız birbirimizi kırmadan dostluğumuzu devam ettirmek olmalı …

 

Sevgiler,

Metin

Sait hocam,

--

Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages