az önce Tekin Abi aradı. Belinden bir rahatsızlık geçirmiş, ameliyat olmuş, 20 gün ayağa kalkamamış, yeni yeni iyileşmeye başlamış.
Ama bu arada Artvin'den çok keyifsiz haberler alıyormuş:
1. Maden şirketi bu madeni Murgul'a bağlayacağız söylemiyle dağ yolunu 15-20 metrelik yol olarak genişletmek üzere ağaç kesimine başlamış. Yani maden sahasından Zeytinlik, Oruçlu Köyü tarafına giden ormanlık yolda bir sürü ağaç kesilmiş, kesilmekteymiş.
2. Ayrıca Orman Bölge Müdürlüğü Cerattepe bölgesinde bir sürü ağacı kesilmek üzere işaretlemiş. Soranlara "bunlar yaşlı ağaçlar, onun için keseceğiz" filan diyorlarmış.
Bütün bunlar olurken Artvin'de garip bir sessizlik hakim, Tekin Abi bunları civar köylülerden filan haber alıyor ama mesela Yeşil Artvin Derneği'ne soruyor, doğru düzgün cevap alamıyor... Anladığı kadarıyla şehirde insanlar da pek olup bitenden haberdar değil.
Bu sessizlik manidar çünkü maden şirketi son olarak kilit noktalardaki pekçok insanın çoluğunu çocuğunu yüksek maaşlarla işe almış. Yeşil Artvin'in bildiğimiz yöneticilerinden, kampta bizzat birlikte olduğumuz bir büyüğümüzün oğlu, CHP il başkanının kardeşi (ki bu il başkanı seçimlerde de belediye başkanı adayı) maden şirketinde işe başlayanlar arasında...
Anlayacağınız durum sıkıntı, Tekin Abi "Artvin'i düşürdüler" diye endişe ediyor. Bir gazeteci arkadaşı bugün bölgeye çıkacakmış. Doktor Tekin Abi'nin seyahat etmesine izin vermiyor ama o "ne olursa olsun, uçakla filan gideceğim" niyetinde.
Bizlerde haber, bilgi var mı? soruyor. Bağlantılı arkadaşlar, sordurabilir mi?
İş bizim gibi İstanbul, Ankara'dakilere düşüyor, diye düşünüyor.
Acilen konuyla ilgilenelim, ortak bir toplantı alalım?
Selamlar
Ebru